Clio 2.0 16V TURBO!

Post hier al je vragen over de Clio
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

GijsClioRS schreef:Kost ook wat: 10.500 euri zonder montage :~
Net zoveel als de RS zelf!
Rémi clio ph3 schreef:Ik mag hopen dat bij die 10500 euro ook een sper dif zit, zodat je de power een beetje zinvol op het asvalt krijgt :D
Nee dus. :lol:

Hij is wel stoer.
speedline

Zou wel leuk zijn als de betreffende persoon ook vermeld wie, wat en waar...

Leuk van die schoten voor de boeg... Maar wat meer informatie zou niet weg zijn...
GTI1-G60

Nu ben ik een beetje een vreemde eend in de bijt, maar waarom zijn de prijzen van de Renault kits zo giga hoog? 10.500euro...of je een emmer leeggooid.

1.8 16V met 270 pk is veel????

Ken in VW land genoeg low budget 1.8 16V Turbo's die met vrij eenvoudige middelen 300pk rijden.
(VW 1.8 16V is al vanaf 1985 leverbaar)

Hoe komt er z'n verschil?
De Renault motoren lijken me een stuk moderner.
En in een land als Frankrijk moet dit ook geen onbekend terrein zijn?
Sander2

speedline schreef:Zou wel leuk zijn als de betreffende persoon ook vermeld wie, wat en waar...

Leuk van die schoten voor de boeg... Maar wat meer informatie zou niet weg zijn...
Info komt hopelijk deze week. De persoon in kwestie had nog geen tijd om een uitgebreid verslag te schrijven. Ben benieuwd.
-PAZ-
Über-Spammer

GTI1-G60 schreef:Nu ben ik een beetje een vreemde eend in de bijt, maar waarom zijn de prijzen van de Renault kits zo giga hoog? 10.500euro...of je een emmer leeggooid.

1.8 16V met 270 pk is veel????

Ken in VW land genoeg low budget 1.8 16V Turbo's die met vrij eenvoudige middelen 300pk rijden.
(VW 1.8 16V is al vanaf 1985 leverbaar)

Hoe komt er z'n verschil?
De Renault motoren lijken me een stuk moderner.
En in een land als Frankrijk moet dit ook geen onbekend terrein zijn?
zal ook wel een beetje te maken hebben met het feit dat er veel meer gti 16 klapper rond rijden dan 16v renaults, en modernere techniek betekent ook vaak metaan hogere prijzen. neemt niet weg dat ik dik 10.000 euro achterlijk veel geld vin.
R5GTT. Drive it like you stole it
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:Nu ben ik een beetje een vreemde eend in de bijt, maar waarom zijn de prijzen van de Renault kits zo giga hoog? 10.500euro...of je een emmer leeggooid.
Zoals je ziet zijn er ook goedkopere. Die van K-Tec moet 240 pk opleveren en meot zoeen 8500 euro kosten. Fucking veel geld ja.
GTI1-G60 schreef:1.8 16V met 270 pk is veel????
Nou ik vind het best veel. Maar het gaat hier trouwens om een Clio RS, dus 2.0 16v met 172 (eerste 2 modellen) of 182 (derde model) pk (tenminste, opgegeven pk door Renault).

Denk dat het toch, juist omdat het moderne motoren zijn, heel moeilijk is om z'n turbo kit te ontwikkelen. Ik heb er geen verstand van, maar als ik de verhalen zo hoor, dan is 8500 euro niet zo'n absurt bedrag.
Sander2

Er komt overigens ook een test aan met een Clio V6 phase 1 met kompressorkit, dat 360pk en 400Nm koppel opleverd. Klinkt ook erg goed :worship:
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ik heb het ongeveer een jaar geleden al met speedline over de turbo conversie gehad, in welk stadium zitten we nu ongeveer?
Cleaned Style
Projecttopic
speedline

Ik denk dat ik al weet waarover het gaat in dit geval. Het gaat waarschijnlijk om de compressorkits van het Zwitserse Novidem.

Het betreft hier een Novidem centrifugaalcompressor. (Dus een centrifugaalcompressor (de 'blaaszijde' van een uitlaatgasturbo-lader) die aangedreven wordt, via een transmissie, door de krukas.

[img]http://www.novidem.ch/images/illu_novi.gif[/img]

Deze kit kost € 10.500,- exclusief btw. Hij is zo duur dat ze de kit voor de RS niet verkopen. Tenminste dat werdt me meegedeeld door de bedrijfsleider... Niet zo onbegrijpelijk want een opvoerkit die bijna de helft van de aanschaf van het voertuig moet kosten?

De kit voor de Clio V6 komt echter wel. Daar hangt echter een vergelijkbaar prijskaartje aan. Rond de € 12k. Iets meer in verhouding aangezien deze auto meer als € 50k kost. Deze 'kit' is er in 3 versies waarvan de nog niet leverbare "version 3" topversie 360pk en 400Nm levert.

Die kits zijn simpelweg zo duur omdat dit soort bedrijven de ontwikkelingskosten terug willen verdienen. Hun goed recht. En bij de lage aantallen in Europa levert dat hoge prijzen op...
Laatst gewijzigd door speedline op do 27 jan 2005 11:28, 3 keer totaal gewijzigd.
speedline

De engelse 'jongens' werken dus met een (uitlaatgas) turbocompressor. Maar ook hier zijn de aantallen laag, de ontwikkelingskosten hoog en als resultaat de prijzen hoog.

Maar voor bovenstaande bedragen kan een complete 'turbo motor' worden gebouwd. Lagere compressieverhouding, gesmede zuigers, geflowde cilinderkop, speciale koppeling, aangepaste bak enzovoorts. En dan pomp je een stuk meer vermogen uit bijvoorbeeld een F4R RS motor als dat bijvoorbeeld Novidem behaalt met hun compressorkit.
Sander2

speedline schreef:De engelse 'jongens' werken dus met een (uitlaatgas) turbocompressor. Maar ook hier zijn de aantallen laag, de ontwikkelingskosten hoog en als resultaat de prijzen hoog.

Maar voor bovenstaande bedragen kan een complete 'turbo motor' worden gebouwd. Lagere compressieverhouding, gesmede zuigers, geflowde cilinderkop, speciale koppeling, aangepaste bak enzovoorts. En dan pomp je een stuk meer vermogen uit bijvoorbeeld een F4R RS motor als dat bijvoorbeeld Novidem behaalt met hun compressorkit.
Kan de megane 2.0 16v turbo motor niet in de clio RS gelepeld worden?! Zal goedkoper zijn als dit kan met wat kleine aanpassingen?!?
speedline

Sander2 schreef:Kan de megane 2.0 16v turbo motor niet in de clio RS gelepeld worden?! Zal goedkoper zijn als dit kan met wat kleine aanpassingen?!?
Op het eerste gezicht lijkt dit de goede keus. Maar er moet serieus veel verbouwd worden om deze motor pas te krijgen in een RS. Er zijn veel aanpassingen nodig omdat de layout onder de motorkap van een Megane II serieus afwijkt van die van de Clio II.

Maar back on topic; serieuze betrouwbare power kost serieus geld. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen.

Nog even een paar opmerkingen over de Megane RS motor. Ondanks de hoopvolle verwachtingen biedt deze turbomotor niet het opvoerpotentieel wat je ervan verwacht. Het in en uitlaatspruitstuk zijn (waarschijnlijk bewust) klein gedimensioneerd. Ook de turbocompressor is 'gematched' voor snelle spool up en een relatief hoog koppel in het middentoerengebied. Geen basis voor serieuze vermogensstijging dus. Er zal ook in deze motor serieus geinvesteerd moeten worden om er betrouwbaar meer vermogen en koppel uit te draaien.

Want turbodruk opdraaien en remappen kunnen er genoeg. Maar een complete setup ontwikkelen en bouwen die ook aan de verwachtingen qua levensduur voldoet; dat is een ander verhaal wat maar weinig bedrijven in de vingers hebben.
Harold megane2driver

dit kwam ik net tegen op Marktplaats!!

Aangeboden: Motor Megane RS turbo 225PK NIEUW
Prijs: € 2.950,00
Beschrijving: Te koop: nieuwe F4R motor voor o.a. Renault Megane RS turbo. 225PK. Compleet met turbo, katalysator, dynamo, aircopomp, inlaatspruitstuk en motor sensoren +bedrading.

Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 09-03-2005, 15:47
Gezien: 1375 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Mick de Jonge (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 06-42232743
Regio: Noord-Holland
antoine
Car: Renault Clio III RS

Hij heeft nog veel leuker spul staan.
Waaronder een maxi t...
Harold megane2driver

speedline schreef:
Sander2 schreef:Kan de megane 2.0 16v turbo motor niet in de clio RS gelepeld worden?! Zal goedkoper zijn als dit kan met wat kleine aanpassingen?!?
Op het eerste gezicht lijkt dit de goede keus. Maar er moet serieus veel verbouwd worden om deze motor pas te krijgen in een RS. Er zijn veel aanpassingen nodig omdat de layout onder de motorkap van een Megane II serieus afwijkt van die van de Clio II.

Maar back on topic; serieuze betrouwbare power kost serieus geld. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen.

.
ik kan er over mee praten mijn vorige auto een Subaru Impreza GT Turbo van bouwjaar 1998 had ik ook zwaar veel geld in gestoken.maarja op het eind had ik wel 475pk op de rollenbank gemeten in Roegis Belgie

hier specs van mijn ex auto

Exterieur:

18inch O.Z P1 velgen antraciet met Pirelli P Zero 225/35/18 banden
STI 5 hoge achtervleugel
22B roosters op de motorkap
22B voorgrill met originele roze Japanse logo
P1 voorlipspoiler
STI achterlichten
heldere knipperlichten voor
blauwe zijknipperlicht glazen
PIAA blue stadslichten
xenon

Motorisch

Tarrox schijven voor en achter
Ferrodo RS remblokken rondom
AP Formula clutch kitt
VF23 turbo
Waldro benzinepomp
Magnicore bougiekabels
25 RY oliecooler
HKS open luchtfilter
HKS Front Monted intercooler
HKS Blow off
HKS High Power compleet 76mm open uitlaat
HKS High Power 130mm einddemper
HKS 680cc injectoren
Optima blue accu
STI veerpootbrug
HKS turbo timer

Interieur:

schuifdak+airco(heel zeldzaam!!)
Momo sportstuur met airbag
Momo alu pook
Sparco alu pedalen
witte tellerbladen tot 320km/h met blauwe led verlichting
Vector Europe 966R radardectector
Target LRC100 laser echo
Clifford Advantgarde 4 klasse 3 alarm met Clifford 2 pager
Apexi boost controller
HKS 60mm meters in A-style oliedruk,benzinedruk,olietemperatuur

hierbij een foto vorig jaar op ETS 2004

[img]http://wesley.shacknet.nu/upload/images/19640.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Harold megane2driver op zo 27 mar 2005 9:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Harold megane2driver

antoine schreef:Hij heeft nog veel leuker spul staan.
Waaronder een maxi t...
oh ken je hem?ik mailde met hem of hij nog RS spullen had maar hij had niks
antoine
Car: Renault Clio III RS

Hij heeft een aantal jaar gelden rally gereden met een 5 turbo. Maar is door een ongeluk tijdelijk moeten stoppen,ook omdat de auto plat was. Als alles mee zit gaat hij , samen met zijn vader,nog een aantal rallysprints rijden met een maxi t.... :D De 21 europacup die ook hier ergens op de site staat is ook van hem. Maar verder kan ik hem niet.
Plaats reactie