Da's nie leuk meer ,toen ik m'n williams kocht was ik ook nog geen 24,heb 'm toen op m'n meissie d'r naam gezet,scheelde honderden euro's,inmiddels getrouwd dus maakt nu niet meer uit op wie's naam ie staat,wel al 75% korting opgebouwd
Dan weten jullie nu ook waarom P@t loopt te zuchten. Heb je eindelijk de auto van je dromen, blijkt dat je 'm eigenlijk niet kunt betalen. Uitermate l#llig. Serkte er mee P@t.
Als je wat ouder bent en wat meer no-claim hebt opgebouwd gaat allemaal wel. Ik betaal nu 610,--. Da's met 75% no-claim, 10% top 20 korting en 27% korting via m'n werk.
Bij mijn verzekering maakte motorinhoud en PK's niet zoveel uit qua premie, alleen de nieuwwaarde had een hoop invloed Werd niet xtra hoog doordat het een turbootje was ofzo... meer de aanschaf van 36000gld ongeveer
zo beetje ronde gelezen en gekeken, maar volgens mij is het heel erg moeilijk je clio rs te verkopen.
Maar goed ik laat hem gewoon staan en zie wel wat het wordt heb op zich geen haast
Op zich is het een goed onderhouden auto, (omdat je vader bij renault werkt) en er is een groot stuk historie van bekend, weinig km's gelopen enz enz.
Dus volgens mij zal het wel meevallen, als iemand een rs zoekt is dit een goeie keuze, lijkt mij dan
Heel jammer dit. Ik kan het heel goed begrijpen. Je kunt je auto natuurlijk WA verzekeren, maar dan ben je bij ongevallen veel meer geld kwijt. Believe me, I know.
Als alleen de vaste kosten een probleem zijn (zoals belasting, verzekering en benzine) is er dan geen andere oplossing te zoeken: baantje zoeken, meer werken bij het baantje, verzekeren via je vader ofzo. Als je nu niet bij lange na niet uitkomt met je geld, dan zal dat bij een andere auto toch ook een probleem worden.... Plus je zult waarschijnlijk veel afschrijving hebben op je RS omdat je hem maar kort hebt gehad . Ik zou zeggen, verkoop hem alleen als je het 110% zeker weet!!!!
Merijn schreef:Gewoon verkopen dat ding. Kromliggen voor een auto is nooit een goed idee!
Dat ben ik zonder meer met je eens!!!
Maar de vraag is of het zoveel goedkoper is om bijvoorbeeld een megane 1.6 te rijden.... En in dat geval zou ik proberen om de RS te houden!! Hij heeft per slot van rekening één van de moeilijkste dingen voor de RS al gedaan, de aanschaf!!! Tenzij je er een lening voor hebt genomen, dan zou ik hem iig wel weg doen... . Maar dat zijn niet mijn zaken!!!!
Ja, ok... Maar hij heeft ook al een hele tijd probleemloos in de S gereden. Onderschat de kosten niet. Het onderhoud zal niet zo gek veel hoger liggen, maar voor die brandstof, belasting en verzekeringskosten liegen er niet om.
Zet de inkomsten en uitgaven eens tegenover elkaar op papier. Dan kun je een stuk makkelijker zien wat de beste optie is.
een vriend van me heeft ook een clio RS, maar hij verbruikt minder benzine dan ik, met mijn clio 1.6 16V (Hij rijdt veel 80 km wegen, en ik duitse autoweg) en de belasting van een megane is duurder dan die van een clio! Maar ik neem idd aan dat P@TB@D alles tien keer heeft na gerekend, en helaas tot de conclusie gekomen is dat het beter is om de RS weg te doen, jammer.
Vind het ook erg knap als je op je 21e een RS kunt betalen. Mijn eerste wagentje (op mijn 23e) was een 2e hands Pug 106 sport en dat vond ik al heel wat.
Ben het er mee eens dat je je niet in alle mogelijke bochten moet wringen om een auto te kunnen betalen. Je moet wel wat centen over houden om andere leuke dingen te kunnen blijven doen.
ja ik zou ook een rs kunnen rijden en willen rijden(20 jaar) maar om rond de 225 euro te betalen voor alleen mn verzekering vind ik (persoonlijk)gewoon zonde van mn geld, ik betaal nu 48 euro , zou wel graag een rs willen kopen maar wacht er gewoon mee als ik bv 24 bent scheelt het enorm met 75% no-claim. Dan is het gewoon leuk om er een te rijden omdat je er niet de pleu... voor hoeft te werken.
Oke effe voor de duidelijkheid, het geld is niet echt een probeem of zo. Ik ken hem wel betalen ook al ben ik 21!!
Ook de vezekering, maar ik vind het gewoon zonde van mijn geld wat erin gaat. Ik wil over een jaar uit huis en daar ben ik hard voor aan het sparen en daarom wil ik een goedkopere auto. Zodat ik nog wat over hou aan deze auto en dat ik op jaarbasis minder kwijt ben aan verzekering.
En zo als ik al eerder zei, ik heb geen haast met de verkoop.