tikkend geluid R5

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
renaultje 5

mijn koppakking is lek geweest en daar is een nieuwe ingezet door een garage (vorige eigenaar) en mijn motorblok heeft sinsdien een tikkend geluid .. ik denk zelf dat het de kleppen zijn oid maar zeker weten doe ik het niet iemand ervaring ermee of enig iedee wat het is en/of het schadelijk is ? en weet ook iemand hoeveel cc mijn blok is ? ik heb een renault 5 tr u9 :)
9GTX

Kunnen versleten klepstoters zijn.

TR is waarschijnlijk een 1.4 C2J. Dit kun je ook zien op het identificatieplaatje in de motorruimte.

Die 1.4 had ik ook in mijn vorige 9, als ik 50 reed in de 4 hoorde ik het ook tikken cq. ratelen. Niet direct levensbedreigend voor je blok denk ik, maar wel iets om in je achterhoofd te houden.
Patrick L.

na koppaking vervangen is het de bedoeling dat nadat de kop er weer op zit de kleppen opnieuw worden gesteld, is dit wel gebeurd?
Bram (vospower)

Ik zou ook ff kijken of je uitlaatspruitstukken niet lekken, dit kan ook een bepaalde tik veroorzaken..
pierre

3 mogelijkheden

-kleppen staan te ruim
-uitlaatspruitstuk lekt iets ( pakking of scheurtje )
-turbohuis zit klein scheurtje in gietijzeren gedeelte

diagnose stellen door met een slang 12 mm aan een oor, gericht het geluid vast te stellen.
5gt8vturbo

pierre schreef:3 mogelijkheden

-kleppen staan te ruim
-uitlaatspruitstuk lekt iets ( pakking of scheurtje )
-turbohuis zit klein scheurtje in gietijzeren gedeelte
turbo op een TR?

Het tikken kan van alles zijn! moet je echt ff iemand die er verstand van heeft (die in de buurt woont)vragen om er naar te luisteren. er zijn wel 1001 mogelijkheden! van klepspelling tot hele kapotte motor of versnellingsbak! bij renault komt nooit iets alleen! :lol:
Turbo-Peer

pierre schreef:3 mogelijkheden

- kleppen staan te ruim
- uitlaatspruitstuk lekt iets (pakking of scheurtje)
- turbohuis zit klein scheurtje in gietijzeren gedeelte

diagnose stellen door met een slang 12 mm aan een oor, gericht het geluid vast te stellen.
9 van de 10 turbo's die ik in mijn hand heb gehad, hebben dat scheurtje. Kan me niet voorstellen dat ook werkelijk 9 van de 10 gtt's "tikken" door dit "probleem".[/b]
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Abel
Über-Spammer

Hmm met een koude motor tikt mijn auto als ik gas los laat. op het moment dat hij iets druk heeft. later is dat weg. Ik heb toen mijn turbo vervangen maar de turbine huis laten zitten. daar zat het gebruikelijke kleine scheurtje in. niets ernstig iig
Zover ik kan zeggen loopt de turbo niet aan in de compressor huis (om deze reden had ik toen de turbo ook vervangen)
renaultje 5

maar ik heb geen turbo :~
en ik denk niet dat de kleppen zijn gesteld toen ik heb het nog even nagevraagd bij de vorige eigenaar en die vertelde me dat het gedaan is door een goedkope ouwe garage die ook vergeten waren om er olie in te stoppen nadat ze klaar waren :lol: mja .. 1.4 is wel beter ik had zelf 1.2 verwacht mar ik zal er even op kijken dan :D
mark 5t
Contacteer:

kleppen gewoon even opnieuw stellen is een makkie bij zo`n blok.
staan vast iets te ruim afgesteld naar mijn mening.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
pierre

renaultje 5 schreef:maar ik heb geen turbo :~
en ik denk niet dat de kleppen zijn gesteld toen ik heb het nog even nagevraagd bij de vorige eigenaar en die vertelde me dat het gedaan is door een goedkope ouwe garage die ook vergeten waren om er olie in te stoppen nadat ze klaar waren :lol: mja .. 1.4 is wel beter ik had zelf 1.2 verwacht mar ik zal er even op kijken dan :D
geen olie d'erin zeg je ?
- mogelijkheid 4, lagers liggen eruit.
renaultje 5

hoop ut niet maar ik ga eerst ff de kleppen stellen en dan kijken we wel verdeR:)
voor de ret heeft ie namelijk best een goed geluid/ weggedrag
renaultje 5

nu snap ik er niks meer van .. kleppen zijn gesteld olie zit er weer in tikken is gebleven maar hij rijd nu wel superlekker en vlot dus zal wel niet me lagers zijn .. en volgens mij zijn de uitlaatspruitstukken ook niet lek
9GTX

renaultje 5 schreef:nu snap ik er niks meer van .. kleppen zijn gesteld olie zit er weer in tikken is gebleven maar hij rijd nu wel superlekker en vlot dus zal wel niet me lagers zijn .. en volgens mij zijn de uitlaatspruitstukken ook niet lek
zijn de klepstoters vernieuwd?
pierre

bougies zitten vast ?

miniscuul lekje in spruitstukpakking ?
Rica-5sl-powerrr!!!

ik ga voor een versleten drijfstanglager.word het erger bij hogere toren ??
renaultje 5

nee bij hogere toeren/ snelheid hoor ik het veel minder .. bij lage snelheid en stationair is het het ergst
Riël
Über-Spammer

Denk een kantelende zuiger. Is het tik tik tik dan is 't een klep (kan ook na stellen nog altijd tikken -> beetje versleten) is het tok tok tok en bij koude motor erger dan is het een zuiger.

Overigens willen ze nog wel 2 ton lopen met een kantelende zuiger :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie