[Olie] en andere smeermiddelenTalk
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
ben persoonlijk niet zo,n voor stander van die middelen, het is vaak een (lap) middel en op de lange duur pakt het vaak anders uit . 

-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
zeker
maar het is vaak uitstel van komende problemen.maar als je het b.v 5 jaar kan uitstellen




-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
mijn clio lijkt met wynns super charge ook iets rustiger te lopen maar ik ben op zoek naar iets anders, vorig jaar heb ik slick 50 voor m'n verjaardag gehad en er in gegooid maar daar merkte ik niks van
en nu weet ik dat er voor scheeps diesels ook zoiets was en dat werkte wel (iets) en op de zelfde manier

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
heb nog een paar dozen slick 50 in de aanbieding
slechts 22,50 per fles
slechts 22,50 per fles
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
wie kan mij vertellen wat 15w50 voor mij kan doen in plaats van 5w40 of 10w40?
voor een renault 21 turbo
voor een renault 21 turbo
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
In principe is de olie al niet gunstig omdat hij koud te dik is, zeker in de winter nu.
Zou je hard gaan gassen is de 50 wel prettig.
10w50 bestaat niet he?
Ik zou gewoon voor de 10w40 gaan.
Trouwens, ik neem nog altijd de Valvoline Max-Life 10w40 olie. Loopt ie super op, en geen verbruik meer. Bordeauxrode flessen, is niet te duur.
http://www.valvoline.nl
Staat juist wat op, deze olie netjes door een TUV keuring gekomen.
Zou je hard gaan gassen is de 50 wel prettig.
10w50 bestaat niet he?
Ik zou gewoon voor de 10w40 gaan.
Trouwens, ik neem nog altijd de Valvoline Max-Life 10w40 olie. Loopt ie super op, en geen verbruik meer. Bordeauxrode flessen, is niet te duur.
http://www.valvoline.nl
Staat juist wat op, deze olie netjes door een TUV keuring gekomen.
Laatst gewijzigd door Riël op do 28 okt 2004 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
In theorie zou je trouwens de 15W50 kunnen gebruiken als de temperatuur deze winter niet beneden de -15 graden komtmark 5t schreef:wie kan mij vertellen wat 15w50 voor mij kan doen in plaats van 5w40 of 10w40?
voor een renault 21 turbo

valvoline schreef: Aanbevelingen voor benzinemotorolie (behalve turbos) van vóór oktober 2000: -30°C tot boven 30°C, A2/A3/G5 5W-40/5W-50; -30°C tot 25°C, A2A3/G5/SH 5W-30; -20°C tot 30°C, SH 10W-30; -20°C tot boven 30°C, A2/A3/G5/SH 10W-30*/10W-40/10W-50; -15°C tot boven 30°C, A2/A3/G4/SH 15W-40/15W-50*. *Niet voor SH-oliën. Benzineturbomotoren. -30°C tot boven 30°C, A2/A3/G5 5W-40/5W-50; -20°C tot boven 30°C, A2/A3/G5 10W-40/10W-50; -15°C tot boven 30°C, A2/A3/G4 15W-50
http://www.valvoline.nl/lubricantsadvisor/index.html#
10w50 bestaat wel hoor kijk maar op Q8 site
heet bij hun Q8formula 1 sae 10w50 volsyntheet
heet bij hun Q8formula 1 sae 10w50 volsyntheet
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik zweer ook bij valvoline 10W40, gaat ook in de GT. heb je ook nog "speciaal" voor turbo motoren 

Immer wieder die verdammte Holländer
10W50 is dan geen slechte keus, maar die krijg je dan weer niet voor nop hemark 5t schreef:10w50 bestaat wel hoor kijk maar op Q8 site
heet bij hun Q8formula 1 sae 10w50 volsyntheet

Ik heb even een klein advies nodig.
Ik heb nu een klein tijdje een R19-16V, ik heb 'm gekocht bij een in- en verkoopbedrijfje, er is helaas geen onderhoudsgeschiedenis aanwezig, het enigste wat hij me wist te vertellen is dat het tuffie gereviseerd was. De teller is net de 2 ton gepasseerd.
Ik heb geen idee wat voor olie er op het moment in zit en wil dus alle oliën en filters gaan vervangen.
Ik las dat ELF Competition Semi-Syntheet 10W40 het beste is voor F7P blokkies, aangezien dit niet meer verkrijgbaar is en ELF op gegaan in TotalFinaElf ofzo wou ik er maar TOTAL Quartz 7000 10W40 Half synthetisch ingooien, iemand ervaringen hiermee?
Ik heb nu een klein tijdje een R19-16V, ik heb 'm gekocht bij een in- en verkoopbedrijfje, er is helaas geen onderhoudsgeschiedenis aanwezig, het enigste wat hij me wist te vertellen is dat het tuffie gereviseerd was. De teller is net de 2 ton gepasseerd.
Ik heb geen idee wat voor olie er op het moment in zit en wil dus alle oliën en filters gaan vervangen.
Ik las dat ELF Competition Semi-Syntheet 10W40 het beste is voor F7P blokkies, aangezien dit niet meer verkrijgbaar is en ELF op gegaan in TotalFinaElf ofzo wou ik er maar TOTAL Quartz 7000 10W40 Half synthetisch ingooien, iemand ervaringen hiermee?
Bij renault ren je gelijk weer naar buiten als je ziet wat ze ervoor wille hebben... 10 euri per losse liter 
Ik ben dus lekker overgestapt op Emperol 10W40 van Kroon-Oil. 30 euri voor 5 liter is veel betere prijs en tot nu toe 1 van de enige die ook klasse 4 is (net als de Competition).

Ik ben dus lekker overgestapt op Emperol 10W40 van Kroon-Oil. 30 euri voor 5 liter is veel betere prijs en tot nu toe 1 van de enige die ook klasse 4 is (net als de Competition).
Ik koop het bij Ferwerda in Hoogeveen.(soort Brezan, maar zit alleen in het noorden) Kost iets van 4 euro per liter.Xabre schreef:Ik kon het hier in de buurt niet vinden, heb dit hel topic doorgelezen en lees vaak dat het steeds slechter verkrijgbaar is.
Waar koop jij het ?
nou je het zegt, hier in Drachten is net een groot nieuw filiaal van Ferwerda geopend onlangs, morgen zal ik er gelijk ff langsrijden!Arjen schreef:Ik koop het bij Ferwerda in Hoogeveen.(soort Brezan, maar zit alleen in het noorden) Kost iets van 4 euro per liter.Xabre schreef:Ik kon het hier in de buurt niet vinden, heb dit hel topic doorgelezen en lees vaak dat het steeds slechter verkrijgbaar is.
Waar koop jij het ?

Voordat je met een 'olie verdikker' aan de slag gaat zou ik eerst eens de oorzaak opsporen...

- Turbine seal defect?
Carterdruk waardoor carterontluchting olie het inlaatsysteem 'inpompt'?
nope, er komt geen olie uit mijn carterontluchtingsslanghaan schreef:ik zal mijn carteronluchtingslang die naar de luchtfilter gaat eens in een flesje stoppen en kijken of hier olie in komt na een tijdje, toch verdenk ik de turbo, heeft nl ook een klein beetje speling.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
zeer waarschijnlijk komt de olie van de turbo, als het maar een klein beetje is zou ik me er niet te grote zorgen om maken, er zijn weinig Gt's die er geen last van hebben, gooi wel optijd je intercooler een keer leeg (zet hem een half uurtje op de kop).
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: di 20 jul 2004 16:07
mm, over dit onderdeel had ik een topic geopend bij clio 16v meen ik. Heb in mijn clio ook olie bijgevuld (Total Quartz 7000 10w40 5ltr) en ik hoor nu ook mijn kleppen continue waarschijnlijk (of de injectoren is nog twijfel).Kan dit kwaad? Volgens mij zuipt ie ook aardig wat meer olie dan eerst. Moet alleen nog keer kijken hoeveel de km/olie liter verhouding het is.Ben schreef:Je mag toch helemaal geen volsynteet erin knallen als je altijd half gereden hebt?
Mijn pa had het perongelijk in ze laguna gemieterd en ze kleppen die begonnen hard te tikken.
nu las ik bij autoweek.nl een topic ook over het tikken van de motor. Nu weet ik het helemaal niet meer wat het is...
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f ... 37&t=70737
Denk dat ik van de week ff naar garage ga, weet het anders ook niet meer.
Ze hebben bij de Aldi 6 liter olie in de aanbieding voor 7,99..ik voel me opgelicht met mijn 5 liter voor 38,-



-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Laten we het dan maar niet over de kwaliteit hebben denk ik...mikko schreef:Ze hebben bij de Aldi 6 liter olie in de aanbieding voor 7,99..ik voel me opgelicht met mijn 5 liter voor 38,-![]()

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 14:53
- Locatie: Ten Kate City
- Contacteer:
Goedenmiddag forumgebruikers,
Ik ben Tom en ben nieuw op dit forum en heb nog niet alles door kunnen lezen.Heb wel iets gevonden maar was niet helemaal waar ik mee uit de voeten kon.
Mijn vraag:
Ik heb sinds 2 dagen een Laguna 1.9 dti en vroeg me af welke olie ik het best kan gebruiken.een 10W40 of 5W40 of iets dergelijks.
De olie die er nu inzit is aardig aan de zwarte kant namelijk en wil morgen ff de olie verversen.
greetz
Ik ben Tom en ben nieuw op dit forum en heb nog niet alles door kunnen lezen.Heb wel iets gevonden maar was niet helemaal waar ik mee uit de voeten kon.
Mijn vraag:
Ik heb sinds 2 dagen een Laguna 1.9 dti en vroeg me af welke olie ik het best kan gebruiken.een 10W40 of 5W40 of iets dergelijks.
De olie die er nu inzit is aardig aan de zwarte kant namelijk en wil morgen ff de olie verversen.
greetz
[quote="T"Genius"J"]Goedenmiddag forumgebruikers,
Ik ben Tom en ben nieuw op dit forum en heb nog niet alles door kunnen lezen.Heb wel iets gevonden maar was niet helemaal waar ik mee uit de voeten kon.
Mijn vraag:
Ik heb sinds 2 dagen een Laguna 1.9 dti en vroeg me af welke olie ik het best kan gebruiken.een 10W40 of 5W40 of iets dergelijks.
De olie die er nu inzit is aardig aan de zwarte kant namelijk en wil morgen ff de olie verversen.
greetz[/quote]
in onze mégane, met ook een 1.9 Dti motor zit 5W40.
Ik ben Tom en ben nieuw op dit forum en heb nog niet alles door kunnen lezen.Heb wel iets gevonden maar was niet helemaal waar ik mee uit de voeten kon.
Mijn vraag:
Ik heb sinds 2 dagen een Laguna 1.9 dti en vroeg me af welke olie ik het best kan gebruiken.een 10W40 of 5W40 of iets dergelijks.
De olie die er nu inzit is aardig aan de zwarte kant namelijk en wil morgen ff de olie verversen.
greetz[/quote]
in onze mégane, met ook een 1.9 Dti motor zit 5W40.
Ik heb mijn clio 16V net weer voorzien van verse olie en deze keer met
ELF competition sti 10W40 a 7,5 euro de liter
Blok is, zeker direct bij de start, een stuk stiller dan met de Castrol GTX die er eerst in zat. Ook lijkt de oliedruk mooier en stabieler als hij op temperatuur is. Voor mij niets anders meer!
ELF competition sti 10W40 a 7,5 euro de liter




Blok is, zeker direct bij de start, een stuk stiller dan met de Castrol GTX die er eerst in zat. Ook lijkt de oliedruk mooier en stabieler als hij op temperatuur is. Voor mij niets anders meer!
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
@calle, waar heb je deze olie vandaan? hier in de wijde omgeving is het niet verkrijgbaar 

Calle schreef:Ik heb mijn clio 16V net weer voorzien van verse olie en deze keer met
ELF competition sti 10W40 a 7,5 euro de liter![]()
![]()
![]()
![]()
Blok is, zeker direct bij de start, een stuk stiller dan met de Castrol GTX die er eerst in zat. Ook lijkt de oliedruk mooier en stabieler als hij op temperatuur is. Voor mij niets anders meer!
7,5 euro per liter
