GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

lekker bezig hoor maar injector pockets er in lassen
dat is dubbel volgens mij.

je zal wel ronde stukken massief aluminium bdoelen die de beun er in gaat lassen waar dan de gaten voor de injectoren in geboord kunnen worden.

ja ik beun ook nog wel eens een spruitstukkie in elkaar :D :D :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Heb je speciale zuiger veren die niet tegen de slijtrand boven in de cylinder slaan?? Zo ja dan voldoet een stuk schuurpapier wel. Anders zit je nog al snel met kantelende zuigers.

(bij bbperformanse tuning heb je voor 275 euro nieuwe zuigers en bussen inclusief zuigerveren en piston pen of voor 170 euro nieuwe bussen)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Abel schreef:Heb je speciale zuiger veren die niet tegen de slijtrand boven in de cylinder slaan?? Zo ja dan voldoet een stuk schuurpapier wel. Anders zit je nog al snel met kantelende zuigers.

(bij bbperformanse tuning heb je voor 275 euro nieuwe zuigers en bussen inclusief zuigerveren en piston pen of voor 170 euro nieuwe bussen)
cylinderbussen zijn nog in heel goede staat, slijtrand is minimaal, en als je de hoon er op het gemakje zo maar een paar keer doorhaalt is er nix aan de hand. kben zelf met mijn blokje langs een revisie bedrijf geweest waar wij ook veel laten doen en daar zeiden ze dat het perfect moest gaan met alleen andere veren. jah je moet natuurlijk niet een half uur honen per cilinder, dan weet je zeker dat je kantelende zuigers krijgt.
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

En,.......rijd ie al weer? :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

neej rijden doet ie nog niet, blok zit al terug in elkaar, cilinderkop zit er op. vervangen zijn krukas en drijfstang lagers, distributie ketting en spanner. nokken-as vervangen door fast road cam van K-tec. kop gevlakt en kleppen opnieuw ingeslepen. inlaatspruistuk is ook al vrij ver klaar. maar heb laatste tijd weinig tijd gehad om verder te doen aan de gtt, maar het komt goed, zal binnekort wel eens paar foto's posten van spruitstuk
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

pazz ik heb je een pm gestuurd over dat spruitstuk!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

blok zit weer helemaal dicht nu, spruitstukken erop gezet gister, ik had nog een andere elbow en down-pipe bestelt dus ik d8 ik haal de oude elbow alvast van de turbo af, toen zag ik dat het huis gescheurt was van whast gate klep naar het turbine wiel op 2 plaatsen :@ :(
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

paz-maniac schreef:toen zag ik dat het huis gescheurt was van whast gate klep naar het turbine wiel op 2 plaatsen :@ :(
Volgens mij hebben meerdere dat bij de gtturbo,dacht dat het vrij normaal was :s
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zou idd goed kunnen, ik hd hier nog een T2 liggen heb daar ook even de elbow van gedemonteerd en die had ook op ongeveer de zelfde plaatsen scheuren in het huis.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ik heb hier nog eventueel nog een t2 hybride liggen, ik weet niet of je intresse hebt maar dan stuur je maar even een pm.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whoa ik heb er binnenkort ook 1 over :p
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

(I) bi-turbo? :lol:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

geeft niets.. gewoon doorrijden met dat ding...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

joeri_clio16V schreef:(I) bi-turbo? :lol:
denk dak dan wel de eerste zou zijn, maareh haalbaar is et nie echt denk ik :wink: :p ,en trouwens met 1 dikke turbo is een gtt ook snel zat hoor
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Met 2 turbs wordt ie alleen maar langzamer :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

niet als je t goed doet (lees: geen twee dezelfde grootte turbo's) :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

of 1 met variabele geometrie :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

we hadden t over twee ;)

maar goed, topic gaat hier niet over, dus ontopic aub :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

~Haas~ schreef:niet als je t goed doet (lees: geen twee dezelfde grootte turbo's) :)
kleine turbo voor onderin, en grote turbo voor de hogere toeren net zo als de nieuwe 535d van BMW
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah leuk voor 3,5 liter, maar niet voor de kleine pestinhoud van 1,4 liter. :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

tga om et idee ej, het principe is het zelfde ongeacht de cilinderinhoud kleine turbo die snel opspoelt voor de lage toeren en een grote turbo die zorgt voor genoeg wind bij de hogere toeren, maar genoeg off topic geklets


past een oliekoeler met thermostaat altijd zo slecht op het blok??, ik moest een hoekje uit de motorsteun halen om het huis recht te monteren
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach de 900 pk walser Supra rijd ook met een big single hoor.

Maargoed dat hapje uit de motorsteun klopt :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

VW komt met een Turbo en Compressor motor,

De compressor voor onderin en de turbo voor bovenin, volgens mij efficiënter dan een dubbele turbo :p

Idee is niet nieuw, Lancia had het op de S4 volgens mij ook al
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zo hier weer eens een update met een paar pics.

afgelopen zaterdag nog eens lekker kunnen door werken aan de gtt dus het blokje ligt weer waar het hoort ipv op de werkbank.



alle bedrading is nu bijna allemaal aangesloten, moet net nog even de brug op om de uitlaat en schakelstang vast te zetten en dan zou ie evt moeten kunnen draaien :)

gah nu eerst met carb rijden omdat ik door tijdgebrek er niet aan toe kom om mijn injectie rond te krijgen en ik toch met de gtt wil rijden, dan kan ik nu gewoon rijden en als mijn spruitstuk en kabelboom dan klaar zijn kan ik zo alles overzetten.


ik heb ook nog een oliekoeler gekocht, deze komt voor de radiator te hangen, neemt deze nu niet een heel stuk rendement weg van radiator, of valt dit reuze mee?? kwil op termijn toch met een fmic gaan rijden, waarschijnlijk van opel vivaro/renault master. dus dan kan er een grotere radiator in.



[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=IC4QM4WQ[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

vanavond nog effe bezig geweest met monteren van R19 16v radiator, past wel redelijk net effe een beugeltje maken om hem vanboven vast te kunnen zetten. en de koelwaterslangen een beetje aanpassen en dan zou het moeten gaan. ook de koelventilator kon gewoon overgezet worden.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

vandaag weer maar weer eens wat gedaan aan de gtt, heb nu vakantie dus kan ik hem op mijn gemakje klaar doen en gaan inrijden.

ik dacht dat dit het nr was van een helder koelwatertankje klopt dat???

7701203219

weet iemand trouwens het origenele renault nr van witte mistlampen, ik meende dat er op een 21 ofzo dezelfde zaten als op een gtt alleen dan in het wit
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

2 tellen......
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

7701038410. per stuk bij de dealer 46.56 ex. btw. en zijn op voorraad in Belgie.

vandaag bestellen is morgen binnen. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

oke thanks, en dat nr van dat koelwatertankje klopt dat???
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

YEP. vOLLEDIG. :p

p.s.

Het nummer is van een witte mistlicht van een GTT ph.2.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kzou nog wat foto's bij mijn project willen zetten waar kan ik er kwijt, want via msn groups en image shack kan ik ze niet door linken naar hier
R5GTT. Drive it like you stole it
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zo hij draait eindelijk, vanmiddag de laatste slangen aangesloten , olie druk gedraait en gestart, hij loopt maar nog niet helemaal lekker. onsteking moet nog effe helemaal perfect op tijd gezet worden, iemand die het deel van hayens op pc heeft staan waarin beschreven word hoe je de ontsteking percies moet afstellen???
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat valt er volgens jou af te stellen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

plaats van tandwiel tussen oliepomp en rotor-as
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie