Renault Truck - Radiance!!! Wat een mooi design...
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://lkw-infos.net/images/themengaler ... 0904-2.jpg[/img]
Video's: http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... =1&lang=sl
Bron: http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... =1&lang=sl
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... AYS&etat=1[/img]
[img]http://lkw-infos.net/images/themengaler ... 0904-2.jpg[/img]
Video's: http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... =1&lang=sl
Bron: http://j46pays.renault-trucks.com/J46PA ... =1&lang=sl
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
UHhm, wow!
Dat is wel een futuristisch design zeg, gezien de huidige trucks! Is alleen nog maar een concept toch? Dan is het even de vraag of hij geproduceerd gaat worden gezien de grote uiterlijke verandering denk ik.
Dat is wel een futuristisch design zeg, gezien de huidige trucks! Is alleen nog maar een concept toch? Dan is het even de vraag of hij geproduceerd gaat worden gezien de grote uiterlijke verandering denk ik.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Als je de voorkant bekijkt, lijkt het net alsof de cabine op een sportief verbouwde clio is gebouwd. Of praat ik dan bezopen?
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Je kunt er wel iets van een Clio-front in zien inderdaad. Die lampen lijken wel op die van de huidige Clio.Turbo-Peer schreef:Als je de voorkant bekijkt, lijkt het net alsof de cabine op een sportief verbouwde clio is gebouwd. Of praat ik dan bezopen?
there is no spoon.
Dat vrachtautotje mag er wel door van mij, qua design. Sjiek, sjiek!
The Highway man!!! Ik vond die andere truck uit de serie nog iets stoerder.Tijn schreef:[img]http://www.scifi2k.com/highwayman/highwayman16.jpg[/img]
Renault heeft het een paar jaar geleden ook al met de Magnum gedaan, dat was toen (en eigenlijk nog steeds) een revolutionair ontwerp. Ik denk dat ze dit zo op de markt kunnen zetten, ik denk dat als deze truck net goed functioneert als de magnum dat het best een groot succes zou kunnen worden.
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Ik als vrachtwagenchauffeur moet maar ff aan de baas vragen om zo'n nieuwe Radiance.
Ik rijd nu op een Renault Premium met op de klok
632.000+
Motor is niet stuk te krijgen en rijdt echt lekker.
Ik rijd nu op een Renault Premium met op de klok
632.000+
Motor is niet stuk te krijgen en rijdt echt lekker.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
mooie kleur 

[img]http://www.scifi2k.com/highwayman/highwayman18.jpg[/img]Calle schreef:The Highway man!!! Ik vond die andere truck uit de serie nog iets stoerder.Tijn schreef:[img]http://www.scifi2k.com/highwayman/highwayman16.jpg[/img]
Renault heeft het een paar jaar geleden ook al met de Magnum gedaan, dat was toen (en eigenlijk nog steeds) een revolutionair ontwerp. Ik denk dat ze dit zo op de markt kunnen zetten, ik denk dat als deze truck net goed functioneert als de magnum dat het best een groot succes zou kunnen worden.
?
there is no spoon.
spider met cabineRik Hamberg schreef:Je kunt er wel iets van een Clio-front in zien inderdaad. Die lampen lijken wel op die van de huidige Clio.Turbo-Peer schreef:Als je de voorkant bekijkt, lijkt het net alsof de cabine op een sportief verbouwde clio is gebouwd. Of praat ik dan bezopen?

Hoe heette deze serie nou?? Highwayman?? Volgens mij heette die anders.Tijn schreef:[img]http://www.scifi2k.com/highwayman/highwayman18.jpg[/img]Calle schreef:The Highway man!!! Ik vond die andere truck uit de serie nog iets stoerder.Tijn schreef:[img]http://www.scifi2k.com/highwayman/highwayman16.jpg[/img]
Renault heeft het een paar jaar geleden ook al met de Magnum gedaan, dat was toen (en eigenlijk nog steeds) een revolutionair ontwerp. Ik denk dat ze dit zo op de markt kunnen zetten, ik denk dat als deze truck net goed functioneert als de magnum dat het best een groot succes zou kunnen worden.
?
http://www.scifi2k.com/highwayman.htmlJuno schreef: Hoe heette deze serie nou?? Highwayman?? Volgens mij heette die anders.
there is no spoon.
Op zich een leuk en gedurft design. Het lijkt wel een beetje alsof ze een kledingkast ofzo op het onderste gedeelte van een espace hebben gedropt
Maja, denk dat je je met zo'n truck niet hoeft te schamen! Wel jammer want der zullen zeker nog een hele hoop spiegels op moeten komen en dat donkere glas zal die helaas ook niet houden denk ik...
Verder is ie zuper geil klasse



Verder is ie zuper geil klasse

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
wel eens van camera's gehoordRemi schreef:Op zich een leuk en gedurft design. Het lijkt wel een beetje alsof ze een kledingkast ofzo op het onderste gedeelte van een espace hebben gedropt![]()
![]()
Maja, denk dat je je met zo'n truck niet hoeft te schamen! Wel jammer want der zullen zeker nog een hele hoop spiegels op moeten komen en dat donkere glas zal die helaas ook niet houden denk ik...
Verder is ie zuper geil klasse
DE supertruck powered by mack


-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Renault is anders wel een van de grootste truckproducenten hoor. Ik vind het wel best dat ze dat doenSander101 schreef:Renault moet zich lekker met luxe wagens bemoeien en niet met vrachtwagens. ( tenzij deze nieuwe truck wel wat is ). De Premium en de Magnum vind ik allebei helemaal nix.

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
gaaf ding
vooral die kleur je valt er wel mee op dat is 1 dign wat ckers is



-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: vr 21 jun 2002 10:02
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Ik zat er aan te denken om een opleiding te gaan doen voor vrachtwagenchauffeur!! Maar als ik dit zo zie dan heb ik er nog meer zin in! 

Dat is omdat ze 1 van de goedkoopste zijn (waren?)Joost (DoubleYou) schreef:Renault is anders wel een van de grootste truckproducenten hoor. Ik vind het wel best dat ze dat doenSander101 schreef:Renault moet zich lekker met luxe wagens bemoeien en niet met vrachtwagens. ( tenzij deze nieuwe truck wel wat is ). De Premium en de Magnum vind ik allebei helemaal nix.
Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze vroeger alleen maar gekeken naar de aanschafprijs en daar hebben ze nu spijt van. We hebben nu een Premium lopen die 1 op 2,5 loopt

Ik rij nu op een nieuwe Actros Megaspace. Das een wereld van verschil.
Qua design ziet deze trekker er zeer vooruitstrevend uit. En ik vind hem ook wel mooi...
Alleen heb ik de technische specs en de truck onderhuids bekeken en daar verdwijnt de vooruitstrevendheid als sneeuw voor de zon...
Alleen is er niemand die verstand heeft van vrachtwagens die een Renault koopt... De gevestigde merken (Scania, Volvo en Mercedes Benz) zijn simpelweg de enige keus. Met een R&O contract ben je verzekerd van een moderne truck met voldoende chauffeurs comfort, een laag verbruik, lange levensduur en lage onderhoudskosten.
Daar komt nog eens bij dat Renault een werkelijk lachwekkend dealer en service apparaat heeft. (Vooral in NL.)
Wat die opmerking over het verbruik betreft; die zijn niet altijd op zijn plaats omdat de specificaties van de nieuwe en oude truck niet te vergelijken waren. Ik vermoed dan ook al dat op de Renault (specificaties) nog verder bespaard is als eigenlijk nodig. Hierdoor konden de resultaten alleen maar tegenvallen waarna besloten is dan toch maar een fatsoenlijke truck te kopen. Het een en ander veroorzaakt door een totaal gebrek aan kennis van verkoper en koper...
De kracht van de grote 3 zit hem ook in het geven van een goed aankoopadvies. Dus geen trekker van 300pk voor een gemiddeld zwaarbelaste combinatie. Dan is een trekker van tussen de 400 en 450pk de meer economische keus. Dus geen appels en peren vergelijken aub.
Wat betreft de aandrijflijn gebruikt Renault eigen motoren en aandrijflijn componenten uit eigen huis aangevuld met goed, bewezen spul van ZF. De motoren echter zijn niet goed genoeg om de concurrentie aan te kunnen. Ze blinken werkelijk nergens in uit...
Nog even wat betreft de Radiance. Een nieuwe actros is qua onderhuidse techniek ongeveer 10 lichtjaar verder. (Ik zal niet ingaan op de details.) En een MAN TG-A met luchtgeveerde vooras (onafhankelijk!!!) en driepunts achterasophanging staat qua onderstel op dezelfde positie.
Als het goedkoop moest werdt het bij mij MAN. De juiste keus qua truck op het moment is een Volvo (FM/ FH met i-shift). En dat is nogal een uitspraak voor een groot Scania liefhebber.
De echte puristen kopen toch wel een Scania R500 of R580 V8. (En schroeven daaronder een "sport"pijp...
) FILM MET SOUND
Alleen heb ik de technische specs en de truck onderhuids bekeken en daar verdwijnt de vooruitstrevendheid als sneeuw voor de zon...
Alleen is er niemand die verstand heeft van vrachtwagens die een Renault koopt... De gevestigde merken (Scania, Volvo en Mercedes Benz) zijn simpelweg de enige keus. Met een R&O contract ben je verzekerd van een moderne truck met voldoende chauffeurs comfort, een laag verbruik, lange levensduur en lage onderhoudskosten.
Daar komt nog eens bij dat Renault een werkelijk lachwekkend dealer en service apparaat heeft. (Vooral in NL.)
Wat die opmerking over het verbruik betreft; die zijn niet altijd op zijn plaats omdat de specificaties van de nieuwe en oude truck niet te vergelijken waren. Ik vermoed dan ook al dat op de Renault (specificaties) nog verder bespaard is als eigenlijk nodig. Hierdoor konden de resultaten alleen maar tegenvallen waarna besloten is dan toch maar een fatsoenlijke truck te kopen. Het een en ander veroorzaakt door een totaal gebrek aan kennis van verkoper en koper...
De kracht van de grote 3 zit hem ook in het geven van een goed aankoopadvies. Dus geen trekker van 300pk voor een gemiddeld zwaarbelaste combinatie. Dan is een trekker van tussen de 400 en 450pk de meer economische keus. Dus geen appels en peren vergelijken aub.
Wat betreft de aandrijflijn gebruikt Renault eigen motoren en aandrijflijn componenten uit eigen huis aangevuld met goed, bewezen spul van ZF. De motoren echter zijn niet goed genoeg om de concurrentie aan te kunnen. Ze blinken werkelijk nergens in uit...
Nog even wat betreft de Radiance. Een nieuwe actros is qua onderhuidse techniek ongeveer 10 lichtjaar verder. (Ik zal niet ingaan op de details.) En een MAN TG-A met luchtgeveerde vooras (onafhankelijk!!!) en driepunts achterasophanging staat qua onderstel op dezelfde positie.
Als het goedkoop moest werdt het bij mij MAN. De juiste keus qua truck op het moment is een Volvo (FM/ FH met i-shift). En dat is nogal een uitspraak voor een groot Scania liefhebber.
De echte puristen kopen toch wel een Scania R500 of R580 V8. (En schroeven daaronder een "sport"pijp...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
hier is de link >> http://www.v8power.nl/filmpjes.php
en dan
Bedrijfsnaam: Jonkers en van Herk
Type: 144 530
Soort film: Optrekken
Grootte: 556 Kb
Duur: 16 seconden
Gemaakt door: Laurens Roling
Edit:
hier rechtstreeks downloaden >> http://artima.tweakdsl.nl/jvh.mpg
en dan
Bedrijfsnaam: Jonkers en van Herk
Type: 144 530
Soort film: Optrekken
Grootte: 556 Kb
Duur: 16 seconden
Gemaakt door: Laurens Roling
Edit:
hier rechtstreeks downloaden >> http://artima.tweakdsl.nl/jvh.mpg
Denk dat dat te duur is om op een standaard truck te voorzien...Wat de prijs dus omhoog drijft.le mouton noir (sandy) schreef:wel eens van camera's gehoordRemi schreef:Op zich een leuk en gedurft design. Het lijkt wel een beetje alsof ze een kledingkast ofzo op het onderste gedeelte van een espace hebben gedropt![]()
![]()
Maja, denk dat je je met zo'n truck niet hoeft te schamen! Wel jammer want der zullen zeker nog een hele hoop spiegels op moeten komen en dat donkere glas zal die helaas ook niet houden denk ik...
Verder is ie zuper geil klasse![]()
DE supertruck powered by mack![]()
Kep van sommige chauffeurs gehoord, "Liever een ster in de voorruit dan op de motorkap"...Sander101 schreef:Dat is omdat ze 1 van de goedkoopste zijn (waren?)Joost (DoubleYou) schreef:Renault is anders wel een van de grootste truckproducenten hoor. Ik vind het wel best dat ze dat doenSander101 schreef:Renault moet zich lekker met luxe wagens bemoeien en niet met vrachtwagens. ( tenzij deze nieuwe truck wel wat is ). De Premium en de Magnum vind ik allebei helemaal nix.
Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze vroeger alleen maar gekeken naar de aanschafprijs en daar hebben ze nu spijt van. We hebben nu een Premium lopen die 1 op 2,5 looptGeen Renault meer voor ons.
Ik rij nu op een nieuwe Actros Megaspace. Das een wereld van verschil.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Mijn broer mocht kiezen,
tussen een scania of een volvo.. hij onwijs scania fan.. maar heeft toch voor een volvo gekozen met idd die i shift.
dus van dat heeft speedline gelijk
tussen een scania of een volvo.. hij onwijs scania fan.. maar heeft toch voor een volvo gekozen met idd die i shift.
dus van dat heeft speedline gelijk

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
ja is weer zuiniger en lichter geloof ik.


Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
En dan lekker achter de gordijnen zitten omdat ze zich schamenspeedline schreef:De echte puristen kopen toch wel een Scania R500 of R580 V8. (En schroeven daaronder een "sport"pijp...)
