Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik neem aan onder de gasklep gemeten, onder de gasklep zit op je spruitstuk een aansluiting die ook naar de ontsteking gaat, daar word meestal t stukje tussen gezet voor de druk meter. en dan meet je ook gewoon de waarde die effectief de motor in gaat , want bij hogere druk heb je wel wat druk verlies over de carb
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik moet ook maar eens aan de T25 :)

Rij nu op het uiterste van de flowmap van de T2 Hybrid, maar ik wil meeeeer 8)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

paz-maniac schreef:ik neem aan onder de gasklep gemeten, onder de gasklep zit op je spruitstuk een aansluiting die ook naar de ontsteking gaat, daar word meestal t stukje tussen gezet voor de druk meter. en dan meet je ook gewoon de waarde die effectief de motor in gaat , want bij hogere druk heb je wel wat druk verlies over de carb
ja en nee want je druk meter zit boven de gasklep ;)

dus chek maar eens bij je kar.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

paz-maniac schreef:ik neem aan onder de gasklep gemeten, onder de gasklep zit op je spruitstuk een aansluiting die ook naar de ontsteking gaat, daar word meestal t stukje tussen gezet voor de druk meter. en dan meet je ook gewoon de waarde die effectief de motor in gaat , want bij hogere druk heb je wel wat druk verlies over de carb
ja en nee want je druk meter zit boven de gasklep ;)

dus chek maar eens bij je kar.
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Florus schreef:
Jeroen Lubking schreef:
En vermogen gemeten met 1,25 bar druk.
Is dat boven of onder de gasklep?
Onder de gasklep.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tjonge dan staat die turbo echt hard te blazen en dan vind ik het vermogen tegenvallen zelfs :(

dus minstens 1.5 boven de gasklep. dat is bijna het dubbele van orgineel en dat is 120pk

of kijk ik nu zo fout en is dat een vermogens winst van 50pk?? ongeveer (Y) >-)

dus wie maakt me los :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

verschil boven en onder de gasklep was iets meer dan 1 tiende, en we hebben het over pk's aan het wiel en niet aan de krukas.
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Abel schreef:tjonge dan staat die turbo echt hard te blazen en dan vind ik het vermogen tegenvallen zelfs :(

dus minstens 1.5 boven de gasklep. dat is bijna het dubbele van orgineel en dat is 120pk

of kijk ik nu zo fout en is dat een vermogens winst van 50pk?? ongeveer (Y) >-)

dus wie maakt me los :D
Ja, je kijkt fout. Standaard is de vuldruk 1,7 bar, bij deze is 't zo'n 2,4 bar.
ff over de dikke duim, is 't vermogen dan een beetje wat je, als de hele wereld lineair was, en er verder geen enkele factor meespeelt, etc, etc, etc, bla bla, mag verwachten? 2,4/1.7 * 120= 170 pk.(aan de krukas). Ja dus.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ok in de turbo wereld praten we over overdruk solly :)

kreeg ik het gaande weg toch nog goed in de gaten ;)
Plaats reactie