ACT: 5 GT Turbo.
me koppeling van me gtt slipt soms wel en soms niet.
me koppelingspedaal zit ook helemaal los.
als ik met dat pedaal rommel komt ie anders op en slipt ie niet meer.
nu heb ik hier een andere pedalen box liggen dus alleen koppeling en rem.
iemand een idee of het heel veel werk is om zo iets om te zetten ivm de ruimte plek en de koppelingskabel en remstang denk ik?
me koppelingspedaal zit ook helemaal los.
als ik met dat pedaal rommel komt ie anders op en slipt ie niet meer.
nu heb ik hier een andere pedalen box liggen dus alleen koppeling en rem.
iemand een idee of het heel veel werk is om zo iets om te zetten ivm de ruimte plek en de koppelingskabel en remstang denk ik?
Was dit nou weer voor vraag Martin....
Je moet gewoon die koppeling vervangen
Het proberen te fixxen met andere pedalen zal weinig helpen. Denk dat de drukgroep ook verrot is en vandaar het vreemde gedrag vertoond.
Overigens moet je nooit te lang doorrije met rotte koppeling, je kun echt je hele vliegwiel ermee naar de klote helpen.
Kep al meerdere malen zo'n vliegwiel gezien en daar wordt je niet vrolijk van
Als je je verveelt op zondag kan je het eens kijken of het helpt, maar ik geef je weinig kans en denk dat je die zondag beter kan beginnen met een blokje takelen...
Je moet gewoon die koppeling vervangen

Het proberen te fixxen met andere pedalen zal weinig helpen. Denk dat de drukgroep ook verrot is en vandaar het vreemde gedrag vertoond.
Overigens moet je nooit te lang doorrije met rotte koppeling, je kun echt je hele vliegwiel ermee naar de klote helpen.
Kep al meerdere malen zo'n vliegwiel gezien en daar wordt je niet vrolijk van

Als je je verveelt op zondag kan je het eens kijken of het helpt, maar ik geef je weinig kans en denk dat je die zondag beter kan beginnen met een blokje takelen...
koppeling vervangen laat ik doen.
koppeling kan ik zo bestellen met lagers en drukgroep enz.
goedkoopste tot nu toe is 400 euro voor het vervangen.... ben bang dat ik het zelf namelijk niet in een dag red en voor de deur al helemaal niet.
alleen door aan dat pedaal te kloten met die tandwielen komt ie ook heel anders op en rijd ie goed en soms weer niet...vandaar die pedaalbox.....
koppeling kan ik zo bestellen met lagers en drukgroep enz.
goedkoopste tot nu toe is 400 euro voor het vervangen.... ben bang dat ik het zelf namelijk niet in een dag red en voor de deur al helemaal niet.
alleen door aan dat pedaal te kloten met die tandwielen komt ie ook heel anders op en rijd ie goed en soms weer niet...vandaar die pedaalbox.....
Sja die koppeling heeft sowieso al een opdoffer gehad, dus vervangen moet ie toch en stel de executie niet te lang uit, daar krijg je alleen maar narigheid mee.
Verder kan niemand je vertellen of het zin heeft, niemand weet beter wat er aan de hand is dan jij.
Ik zou alleen wel gelijk een nieuwe koppelingskabel aanschaffen voor die 3 tientjes, als je die pedalen vervangt.
Verder kan niemand je vertellen of het zin heeft, niemand weet beter wat er aan de hand is dan jij.
Ik zou alleen wel gelijk een nieuwe koppelingskabel aanschaffen voor die 3 tientjes, als je die pedalen vervangt.
gewoon ff zorgen dat er iemand bij is die het al eens eerder heeft gedaan (uiteraard wel met succes anders heb je dr nog niks aan) dan is het met een dagje wel geklaard.........scheelt je toch weer n paar centen
R 5 Convertible Rulezz
PM, maar dan moet je wel hiernaartoe. Heb carnavalsvakantie, dus wil je er wel een koppeling inzetten!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
en ik heb nog geen klachten over riëls koppeling-vervang-kwaliteiten! 

issie wel gelijk ingesleten als je thuiskomt 

Immer wieder die verdammte Holländer
ik wil het evt ook wel doen hoor maar heb de eerste 2 weken geen tijd dus zal je geduld moeten hebben
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
JA zeg, ik heb nog in mijn msn log staan dat ik het over wageningen had. Die 120 km is wel te doen , maar over 300 km moeten we nog even bellen, want dat haal ik echt niet.martin rs schreef:riel heeft pm
284 km tot sittard.... wel een eind weg..niemand dichterbij denk ik maar lijkt me wel de moeite waard.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
sja, zit inderdaad een paar km verschil tussen 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nou, wie?Steven schreef:Heeft iemand het nummer van het startmotor hitteschildje voor mij? Is wel handig ook voor anderen denk ik
Hij moet iets van 38 euri kosten. en zal ws. alleen nog van fase 2 te bestellen zijn.
Thnx!

60.01.009.580 kost 36,31Steven schreef:Nou, wie?Steven schreef:Heeft iemand het nummer van het startmotor hitteschildje voor mij? Is wel handig ook voor anderen denk ik
Hij moet iets van 38 euri kosten. en zal ws. alleen nog van fase 2 te bestellen zijn.
Thnx!
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
LOL maar whatever, 300km met een slippende koppeling rules ook wel. Bovendien had ik alweer een poos geen gt'tje meer gereden, dus weer even leuk.Riël schreef:JA zeg, ik heb nog in mijn msn log staan dat ik het over wageningen had. Die 120 km is wel te doen , maar over 300 km moeten we nog even bellen, want dat haal ik echt niet.martin rs schreef:riel heeft pm
284 km tot sittard.... wel een eind weg..niemand dichterbij denk ik maar lijkt me wel de moeite waard.
Nou, de nieuwe plaat zit erin. Morgen even de laatste aansluitinkjes doen, ik vind 't wel laat genoeg zo


ja stoer
ik zou voor tino ook nog een filmpje maken 'hoe vervang ik mijn startmotor in 10 minuten?'
Doe je mee
ik zou voor tino ook nog een filmpje maken 'hoe vervang ik mijn startmotor in 10 minuten?'
Doe je mee

Ow ik heb zaterdag een startmotortje van de GT van zus te vervangenRiël schreef:ja stoer
ik zou voor tino ook nog een filmpje maken 'hoe vervang ik mijn startmotor in 10 minuten?'
Doe je mee

Wat was jouw strategie ook alweer voor 10 minuten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Of remschijffrisbeeMonica schreef:en das dan ook een leuk onderdeel voor de openingsmeeting (naast reeds eerder genoemde velgen werpen, antenne spiesen)

Project: GTT Blue Sport
Klaarleggen: Ratel met dop 16, 16 ringsleutel, ratel met 2 verlengstukken met dop 13, kleine ratel met dop 13 en een krik en wielmoersleutel.
Luchtfilter wegpakken, met de ratel en de ringsleutel de 3 bouten van de startmotor eruit draaien. Dan naar de bestuurderszijde, auto opkrikken en wiel verwijderen. Dan met verlengstukken ratel heel lang maken en 13 dopje, aansluitingen van de kabels losdraaien en de beugel achterop de startmotor verwijderen/ aan de kant hangen
Dan naast de auto gaan zitten met gezicht naar achteren, arm rechts naast je onder het hitteschild duwen, startmotor pakken en naar buiten trekken. Monteren in omgekeerde volgorde
Nou ja zeg een kwartiertje

Luchtfilter wegpakken, met de ratel en de ringsleutel de 3 bouten van de startmotor eruit draaien. Dan naar de bestuurderszijde, auto opkrikken en wiel verwijderen. Dan met verlengstukken ratel heel lang maken en 13 dopje, aansluitingen van de kabels losdraaien en de beugel achterop de startmotor verwijderen/ aan de kant hangen
Dan naast de auto gaan zitten met gezicht naar achteren, arm rechts naast je onder het hitteschild duwen, startmotor pakken en naar buiten trekken. Monteren in omgekeerde volgorde


eerst accu loshalen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
tsskRiël schreef:ja stoer
ik zou voor tino ook nog een filmpje maken 'hoe vervang ik mijn startmotor in 10 minuten?'
Doe je mee
met Tino samen 4 uur over gedaan bij een GTT
kutwerk
volgende keer huur ik jou in


(met heen en weer rijden ben je dan ook 4 uur kwijt

Ah in mijn versie ging de aandrijfas er ook nog ff uit voor het gemak.Riël schreef:Klaarleggen: Ratel met dop 16, 16 ringsleutel, ratel met 2 verlengstukken met dop 13, kleine ratel met dop 13 en een krik en wielmoersleutel.
Luchtfilter wegpakken, met de ratel en de ringsleutel de 3 bouten van de startmotor eruit draaien. Dan naar de bestuurderszijde, auto opkrikken en wiel verwijderen. Dan met verlengstukken ratel heel lang maken en 13 dopje, aansluitingen van de kabels losdraaien en de beugel achterop de startmotor verwijderen/ aan de kant hangen
Dan naast de auto gaan zitten met gezicht naar achteren, arm rechts naast je onder het hitteschild duwen, startmotor pakken en naar buiten trekken. Monteren in omgekeerde volgordeNou ja zeg een kwartiertje
Maargoed ik heb lekker toch een brug tot beschikking, dus ik ga niet lope knoeie

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik denk, dan moet ik ff bellen. Is geen Express GTT, maar de ad is door iemand anders gezet dan de verkoper (hij heeft zelf geen internet), en hij heeft een zelffabrikaat spoiler van een turbo er op gezet. Dat moest er eigenlijk staan.
Dus jammer voor diegenen die denken zo goedkoop een Express GTT te krijgen
Dus jammer voor diegenen die denken zo goedkoop een Express GTT te krijgen
