Zeeuw schreef:Pcies, ik heb ook nooit hoge premies hoeven te betalen. Misschien ligt het ook aan de regio.
ligt inderdaad ook aan de regio, ik kon bij eigenlijk bijna geen andere maatschappij aan de bak als orion direct, die vragen niet naar het aantal pk's van je wagen mn stufi betaalt mn verzekering nu compleet (inwonende beurs, lang leve de overheid!) en dan ben ik 21 en hij staat wel op mn eigen naam
gaat best, hier 150pk megane op naam, zonder gekke kosten. had wel 2 schadevrije jaren op me 18de, door me 2 jaar scooter rijden, bij dezelfde maatschappij.
toen ik laatst ging informeren wat het me zou kosten als ik volgend jaar een impreza zou gaan rijden (dan 20 jaar), werd ik niet echt vrolijk moet ik zeggen...
Er zijn alleen bepaalde type auto's die je onder je 24e niet kan verzekeren. Zoals de Golf GTI, Kadett GSI, maar dat is dan ook weer maatschappij afhankelijk! Hier wordt niet echt gekeken naar het vermogen van de auto maar wel naar het imago van de auto! Gelukkig horen de Renaultjes niet bij deze imago auto's!
ik wil niet naar doen maar renaults staan wel op die lijst er is een zwarte lijst die veel verzekering maatschappijen aanhouden en dan kijken ze naar het aantal KW van je auto en de 5 gtt turbo staat op deze lijst!!!!!! ik heb ook menig maatschappij gebeld voor de 5 gtt en allemaal zeiden ze hem niet te willen verzekeren.
Is dat iets uit het westen of zo? Ik heb nog nooit een probleem gehad een auto te verzekeren. Ik heb een GT en een Willi gehad en beide geen probleem en ook geen asociaal hoge premie.
Ook geen problemen met de willi, (als westerling )
wel had ik bij unive een offerteaanvraag via internet gedaan, en toen stond er dat ik, ivm het aantal kW en mijn leeftijd, wel even moest bellen.
Merijn schreef:Is dat iets uit het westen of zo? Ik heb nog nooit een probleem gehad een auto te verzekeren. Ik heb een GT en een Willi gehad en beide geen probleem en ook geen asociaal hoge premie.
nou dat zou best eens kunnen! ik betaal 80 per maand WA maar dan heb ik wel ruit verzekering
ik ging van mijn Mini met 47 pk naar de gtt met 120 en bij ZLM was het alleen kenteken doorgeven bij het wisselenen en klaar. premie ging alleen wel 15 euro omhoog. meer niet
het is afhankelijk van de maatschappij, grote maatschappijen zoals unive en centraal beheer doen vaak moeilijk, ik had mijn 205gti destijds (chipped @ 160 pk) op mijn naam gezet bij een kleine lokale maatschappij en dat kon wel, viel kwa kosten zelfs ook nog wel mee
zit nu lekker voor 60 euro per maand verzekerd bij nationale nederlanden (personeelscondities omdat me pa er werkt )
OHRA. geen probleem met m'n 1.6 16V coupetje uit okt. 99.
Maybe omdat ik al m'n verzekeringen daar heb ??
Betaal welliswaar iets van 107.- per maand voor WA plus incl. inzittendenverzekering, rechtsbijstand, verlaagd eigen risico en dekking geluids-installatie. Oh ja. Zit op 60%.
28 en is de eerste auto sinds jaaaren die ik verzeker. Hiervoor auto's via de zaak gereden o.a.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik moest voor mijn 16v ongeveer 110 in de maand betalen en nu via mijn moeder betaal ik nog maar 37 of zoiets incl inzittende verz dus ik heb de auto op mijn moeders naam staan