Toen ie aan de kant ging even duimpje gegeven en gekregen

wat zijn de specs van je auto? Top snelheid, en 0-100, 400 meter, etc?Xedrah schreef:Voor wie het leuk vindt, ik heb een filmpje gemaakt van mijn Corsa. Klik
Hmm, de fiat stilo abarth heeft zover ik weet ok niet echt topprestaties, het viel mij eigenlijk tegen van een 2.4 20V motor. Maar het blijft leuk om even mee te spelenrobclio16V schreef:Vorige week woensdagavond was ik een rondje aan het crossen hier door de stad.
Ik kom op een stoplicht aangereden op een 2 keer 2 baans weg en voor me rijdt een Fiat Stilo Abarth die ineens links gaat staan terwijl er nog niks stond rechts.
Dus ik ga gewoon netjes rachts staan en kijk hem eens aan waarom hij zo dom doet. Toen verscheen er een stomme zelfverzekerde glimlach op z'n kale hoofd en liet hij de koppeling eventjes op komen.
Dus hij was wel in voor een wedstrijdje dacht ik......
Toen het groen werd ging wat te enthousiast op het gas en had dus wielspin in 1 en 2 dankzij het vochtige wegdek. Ik lag na een meter of honderd alweer iets van 30 meter voor, dus hij zat te slapen ofzo denk ik.....![]()
Bij het volgende stoplicht kwam hij weer naast me staan, maar z'n glimlach was plotseling verdwenen.
Toen het licht op groen sprong zat hij deze keer wel op te letten en was hij net iets eerder weg als ik, maar die gapert liet z'n koppeling iets te snel los waardoor hij bijna afsloeg.![]()
Ik had wederom weer iets veel te veel wielspin maar toen ik in z'n 3 zat kreeg ik wat grip (of te weiig vermogen) en liep ik dus ineens al flink uit.
Toen moest ik bij de volgende stoplichten linksaf en hij ging rechtdoor, toen hij naast me kwam staan bleef strak vooruit kijken. Ik denk niet dat hij in het vervolg nog zo stom zal glimlachen als hij weer stoer bij het stoplicht staat.![]()
Op dit moment zit er 14 inch 175/65 ofzo onder. En op een beetje vochtig wegdek, laat staan nat, is dat natuurlijk geen doen met dit vermogen. In het voorjaar en de zomer rijd ik op de normale wielen, 195/50/15. Ondanks de korte verhoudingen is het vermogen dan goed op de weg te krijgen, mits het absoluut droog is. De accelleratie is dan echt verbluffend, vooral in de 1, 2 en 3. Bewezen rond de 6 seconden 0-100. Op de snelweg is het koppel niet hoog genoeg om extreem te versnellen, maar desondanks gaat dat allemaal lekker rap.Steven schreef:Enneh watvoor bandjes liggen erop?
Je geeft zelf de oplossing al aanXedrah schreef:Op dit moment zit er 14 inch 175/65 ofzo onder. En op een beetje vochtig wegdek, laat staan nat, is dat natuurlijk geen doen met dit vermogen. In het voorjaar en de zomer rijd ik op de normale wielen, 195/50/15. Ondanks de korte verhoudingen is het vermogen dan goed op de weg te krijgen, mits het absoluut droog is. De accelleratie is dan echt verbluffend, vooral in de 1, 2 en 3. Bewezen rond de 6 seconden 0-100. Op de snelweg is het koppel niet hoog genoeg om extreem te versnellen, maar desondanks gaat dat allemaal lekker rap.Steven schreef:Enneh watvoor bandjes liggen erop?
Staat nog steeds in de garage....Erik Olijnsma schreef:Je geeft zelf de oplossing al aanXedrah schreef:Op dit moment zit er 14 inch 175/65 ofzo onder. En op een beetje vochtig wegdek, laat staan nat, is dat natuurlijk geen doen met dit vermogen. In het voorjaar en de zomer rijd ik op de normale wielen, 195/50/15. Ondanks de korte verhoudingen is het vermogen dan goed op de weg te krijgen, mits het absoluut droog is. De accelleratie is dan echt verbluffend, vooral in de 1, 2 en 3. Bewezen rond de 6 seconden 0-100. Op de snelweg is het koppel niet hoog genoeg om extreem te versnellen, maar desondanks gaat dat allemaal lekker rap.Steven schreef:Enneh watvoor bandjes liggen erop?![]()
Ik zal die Crossa binnenkort wel weer eens zien
Hoever staat Jeroen nu met zijn 5?
Volgens mij was het dezelfde, zat ook een kaalkopje inMarcel B. schreef:Net over de A44 geknald met een honda civic, ik vermoed een 1.6 VTi, dingen zijn aardig rap, alleen was ik net rapper, hing er al de hele tijd achter en iedere keer als we er weer een auto naar rechts ging voor ons op het gas en liep ik toch iedere keer wat in
Toen ie aan de kant ging even duimpje gegeven en gekregen
ff skyline treitere
zal wel een dik turboblokje inhangen..Ferdy schreef:houdt die skyline nou hard in ofzo ?
of wat heb die gast met zn civic gedaan ?
Dat is volgens mij gewoon een KR blok, zoals ook in de golf en scirocco GTi zaten... maximaal dus 139 pk standaard, leuk maar niets omChris schreef: Totdat er gas wordt gegeven...
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/38_jetta1.jpg[/img]
![]()
heb je die nog ergens?Droes schreef:zal wel een dik turboblokje inhangen..Ferdy schreef:houdt die skyline nou hard in ofzo ?
of wat heb die gast met zn civic gedaan ?
heb ooit is zo e filmke gezien waar ne porsche turbo en supra turbo tegen elkaar rijden op de autosnelweg.. en zij worden dan voorbijgevlogen door een golfje 1
nou, durf te wedden dat je raar staat te kijken als meneer met zijn Djedda ff wegtrekt!Calle schreef:Dat is volgens mij gewoon een KR blok, zoals ook in de golf en scirocco GTi zaten... maximaal dus 139 pk standaard, leuk maar niets omChris schreef: Totdat er gas wordt gegeven...
![]()
voor te doen, met een beetje snelle renault moet je die wel bij kunnen houden of achter je laten.
Ik wou net zeggen, zekers als je weet dat de dikste Jetta 112PK had.~Haas~ schreef:nou, durf te wedden dat je raar staat te kijken als meneer met zijn Djedda ff wegtrekt!Calle schreef:Dat is volgens mij gewoon een KR blok, zoals ook in de golf en scirocco GTi zaten... maximaal dus 139 pk standaard, leuk maar niets omChris schreef: Totdat er gas wordt gegeven...
![]()
voor te doen, met een beetje snelle renault moet je die wel bij kunnen houden of achter je laten.
en dat op zich is alleen al een
waard
Even voor mijn begrip... wat voor blok is dit? Ben niet zo'n vw kennerChris schreef:Ik wou net zeggen, zekers als je weet dat de dikste Jetta 112PK had.~Haas~ schreef:nou, durf te wedden dat je raar staat te kijken als meneer met zijn Djedda ff wegtrekt!Calle schreef:Dat is volgens mij gewoon een KR blok, zoals ook in de golf en scirocco GTi zaten... maximaal dus 139 pk standaard, leuk maar niets omChris schreef: Totdat er gas wordt gegeven...
![]()
en dat op zich is alleen al een
waard
Echt lachen met dat karretje bij een stoplicht.
En niet te vergeten het motorgeluid.
Volgens mij het 1.8 liter 16V blok uit de eerste serie golf en scirocco, wat in originele configuratie 139 pk uitpoept als er geen katalysator achterhangt.laguna2 schreef:Even voor mijn begrip... wat voor blok is dit? Ben niet zo'n vw kenner
laguna2 schreef:Chris schreef:~Haas~ schreef:Calle schreef:Chris schreef: Totdat er gas wordt gegeven...
![]()