Niet Starten ...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Vanmorgen start ik mijn auto rijd richting kruispunt stop omdat er een auto aankomt,Hij liep zoals gewoonlijk op 2of3 cilinders,Dus ik stop en wil weg rijden Boem uit .... Liet hem niet afslaan! Hij ging gewoon uit!

Sta ik half op de kruissing dus ik weer starten maar hij gaat niet aan, Ik denk -@!$$#^%^#$ NEE HOOR NIET VANDAAG! Ik moest naar crematie van me vriend. Dus ik werd behoorlijk pist en starten maar weer! En ik dat ga je niet menen niet vandaag hoor dus ik werd woest in me auto! Flink met gaspedaal klote en dr begon weer wat te pruttelen na 40seconden starten.En hij liep weer heel ruig en met horten en stoten ik dacht aan houden dat ding 3000 toeren weg gereden en mooi even warm gereden en de rest van de dag heeft hij zich netjes braaf gedragen heeft vreemd.........
Laatst gewijzigd door TMC16v op wo 24 nov 2004 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

injectie? carburateur?

diesel? benzine?

staat altijd buiten? of ik heb een garage?

ik heb een alpine v6! ik rij in een trabant?

hij doet het aleen bij koude motor? dit is de 2e keer na dat het heeft geregend?


Catch my drift???? (~)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Hij rijdt in een 19 16v
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

phase1 :p
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Heb je al gekeken of er niet gewoon water in de bougieschachten staat?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

injectie? carburateur? Injectie

diesel? benzine? Benzine

staat altijd buiten? of ik heb een garage? Buiten

Hij liep zo rauw/ruig dat het leek op schrapen na 500meter was het gewoon weg! Geen water in bougies wel gevroren![/b]
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Als ie koud is loopt ie altijd op 2 of 3 cilinders? Dat is naar mijn idee al niet normaal, denk toch dat je het daar moet zoeken. Kheb een clio 16v en die loopt als ie koud wel als een bok, horten en stoten, duurt ongeveer 800 mtr en dan ist goed, maar wel op alle 4 de cilinders.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Rick schreef:Als ie koud is loopt ie altijd op 2 of 3 cilinders? Dat is naar mijn idee al niet normaal, denk toch dat je het daar moet zoeken. Kheb een clio 16v en die loopt als ie koud wel als een bok, horten en stoten, duurt ongeveer 800 mtr en dan ist goed, maar wel op alle 4 de cilinders.
koud op 3 altijd ma 30sec komt de 4e erbij!
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

vaag..:S
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

-gecondoleerd met je vriend- lijkt me erger dan een auto die het niet doet ?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

pierre schreef:-gecondoleerd met je vriend- lijkt me erger dan een auto die het niet doet ?
Had nie veel gescheeld of ik was dr nie eens bij geweest. maar toch bedankt....


Punten die me opvallen:

- Warm Echt heel beroerd trekken
- Koud slecht starten.

Had zelf al wat dingen waar ik naar wil kijken:

- Verdelerkap
- BougieKabels

voor de rest zou ik zo 123 nie weten!
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Enig idee hoelang je bougies en de kabels er al in/op zitten, zo niet kan het nooit kwaad die eens te vervangen.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Rick schreef:Enig idee hoelang je bougies en de kabels er al in/op zitten, zo niet kan het nooit kwaad die eens te vervangen.
Bougies zijn net nieuw,

Kabels geen idee!

Maar vanmorgen startte hij weer gewoon,
Maar wel weer op 3 cilinders!
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

verdelerkap?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Hooliead schreef:verdelerkap?
Is nog nooit vernieuwd zo te zien!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou in ieder geval, al is het maar uit voorzorg, nieuwe bougiekabels en een nieuwe bobinekabel kopen. Nieuwe verdelerkap is ook geen overbodige luxe, zo te horen. :) De bougies heb je al gedaan, dus die zijn niet nodig.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je het 'normaal' vind dat de auto bij koude start op 3 poten loopt. Dat is echt niet normaal. :S

Zo te horen heeft de auto wat onderhoud in te halen! :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Als ik dit zo hoor dan vul ik het lijstje met werkzaamheden nog even aan met olie verversen, oliefilter, benzinefilter, luchtfilter, koelvloeistof, en antivries in de ruitenwisservloeistof... :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die laatste is me toch een tip. Gistermorgen even sprietsen, trekken mijn ruitenwissers van die ijsbanen over mijn raam. Ehe, summerscreenwash niet op een bevroren ruit proberen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja dat krijg je als je in de bergen woont :lol:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Matijs schreef:Als ik dit zo hoor dan vul ik het lijstje met werkzaamheden nog even aan met olie verversen, oliefilter, benzinefilter, luchtfilter, koelvloeistof, en antivries in de ruitenwisservloeistof... :wink:
Zit er allemaal net 1000km nieuw op!

Verder heb ik wat tijden ter verglijking om te kijken of ik hem langzaam vind of dat ie echt gewoon slecht trekt. Bij warme motor is ie echt langzaam onderin en dan bedoel ik onder de 4000! en boven de 4000 ook wel wat maar nie zo heel erg! Terwijl ie koud naja koud 5min rijden en dan es tot 4500 gaat ie vanuit 2500 veel vlotter wil!

80-120 in 5 13,79 seconden
80-120 in 3 5,98 seconden

Meestal start ie op 3cilinders, was sowiezo nog van plan om dit op te lossen,Alleen waar moet ik beginnen ...
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

De tijd die aangeeft van 80 naar 120 in de drie is normaal. Maar probeer inderdaad eens de verdelerkap, zijn ook geen grote kosten.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

marcel16v schreef:De tijd die aangeeft van 80 naar 120 in de drie is normaal. Maar probeer inderdaad eens de verdelerkap, zijn ook geen grote kosten.
Ja zal ik morgen eens naar kijken maar de tijd van 80-120! Want dan gaat het vooral om lage toeren!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Nog wat info:

Compressie van de motor zit rond de 11 a 11,5 per cilinder.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

TMC16v schreef:Nog wat info:

Compressie van de motor zit rond de 11 a 11,5 per cilinder.
Zover ik dat weet is dat normaal
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Hmm ja dat dacht ik ook al,
ga zo eens vraagbaak boek gedeelte voor F7P helemaal nog eens door lezen!
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

heb je ondertussen de verdeelkap al geprobeerd dan?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

edwin19 schreef:heb je ondertussen de verdeelkap al geprobeerd dan?
Daar zit al geen orginele meer op,
zit al imitatie op maar nog niet gekeken!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Probs allemaal opgelost tijd voor een feestje,
kan ik eindelijk es genieten ipv ellende hebben ...
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

TMC16v schreef:Probs allemaal opgelost tijd voor een feestje,
kan ik eindelijk es genieten ipv ellende hebben ...
en wat was het probleem nu dan?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Nieuwe verdelerkap, Nieuwe Bougie kabels
en Computer reset!

Was de ellende zat!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

haha... :) Goed bezig.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wie kan me helpen? Slecht starten van een 19, 1.8i uit 1993.

Soms start de auto meteen, en soms moet de startmotor een minuut ronddraaien voordat de auto aanspringt. Zowel met koude als met warme motor. Verder loopt de auto prima. Ik zoek me een ongeluk

Temp sensor, lambda sonde, katalysator?

Iemand ervaring?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

1.8i, das dus een multipunter.

Stappenmotor al schoongemaakt?? Als dat niet helpt, ff de koelvloeistoftemp sensor die naar de computer gaat doormeten.

Loopt je motor wel goed als hij eenmaal loopt??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, loopt goed verder. Ik verdacht die sensor ook. Waar zit dat ding? :) En wat moet ik meten?

Ik irriteer me altijd aan die blokjes. Bij de gtt weet je tenminste wat er aan de hand is ipv bij die verrekte mpitjes :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

pff ga met je tijd mee man :wink: perfect spul, dat mpi (Y)

Die zender...die zit bij die motor volgens mij rechts voor op de cilinderkop. Sowieso zit er ook 1 rechts achter, maar die is voor je meter. Ik denk nu even alsof ik voor de motor sta.

Je moet even meten of het ding een varieerende weerstand heeft in warme en koude toestand. Als koelvloeistof 90 graden is, zou hij een weerstand moeten hebben van 212-273 ohm. Bij 80 graden zou hij een weerstand moeten hebben van 300-367 Ohm. Dat verschil is dus belangrijk. Tis slechts een indicatie, maar dan weet je of het ding inelkgeval "iets" doet. Dit zijn overigens gegevens van een 1.7 mpi, maar gok dat dit voor de 1.8 niet veelanders is.

Succes
Plaats reactie