GTTI !!!! met hulp van Belt Bikes

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ziet er vet uit (Y)

:worship:
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Ik vind het helemaal toppie dat er mensen zijn die met hun hart en ziel bezig zijn met hun hobby,echter ik denk dat er daar geen gezond brood mee te verdienen val omdat slechts weinigen zijn die daadwerkelijk de prijs van een redelijk gave gtt uitgeven aan injectie op een motor die eigenlijk zn langste tijd wel heeft gehad.
Feit blijft wel dat het zeer veel respect verdiend tegenover diegene die dit in de praktijk weet uit te voeren.

greetz Marco
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Met die injectie zorg je er zeker wel voor dat de levensduur van de motor verLENGD wordt. Hij kan als je hem goed verzorgt nog zeker een keer zo veel mee!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Dus een motor gaat dan 500000km mee?
Maar dan ben je wel aan de derde restauratie van van de hele auto :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:
Dat is idd wel erg veel, maar ik zeg niet dat 't niet kan. Nee, maar met injectie is de verbranding en de loop van de motor zoveel meer beter. Ook stukken koelslang vervallen, turbo heeft minder weerstand, minder kans op pingelen etc.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

even een korte up date; over 1,5 week gaat de gtt op de bank (Y). meer later daar over :D . over brood verdienen,,,nee dat kan zeker niet met het verkopen van een injectie systeem voor een 15 jaar oude auto het gaat mij er meer om de liefhebbers van/voor renault 5 die de performance van hun auto willen op schroeven. en iemand er zuinig op is en toch de hedendaagse kannonen het leven zuur maken ,,,en daar doen we het voor (Y) natuurlijk niet alleen daar voor maar het is wel mooi :D .het is een zeer betrouwbaar systeem en vreselijk mooi lopend ,turbo komt veel maar dan ook veel sneller in,als hij goed warm is al bij +- 1800-2000 toeren loopt mooi door (in hoge toeren). veel zuiniger is hij niet,maar dat heeft een andere reden(problemen met de rechter voet) kan wel zeggen dat hij zuiniger is ,,,dat is hij ook maar verwacht geen wonderen. het blijft een gtt :lol: :lol:. als de gtt op de bank is geweest dan wil ik een dag organiseeren waar bij geintreseerden kunnen test rijden in de gtti.en natuurlijk de uit draai bekijken van de test bank. (waarschijnlijk in emmeloord met koek en zoopie) (Y) (Y) en mischien dat ik nog wat dikke kannonen van vrienden ten toon stel. FORD RS500 500pk. LANCIA DELTA HF INTERGRALE EVO 2 400 pk (mijn hok in aan bouw) :lol: :lol: INPREZA 320 PK en waar schijn lijk een zooitje andere (dit onder voor behoud in verband met ^@&!%* zout op de weg (N) en aantal geintreseerden) zweet heb nog nooit zo,n lang verhaal getypt :lol: :lol: :lol:
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

(Dat is idd wel erg veel, maar ik zeg niet dat 't niet kan. Nee, maar met injectie is de verbranding en de loop van de motor zoveel meer beter. Ook stukken koelslang vervallen, turbo heeft minder weerstand, minder kans op pingelen etc.) :beer:
Ow dat wist ik allemaal nog niet
Maar het is een feit dat er enkele stervelingen zijn die 2750euro uitgeven aan een 1398cc viercillindertje met een zijdelingse nokkenstok met stoterstangen die voorzien is van twee klepjes per cillinder waarvan het rendement in de jaren tachtig vrij hoog lag maar nu eindelijk gedateerd blijkt te zijn dat bedrag eraan uit kunnen/willen geven aangezien de meesten onder ons 2750euro voor een redelijk onderhouden gtt al een fikse investering vinden.

Begrijp mij niet verkeerd want ik vind dit een uitermate goed plan om bovengenoemde techniek te voorzien van extra juice in de vorm van injectie maar je moet je wel realiseren dat het dan puur om een hobby gaat en zelfkennisverijking ipv de massa hier van te voorzien.

Ik neem in ieder geval de boel omtrent injectie heel serieus en als ik ga roepen dat een jappenblok in de vorm van een EE8 turbocharged in een R5 de betere oplossing is word ik voor een clown uitgemaakt,want dan zijn er piepeltjes die zeggen dat het simpelweg niet kan,het kan !! maar het kost de nodige moeite en je moet er wel zin in hebben :D

Ik uit absoluut geen kritiek aan het adres van de topicstarter en consorten maar uit enkel mijn denkwijze en hoop hiermee ook anderen aan het denken te zetten en benadruk mijn diepe respect voor diegene die met het injectieproject bezig houden.

greetz Marco
Laatst gewijzigd door Turbo Marco op do 2 dec 2004 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Hey aangezien ik 5 km bij je vandaan woon,wil ik eens komen kijken, waar ben je altijd aan het sleutelen? Trouwens op marktplaats een rollentestbank te koop
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

:lol: de meeste renault rijders zijn eigenwij.....hebben karakter :lol: :lol: :lol: :lol:
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

BONELESS (jeroen) schreef::lol: de meeste renault rijders zijn eigenwij.....hebben karakter :lol: :lol: :lol: :lol:
Zeg maar gerust eigenwijs,dat is een goede eigenschap :smoke:

Maar dat is weer een mooie karaktereigenschap :D
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Nou Jeroen, meeting @ Beltbikes.
Helemaal top dit allemaal :worship:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Schrijf mij maar in voor een testrit :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik had me al aangemeld voor een proefrit maar goed hierbij dan nog een keer.
evt dan ook een volvo showen (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

mark 5t schreef:ik had me al aangemeld voor een proefrit maar goed hierbij dan nog een keer.
evt dan ook een volvo showen (Y)
Jij bent al geweest :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Slijmjurken, vind het een gewaagde uitspraak van dat testritje Jeroen.

Nederlanders zijn over het algemeen kijke-kijke, niet kope... :p
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Steven schreef:Nederlanders zijn over het algemeen kijke-kijke, niet kope... :p
Dus toch :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

gelukkig heb ik een beetje mensen kennis :wink: :wink: :wink:
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Ja jeroen ik wil ook een rondje mee :) :) , Maar ik koop het niet :lol:, maar wil wel MEEE
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

van je familie moet je het hebben :lol: :lol: :lol:
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Is er al nieuws betreffende prestaties?
En anders wat algemeen nieuws. ;)

(Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Stienus schreef:Is er al nieuws betreffende prestaties?
En anders wat algemeen nieuws. ;)

(Y)
:up:
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Waarom kost deze injectie set zoveel meer als degene waar ze in Engeland aan ontwikkelen en de prijs zo rond de 1500 pond INCL montage ligt?

Is overigens geen 'afzeik' vraag, vraag me gewoon af wat het verschil is?
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

ik weet niet wat het verschil is ??? (moet je beide systeemen maar even kopen en naast elkaar leggen geen idee) :wink: :wink: ik ken de set ook niet uit engeland,,,,maar voor 2750,00 heb je alles , en geen adders onder het gras, zo als oja er moet ook nog een draad boom bij, oja een map zender en injectoren !!! enz: :smoke: wij hebben deze set aleen maar gemaakt met het oog punt om snelle renault,s te up graden!! niet om er financieel beter van te worden !!!! geloofmij als je gaat rekenen kan het nooit uit!!!!dan kan ik wel wat anders bedenken 8) dit is puur voor de PUURISTEN (Y) . even een up date van het project; ja ik weet het hij moet nog op de test bank ,,,,,maar we hadden wat problemen met de nieuwe dis bobine (N) (nieuw)bleek inwendig te veel weerstand te hebben???? dit was dus een maandag ochtend bobine!!! jammer een hoop tijd verspeeld. ik denk dat hij over 2-3 weken op de bank gaat.
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Ik wacht even af op de uitdraai, heb interesse.

grtz
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

he jiggy als je een keer een test rit wil maken moet je even bellen :) regelen we even wat (voelen is geloven) :lol: :lol: :lol:
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Het vermogen maakt mij niet zoveel uit.
Ik zou graag een betrouwbare GTT willen.. ;)
Eerst maar eens een goeie GTT vinden!

Maar dan heb ik zeker wel interesse.

(Y)
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

prijzen liggen op het zelfde nivo hahahah auto/injectie :lol: :lol:
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

BONELESS (jeroen) schreef:he jiggy als je een keer een test rit wil maken moet je even bellen :) regelen we even wat (voelen is geloven) :lol: :lol: :lol:
Ben wel wat gewend, mij verbaas je niet zomaar :D
Het gaat niet om hoeveel vermogen eruit kotm maar wat het koppelverloop etc is.
Meten=weten :D

maar as i said...we'll be in touch.

grtz Jiggy
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

psssssstttt eitje :D :D :lol: :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

JiggyMF schreef:Waarom kost deze injectie set zoveel meer als degene waar ze in Engeland aan ontwikkelen en de prijs zo rond de 1500 pond INCL montage ligt?

Is overigens geen 'afzeik' vraag, vraag me gewoon af wat het verschil is?
Kom je ook al op 2250 euro ex de rest van de kosten om hem hier te krijgen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

BONELESS (jeroen) schreef:prijzen liggen op het zelfde nivo hahahah auto/injectie :lol: :lol:
Dan start ie ook 2x zo vaak! :wink:
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Riël schreef:
JiggyMF schreef:Waarom kost deze injectie set zoveel meer als degene waar ze in Engeland aan ontwikkelen en de prijs zo rond de 1500 pond INCL montage ligt?

Is overigens geen 'afzeik' vraag, vraag me gewoon af wat het verschil is?
Kom je ook al op 2250 euro ex de rest van de kosten om hem hier te krijgen :)
goed lezen, 1500 incl montage ;)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

JiggyMF schreef:
Riël schreef:
JiggyMF schreef:Waarom kost deze injectie set zoveel meer als degene waar ze in Engeland aan ontwikkelen en de prijs zo rond de 1500 pond INCL montage ligt?

Is overigens geen 'afzeik' vraag, vraag me gewoon af wat het verschil is?
Kom je ook al op 2250 euro ex de rest van de kosten om hem hier te krijgen :)
goed lezen, 1500 incl montage ;)
Ee das mooi, komen ze dat gewoon thuis doen :p

gr sander
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Sander schreef:
JiggyMF schreef:
Riël schreef:
JiggyMF schreef:Waarom kost deze injectie set zoveel meer als degene waar ze in Engeland aan ontwikkelen en de prijs zo rond de 1500 pond INCL montage ligt?

Is overigens geen 'afzeik' vraag, vraag me gewoon af wat het verschil is?
Kom je ook al op 2250 euro ex de rest van de kosten om hem hier te krijgen :)
goed lezen, 1500 incl montage ;)
Ee das mooi, komen ze dat gewoon thuis doen :p

gr sander
....
nee dat betekent dat t zonder montage nog een stuk goedkoper is ;)

grtz Jiggy
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

lijkt me nogal logisch he het monteren van zo een systeem is redelijk wat werk en aangezien je een redelijk uur tarief zal moeten betalen. is vaak zo als je wat laat doen zit een groot deel van de kosten in de werk uren en niet in de onderdelen
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie