Niet Starten ...
Vanmorgen start ik mijn auto rijd richting kruispunt stop omdat er een auto aankomt,Hij liep zoals gewoonlijk op 2of3 cilinders,Dus ik stop en wil weg rijden Boem uit .... Liet hem niet afslaan! Hij ging gewoon uit!
Sta ik half op de kruissing dus ik weer starten maar hij gaat niet aan, Ik denk -@!$$#^%^#$ NEE HOOR NIET VANDAAG! Ik moest naar crematie van me vriend. Dus ik werd behoorlijk pist en starten maar weer! En ik dat ga je niet menen niet vandaag hoor dus ik werd woest in me auto! Flink met gaspedaal klote en dr begon weer wat te pruttelen na 40seconden starten.En hij liep weer heel ruig en met horten en stoten ik dacht aan houden dat ding 3000 toeren weg gereden en mooi even warm gereden en de rest van de dag heeft hij zich netjes braaf gedragen heeft vreemd.........
Sta ik half op de kruissing dus ik weer starten maar hij gaat niet aan, Ik denk -@!$$#^%^#$ NEE HOOR NIET VANDAAG! Ik moest naar crematie van me vriend. Dus ik werd behoorlijk pist en starten maar weer! En ik dat ga je niet menen niet vandaag hoor dus ik werd woest in me auto! Flink met gaspedaal klote en dr begon weer wat te pruttelen na 40seconden starten.En hij liep weer heel ruig en met horten en stoten ik dacht aan houden dat ding 3000 toeren weg gereden en mooi even warm gereden en de rest van de dag heeft hij zich netjes braaf gedragen heeft vreemd.........
Laatst gewijzigd door TMC16v op wo 24 nov 2004 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
injectie? carburateur?
diesel? benzine?
staat altijd buiten? of ik heb een garage?
ik heb een alpine v6! ik rij in een trabant?
hij doet het aleen bij koude motor? dit is de 2e keer na dat het heeft geregend?
Catch my drift????
diesel? benzine?
staat altijd buiten? of ik heb een garage?
ik heb een alpine v6! ik rij in een trabant?
hij doet het aleen bij koude motor? dit is de 2e keer na dat het heeft geregend?
Catch my drift????

-
Hij rijdt in een 19 16v
phase1 

Als ie koud is loopt ie altijd op 2 of 3 cilinders? Dat is naar mijn idee al niet normaal, denk toch dat je het daar moet zoeken. Kheb een clio 16v en die loopt als ie koud wel als een bok, horten en stoten, duurt ongeveer 800 mtr en dan ist goed, maar wel op alle 4 de cilinders.
koud op 3 altijd ma 30sec komt de 4e erbij!Rick schreef:Als ie koud is loopt ie altijd op 2 of 3 cilinders? Dat is naar mijn idee al niet normaal, denk toch dat je het daar moet zoeken. Kheb een clio 16v en die loopt als ie koud wel als een bok, horten en stoten, duurt ongeveer 800 mtr en dan ist goed, maar wel op alle 4 de cilinders.
Had nie veel gescheeld of ik was dr nie eens bij geweest. maar toch bedankt....pierre schreef:-gecondoleerd met je vriend- lijkt me erger dan een auto die het niet doet ?
Punten die me opvallen:
- Warm Echt heel beroerd trekken
- Koud slecht starten.
Had zelf al wat dingen waar ik naar wil kijken:
- Verdelerkap
- BougieKabels
voor de rest zou ik zo 123 nie weten!
Bougies zijn net nieuw,Rick schreef:Enig idee hoelang je bougies en de kabels er al in/op zitten, zo niet kan het nooit kwaad die eens te vervangen.
Kabels geen idee!
Maar vanmorgen startte hij weer gewoon,
Maar wel weer op 3 cilinders!
-
- Contacteer:
verdelerkap?
Ik zou in ieder geval, al is het maar uit voorzorg, nieuwe bougiekabels en een nieuwe bobinekabel kopen. Nieuwe verdelerkap is ook geen overbodige luxe, zo te horen.
De bougies heb je al gedaan, dus die zijn niet nodig.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je het 'normaal' vind dat de auto bij koude start op 3 poten loopt. Dat is echt niet normaal.
Zo te horen heeft de auto wat onderhoud in te halen!

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je het 'normaal' vind dat de auto bij koude start op 3 poten loopt. Dat is echt niet normaal.

Zo te horen heeft de auto wat onderhoud in te halen!

Als ik dit zo hoor dan vul ik het lijstje met werkzaamheden nog even aan met olie verversen, oliefilter, benzinefilter, luchtfilter, koelvloeistof, en antivries in de ruitenwisservloeistof... 
Die laatste is me toch een tip. Gistermorgen even sprietsen, trekken mijn ruitenwissers van die ijsbanen over mijn raam. Ehe, summerscreenwash niet op een bevroren ruit proberen 

Ja dat krijg je als je in de bergen woont 

Zit er allemaal net 1000km nieuw op!Matijs schreef:Als ik dit zo hoor dan vul ik het lijstje met werkzaamheden nog even aan met olie verversen, oliefilter, benzinefilter, luchtfilter, koelvloeistof, en antivries in de ruitenwisservloeistof...
Verder heb ik wat tijden ter verglijking om te kijken of ik hem langzaam vind of dat ie echt gewoon slecht trekt. Bij warme motor is ie echt langzaam onderin en dan bedoel ik onder de 4000! en boven de 4000 ook wel wat maar nie zo heel erg! Terwijl ie koud naja koud 5min rijden en dan es tot 4500 gaat ie vanuit 2500 veel vlotter wil!
80-120 in 5 13,79 seconden
80-120 in 3 5,98 seconden
Meestal start ie op 3cilinders, was sowiezo nog van plan om dit op te lossen,Alleen waar moet ik beginnen ...
Ja zal ik morgen eens naar kijken maar de tijd van 80-120! Want dan gaat het vooral om lage toeren!marcel16v schreef:De tijd die aangeeft van 80 naar 120 in de drie is normaal. Maar probeer inderdaad eens de verdelerkap, zijn ook geen grote kosten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zover ik dat weet is dat normaalTMC16v schreef:Nog wat info:
Compressie van de motor zit rond de 11 a 11,5 per cilinder.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
heb je ondertussen de verdeelkap al geprobeerd dan?
en wat was het probleem nu dan?TMC16v schreef:Probs allemaal opgelost tijd voor een feestje,
kan ik eindelijk es genieten ipv ellende hebben ...
Wie kan me helpen? Slecht starten van een 19, 1.8i uit 1993.
Soms start de auto meteen, en soms moet de startmotor een minuut ronddraaien voordat de auto aanspringt. Zowel met koude als met warme motor. Verder loopt de auto prima. Ik zoek me een ongeluk
Temp sensor, lambda sonde, katalysator?
Iemand ervaring?
Soms start de auto meteen, en soms moet de startmotor een minuut ronddraaien voordat de auto aanspringt. Zowel met koude als met warme motor. Verder loopt de auto prima. Ik zoek me een ongeluk
Temp sensor, lambda sonde, katalysator?
Iemand ervaring?
Ja, loopt goed verder. Ik verdacht die sensor ook. Waar zit dat ding?
En wat moet ik meten?
Ik irriteer me altijd aan die blokjes. Bij de gtt weet je tenminste wat er aan de hand is ipv bij die verrekte mpitjes

Ik irriteer me altijd aan die blokjes. Bij de gtt weet je tenminste wat er aan de hand is ipv bij die verrekte mpitjes

pff ga met je tijd mee man
perfect spul, dat mpi 
Die zender...die zit bij die motor volgens mij rechts voor op de cilinderkop. Sowieso zit er ook 1 rechts achter, maar die is voor je meter. Ik denk nu even alsof ik voor de motor sta.
Je moet even meten of het ding een varieerende weerstand heeft in warme en koude toestand. Als koelvloeistof 90 graden is, zou hij een weerstand moeten hebben van 212-273 ohm. Bij 80 graden zou hij een weerstand moeten hebben van 300-367 Ohm. Dat verschil is dus belangrijk. Tis slechts een indicatie, maar dan weet je of het ding inelkgeval "iets" doet. Dit zijn overigens gegevens van een 1.7 mpi, maar gok dat dit voor de 1.8 niet veelanders is.
Succes

Die zender...die zit bij die motor volgens mij rechts voor op de cilinderkop. Sowieso zit er ook 1 rechts achter, maar die is voor je meter. Ik denk nu even alsof ik voor de motor sta.
Je moet even meten of het ding een varieerende weerstand heeft in warme en koude toestand. Als koelvloeistof 90 graden is, zou hij een weerstand moeten hebben van 212-273 ohm. Bij 80 graden zou hij een weerstand moeten hebben van 300-367 Ohm. Dat verschil is dus belangrijk. Tis slechts een indicatie, maar dan weet je of het ding inelkgeval "iets" doet. Dit zijn overigens gegevens van een 1.7 mpi, maar gok dat dit voor de 1.8 niet veelanders is.
Succes