ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Marcel B.

Net over de A44 geknald met een honda civic, ik vermoed een 1.6 VTi, dingen zijn aardig rap, alleen was ik net rapper, hing er al de hele tijd achter en iedere keer als we er weer een auto naar rechts ging voor ons op het gas en liep ik toch iedere keer wat in :)

Toen ie aan de kant ging even duimpje gegeven en gekregen (Y)
Don't walk the grass... smoke it
PatrickG

stoer
Xedrah

Voor wie het leuk vindt, ik heb een filmpje gemaakt van mijn Corsa. Klik
Steven
Car: M536

Errug stoer Xedrah (Y)
Vooral dat standaard uitlerlijk met dat standaard pijpje doet het em 8)
Enneh watvoor bandjes liggen erop?
Menno

Wel leuk filmpje. Maaruh, turbo d'r op? Volgens mij heb je eerst wat anders te doen.
rev it like a rental
Sander2

Xedrah schreef:Voor wie het leuk vindt, ik heb een filmpje gemaakt van mijn Corsa. Klik
wat zijn de specs van je auto? Top snelheid, en 0-100, 400 meter, etc?

Ziet er erg pesterig uit... :D Wel korte versnellingen, of lijkt dat maar zo?
Robke
Car: Lexus IS250

Vorige week woensdagavond was ik een rondje aan het crossen hier door de stad.
Ik kom op een stoplicht aangereden op een 2 keer 2 baans weg en voor me rijdt een Fiat Stilo Abarth die ineens links gaat staan terwijl er nog niks stond rechts.
Dus ik ga gewoon netjes rachts staan en kijk hem eens aan waarom hij zo dom doet. Toen verscheen er een stomme zelfverzekerde glimlach op z'n kale hoofd en liet hij de koppeling eventjes op komen.
Dus hij was wel in voor een wedstrijdje dacht ik......
Toen het groen werd ging wat te enthousiast op het gas en had dus wielspin in 1 en 2 dankzij het vochtige wegdek. Ik lag na een meter of honderd alweer iets van 30 meter voor, dus hij zat te slapen ofzo denk ik..... :lol:

Bij het volgende stoplicht kwam hij weer naast me staan, maar z'n glimlach was plotseling verdwenen.
Toen het licht op groen sprong zat hij deze keer wel op te letten en was hij net iets eerder weg als ik, maar die gapert liet z'n koppeling iets te snel los waardoor hij bijna afsloeg. :lol:
Ik had wederom weer iets veel te veel wielspin maar toen ik in z'n 3 zat kreeg ik wat grip (of te weiig vermogen :D ) en liep ik dus ineens al flink uit.

Toen moest ik bij de volgende stoplichten linksaf en hij ging rechtdoor, toen hij naast me kwam staan bleef strak vooruit kijken. Ik denk niet dat hij in het vervolg nog zo stom zal glimlachen als hij weer stoer bij het stoplicht staat. :lol: 8)
-Ray-
Contacteer:

misschien vond ie je leuk en was ie boos omdat je zo snel wegreed... nou kon ie je geen knipoog geven :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Sander2

robclio16V schreef:Vorige week woensdagavond was ik een rondje aan het crossen hier door de stad.
Ik kom op een stoplicht aangereden op een 2 keer 2 baans weg en voor me rijdt een Fiat Stilo Abarth die ineens links gaat staan terwijl er nog niks stond rechts.
Dus ik ga gewoon netjes rachts staan en kijk hem eens aan waarom hij zo dom doet. Toen verscheen er een stomme zelfverzekerde glimlach op z'n kale hoofd en liet hij de koppeling eventjes op komen.
Dus hij was wel in voor een wedstrijdje dacht ik......
Toen het groen werd ging wat te enthousiast op het gas en had dus wielspin in 1 en 2 dankzij het vochtige wegdek. Ik lag na een meter of honderd alweer iets van 30 meter voor, dus hij zat te slapen ofzo denk ik..... :lol:

Bij het volgende stoplicht kwam hij weer naast me staan, maar z'n glimlach was plotseling verdwenen.
Toen het licht op groen sprong zat hij deze keer wel op te letten en was hij net iets eerder weg als ik, maar die gapert liet z'n koppeling iets te snel los waardoor hij bijna afsloeg. :lol:
Ik had wederom weer iets veel te veel wielspin maar toen ik in z'n 3 zat kreeg ik wat grip (of te weiig vermogen :D ) en liep ik dus ineens al flink uit.

Toen moest ik bij de volgende stoplichten linksaf en hij ging rechtdoor, toen hij naast me kwam staan bleef strak vooruit kijken. Ik denk niet dat hij in het vervolg nog zo stom zal glimlachen als hij weer stoer bij het stoplicht staat. :lol: 8)
Hmm, de fiat stilo abarth heeft zover ik weet ok niet echt topprestaties, het viel mij eigenlijk tegen van een 2.4 20V motor. Maar het blijft leuk om even mee te spelen ;) (Y)
Xedrah

Steven schreef:Enneh watvoor bandjes liggen erop?
Op dit moment zit er 14 inch 175/65 ofzo onder. En op een beetje vochtig wegdek, laat staan nat, is dat natuurlijk geen doen met dit vermogen. In het voorjaar en de zomer rijd ik op de normale wielen, 195/50/15. Ondanks de korte verhoudingen is het vermogen dan goed op de weg te krijgen, mits het absoluut droog is. De accelleratie is dan echt verbluffend, vooral in de 1, 2 en 3. Bewezen rond de 6 seconden 0-100. Op de snelweg is het koppel niet hoog genoeg om extreem te versnellen, maar desondanks gaat dat allemaal lekker rap.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Xedrah schreef:
Op dit moment zit er 14 inch 175/65 ofzo onder. En op een beetje vochtig wegdek, laat staan nat, is dat natuurlijk geen doen met dit vermogen. In het voorjaar en de zomer rijd ik op de normale wielen, 195/50/15. Ondanks de korte verhoudingen is het vermogen dan goed op de weg te krijgen, mits het absoluut droog is. De accelleratie is dan echt verbluffend, vooral in de 1, 2 en 3. Bewezen rond de 6 seconden 0-100. Op de snelweg is het koppel niet hoog genoeg om extreem te versnellen, maar desondanks gaat dat allemaal lekker rap.
Je geeft zelf de oplossing al aan :p

Ik zal die Crossa binnenkort wel weer eens zien :p

Hoever staat Jeroen nu met zijn 5?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Job-turbo
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
Xedrah schreef:
Je geeft zelf de oplossing al aan :p

Ik zal die Crossa binnenkort wel weer eens zien :p

Hoever staat Jeroen nu met zijn 5?
Staat nog steeds in de garage.... :D Verder niet echt iets bijzonders :(
-Ray-
Contacteer:

Marcel B.

Marcel B. schreef:Net over de A44 geknald met een honda civic, ik vermoed een 1.6 VTi, dingen zijn aardig rap, alleen was ik net rapper, hing er al de hele tijd achter en iedere keer als we er weer een auto naar rechts ging voor ons op het gas en liep ik toch iedere keer wat in :)

Toen ie aan de kant ging even duimpje gegeven en gekregen (Y)
Volgens mij was het dezelfde, zat ook een kaalkopje in :~
antoine
Car: Renault Clio III RS

Mag ik dan een foto van jou motor :D Zal wel een hele grote turbo op zitten dan. :wink: (Y)
Marcel B.

:lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nee, je zal hier naast staan! :lol:

Jetta met apparte velgjes denk je dan, niets bijzonders..

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/38_jetta.jpg[/img]

Totdat er gas wordt gegeven...

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/38_jetta1.jpg[/img]

:worship: (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Marcel B.

Rot op joh met dat enge merk! :)
Droes

ff skyline treitere :worship: :D
Ferdy
Über-Spammer

houdt die skyline nou hard in ofzo ?

of wat heb die gast met zn civic gedaan ?
Droes

Ferdy schreef:houdt die skyline nou hard in ofzo ?

zal wel een dik turboblokje inhangen..
heb ooit is zo e filmke gezien waar ne porsche turbo en supra turbo tegen elkaar rijden op de autosnelweg.. en zij worden dan voorbijgevlogen door een golfje 1 :lol:
Ferdy
Über-Spammer

die ken ik ja :lol:
Calle

Chris schreef: Totdat er gas wordt gegeven...

Dat is volgens mij gewoon een KR blok, zoals ook in de golf en scirocco GTi zaten... maximaal dus 139 pk standaard, leuk maar niets om :worship: voor te doen, met een beetje snelle renault moet je die wel bij kunnen houden of achter je laten.
Vos

Droes schreef:
Ferdy schreef:houdt die skyline nou hard in ofzo ?

zal wel een dik turboblokje inhangen..
heb ooit is zo e filmke gezien waar ne porsche turbo en supra turbo tegen elkaar rijden op de autosnelweg.. en zij worden dan voorbijgevlogen door een golfje 1 :lol:
heb je die nog ergens? :D
Clio 16v.....
Droes

zal ff kijke, mss staat hij hier nog erges :S
Haas
Car: Megane RS

Calle schreef:

Dat is volgens mij gewoon een KR blok, zoals ook in de golf en scirocco GTi zaten... maximaal dus 139 pk standaard, leuk maar niets om :worship: voor te doen, met een beetje snelle renault moet je die wel bij kunnen houden of achter je laten.
nou, durf te wedden dat je raar staat te kijken als meneer met zijn Djedda ff wegtrekt!

:lol: en dat op zich is alleen al een :worship: waard ;)
Calle

Dan zal het wel niet helemaal standaard zijn, ik ben wat gewend met snelle VW's, vraag maar aan Blue Thunder, dat is :worship:

[img]http://members.chello.nl/c.blok10/rtc/turbugmotor.jpg[/img]
Chris
Erelid - Moderator - RvT

~Haas~ schreef:
Calle schreef:

nou, durf te wedden dat je raar staat te kijken als meneer met zijn Djedda ff wegtrekt!

Ik wou net zeggen, zekers als je weet dat de dikste Jetta 112PK had.

Echt lachen met dat karretje bij een stoplicht. :D
En niet te vergeten het motorgeluid. :)
laguna2
Contacteer:

Chris schreef:
~Haas~ schreef:
Calle schreef:

Ik wou net zeggen, zekers als je weet dat de dikste Jetta 112PK had.

Echt lachen met dat karretje bij een stoplicht. :D
En niet te vergeten het motorgeluid. :)
Even voor mijn begrip... wat voor blok is dit? Ben niet zo'n vw kenner
Calle

laguna2 schreef:Even voor mijn begrip... wat voor blok is dit? Ben niet zo'n vw kenner
Volgens mij het 1.8 liter 16V blok uit de eerste serie golf en scirocco, wat in originele configuratie 139 pk uitpoept als er geen katalysator achterhangt.

Deze zou wel eens een beetje aangepast kunnen zijn als chris gaat lopen :worship: . Ik heb een scirocco gereden met dit blok, leuk maar niet beter dan mijn clio.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het gaat me meer om de combi opoebak met dat blok. :)
Calle

Vind ik een sierra cosworth blok in een heel oude transit toch iets leuker, een jetta is eigenlijk een golf sedan dus lekker makkelijk. Ik had het pas nog met iemand over het idee om een R21 turbo blok in een Reno Master te stoppen, zou plug and play moeten zijn...

Een conversie die ik eens op internet tegenkwam maar niet meer terug kan vinden was ook erg stoer: een 321pk M3 motor in een e21 bmw 320 van begin jaren 80.
GTI1-G60

laguna2 schreef:
Chris schreef:
~Haas~ schreef:
Calle schreef:

En dit is dus een Jetta type 1 dus t/m 1983.

Wat dacht je dat mensen van dit vinden....in een golfje 1.
Het blijft ze verbazen....

[img]http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=XLOLVAD7[/img]
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Het mooiste is als het aan de buitenkant niet te zien is :D
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-Ray-
Contacteer:

de welbekende "sleepers"
Gesloten