Koelsysteem reinigen
tja rij eens langs de brezan en koop een flesje koel systeem reiniger en volg de handleiding..
schoon water in het systeem goedje er bij en laten lopen. door spoelen het systeem en laten lopen op schoon water en dan nieuwe koel vloeistof er in (na water er uit te laten lopen)
Maar ik heb ook al eens gehoord dat een vaatwas tablet ook goed werkt. maar die zal wel geen ketelsteen verweideren zo als de echte reiniger doet.
schoon water in het systeem goedje er bij en laten lopen. door spoelen het systeem en laten lopen op schoon water en dan nieuwe koel vloeistof er in (na water er uit te laten lopen)
Maar ik heb ook al eens gehoord dat een vaatwas tablet ook goed werkt. maar die zal wel geen ketelsteen verweideren zo als de echte reiniger doet.
[quote="Abel"]schoon water in het systeem goedje er bij en laten lopen. door spoelen het systeem en laten lopen op schoon water en dan nieuwe koel vloeistof er in (na water er uit te laten lopen)quote]
dit lijkt me de beste oplossing....
vooral kachelradiateur niet vergeten...
dit lijkt me de beste oplossing....
vooral kachelradiateur niet vergeten...
misschien een stomme vraag maar kan het niet zo een twee drie vinden eigenlijk:
uit welke slang of nippel laat je je koelsysteem leeglopen, en waar laat je dan die oude koelvloeistof eb ook het water waarmee je spoelt?
welke slangen zijn voor je kachelradiateur?
het gaat bij mij om een clio 16v.
alvast bedankt voor de hulp,
Arnoud

uit welke slang of nippel laat je je koelsysteem leeglopen, en waar laat je dan die oude koelvloeistof eb ook het water waarmee je spoelt?
welke slangen zijn voor je kachelradiateur?
het gaat bij mij om een clio 16v.
alvast bedankt voor de hulp,
Arnoud
-
- Moderator
- Car: MB
de onderste slang van de radiateur moet je lossen om hem te legen. de slangen van je kachel rad. zijn de twee die je schutbord in gaan en de oude koelvloeistof moet je eigenlijk opvangen in een opvangbak
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
laat gewoon zo veel mogelijk van je koelvloeistof af, beste is om ook de thermostaat eruit te halen, daarna het systeem vullen met water en een reiniger. de auto dan half uurtje laten draaien stationair met kachel op warm. daarna weer aflaten en doorspoelen met water en dan de slang in verschillende slagen hangen, niet alleen in het tankje maar ook radiator en kachel. daarna thermostaat terug monteren en systeem vullen met koelvloeistof, dan moet het goed komen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Moderator
- Car: MB
In een behuizing aan je blok aan de kant van de accu. Volg de slang die aan de onderkant van je rad. zit terug naar het blok >> In deze behuizing zit je radiateur (dus niet IN de slang zoals bij sommige auto's). Die behuizin zit met 5 of 6 (meen ik) grote torxen vast
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
@ tom, dit heeft ook met het type blok te maken wat er in zit tochTom schreef:In een behuizing aan je blok aan de kant van de accu. Volg de slang die aan de onderkant van je rad. zit terug naar het blok >> In deze behuizing zit je radiateur (dus niet IN de slang zoals bij sommige auto's). Die behuizin zit met 5 of 6 (meen ik) grote torxen vast
Edit:
CLIO 1,4i (X57J) R-Cat 96-98 E7J 756/757
CLIO 1,4i (X57Y) R-Cat 95-98 E7J 754
Het is dus een E-blok

Project: GTT Blue Sport