Renault Truck - Radiance!!! Wat een mooi design...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

UHhm, wow!
Dat is wel een futuristisch design zeg, gezien de huidige trucks! Is alleen nog maar een concept toch? Dan is het even de vraag of hij geproduceerd gaat worden gezien de grote uiterlijke verandering denk ik.
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Als je de voorkant bekijkt, lijkt het net alsof de cabine op een sportief verbouwde clio is gebouwd. Of praat ik dan bezopen?
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Turbo-Peer schreef:Als je de voorkant bekijkt, lijkt het net alsof de cabine op een sportief verbouwde clio is gebouwd. Of praat ik dan bezopen?
Je kunt er wel iets van een Clio-front in zien inderdaad. Die lampen lijken wel op die van de huidige Clio.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

there is no spoon.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat vrachtautotje mag er wel door van mij, qua design. Sjiek, sjiek!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

The Highway man!!! Ik vond die andere truck uit de serie nog iets stoerder.

Renault heeft het een paar jaar geleden ook al met de Magnum gedaan, dat was toen (en eigenlijk nog steeds) een revolutionair ontwerp. Ik denk dat ze dit zo op de markt kunnen zetten, ik denk dat als deze truck net goed functioneert als de magnum dat het best een groot succes zou kunnen worden.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik als vrachtwagenchauffeur moet maar ff aan de baas vragen om zo'n nieuwe Radiance.

Ik rijd nu op een Renault Premium met op de klok
632.000+

Motor is niet stuk te krijgen en rijdt echt lekker.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

mooie kleur (Y)
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Magnum blijft nog altijd mijn favoriet,
maar deze doet leuk mee zeg maar :p
Monica
Berichten: 2162
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 17:06
Locatie: Aalten

Gaan ze BTW nog iets aan die spiegels doen? Of gaat alles over op de camera's?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Calle schreef:
The Highway man!!! Ik vond die andere truck uit de serie nog iets stoerder.

Renault heeft het een paar jaar geleden ook al met de Magnum gedaan, dat was toen (en eigenlijk nog steeds) een revolutionair ontwerp. Ik denk dat ze dit zo op de markt kunnen zetten, ik denk dat als deze truck net goed functioneert als de magnum dat het best een groot succes zou kunnen worden.
[img]http://www.scifi2k.com/highwayman/highwayman18.jpg[/img]

?
there is no spoon.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Erg mooi design (Y)
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Rik Hamberg schreef:
Turbo-Peer schreef:Als je de voorkant bekijkt, lijkt het net alsof de cabine op een sportief verbouwde clio is gebouwd. Of praat ik dan bezopen?
Je kunt er wel iets van een Clio-front in zien inderdaad. Die lampen lijken wel op die van de huidige Clio.
spider met cabine :D
Juno
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 7:38
Locatie: Warder, vlakbij Volendam/Edam

Tijn schreef:
Calle schreef:
The Highway man!!! Ik vond die andere truck uit de serie nog iets stoerder.

Renault heeft het een paar jaar geleden ook al met de Magnum gedaan, dat was toen (en eigenlijk nog steeds) een revolutionair ontwerp. Ik denk dat ze dit zo op de markt kunnen zetten, ik denk dat als deze truck net goed functioneert als de magnum dat het best een groot succes zou kunnen worden.
[img]http://www.scifi2k.com/highwayman/highwayman18.jpg[/img]

?
Hoe heette deze serie nou?? Highwayman?? Volgens mij heette die anders.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Idd. Die! :lol: :worship:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Juno schreef: Hoe heette deze serie nou?? Highwayman?? Volgens mij heette die anders.
http://www.scifi2k.com/highwayman.html
there is no spoon.
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

Op zich een leuk en gedurft design. Het lijkt wel een beetje alsof ze een kledingkast ofzo op het onderste gedeelte van een espace hebben gedropt :lol: :p :lol: Maja, denk dat je je met zo'n truck niet hoeft te schamen! Wel jammer want der zullen zeker nog een hele hoop spiegels op moeten komen en dat donkere glas zal die helaas ook niet houden denk ik...

Verder is ie zuper geil klasse >-)
Sander101
Berichten: 660
Lid geworden op: di 17 sep 2002 18:39
Locatie: Katwijk aan Zee

Renault moet zich lekker met luxe wagens bemoeien en niet met vrachtwagens. ( tenzij deze nieuwe truck wel wat is ). De Premium en de Magnum vind ik allebei helemaal nix.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vind alleen de kleur mooi :p
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Remi schreef:Op zich een leuk en gedurft design. Het lijkt wel een beetje alsof ze een kledingkast ofzo op het onderste gedeelte van een espace hebben gedropt :lol: :p :lol: Maja, denk dat je je met zo'n truck niet hoeft te schamen! Wel jammer want der zullen zeker nog een hele hoop spiegels op moeten komen en dat donkere glas zal die helaas ook niet houden denk ik...

Verder is ie zuper geil klasse >-)
wel eens van camera's gehoord :wink:

DE supertruck powered by mack :worship: (Y)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Mooi werk weer (Y)

Ben al jaren fan van de Magnum :worship:

Dees mag er ook zeker weer wezen, alleen ff die koplampen een beetje bijschaven ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Sander101 schreef:Renault moet zich lekker met luxe wagens bemoeien en niet met vrachtwagens. ( tenzij deze nieuwe truck wel wat is ). De Premium en de Magnum vind ik allebei helemaal nix.
Renault is anders wel een van de grootste truckproducenten hoor. Ik vind het wel best dat ze dat doen :)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

gaaf ding (Y) vooral die kleur je valt er wel mee op dat is 1 dign wat ckers is
:D
Mr Bullet (Sietze)
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 10:02
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ik zat er aan te denken om een opleiding te gaan doen voor vrachtwagenchauffeur!! Maar als ik dit zo zie dan heb ik er nog meer zin in! :D
Sander101
Berichten: 660
Lid geworden op: di 17 sep 2002 18:39
Locatie: Katwijk aan Zee

Joost (DoubleYou) schreef:
Sander101 schreef:Renault moet zich lekker met luxe wagens bemoeien en niet met vrachtwagens. ( tenzij deze nieuwe truck wel wat is ). De Premium en de Magnum vind ik allebei helemaal nix.
Renault is anders wel een van de grootste truckproducenten hoor. Ik vind het wel best dat ze dat doen :)
Dat is omdat ze 1 van de goedkoopste zijn (waren?)
Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze vroeger alleen maar gekeken naar de aanschafprijs en daar hebben ze nu spijt van. We hebben nu een Premium lopen die 1 op 2,5 loopt (N) Geen Renault meer voor ons.
Ik rij nu op een nieuwe Actros Megaspace. Das een wereld van verschil.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Qua design ziet deze trekker er zeer vooruitstrevend uit. En ik vind hem ook wel mooi...

Alleen heb ik de technische specs en de truck onderhuids bekeken en daar verdwijnt de vooruitstrevendheid als sneeuw voor de zon...

Alleen is er niemand die verstand heeft van vrachtwagens die een Renault koopt... De gevestigde merken (Scania, Volvo en Mercedes Benz) zijn simpelweg de enige keus. Met een R&O contract ben je verzekerd van een moderne truck met voldoende chauffeurs comfort, een laag verbruik, lange levensduur en lage onderhoudskosten.

Daar komt nog eens bij dat Renault een werkelijk lachwekkend dealer en service apparaat heeft. (Vooral in NL.)

Wat die opmerking over het verbruik betreft; die zijn niet altijd op zijn plaats omdat de specificaties van de nieuwe en oude truck niet te vergelijken waren. Ik vermoed dan ook al dat op de Renault (specificaties) nog verder bespaard is als eigenlijk nodig. Hierdoor konden de resultaten alleen maar tegenvallen waarna besloten is dan toch maar een fatsoenlijke truck te kopen. Het een en ander veroorzaakt door een totaal gebrek aan kennis van verkoper en koper...

De kracht van de grote 3 zit hem ook in het geven van een goed aankoopadvies. Dus geen trekker van 300pk voor een gemiddeld zwaarbelaste combinatie. Dan is een trekker van tussen de 400 en 450pk de meer economische keus. Dus geen appels en peren vergelijken aub.

Wat betreft de aandrijflijn gebruikt Renault eigen motoren en aandrijflijn componenten uit eigen huis aangevuld met goed, bewezen spul van ZF. De motoren echter zijn niet goed genoeg om de concurrentie aan te kunnen. Ze blinken werkelijk nergens in uit...

Nog even wat betreft de Radiance. Een nieuwe actros is qua onderhuidse techniek ongeveer 10 lichtjaar verder. (Ik zal niet ingaan op de details.) En een MAN TG-A met luchtgeveerde vooras (onafhankelijk!!!) en driepunts achterasophanging staat qua onderstel op dezelfde positie.

Als het goedkoop moest werdt het bij mij MAN. De juiste keus qua truck op het moment is een Volvo (FM/ FH met i-shift). En dat is nogal een uitspraak voor een groot Scania liefhebber.

De echte puristen kopen toch wel een Scania R500 of R580 V8. (En schroeven daaronder een "sport"pijp... :worship: ) FILM MET SOUND
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

hier is de link >> http://www.v8power.nl/filmpjes.php

en dan

Bedrijfsnaam: Jonkers en van Herk
Type: 144 530
Soort film: Optrekken
Grootte: 556 Kb
Duur: 16 seconden
Gemaakt door: Laurens Roling

Edit:
hier rechtstreeks downloaden >> http://artima.tweakdsl.nl/jvh.mpg
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

le mouton noir (sandy) schreef:
Remi schreef:Op zich een leuk en gedurft design. Het lijkt wel een beetje alsof ze een kledingkast ofzo op het onderste gedeelte van een espace hebben gedropt :lol: :p :lol: Maja, denk dat je je met zo'n truck niet hoeft te schamen! Wel jammer want der zullen zeker nog een hele hoop spiegels op moeten komen en dat donkere glas zal die helaas ook niet houden denk ik...

Verder is ie zuper geil klasse >-)
wel eens van camera's gehoord :wink:

DE supertruck powered by mack :worship: (Y)
Denk dat dat te duur is om op een standaard truck te voorzien...Wat de prijs dus omhoog drijft.
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

Sander101 schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:
Sander101 schreef:Renault moet zich lekker met luxe wagens bemoeien en niet met vrachtwagens. ( tenzij deze nieuwe truck wel wat is ). De Premium en de Magnum vind ik allebei helemaal nix.
Renault is anders wel een van de grootste truckproducenten hoor. Ik vind het wel best dat ze dat doen :)
Dat is omdat ze 1 van de goedkoopste zijn (waren?)
Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze vroeger alleen maar gekeken naar de aanschafprijs en daar hebben ze nu spijt van. We hebben nu een Premium lopen die 1 op 2,5 loopt (N) Geen Renault meer voor ons.
Ik rij nu op een nieuwe Actros Megaspace. Das een wereld van verschil.
Kep van sommige chauffeurs gehoord, "Liever een ster in de voorruit dan op de motorkap"...
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mijn broer mocht kiezen,

tussen een scania of een volvo.. hij onwijs scania fan.. maar heeft toch voor een volvo gekozen met idd die i shift.

dus van dat heeft speedline gelijk (Y)
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

i Shift wat is dat precies, gewoon een variant van tip tronic ofzo?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ja is weer zuiniger en lichter geloof ik.

:)
Sander101
Berichten: 660
Lid geworden op: di 17 sep 2002 18:39
Locatie: Katwijk aan Zee

In die Mercedes van mij zit EPS. Electronic Power Shift. Op zich wel lekker makkelijk schakelen maar heb toch liever de ouderwetse pook!
Jeroen RS
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

speedline schreef:De echte puristen kopen toch wel een Scania R500 of R580 V8. (En schroeven daaronder een "sport"pijp... :worship: )
En dan lekker achter de gordijnen zitten omdat ze zich schamen :p mijn baas heeft 18 scania's gekocht, maar ik blijf wel lekker op mijn volvo met bijna een miljoen erop rijden
Plaats reactie