Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
~thijs~
Contacteer:

F3P als ik het uit me hoofd net goed zeg :)
Droes

Erik (Schepjes) schreef:uiterlijk veranderd er toch niks aan het blok?

of gaan ze ook blok nummers checken enzo? :S
Je ziet toch wel duidelijk het verschil tss een 1.1 en een 1.7 motor!
Bij twijfel worden idd alle nummers eventjes gecheckt.
turboman
Contacteer:

mensen, kijk ff op m'n site voor de Autovisie test tussen de RSi (fase 1), Clio 16V, Williams en niet te vergeten de S. Van 0-100 is de 16V sneller dan de RSi, ook al is het slechts 0,9 seconden (16V wel 27pk meer !! dus zou je beter verwachten). Dat de 16V en de Willie er beter uitzien dan de RSi is wel waar, maar het is net waar je voor gaat, discretie of opvallen. Een 16V motor heeft een ander karakteristiek als de 8V motor (veelal meer koppel onderin, smeuiger, 16V vaker wat rauwer). Ik heb zelf, zoals de meesten wellicht weten, een RSI Longchamp, blue metallic met alle toeters en bellen. Ik zou ook best wat meer de 16V/Willy looks willen zien op m'n RSi (voornamelijk de opgeklopte delen), maar soms is het wel lachen als ik wederom een loser eruit rijd die denkt het met een simpel-gemotoriseerde Clio van doen te hebben en deze even wil laten zien wie de baas is. NOT, en dat is ontzettend lachen.

Ik heb zelf voor de CRS 2 maanden geleden gereden in een Ford Focus RS, een Renault Megane Sport en een Seat Leon 2.8 Topsport 4 (zie de laatste AM, december 2004), allen zeer snel. Maar het verschil tussen de RSi en die auto's is niet altijd fijntjes te merken als je erin rijdt, ook al weet je dat die eerste 3 bolides uiteraard veel sneller zijn. Dit even terzijde.

groeten, Turboman
Mrtn
Car: R5GTT

voor een klein beetje sneller zijn heb je inmens meer vermogen nodig, daar verkijk je je snel op.
Mrtn = Maarten
andyboy

Conclusie:
Als je een 16v hebt niet onder de 4000 toeren komen :wink:[/quote]
Als je met 16V wil trekken altijd tussen de 4500 en 6500 anders heb je simpelweg een tamme klxxt onder je gat (spreek uit ervaring).
Ook mag je het gewicht niet onderschatten; mijn schoonbroer had een cio,ik rij een 19 (vershilt denk ik ong. 150 kg) maar die clio was steeds veeeeel sneller weg terwijl het blok identiek is ! :wink:
Menno

turboman schreef: Ik heb zelf voor de CRS 2 maanden geleden gereden in een Ford Focus RS, een Renault Megane Sport en een Seat Leon 2.8 Topsport 4 (zie de laatste AM, december 2004), allen zeer snel. Maar het verschil tussen de RSi en die auto's is niet altijd fijntjes te merken als je erin rijdt, ook al weet je dat die eerste 3 bolides uiteraard veel sneller zijn. Dit even terzijde.

groeten, Turboman
Beleving van snelheid hangt idd van veel meer dingen af dan alleen de absolute prestaties. Geluid, trillingen, verloop van de trekkracht en dat soort dingen spelen erg mee.

Leuke idee trouwens, die vergelijking van de Meganein het AM. Jammer dat er nauwelijk op het rijgedrag van de auto's wordt ingegaan, komt er nog een wat meer serieus verhaal over? Leek me op zich wel een unieke kans, als je 3 (2 ;) ) van die auto's bij elkaar hebt.
rev it like a rental
mike16v

Dacht dat dat algemeen bekend was dat je bij de 16v pas na de 3800 toeren pas echt veel kracht krijg, is dus meer op de snelweg de baas van de RSi, alles daaronder zijn de verschillen minimaal en de Rsi kan hier dus sneller zijn, het licht ook erg aan de bestuurder, moment van schakelen, de snelheid van het schakelen en hoeveel lef je hebt als het op bochten werk aankomt...

heb is in de RSi van Thijs gereden en heb zelf 2 x een 16v gehad, maar kan je verklappen, het verassings element is erg hoog bij de Rsi, dat maakt hem leuk. het geluid en uistraling en wegligging van de 16v vind ik persoonlijk briliant!

veschil is er er, maar vergis je niet in een RSi en over smaak valt niet te twisten ;-)
Plaats reactie