[GTT] Waarom altijd Garret T25 en bijv geen KKK03(sport)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
JiggyMF

BONELESS (jeroen) schreef:dat is het mooie effect van water injectie. de beste mengverhouding van waterinjecktie = ongeveer 40% mehtanol en 60% water. :wink: ik heb het zelf al meerdere malen toegepast. met mooie resultaten (Y) . maar het is toch een beetje een lap middel(je huiswerk voor de tijd niet goed gedaan).maar met de huidige brandstoffen kan het zeker geen kwaad. het is een mooie detonatie remmer en mooi om je inlaat temperatuur naar beneden te krijgen (Y) . maar in water zelf zit weinig energie .
Zelfs 60/70% methanol kan hoor!
De meeste mensen durven niet verder als 30% maar meer is zeker mogelijk.

grtz Jiggy
Christian

yupi 3 x het zelfde :lol:
antoine
Car: Renault Clio III RS

Jeroen wilde er zeker van zijn dat iedereen het gelezen heeft.Niet zo'n raar idee :s :wink:
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

wat niet kan!!, maar je kunt er ook wel 100% in gooien!!! boven de 40-50 % mehtanol gaat het rendement naar beneden.test maar eens.
JiggyMF

BONELESS (jeroen) schreef:wat niet kan!!, maar je kunt er ook wel 100% in gooien!!! boven de 40-50 % mehtanol gaat het rendement naar beneden.test maar eens.
Hebben het afgelopen week op een Ford Cosworth blok getest op de rollebank, weet even niet de exacte cijfers uit mn hoofd, maar hebben er 70% methanol bijgegooid om te testen en dat had (tegen verwachting van onszelf in) echt een positief resultaat to.v. 40% die we eerst getest hadden.

Maar het is idd op zich een 'lap' middeltje, al kan het soms verdomd handig zijn :-)

grtz
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

nou nou...

wat een sceptisisme allemaal...

en ja ik weet het.
volgens mij bestaat dat woord ook helemaal niet. :lol:

MAar ik vind dit best leuk om te lezen.

jaja..tuurlijk een aantal mensen hier hebben behoorlijk wat ervaring met turbo's.
En ik ben van nature ook meer een "if it ain't broke, don't try to fix it" kinda guy...
Maar een experimentje met turbo's geef ik persoonlijk een iets warmer welkom als sommige mede-forummers.

Mr. JiggyMF klinkt overtuigend genoeg.
Nu hoop ik ook dat er wat resultaten uitkomen waar we allemaal misschien iets aan hebben.

who knows?

Ik zou zeggen..."get jiggy with it"...(?) :D

Krijn.
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

mooi he menings verschillen :lol: :lol: (Y) (Y) ik ga zelf lekker met een kkk 04 rijden :smoke:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jiggy, heb je nou ondertussen al een GT Turbo?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
JiggyMF

Ach zie het maar zo, als ik geen respect had voor wat sommige mensen hier doen, had ik het hier niet gevraagd!

De bedoeling is/was juist dat er een discussie komt, wil de voors en tegens wel weten en wat iedereen erover denkt!
Ik weet niet of een kkk03sport een goed effect gaat geven, ik verwacht het wel, maarja je weet niks zeker in het leven :)

Dusse we gaan binnekort gewoon de gok wagen, niet geschoten is altijd mis :smoke:

Alleen met discussies kom je verder in het leven!

grtz Jiggy
JiggyMF

Chris schreef:Jiggy, heb je nou ondertussen al een GT Turbo?!
Zit te wachten tot alle onderdelen binnen zijn!
Zo gauw ik die heb, koop ik per direct de gtt (dat is namelijk zowat het goedkoopste in mn lijstje :D). Zal niet lang meer duren dus!

grtz Jiggy
JiggyMF

Heb net een gepolijste Garret T3 besteld :D
Zag er zo mooi uit, kon m niet laten liggen...
Wil overigens niet zeggen dat we de k03s niet nog gaan testen.

grtz Jiggy
Florus

Toch vreemd dat je zo zelfverzekerd was,en nu toch een garret besteld :s
JiggyMF

Florus schreef:Toch vreemd dat je zo zelfverzekerd was,en nu toch een garret besteld :s
Ja eh, we hebben ook nog een hybride stage 3 en 4 t03/04E liggen ;)
We sparen zowat turbo's ;)

Ik ben ook zelfverzekerd, ik weet ZEKER dat we met de k03s leuke resultaten gaan behalen (we gaan t ook nog zeker testen). Maargoed een T03 is weer net een stapje hoger en aangezien we niet bij 200 pk oid willen stoppen zullen we die nog hard nodig hebben

grtz Jiggy
Chris
Erelid - Moderator - RvT

JiggyMF schreef:
Chris schreef:Jiggy, heb je nou ondertussen al een GT Turbo?!
Zit te wachten tot alle onderdelen binnen zijn!
Zo gauw ik die heb, koop ik per direct de gtt (dat is namelijk zowat het goedkoopste in mn lijstje :D). Zal niet lang meer duren dus!

grtz Jiggy
Okee.. Meeste mensen kopen eerst de basis. :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie