speedline schreef:Renault produceert in haar fabrieken als gevolg van het productie proces met regelmaat auto's die afgekeurd worden voor aflevering. Dat is trouwens bij ieder merk zo.
Die worden dan te koop aangeboden aan handelaren (en alleen handelaren die direkt toegang hebben tot de fabriek).
Rémi clio ph3 schreef:Ik heb geen kennis op dit gebied, maar dat lijkt me erg sterk, meestal worden die auto's toch direct gerepareerd, nadat ze gecontroleerd worden en er foutjes worden ontdekt. En dan kan ik me geen fout bedenken die niet te repareren is, maar waarmee de auto wel verkocht kan worden. Tenvens kan ik me niet voorstellen dat een merk een auto op de verkoop markt laat komen die niet aan hun kwaliteits eisen voldoet

zou iig heeeel erg slecht voor hun imago zijn!!!
Je geeft het antwoord zelf al... Het is en blijft een fabriek waar ze producten uitspugen in de vorm van een auto. Iedereen met een greintje verstand van productietechniek weet dat daar dingen fout gaan die tot afkeur leiden. Spullen niet op tijd, beschadigingen door menselijk handelen, etcetera. Misschien maar eens een excursie doen naar een fabriek en eens goed uit je doppen kijken. Alle fouten zijn te repareren maar een fabriek is geen werkplaats... In Dieppe hebben ze honderd auto's per dag te produceren en niet repareren.
En enkele auto's op een totaal van enkele duizenden doet ze echt geen kwaad hoor. 99% van die afkeur auto's komt toch niet op de weg. Dus maak je maar geen zorgen om het imago van ome Renault. Een zooitje knappe koppen in Boulogne Billancourt kan dat veel beter als jij en ik bij elkaar...
Rémi clio ph3 schreef:Het was wel zo dat sommige (japanse) merken aan het eind van hun productie lijn de auto's in catagorieen verdeelde. De beste auto's kwamen naar europa, de iets mindere naar azie en de minste auto waren voor binnenlandse markt. Vandaar dat die auto's het hier heel goed doen qua betrouwbaarheid. Maar dit lijkt me nu ook al haast onmogelijk geworden, omdat de auto nu precies naar de eisen van de klant wordt gebouwd
Ik weet niet in welke 'koekwauzen' editie van de gti tuning en design je dit lulverhaal hebt gelezen maar eerst trek je de geloofwaardigheid van mijn uitleg in twijfel en kom je zelf met bovenstaand verhaal... En auto's bouwen naar de eisen van de klant?
"Oh heeft u een Clio 1.6 Dynamigue op voorraad?" "Ja meneer Renault kan snel leveren meneer" (Verkoper bedoelt eigenlijk; ja droplul we krijgen door een geavanveerd stuk software elke maand een zooitje auto's in onze maag geschoven die het grootste percentage verkoop afdekt. Wat we niet verkopen staat een hele tijd weg te rotten op de kade totdat we ze om laten bouwen met een vrolijk stickertje tot actiemodel. En dan de klant 1,5% van onze 20% marge weggeven...)
Auto's bouwen naar de eisen van de klant...
