ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
martin rs

me koppeling van me gtt slipt soms wel en soms niet.
me koppelingspedaal zit ook helemaal los.
als ik met dat pedaal rommel komt ie anders op en slipt ie niet meer.
nu heb ik hier een andere pedalen box liggen dus alleen koppeling en rem.
iemand een idee of het heel veel werk is om zo iets om te zetten ivm de ruimte plek en de koppelingskabel en remstang denk ik?
Steven
Car: M536

Was dit nou weer voor vraag Martin....
Je moet gewoon die koppeling vervangen :p

Het proberen te fixxen met andere pedalen zal weinig helpen. Denk dat de drukgroep ook verrot is en vandaar het vreemde gedrag vertoond.
Overigens moet je nooit te lang doorrije met rotte koppeling, je kun echt je hele vliegwiel ermee naar de klote helpen.
Kep al meerdere malen zo'n vliegwiel gezien en daar wordt je niet vrolijk van :D

Als je je verveelt op zondag kan je het eens kijken of het helpt, maar ik geef je weinig kans en denk dat je die zondag beter kan beginnen met een blokje takelen...
martin rs

koppeling vervangen laat ik doen.
koppeling kan ik zo bestellen met lagers en drukgroep enz.
goedkoopste tot nu toe is 400 euro voor het vervangen.... ben bang dat ik het zelf namelijk niet in een dag red en voor de deur al helemaal niet.

alleen door aan dat pedaal te kloten met die tandwielen komt ie ook heel anders op en rijd ie goed en soms weer niet...vandaar die pedaalbox.....
Steven

Sja die koppeling heeft sowieso al een opdoffer gehad, dus vervangen moet ie toch en stel de executie niet te lang uit, daar krijg je alleen maar narigheid mee.

Verder kan niemand je vertellen of het zin heeft, niemand weet beter wat er aan de hand is dan jij.
Ik zou alleen wel gelijk een nieuwe koppelingskabel aanschaffen voor die 3 tientjes, als je die pedalen vervangt.
Steven

Ojah en tis weinig werk om dat ff te wisselen :p
martin rs

gheheh nu eigelijk nog iemand die voor minder dan 400 me koppeling daadwerkelijk kan vervangen :p
Steven

Ik kan het voor minder, maar ik heb toch geen tijd :lol:

Mijn GT eerst, dan de GT van me zus en daarna me eigen vrije tijd :p

Ben trouwens wel bezig met een eigen ruimte samen met vrienden 8)
CChris

gewoon ff zorgen dat er iemand bij is die het al eens eerder heeft gedaan (uiteraard wel met succes anders heb je dr nog niks aan) dan is het met een dagje wel geklaard.........scheelt je toch weer n paar centen
R 5 Convertible Rulezz
martin rs

dat zou inderdaad erg mooi wezen. de ellende is alleen dat ik geen sleutelruimte heb en dus eigelijk gebonden ben aan iemand die dat wel heeft. want voor de deur is et ook niks.
Riël
Über-Spammer

PM, maar dan moet je wel hiernaartoe. Heb carnavalsvakantie, dus wil je er wel een koppeling inzetten!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
CChris

tis wel ff n stukkie rijden........oudehaske city-sittard maar dan heb je tenminste wel n nieuwe koppeling :p
R 5 Convertible Rulezz
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

en ik heb nog geen klachten over riëls koppeling-vervang-kwaliteiten! :D
martin rs

riel heeft pm ;)
284 km tot sittard.... wel een eind weg..niemand dichterbij denk ik maar lijkt me wel de moeite waard.
-Ray-
Contacteer:

issie wel gelijk ingesleten als je thuiskomt :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Of 'op' als het aan de pedalen ligt :~
mark 5t
Contacteer:

ik wil het evt ook wel doen hoor maar heb de eerste 2 weken geen tijd dus zal je geduld moeten hebben
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven

Heeft iemand het nummer van het startmotor hitteschildje voor mij? Is wel handig ook voor anderen denk ik :)

Hij moet iets van 38 euri kosten. en zal ws. alleen nog van fase 2 te bestellen zijn.

Thnx!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is het niks om daar een topic voor te maken? Op autotype en zo. Dan hebben we na een tijdje een mooie database voor clubleden. :)
Riël
Über-Spammer

martin rs schreef:riel heeft pm ;)
284 km tot sittard.... wel een eind weg..niemand dichterbij denk ik maar lijkt me wel de moeite waard.
JA zeg, ik heb nog in mijn msn log staan dat ik het over wageningen had. Die 120 km is wel te doen , maar over 300 km moeten we nog even bellen, want dat haal ik echt niet.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sja, zit inderdaad een paar km verschil tussen :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven

Steven schreef:Heeft iemand het nummer van het startmotor hitteschildje voor mij? Is wel handig ook voor anderen denk ik :)

Hij moet iets van 38 euri kosten. en zal ws. alleen nog van fase 2 te bestellen zijn.

Thnx!
Nou, wie? ;)
TimV

Steven schreef:
Steven schreef:Heeft iemand het nummer van het startmotor hitteschildje voor mij? Is wel handig ook voor anderen denk ik :)

Thnx!
Nou, wie? ;)
60.01.009.580 kost 36,31
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Steven

Zupah Tim, merci.
Riël
Über-Spammer

Riël schreef:
martin rs schreef:riel heeft pm ;)
JA zeg, ik heb nog in mijn msn log staan dat ik het over wageningen had. Die 120 km is wel te doen , maar over 300 km moeten we nog even bellen, want dat haal ik echt niet.
LOL maar whatever, 300km met een slippende koppeling rules ook wel. Bovendien had ik alweer een poos geen gt'tje meer gereden, dus weer even leuk.

Nou, de nieuwe plaat zit erin. Morgen even de laatste aansluitinkjes doen, ik vind 't wel laat genoeg zo :D Ook is de temperatuurmeter weer gefixed, is toch geen doen, gtt rijden zonder dat je weet hoe warm die word :p
Steven

Eigenlijk moeten we es een sleutelwedstrijd doen, wie het snelst een koppeling kan vervangen :D
Riël
Über-Spammer

ja stoer
ik zou voor tino ook nog een filmpje maken 'hoe vervang ik mijn startmotor in 10 minuten?'

Doe je mee :lol:
Monica

en das dan ook een leuk onderdeel voor de openingsmeeting (naast reeds eerder genoemde velgen werpen, antenne spiesen)
Steven

Riël schreef:ja stoer
ik zou voor tino ook nog een filmpje maken 'hoe vervang ik mijn startmotor in 10 minuten?'

Ow ik heb zaterdag een startmotortje van de GT van zus te vervangen :)
Wat was jouw strategie ook alweer voor 10 minuten?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Monica schreef:en das dan ook een leuk onderdeel voor de openingsmeeting (naast reeds eerder genoemde velgen werpen, antenne spiesen)
Of remschijffrisbee :D
Riël
Über-Spammer

Klaarleggen: Ratel met dop 16, 16 ringsleutel, ratel met 2 verlengstukken met dop 13, kleine ratel met dop 13 en een krik en wielmoersleutel.
Luchtfilter wegpakken, met de ratel en de ringsleutel de 3 bouten van de startmotor eruit draaien. Dan naar de bestuurderszijde, auto opkrikken en wiel verwijderen. Dan met verlengstukken ratel heel lang maken en 13 dopje, aansluitingen van de kabels losdraaien en de beugel achterop de startmotor verwijderen/ aan de kant hangen
Dan naast de auto gaan zitten met gezicht naar achteren, arm rechts naast je onder het hitteschild duwen, startmotor pakken en naar buiten trekken. Monteren in omgekeerde volgorde :D Nou ja zeg een kwartiertje

:lol:
Riël
Über-Spammer

eerst accu loshalen :p
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:ja stoer

tssk
met Tino samen 4 uur over gedaan bij een GTT
kutwerk
volgende keer huur ik jou in :P :P
(met heen en weer rijden ben je dan ook 4 uur kwijt ;) )
Steven

Riël schreef:Klaarleggen: Ratel met dop 16, 16 ringsleutel, ratel met 2 verlengstukken met dop 13, kleine ratel met dop 13 en een krik en wielmoersleutel.
Luchtfilter wegpakken, met de ratel en de ringsleutel de 3 bouten van de startmotor eruit draaien. Dan naar de bestuurderszijde, auto opkrikken en wiel verwijderen. Dan met verlengstukken ratel heel lang maken en 13 dopje, aansluitingen van de kabels losdraaien en de beugel achterop de startmotor verwijderen/ aan de kant hangen
Dan naast de auto gaan zitten met gezicht naar achteren, arm rechts naast je onder het hitteschild duwen, startmotor pakken en naar buiten trekken. Monteren in omgekeerde volgorde :D Nou ja zeg een kwartiertje

:lol:
Ah in mijn versie ging de aandrijfas er ook nog ff uit voor het gemak.

Maargoed ik heb lekker toch een brug tot beschikking, dus ik ga niet lope knoeie :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik denk, dan moet ik ff bellen. Is geen Express GTT, maar de ad is door iemand anders gezet dan de verkoper (hij heeft zelf geen internet), en hij heeft een zelffabrikaat spoiler van een turbo er op gezet. Dat moest er eigenlijk staan.

Dus jammer voor diegenen die denken zo goedkoop een Express GTT te krijgen :)
Gesloten