Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Steven schreef:En das electriciën, schaam je :p
dat is die niet meer, hij is nou typ-slet :lol:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Roy schreef:
slash schreef:
peter5GTTurbo schreef:
En over die carb en injectie
Als er nog normaal aan een dikke carb te komen is dan komt die er wel.
En injectie gaat me net weer iets te ver qua prijs.
Misschien ooit eens een zelfbouw projectje.
voor 140 euro heb je een groep A geloof ik op ruilbasis
Waar?
Idd WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR !!!!!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat is er nu zo bijzonder aan een groep A carb?

de venturi is opgeboord naar 28mm meen ik en er zit een 1.3 mm sproeier is thats it voor 200 euro

(N) naar mijn mening. Of iemand moet een goede argumentatie hebben
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bij mb car performance heb je voor 130 euri ex btw een groep A carb, Dit is een volledig opgebouwde carburateur met nieuwe pakkingen vlotternaald enz. op ruil basis.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Abel schreef:wat is er nu zo bijzonder aan een groep A carb?

de venturi is opgeboord naar 28mm meen ik en er zit een 1.3 mm sproeier is thats it voor 200 euro

(N) naar mijn mening. Of iemand moet een goede argumentatie hebben
Wat zit je toch te mekkeren, jah het blijft een klein rotkreng, maar tis iig beter als standaard en je merkt het echt wel.
Verder ist geen 130 sproeier maar eerder 140 of 150 :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

veel te duur voor dat geld kun je beter een serieuze tweetraps kopen zoals ik gedaan heb!!! (Y) (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

mark 5t schreef:veel te duur voor dat geld kun je beter een serieuze tweetraps kopen zoals ik gedaan heb!!! (Y) (Y)
Tweetraps is wel moeilijker afstellen. Nou is het afstellen van een carb. zo ie zo niet makelijk. :p

gr s :D nder
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd die overweging heb ik toen ook ff gemaakt en gezien ik mijn auto dagelijks nodig heb is zo'n Groep A gewoon monteren en rije (hooguit ene hoofdsproeier ff wissele).

Ik heb hier namelijk nog geen 1 carb echt fatsoenlijk zien rijden. :p Die van Sander is dan wel op de bank geweest maar achteraf nog steeds niet naar wens toch? (correct me if i'm wrong).
Matijs rijd ook nognie helemaal jofel...

Ik heb 2 jaar terug die groep A gekocht en daarna met andere turbo kon ik zo naar 1.2 Bar zonder moeilijk afstellen.

En van de zomer gaan we nog wel eens naar injectie kijken :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik laat je de resultaten wel horen als mijn gt weer rijdt dwz terug is van de spuiter want dan kan het opbouwen beginnen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Steven schreef:Ik heb hier namelijk nog geen 1 carb echt fatsoenlijk zien rijden. :p Die van Sander is dan wel op de bank geweest maar achteraf nog steeds niet naar wens toch? (correct me if i'm wrong).
Matijs rijd ook nognie helemaal jofel...
Hij rijdt wel goed er zit alleen een klein hikje in bij het oppakken van de carb. Maar in het midden gebied is hij te rijk. En ik wil dat dat beter wordt, je merkt het niet met rijden maar het vervuilt je motor wel. Laten we zo zeggen; ik had verwacht dat het afstellen simpeler was. Maar het volgelen met, venturies, remluchtsproeiers, hoofdsproeiers, en emulsiebuizen is nog niet zo simpel.

Injectie t.o.z.v. een carb. is nog niet zo ingewikkeld :wink: Injectie is makkelijker en sneller af te stellen.

gr s :D nder
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

mark 5t schreef:ik laat je de resultaten wel horen als mijn gt weer rijdt dwz terug is van de spuiter want dan kan het opbouwen beginnen
Veel suc6 gewenst (Y)
Het moet ook wel goed af te stellen zijn, die blauw uit duitsland claimt 250 pk met zo'n weber te draaien.
Alleen heb ik er toch wel wat twijfels bij ;)

@Sander, precies :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zie trouwens dat het hier Peters topic is, dit moet eigenlijk ff verder verhuizen naar carbu talk :p
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zet maar een linkje neer in het carb topic hier naar toe.

ff update

IC past achter m`n bump, helaas niet aangesloten.
Er komt eerdaags een las apparaat zodat ik zelf het een en ander kan gaan bakken.
Is toch wel verrekte makelijk.
Ic wordt weer naar m`n oom gebracht, dan mag die zich weer los laten op m`n ic.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

ff een voorproefje
IC past dus achter de bumper.

[img]http://img54.exs.cx/img54/5958/s30101773ex.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Staat je oliekoeler nu op z'n kant op de plek waar je ouwe ic zat?
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nee dat is m`n oude ic
Omdat de nieuwe nog niet aangesloten kan worden zit de oude er nog ff.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah toch wel, vond em al zo verdacht breed.
Vet man, zo'n fake IC ;)
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

20 pk extra :lol:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

ff een algemeen vraagje.
Voorkant van m`n 5je is mij een beetje te makkelijk gerepareerd.
Allemaal smerige stukjes staal zijn in m`n schermen gelast.
Vind het er niet uitzien en tevens past niet alles lekker meer.

Nu was dus mijn vraag of ik de onderdelen in de motorruimte nog kan bestellen, binnenschermen en dat soort dingen.

Ik hoor graag van jullie.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat het niet lekker past heb je snel, dat is met wat slijpwerk wel weer netjes te krijgen hoor.
Maak eens wat foto's?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Binnenscherm is wel te bestellen,maar bij mij stond ie al 4 maanden in back-order,
dat duurde mij toch iets te lang.

Bestellen kan dus wel,maar kan heel lang duren voor je het in huis hebt.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Steven schreef:Dat het niet lekker past heb je snel, dat is met wat slijpwerk wel weer netjes te krijgen hoor.
Maak eens wat foto's?
Denk dat ik met wat slijpwerk niet alles netjes krijg.
Zal morgen ff wat foto`s schieten.
Scorrie morrie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 mei 2004 8:42

Zo, eindelijk weer wat nieuws van Peet z'n autootje........
Hij is nu eindelijk klaar!
Peet heeft gevraagd of ik een foto voor hem mocht posten waarin hij trots in z'n nieuwe autootje zit. Ik ben de beroerdste natuurlijk niet :D

Komt ie....!
[img]http://home.planet.nl/~duijn568/peterin5je.jpg[/img]

Grtz een goede vriend van Peet :D
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Scorrie morrie schreef:Zo, eindelijk weer wat nieuws van Peet z'n autootje........
Hij is nu eindelijk klaar!
Peet heeft gevraagd of ik een foto voor hem mocht posten waarin hij trots in z'n nieuwe autootje zit. Ik ben de beroerdste natuurlijk niet :D

Komt ie....!

Grtz een goede vriend van Peet :D
Wel grappig, alleen jammer dat je de reflectie niet ook aangepast hebt, valt wel erg op zo. :lol:
Scorrie morrie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 mei 2004 8:42

Calle schreef:
Scorrie morrie schreef:Zo, eindelijk weer wat nieuws van Peet z'n autootje........
Hij is nu eindelijk klaar!
Peet heeft gevraagd of ik een foto voor hem mocht posten waarin hij trots in z'n nieuwe autootje zit. Ik ben de beroerdste natuurlijk niet :D

Komt ie....!

Grtz een goede vriend van Peet :D
Wel grappig, alleen jammer dat je de reflectie niet ook aangepast hebt, valt wel erg op zo. :lol:
Zijn altijd wel scherpe mensen op zo'n forum (Y) :wink:

grtz
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Beetje jammer dat sommige mensen zich zo maar aan kunnen melden.
Kunnen we daar geen aanmeldprocedure voor maken ??

Thnx Cor , vriend.....

Ik neem dat ik die 106 van je nu ook mag gaan aanpassen ?? :p
Scorrie morrie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 mei 2004 8:42

peter5GTTurbo schreef: Thnx Cor , vriend.....
Graag gedaan ben de beroerdste niet :D
en euh, over de 106 je mag van mij een poging wagen, misschien knapt ie er van op!
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Uhhmm nou ff een schop onhoog dan maar.

Vandaag ff in Leidschehage wezen shoppen.
Op de weg terug lekker rustig aan gereden.
Laatste stoplicht gehad voordat ik kon planken.
Motor op temperatuur, alle auto`s aan de kant en op het gas.
Niks aan het handje, totdat ik doorschakelde naar z`n 5 (140km/h).
Plof!!! Veel rook achter me (niet echt wit, meer blauw dus denk geen koppaking)
In z`n vrij gezet en de vluchtstrook opgereden.
Uitlaten rollen tot beneden aan de afslag.
Nog een parkeerplaats opgeduwt.
Kap open, hmmmmmmmmmmm veel olie.
Alles komt zo`n beetje onder m`n dynamo vandaan (exacte plaats nog niet bekend)
Turbo ziet er goed uit en lekt niet, heb alleen het vermoeden dat er iets terhoogte van m`n oliefilter en aansluitingen van m`n oliekoeler kapot is gegaan.
Auto startte net ook niet meer, startmotor kreeg hem bijna niet rond.

Iemand een idee ??
Ik vrees namelijk wel het ergste.

Morgen ga ik alvast ff verder kijken, heb er nu alleen weinig zin in.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

das mooi kut dan
succes
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Klinkt niet goed :(

Heb je al naar het koelvloeistofpeil gekeken?
En de oliepeilstok eruit gehad,ff kijken of het peil is gestegen?
Kwam de rook uit de uitlaat?
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zuur :S

Succes iig met de reperatie!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

klinkt als een pakking, maar dan zou de startmotor de boel nog wel moeten kunnen rondkrijgen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb je al geprobeerd om hem rond te draaien met een sleutel op de kruk-as?? want als de start motor em niet meer rond krijgt is dat meestal een teken van een grote motor schade.
R5GTT. Drive it like you stole it
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Klinkt niet goed

Heb je al naar het koelvloeistofpeil gekeken?
En de oliepeilstok eruit gehad,ff kijken of het peil is gestegen?
Kwam de rook uit de uitlaat?
Er was veel rook, en naar mijn mening kwam het niet uit de uitlaat.
Dus zou je zeggen dat het een pakking moet zijn.
Nog niet gekeken naar het olie-en koelvloeistof niveau.
klinkt als een pakking, maar dan zou de startmotor de boel nog wel moeten kunnen rondkrijgen.
Klinkt idd als een pakking, maar idd dan zou de startmotor hem gewoon rond moeten draaien en dat doet die nu dus niet.
heb je al geprobeerd om hem rond te draaien met een sleutel op de kruk-as?? want als de start motor em niet meer rond krijgt is dat meestal een teken van een grote motor schade.
Ga ik zo ff doen.
Ik denk idd ook dat dit grote motorschade betekend.
Lekker weer zo vlak voor een reeks sollicitaties. :(
Wat betekend het ook alweer als je peilstok er uitkomt, en als je druk in carterpan hebt ??
Aan dat probleem zit ik namelijk te denken.
Dit blokje had al een iets kantelende zuiger.
Geloof dat het daar wel iets mee te maken heeft.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als de peilstok eruit komt is dit meestal door te veel carterdruk, als je blok al last had van een kantelende zuiger zou het best kunnen dat ie gewoon vast geslagen is. heb je geen rare geluiden gehoort voordat ie er mee stopte??? kijk eens onder de dynamo of rond je blok best kans dat er gewoon een gat in is geslagen door een gebroken drijfstang.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie