Nadat ik van de week mijn bestelde onderdelen (bougies, brandstof, lucht- en oliefilter) binnen kreeg heb ik deze gelijk onder de GT gegooit. Eert nog even de slangen gecontroleerd (deze heb ik op de goede plaats aan kunnen sluiten met behulp van het werkplaatshandboek en dit forum

) Hierna heb ik de eerste startpoging gedaan... startmotor sloeg aan, maar verder niks

Maar goed, ik had niets anders verwacht

Nu was ook de accu leeg en aangezien het opladen met een 3 Ampère ladertje niet zo snel gaat heb ik de Mégane maar binnen gereden om de 5 te reanimeren:
- Foto verwijdert -
Even gecontroleerd of hij vonkt en jawel, dat deed hij. Dus even de brandstofpomp losgehaald aan één kant en opnieuw proberen starten. Geen brandstof, dus had ik de pomp maar even aan de acculader gehongen. Toen zeek er ineens een grote straal benzine uit (had er gelukkig wel iets onder staan

). Relais gecontroleerd, rotte contactpunten gesoldeerd, relais terug, starten... motor sloeg even aan, daarna weer hetzelfde verhaal!
Relais gesaboteerd (moet nu echt vervangen worden) en weer een nieuwe startpoging:
En jawel hoorrr THE FIVE IS ALIVE!!!

(na 3 jaar!)
Motor loopt stationair als een zonnetje

Heb nog wel wat problemen met de koeling. Zal vanvond alles effe ontluchten en eventueel de thermostaat controleren. Wordt vervolgd...