Algemeen Dyno's en Gtech resultaten.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Een goedemiddag dames en Heren'.

Na overleg met een modder-eeter, roep ik dit topic tot leven.

Waar gaat dit topic over. De bedoeling van dit topic is dat mensen hier hun info kunnen droppen betreft het vermogen/koppel van hun bolide. Een verzamel topic dus.

De regels.

1)Alleen feiten

De gegevens wat je plaatst moeten gemeten zijn. Het liefst nog een Koppel/Vermogen kromme erbij.
Dus GEEN
'Ik denk'
'een vriend zegt'
'waarschijnlijk'
'ongeveer'
Of elke andere vorm van schatten. Alleen maar GEMETEN waarden. Vermeld wel erbij waaraan. Dus vermogen aan de wielen, Netto vermogen, of aan de krukas. Niet onderbouwde gegevens worden verwijderd.

2) Vermeld bij je runs:

Welke auto met type motor.
Je aanpassingen.
Je KM-stand.
Noemenswaardige info(blok vervangen bij bv 100.000).
Hoe en waar het getest is.
En indien van toepassing(g-tech runs) het weer.

3) Geen discussie/Chat

In dit topic worden alleen maar feiten neergezet. In dit topic wordt niet gechat, complimenten gegeven, of waarden in twijffel getrokken. Hiervoor is het Dyno's en G-tech discussie Topic. Daar kunnen de waarden beredeneerd, enz enz enz. DUS NIET HIER!!!

4) Alleen jouw auto('s)

Dit topic heeft als doel inzicht te geven op de verschillende effecten van diversen aanpassingen enz enz. Dus hoeveel vermogen je boot heeft, zal weinig uithalen hier.
Daarbij alleen info plaatsen van jou auto('s) of indien je samen hebt gesleuteld aan een auto en die persoon van RTC, dan mag dat ook geplaatst worden. GEEN INFO VAN I-NET. Ik weet dat BB performance 300+ pk heeft, niet van toepassing hier.

5) Geen restricties van autos

Het topic moet leerzaam zijn. En om nou alleen maar te kijken naar renaults, zou ons kortzichtig maken. Oftewel elke auto(indien het voldoet aan regel 4) mag geplaatst worden. Dus alle merken en typen. Ook rally/circuit autos. Daar wordt geen onderscheid opgemaakt. Vermeld het er wel even bij.

7) Geen dyno waarden, wel tijden

Indien je geen dyno resultaten hebt, of andere waarden van vermogen, kun je toch info plaatsen. Namelijk tijden. Vermeld net als alle runs de data van je auto en test parameters. Vermeld ook het gewicht van de auto. Maar let op, ook hier alleen gemeten waarden. Echte waarden. Dus geen stopwatch metingen op de teller enz enz. Dragstrip, g-tech times enz enz. Zolang het gemeten waarden zijn met de daarvoor bestemde apparatuur, is het goed. Maar wel goed gemeten.

8) Nummeren:

Om het overzichtelijk te maken, geef je post van een run een nummer.
De eerste: Dyno Reff 001, Tweede Dyno Reff 002

Zet dit met dikke letters en onderstreept boven je post. Zie je dat iemand je net voor is geweest, wijzig de post dan even naar het juiste nummer. Maakt het net wat makkelijker
Laatst gewijzigd door Michel S. op ma 1 mar 2004 12:57, 5 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dyno reff 001

Ik heb mijn wagen laten meten ,dit is nu ongeveer 3 jaar geleden ,toen hij nog helemaal orgineel was.Wagen is een clio 16v uit 1993 en de kilometerstand was ongeveer 100.000 km.Ik heb hem bij speedcentre op de bank gehad.

vermogen @ t/min :99.13 kw/6393 t/min

koppel @ t/min :152 nm/4967 t/min
Laatst gewijzigd door antoine op ma 1 mar 2004 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Dyno reff 002



Renault 19 16v (+- 200.000km)

90.5 KW aan de wielen (op LPG)

[img]http://home.tiscali.nl/~ahmerts/a19g6s.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arjen op ma 1 mar 2004 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Dyno Reff: 003

Renault 5 GT Turbo 1988 (ron 98 ongelood)
1.4 8v geblazen door standard T2
Circa 138.000 km
Turbodruk circa 1.0 bar boven de klep
Open luchtfilter
4 graden vooronsteking
Intercooler met alu kappen
135'er sproeier
Uitlaat met 1 demper
Turbo-cup systeem
Magnecor bougiekabels
aparte oliekoeler

Auto is compleet gestript van binnen.
Devil Rolkooi
2 kuipstoelen
gewicht circa 800 kilo met 1/4 tank

Testomstandigheden
buitenlucht 3 graden, luchtvochtigheid vrij hoog)Žs avonds.
Gemeten met G/tech pro competition op Do 26 Feb)g/tech heeft verkeerde datum erin staan)
Grafiek geeft netto waarden aan. Dus aandrijfverliezen, aerodrag enz enz moeten nog erbij worden geteld.

Dit is de gemiddelde run uit 6 runs totaal
Afbeelding

Max. Netto vermogen: 101.2 PK @ 5278RPM
Max. Netto Koppel: 163.6NM @ 3128RPM

Max. Vermogen aan de krukas: 130.4 PK
Max. Koppel aan de krukas: 199.2NM
(Transmissie verlies 18% + aerodrag)

Tijden
0..20M: 2.938 Sec
0..100M: 6.739 Sec
0..200M: 9.931 Sec @ 112.95 km/h
1/4 Mijl: 15.202 Sec @ 153.56 km/h

0..100 km/h: 6.805 sec (3de versnelling)
0..100 km/h: 6.889 sec (2de versnelling)

Max. 110.2 km/h in de 2 @ 7780 RPM!!!

Gemiddelde schakeltijden:
1 --> 2 0.3 sec
de rest 0.15 sec

92,8 PK / liter
0,0375 PK /KG
Laatst gewijzigd door Michel S. op di 2 mar 2004 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Dyno Reff:004

Datum van de test:
24-08-2003 @ 16:16

Gegevens:
Renault 5 GT Turbo 1987(ron 98ongelood)
1.4 8v geblazen door aangepaste T2
Circa 178.000 km
Turbodruk circa 1.3 bar boven de klep
Dubbele Intercooler
2 dumpvalves
Apparte oliecooler
!Versleten koppeling!
en nog veel meer.

Meting:
Max Vermogen: 160PK
Max vermogen bij 193km/h resp.: 5210min-1

Max Koppel: 232Nm
Max koppel bij 173km/h resp.: 4670min-1

Max snelheid: 207km/h
Max toerental: 5590min-1

Extra Info:
In Juni/Juli 2004 weer de rollerbank op maar dan
met 2,5bar. :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dyno Reff:005

200 meter sprint
Automaxx 2003

reactie 0.707
200m tijd 9.821
200m snelh 122.3 km/u

Renault 5 gtturbo 0.9 bar onder gasklep.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

DYNO REFF: 006

Slachtoffer
Subaru Impreza GT Turbo 555
BJ: 1998 151.000 gelopen
Laaddruk: 0,85 Bar
Modificaties:
GT-spec spruistuk(4-1 RVS) met dikkere Uppipe
Supersprint downpipe met Magnex einddemper
HKS Powerflow Open filter
Gewogen: 1340 KG met 15 liter benzine in de tank(Runs gemeten met 1325 ingesteld. Dus vermogen is een tikkeltje hoger)
Gemeten met buiten temp van circa 8 graden. Luchtvochtigheid gemiddeld.

Afbeelding

Max. Netto Vermogen: 176.6 PK @ 5919RPM
Max. Netto Koppel: 229.9 NM @ 3499RPM

Max. Vermogen: 249.7 PK @ 5919 RPM
Max. Koppel: 300.9 NM @ 3499 RPM
(aan de krukas, met 26% transmissie verlies en aerodrag erbij)

Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.

De tijden:

20M 2.102 S
100M 5.557 S
200M(1/8) 8.528 S @ 136.57 KM/H
300M 11.018 S
400M(1/4) 13.271 S @ 166.56 KM/H

0..100 KM/h 5.706 S @ 6600 RPM(2de versnelling)

Schakeltijd:
1 naar 2 gemiddeld 0.5 Sec
Rest circa 0.35 Sec

124.8 PK / Liter
0,198 PK / KG
Laatst gewijzigd door Michel S. op di 2 mar 2004 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

DYNO REFF: 007

Slachtoffer
Renault Clio 16V
BJ: 1992 159.000 gelopen

Modificaties:
Supersprint uitlaat(dacht ik)
KN open luchtfilter(Oud en verrot)
Gewicht: 1215 Kilo(2 man + Volle tank)
Test omstandigheden: Overdag, luchtvochtigheid laag, temp circa 6 graden
Extra info:

Versnellingsbak niet 100%
koppeling versleten
Voor de rest geen mods. Wel compleet nieuw onstekings gedeelte.


Afbeelding
Dit zijn 2 verschillende Runs. De rode geeft de clio met de standard ECU aan, de zwarte met een chip. Veel te weinig power. Probleem niet afkomstig van ECU of mapping.
(rode run gepakt voor gegevens! )

Max. Netto Vermogen: 83.6 PK @ 6087 RPM
Max. Netto Koppel: 108.9 NM @ 3153RPM

Max. Vermogen: 111.7 PK @ 5919 RPM
Max. Koppel: 133.4 NM @ 3499 RPM
(aan de krukas, met 18% transmissie verlies en aerodrag erbij)


Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.

De tijden:

20M 3.143 S
100M 7.263 S
200M(1/8) 10.805 S @ 112.61 KM/H
300M 13.771 S
400M(1/4) 16.443 S @ 139.65 KM/H

0..100 KM/h 8.927S

Schakeltijd:

Gemiddeld 0.25 sec

Lees post in discussie topic!
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dyno Ref: 008

Datum:
24-08-2003, 17:18

Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.

Auto:
Renault Clio 16V.
Km. stand 226.000 km.

Aanpassingen:
Vervangingsfilter met slang naar de bumper.
Blok 7.000 km vantevoren opgeboord naar 2.0 en gereviseerd.
Williams uitlaatspruitstuk.
Katvervanger.
Powerful einddemper.
Menno chip.

Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 40 graden.
Olietemperatuur: 96 graden
Gemeten in 4e versnelling.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAQAzMW ... 9333020338[/img]

Maximaal vermogen aan de krukas: 169,3 pk @ 6310 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 196 Nm @4740 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 127,1 pk.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Dyno Ref: 009

Datum:
24-08-2003, 16:37

Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.

Auto:
Renault Express GTT.

Eigenschappen:
Redelijk "standaard", na inzetten van motor in de auto niks aan veranderd.
Turbo was bij vorige eigenaar altijd op bleedvalve aangesloten, was toen (en kon niet hoger dan) 345 mbar.

Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 24 graden.
Olietemperatuur: 68 graden
Gemeten in 4e versnelling.

Maximaal vermogen aan de krukas: 95,32 pk @ 5530 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 139 Nm @3070 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 65,2 pk.

[geen scanner dus geen image]
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Dyno Ref: 010

Auto:
Renault 19 chamade 16V
2.0 16v uit de megane

Bijzonderheden:
Het blok 3000km geleden gereviseerd, uitgebalanceerd en uitgewogen. Cilinderkop geflowd.

Datum:
1-12-2003, 15:35

Plaats en bank:
de Ringsleutel hoogkarspel - Dynojet

179,9 PK @6800rpm
209 Nm @ 4200rpm
aan het krukas

http://members.chello.nl/c.visscher/meganeblok/28.jpg
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Dyno Ref: 011

Auto:
Renault 19 chamade 16V
2.0 16v uit de megane

Bijzonderheden:
Het blok 6000km geleden gereviseerd, uitgebalanceerd en uitgewogen. Cilinderkop geflowd.
Hetere nokkenassen en 4 gaskleppen gemonteerd.
Menno chip ;)
http://members.chello.nl/c.visscher/tb/19.jpg

Datum:
19-3-2004, 11:45

Plaats en bank:
Ahnendorp Isselburg - Dynojet

150 KW @ 7800rpm
aan het krukas
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

DYNO REFF: 012

Slachtoffer
Renault 5 GT Turbo
Eigenaar: Patrick L.
BJ: 1988?? met 170.000???
Laaddruk: Circa 0,80 Bar
Modificaties:
Geen idee. komt nog wel.


Max. Netto Vermogen: 81,6PK @ 5300RPM
Max. Netto Koppel: 148,7 NM @ 3100RPM



Max. Vermogen: 114Pk @ 5300RPM
Max. Koppel: 182NM @ 3100 RPM
(aan de krukas, met 18% transmissie verlies en aerodrag erbij)

Afbeelding

Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.

De tijden:

We hebben beide 3 keer een sprintje getrokken. Patrick heeft de eerste 3 gedaan, ik de 3 erna.
Dit zijn de tijden van beide. 1ste is van Patrick, en 2de van mij.

20M 3,268 Sec | 3,252 Sec
100M 7,617 Sec | 7,360 Sec
200M 11,245s@112,15km/h | 10,871s@114,42km/h
300M 14,241 Sec | 13,831 Sec
400M 16,965s @ 137,71km/h | 16,495s @ 140,64km/h

0..100 KM/h 9,531 Sec | 8,730 Sec
opmerkelijk is dat we beide schakelen naar de 3 voordat we de 100 aantippen. Beide schakelen we rond de 6000 rpm. Waarschijnlijk omdat de auto gevoelsmatig niet meer zo hard eraan trekt.

Afbeelding

Schakeltijden:
Patrick schakeld constant met tijden van om en om de 0,4 sec. Ik schakel ietsjes sneller en zit tussen de 0,2 en de 0,25 sec.

81,6 PK / Liter
0,134 PK / KG

BIj het sprinten was duidelijk merkbaar dat de piek G-krachten uitbleven. Toen ik zelf ging rijden merkte ik dat de koppeling niet helemaal fris was. Hierdoor slipte deze bij het optrekken en ook bij het schakelen naar de 2 slipt de koppeling een beetje. Als de koppeling gemaakt is en we zouden doortrekken in de 2 is een sprint van 8 sec wel haalbaar. Sprints zijn trouwens gemaakt met 2 man.
[/img]
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Dyno Ref: 013

Datum:
24-08-2003, 17:35

Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.

Auto:
Renault Clio 16V.
Km. stand circa 180.000 km. (op dat moment)

Aanpassingen:
Vervangingsfilter.
Katvervanger.
Devil einddemper.
Menno chip.

Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 37 graden.
Olietemperatuur: 84 graden
Gemeten in 4e versnelling.

[img]http://members1.chello.nl/~j.vanderveen53/testbank.jpg[/img]

Maximaal vermogen aan de krukas: 138,7 pk @ 6680 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 156 Nm @ 5130 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 97,2 pk.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Frans16v
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 17 feb 2003 17:58
Locatie: drachten

Dyno Ref: 014

Datum:
11-02-2004

Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.

Auto:
Renault Clio 1.8 16V.
km stand:145.000

aanpassingen:
kop geflowd en andere nokkenassen



Maximaal vermogen aan de krukas: 166.6 pk @ 6740 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 181 Nm @ 6060 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 125.8 pk.
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Foeke schreef:Dyno Ref: 013
Maximaal vermogen aan de krukas: 138,7 pk @ 6680 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 97,2 pk.
Da's, eh, 30% aandrijfverlies ? Heb je met je voet op de rem gemeten ?
Frans16v schreef:Dyno Ref: 014
Maximaal vermogen aan de krukas: 166.6 pk @ 6740 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 125.8 pk.
En ook al 25% verlies

Als ik dat laatste sommetje op mijn auto loslaat, kom ik op ruim 200 pk aan de krukas uit :D
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

da komt door de maha bank bij Freddy Cane...

.

:)
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

PtrGte schreef:da komt door de maha bank bij Freddy Cane...

.

:)
Gaat m'n auto ook harder van zo'n maha-ding :D

Want dat kan ik best wel gebruiken, die Ragnotti is anders niet bij te benen.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Het wordt weer tijd voor een dag aan de "leugendetector" in Goes... >-)

(Dynojet Goes.)

En ook voor de Belgische divisie is een dynodag in voorbereiding...

(In Belgie dus...)
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

StevenK schreef:
Foeke schreef:Dyno Ref: 013
Maximaal vermogen aan de krukas: 138,7 pk @ 6680 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 97,2 pk.
Da's, eh, 30% aandrijfverlies ? Heb je met je voet op de rem gemeten ?
Frans16v schreef:Dyno Ref: 014
Maximaal vermogen aan de krukas: 166.6 pk @ 6740 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 125.8 pk.
En ook al 25% verlies

Als ik dat laatste sommetje op mijn auto loslaat, kom ik op ruim 200 pk aan de krukas uit :D
Bij de FCG rollenbank meeting in Gorredijk, zij Robert en JW met de wilie's erop geweest.
JW verloor veel minder vermogen in de aandrijflijn dan Robert, het enige verschil daarin waren andere motorsteun en extra baksteun volgens mij.
http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 74c4c665a8
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Dyno Ref: 015

Datum:
03-07-2004

Plaats en bank:
Dynojet Ruud Fredriks, Goes

Auto:
Renault Clio Williams 2.0 16V
km stand:130.000 (???)

Aanpassingen:
RVS uitlaatspruitstuk, k&n luchtfilter in origineel luchtfilterhuis met aanzuigbuis naar bumper, katvervanger, peco 90mm uitlaat.


Maximaal vermogen aan de wielen: 148.8 pk
Maximaal koppel aan de wielen: 173.8 nm

vermogensuitdraai
Don't walk the grass... smoke it
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Dyno ref: 016

Datum:
28-08-2004

Plaats en bank:
Dynojet Ruud Fredriks, Goes

Auto:
Renault Clio RS grN
km stand:10.000

Aanpassingen:
grN nokkenassen, grN uitlaat, sportkat

Maximaal vermogen aan de wielen: 163.2 pk
Maximaal koppel aan de wielen: 193.8 nm
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Zucht..... Gaat die discussie nou weer beginnen???

Het is toch algemeen bekend dat iedere auto een aandrijf verlies van 15% heeft ;)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Zucht ja...

Voor discussie is er een ander topic.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 71#1392571


Kan 1 van de moderators deze post verwijderen en de rest mikken in het daarvoor bestemde Discussie topic?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je verwijzing lijkt me verder duidelijk (Y) (ook voor de rest)

Back ontopic.
Frans16v
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 17 feb 2003 17:58
Locatie: drachten

Dyno Ref: 017

Datum:

03-12-04

Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.

Auto:
Renault Clio 2.0 16V. (F3R ONDERBLOK)
km stand:152.000

aanpassingen:
kop geflowd en andere nokkenassen



Maximaal vermogen aan de krukas: 191 pk @ 6980 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 204 Nm @ 5970 tpm.
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

De sprinttijden van de Clio 16v van KRiZ:

0-100km/h 8,53
200m 10,68 @ 108,16km/h
400m 16,90 @ 132,80km/h
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Nog wat oude G-Tech Pro tijden van mijn Clio RS bouwjaar 2000 met toen 48000 op de teller:

0-60mph: 6,76s
1/4 mile: 15,19sec 95,0mph
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

r19 16v
0-100 10,9 sec

MAx koppel 1118 Nm bij 760 rpm :p

haha, nog wat spelen met de afstelling denk ik :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Met m'n ex Clio met de simpele G-tech.
0-60 mph: 6,24 sec.
1/4 mile: 14,28 sec. bij 100.5 mph.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe die Rob :D

Samen met die 'beer' van Florus in mijn ex-GTT:
0-100: 6.2 sec
400mtr: 14.28

Zie je wel, dat ik zat te slapen :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

:lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Net de 19 16v (die 16s) er aan gehangen, kijken wat ie doet. Vond m al rap aanvoelen :)


0-100: 8,7
200m : 10,7 @ 111 km/u
400m : 16,0 @ 141 km/u

Niet slecht voor n 15 jaar oud gebakkie met 2 ton op de klok, neh :)
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Williams Renault Clio 2 liter 16V
Gereviseerd blok. 2/10e mm gevlakte kop.

Snelle nokkenassen CatCams
duratie 258 / 258°
max lift 10.65 / 10.65mm

Devil uitlaat: spruitstuk, geen kat, einddemper >-)
Menno chip (7400rpm).

Op de vermogensbank in Goes (+/- 5000 km gereden sinds revisie) deed de Williams 152 pk aan de wielen en 180,1Nm.
klik hier voor filmpje van de meting

de "deuk" in onderstaande koppelcurve is inmiddels grotendeels verholpen (Menno (Y) ).
[img]http://www.priyantha.nl/fotogallerij/al ... -07-05.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

is dat een normale waarde of valt het tegen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie