Algemeen Dyno's en Gtech resultaten.
Een goedemiddag dames en Heren'.
Na overleg met een modder-eeter, roep ik dit topic tot leven.
Waar gaat dit topic over. De bedoeling van dit topic is dat mensen hier hun info kunnen droppen betreft het vermogen/koppel van hun bolide. Een verzamel topic dus.
De regels.
1)Alleen feiten
De gegevens wat je plaatst moeten gemeten zijn. Het liefst nog een Koppel/Vermogen kromme erbij.
Dus GEEN
'Ik denk'
'een vriend zegt'
'waarschijnlijk'
'ongeveer'
Of elke andere vorm van schatten. Alleen maar GEMETEN waarden. Vermeld wel erbij waaraan. Dus vermogen aan de wielen, Netto vermogen, of aan de krukas. Niet onderbouwde gegevens worden verwijderd.
2) Vermeld bij je runs:
Welke auto met type motor.
Je aanpassingen.
Je KM-stand.
Noemenswaardige info(blok vervangen bij bv 100.000).
Hoe en waar het getest is.
En indien van toepassing(g-tech runs) het weer.
3) Geen discussie/Chat
In dit topic worden alleen maar feiten neergezet. In dit topic wordt niet gechat, complimenten gegeven, of waarden in twijffel getrokken. Hiervoor is het Dyno's en G-tech discussie Topic. Daar kunnen de waarden beredeneerd, enz enz enz. DUS NIET HIER!!!
4) Alleen jouw auto('s)
Dit topic heeft als doel inzicht te geven op de verschillende effecten van diversen aanpassingen enz enz. Dus hoeveel vermogen je boot heeft, zal weinig uithalen hier.
Daarbij alleen info plaatsen van jou auto('s) of indien je samen hebt gesleuteld aan een auto en die persoon van RTC, dan mag dat ook geplaatst worden. GEEN INFO VAN I-NET. Ik weet dat BB performance 300+ pk heeft, niet van toepassing hier.
5) Geen restricties van autos
Het topic moet leerzaam zijn. En om nou alleen maar te kijken naar renaults, zou ons kortzichtig maken. Oftewel elke auto(indien het voldoet aan regel 4) mag geplaatst worden. Dus alle merken en typen. Ook rally/circuit autos. Daar wordt geen onderscheid opgemaakt. Vermeld het er wel even bij.
7) Geen dyno waarden, wel tijden
Indien je geen dyno resultaten hebt, of andere waarden van vermogen, kun je toch info plaatsen. Namelijk tijden. Vermeld net als alle runs de data van je auto en test parameters. Vermeld ook het gewicht van de auto. Maar let op, ook hier alleen gemeten waarden. Echte waarden. Dus geen stopwatch metingen op de teller enz enz. Dragstrip, g-tech times enz enz. Zolang het gemeten waarden zijn met de daarvoor bestemde apparatuur, is het goed. Maar wel goed gemeten.
8) Nummeren:
Om het overzichtelijk te maken, geef je post van een run een nummer.
De eerste: Dyno Reff 001, Tweede Dyno Reff 002
Zet dit met dikke letters en onderstreept boven je post. Zie je dat iemand je net voor is geweest, wijzig de post dan even naar het juiste nummer. Maakt het net wat makkelijker
Na overleg met een modder-eeter, roep ik dit topic tot leven.
Waar gaat dit topic over. De bedoeling van dit topic is dat mensen hier hun info kunnen droppen betreft het vermogen/koppel van hun bolide. Een verzamel topic dus.
De regels.
1)Alleen feiten
De gegevens wat je plaatst moeten gemeten zijn. Het liefst nog een Koppel/Vermogen kromme erbij.
Dus GEEN
'Ik denk'
'een vriend zegt'
'waarschijnlijk'
'ongeveer'
Of elke andere vorm van schatten. Alleen maar GEMETEN waarden. Vermeld wel erbij waaraan. Dus vermogen aan de wielen, Netto vermogen, of aan de krukas. Niet onderbouwde gegevens worden verwijderd.
2) Vermeld bij je runs:
Welke auto met type motor.
Je aanpassingen.
Je KM-stand.
Noemenswaardige info(blok vervangen bij bv 100.000).
Hoe en waar het getest is.
En indien van toepassing(g-tech runs) het weer.
3) Geen discussie/Chat
In dit topic worden alleen maar feiten neergezet. In dit topic wordt niet gechat, complimenten gegeven, of waarden in twijffel getrokken. Hiervoor is het Dyno's en G-tech discussie Topic. Daar kunnen de waarden beredeneerd, enz enz enz. DUS NIET HIER!!!
4) Alleen jouw auto('s)
Dit topic heeft als doel inzicht te geven op de verschillende effecten van diversen aanpassingen enz enz. Dus hoeveel vermogen je boot heeft, zal weinig uithalen hier.
Daarbij alleen info plaatsen van jou auto('s) of indien je samen hebt gesleuteld aan een auto en die persoon van RTC, dan mag dat ook geplaatst worden. GEEN INFO VAN I-NET. Ik weet dat BB performance 300+ pk heeft, niet van toepassing hier.
5) Geen restricties van autos
Het topic moet leerzaam zijn. En om nou alleen maar te kijken naar renaults, zou ons kortzichtig maken. Oftewel elke auto(indien het voldoet aan regel 4) mag geplaatst worden. Dus alle merken en typen. Ook rally/circuit autos. Daar wordt geen onderscheid opgemaakt. Vermeld het er wel even bij.
7) Geen dyno waarden, wel tijden
Indien je geen dyno resultaten hebt, of andere waarden van vermogen, kun je toch info plaatsen. Namelijk tijden. Vermeld net als alle runs de data van je auto en test parameters. Vermeld ook het gewicht van de auto. Maar let op, ook hier alleen gemeten waarden. Echte waarden. Dus geen stopwatch metingen op de teller enz enz. Dragstrip, g-tech times enz enz. Zolang het gemeten waarden zijn met de daarvoor bestemde apparatuur, is het goed. Maar wel goed gemeten.
8) Nummeren:
Om het overzichtelijk te maken, geef je post van een run een nummer.
De eerste: Dyno Reff 001, Tweede Dyno Reff 002
Zet dit met dikke letters en onderstreept boven je post. Zie je dat iemand je net voor is geweest, wijzig de post dan even naar het juiste nummer. Maakt het net wat makkelijker
Laatst gewijzigd door Michel S. op ma 1 mar 2004 12:57, 5 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Dyno reff 001
Ik heb mijn wagen laten meten ,dit is nu ongeveer 3 jaar geleden ,toen hij nog helemaal orgineel was.Wagen is een clio 16v uit 1993 en de kilometerstand was ongeveer 100.000 km.Ik heb hem bij speedcentre op de bank gehad.
vermogen @ t/min :99.13 kw/6393 t/min
koppel @ t/min :152 nm/4967 t/min
Ik heb mijn wagen laten meten ,dit is nu ongeveer 3 jaar geleden ,toen hij nog helemaal orgineel was.Wagen is een clio 16v uit 1993 en de kilometerstand was ongeveer 100.000 km.Ik heb hem bij speedcentre op de bank gehad.
vermogen @ t/min :99.13 kw/6393 t/min
koppel @ t/min :152 nm/4967 t/min
Laatst gewijzigd door antoine op ma 1 mar 2004 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Dyno reff 002
Renault 19 16v (+- 200.000km)
90.5 KW aan de wielen (op LPG)
[img]http://home.tiscali.nl/~ahmerts/a19g6s.jpg[/img]
Renault 19 16v (+- 200.000km)
90.5 KW aan de wielen (op LPG)
[img]http://home.tiscali.nl/~ahmerts/a19g6s.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arjen op ma 1 mar 2004 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Dyno Reff: 003
Renault 5 GT Turbo 1988 (ron 98 ongelood)
1.4 8v geblazen door standard T2
Circa 138.000 km
Turbodruk circa 1.0 bar boven de klep
Open luchtfilter
4 graden vooronsteking
Intercooler met alu kappen
135'er sproeier
Uitlaat met 1 demper
Turbo-cup systeem
Magnecor bougiekabels
aparte oliekoeler
Auto is compleet gestript van binnen.
Devil Rolkooi
2 kuipstoelen
gewicht circa 800 kilo met 1/4 tank
Testomstandigheden
buitenlucht 3 graden, luchtvochtigheid vrij hoog)Žs avonds.
Gemeten met G/tech pro competition op Do 26 Feb)g/tech heeft verkeerde datum erin staan)
Grafiek geeft netto waarden aan. Dus aandrijfverliezen, aerodrag enz enz moeten nog erbij worden geteld.
Dit is de gemiddelde run uit 6 runs totaal
![Afbeelding]()
Max. Netto vermogen: 101.2 PK @ 5278RPM
Max. Netto Koppel: 163.6NM @ 3128RPM
Max. Vermogen aan de krukas: 130.4 PK
Max. Koppel aan de krukas: 199.2NM
(Transmissie verlies 18% + aerodrag)
Tijden
0..20M: 2.938 Sec
0..100M: 6.739 Sec
0..200M: 9.931 Sec @ 112.95 km/h
1/4 Mijl: 15.202 Sec @ 153.56 km/h
0..100 km/h: 6.805 sec (3de versnelling)
0..100 km/h: 6.889 sec (2de versnelling)
Max. 110.2 km/h in de 2 @ 7780 RPM!!!
Gemiddelde schakeltijden:
1 --> 2 0.3 sec
de rest 0.15 sec
92,8 PK / liter
0,0375 PK /KG
Renault 5 GT Turbo 1988 (ron 98 ongelood)
1.4 8v geblazen door standard T2
Circa 138.000 km
Turbodruk circa 1.0 bar boven de klep
Open luchtfilter
4 graden vooronsteking
Intercooler met alu kappen
135'er sproeier
Uitlaat met 1 demper
Turbo-cup systeem
Magnecor bougiekabels
aparte oliekoeler
Auto is compleet gestript van binnen.
Devil Rolkooi
2 kuipstoelen
gewicht circa 800 kilo met 1/4 tank
Testomstandigheden
buitenlucht 3 graden, luchtvochtigheid vrij hoog)Žs avonds.
Gemeten met G/tech pro competition op Do 26 Feb)g/tech heeft verkeerde datum erin staan)
Grafiek geeft netto waarden aan. Dus aandrijfverliezen, aerodrag enz enz moeten nog erbij worden geteld.
Dit is de gemiddelde run uit 6 runs totaal
Max. Netto vermogen: 101.2 PK @ 5278RPM
Max. Netto Koppel: 163.6NM @ 3128RPM
Max. Vermogen aan de krukas: 130.4 PK
Max. Koppel aan de krukas: 199.2NM
(Transmissie verlies 18% + aerodrag)
Tijden
0..20M: 2.938 Sec
0..100M: 6.739 Sec
0..200M: 9.931 Sec @ 112.95 km/h
1/4 Mijl: 15.202 Sec @ 153.56 km/h
0..100 km/h: 6.805 sec (3de versnelling)
0..100 km/h: 6.889 sec (2de versnelling)
Max. 110.2 km/h in de 2 @ 7780 RPM!!!
Gemiddelde schakeltijden:
1 --> 2 0.3 sec
de rest 0.15 sec
92,8 PK / liter
0,0375 PK /KG
Laatst gewijzigd door Michel S. op di 2 mar 2004 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dyno Reff:004
Datum van de test:
24-08-2003 @ 16:16
Gegevens:
Renault 5 GT Turbo 1987(ron 98ongelood)
1.4 8v geblazen door aangepaste T2
Circa 178.000 km
Turbodruk circa 1.3 bar boven de klep
Dubbele Intercooler
2 dumpvalves
Apparte oliecooler
!Versleten koppeling!
en nog veel meer.
Meting:
Max Vermogen: 160PK
Max vermogen bij 193km/h resp.: 5210min-1
Max Koppel: 232Nm
Max koppel bij 173km/h resp.: 4670min-1
Max snelheid: 207km/h
Max toerental: 5590min-1
Extra Info:
In Juni/Juli 2004 weer de rollerbank op maar dan
met 2,5bar.
Datum van de test:
24-08-2003 @ 16:16
Gegevens:
Renault 5 GT Turbo 1987(ron 98ongelood)
1.4 8v geblazen door aangepaste T2
Circa 178.000 km
Turbodruk circa 1.3 bar boven de klep
Dubbele Intercooler
2 dumpvalves
Apparte oliecooler
!Versleten koppeling!
en nog veel meer.
Meting:
Max Vermogen: 160PK
Max vermogen bij 193km/h resp.: 5210min-1
Max Koppel: 232Nm
Max koppel bij 173km/h resp.: 4670min-1
Max snelheid: 207km/h
Max toerental: 5590min-1
Extra Info:
In Juni/Juli 2004 weer de rollerbank op maar dan
met 2,5bar.

Dyno Reff:005
200 meter sprint
Automaxx 2003
reactie 0.707
200m tijd 9.821
200m snelh 122.3 km/u
Renault 5 gtturbo 0.9 bar onder gasklep.
200 meter sprint
Automaxx 2003
reactie 0.707
200m tijd 9.821
200m snelh 122.3 km/u
Renault 5 gtturbo 0.9 bar onder gasklep.
DYNO REFF: 006
Slachtoffer
Subaru Impreza GT Turbo 555
BJ: 1998 151.000 gelopen
Laaddruk: 0,85 Bar
Modificaties:
GT-spec spruistuk(4-1 RVS) met dikkere Uppipe
Supersprint downpipe met Magnex einddemper
HKS Powerflow Open filter
Gewogen: 1340 KG met 15 liter benzine in de tank(Runs gemeten met 1325 ingesteld. Dus vermogen is een tikkeltje hoger)
Gemeten met buiten temp van circa 8 graden. Luchtvochtigheid gemiddeld.
![Afbeelding]()
Max. Netto Vermogen: 176.6 PK @ 5919RPM
Max. Netto Koppel: 229.9 NM @ 3499RPM
Max. Vermogen: 249.7 PK @ 5919 RPM
Max. Koppel: 300.9 NM @ 3499 RPM
(aan de krukas, met 26% transmissie verlies en aerodrag erbij)
Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.
De tijden:
20M 2.102 S
100M 5.557 S
200M(1/8) 8.528 S @ 136.57 KM/H
300M 11.018 S
400M(1/4) 13.271 S @ 166.56 KM/H
0..100 KM/h 5.706 S @ 6600 RPM(2de versnelling)
Schakeltijd:
1 naar 2 gemiddeld 0.5 Sec
Rest circa 0.35 Sec
124.8 PK / Liter
0,198 PK / KG
Slachtoffer
Subaru Impreza GT Turbo 555
BJ: 1998 151.000 gelopen
Laaddruk: 0,85 Bar
Modificaties:
GT-spec spruistuk(4-1 RVS) met dikkere Uppipe
Supersprint downpipe met Magnex einddemper
HKS Powerflow Open filter
Gewogen: 1340 KG met 15 liter benzine in de tank(Runs gemeten met 1325 ingesteld. Dus vermogen is een tikkeltje hoger)
Gemeten met buiten temp van circa 8 graden. Luchtvochtigheid gemiddeld.
Max. Netto Vermogen: 176.6 PK @ 5919RPM
Max. Netto Koppel: 229.9 NM @ 3499RPM
Max. Vermogen: 249.7 PK @ 5919 RPM
Max. Koppel: 300.9 NM @ 3499 RPM
(aan de krukas, met 26% transmissie verlies en aerodrag erbij)
Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.
De tijden:
20M 2.102 S
100M 5.557 S
200M(1/8) 8.528 S @ 136.57 KM/H
300M 11.018 S
400M(1/4) 13.271 S @ 166.56 KM/H
0..100 KM/h 5.706 S @ 6600 RPM(2de versnelling)
Schakeltijd:
1 naar 2 gemiddeld 0.5 Sec
Rest circa 0.35 Sec
124.8 PK / Liter
0,198 PK / KG
Laatst gewijzigd door Michel S. op di 2 mar 2004 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
DYNO REFF: 007
Slachtoffer
Renault Clio 16V
BJ: 1992 159.000 gelopen
Modificaties:
Supersprint uitlaat(dacht ik)
KN open luchtfilter(Oud en verrot)
Gewicht: 1215 Kilo(2 man + Volle tank)
Test omstandigheden: Overdag, luchtvochtigheid laag, temp circa 6 graden
Extra info:
Versnellingsbak niet 100%
koppeling versleten
Voor de rest geen mods. Wel compleet nieuw onstekings gedeelte.
![Afbeelding]()
Dit zijn 2 verschillende Runs. De rode geeft de clio met de standard ECU aan, de zwarte met een chip. Veel te weinig power. Probleem niet afkomstig van ECU of mapping.
(rode run gepakt voor gegevens! )
Max. Netto Vermogen: 83.6 PK @ 6087 RPM
Max. Netto Koppel: 108.9 NM @ 3153RPM
Max. Vermogen: 111.7 PK @ 5919 RPM
Max. Koppel: 133.4 NM @ 3499 RPM
(aan de krukas, met 18% transmissie verlies en aerodrag erbij)
Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.
De tijden:
20M 3.143 S
100M 7.263 S
200M(1/8) 10.805 S @ 112.61 KM/H
300M 13.771 S
400M(1/4) 16.443 S @ 139.65 KM/H
0..100 KM/h 8.927S
Schakeltijd:
Gemiddeld 0.25 sec
Lees post in discussie topic!
Slachtoffer
Renault Clio 16V
BJ: 1992 159.000 gelopen
Modificaties:
Supersprint uitlaat(dacht ik)
KN open luchtfilter(Oud en verrot)
Gewicht: 1215 Kilo(2 man + Volle tank)
Test omstandigheden: Overdag, luchtvochtigheid laag, temp circa 6 graden
Extra info:
Versnellingsbak niet 100%
koppeling versleten
Voor de rest geen mods. Wel compleet nieuw onstekings gedeelte.
Dit zijn 2 verschillende Runs. De rode geeft de clio met de standard ECU aan, de zwarte met een chip. Veel te weinig power. Probleem niet afkomstig van ECU of mapping.
(rode run gepakt voor gegevens! )
Max. Netto Vermogen: 83.6 PK @ 6087 RPM
Max. Netto Koppel: 108.9 NM @ 3153RPM
Max. Vermogen: 111.7 PK @ 5919 RPM
Max. Koppel: 133.4 NM @ 3499 RPM
(aan de krukas, met 18% transmissie verlies en aerodrag erbij)
Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.
De tijden:
20M 3.143 S
100M 7.263 S
200M(1/8) 10.805 S @ 112.61 KM/H
300M 13.771 S
400M(1/4) 16.443 S @ 139.65 KM/H
0..100 KM/h 8.927S
Schakeltijd:
Gemiddeld 0.25 sec
Lees post in discussie topic!
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Dyno Ref: 008
Datum:
24-08-2003, 17:18
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 16V.
Km. stand 226.000 km.
Aanpassingen:
Vervangingsfilter met slang naar de bumper.
Blok 7.000 km vantevoren opgeboord naar 2.0 en gereviseerd.
Williams uitlaatspruitstuk.
Katvervanger.
Powerful einddemper.
Menno chip.
Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 40 graden.
Olietemperatuur: 96 graden
Gemeten in 4e versnelling.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAQAzMW ... 9333020338[/img]
Maximaal vermogen aan de krukas: 169,3 pk @ 6310 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 196 Nm @4740 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 127,1 pk.
Datum:
24-08-2003, 17:18
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 16V.
Km. stand 226.000 km.
Aanpassingen:
Vervangingsfilter met slang naar de bumper.
Blok 7.000 km vantevoren opgeboord naar 2.0 en gereviseerd.
Williams uitlaatspruitstuk.
Katvervanger.
Powerful einddemper.
Menno chip.
Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 40 graden.
Olietemperatuur: 96 graden
Gemeten in 4e versnelling.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAQAzMW ... 9333020338[/img]
Maximaal vermogen aan de krukas: 169,3 pk @ 6310 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 196 Nm @4740 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 127,1 pk.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Dyno Ref: 009
Datum:
24-08-2003, 16:37
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Express GTT.
Eigenschappen:
Redelijk "standaard", na inzetten van motor in de auto niks aan veranderd.
Turbo was bij vorige eigenaar altijd op bleedvalve aangesloten, was toen (en kon niet hoger dan) 345 mbar.
Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 24 graden.
Olietemperatuur: 68 graden
Gemeten in 4e versnelling.
Maximaal vermogen aan de krukas: 95,32 pk @ 5530 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 139 Nm @3070 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 65,2 pk.
[geen scanner dus geen image]
Datum:
24-08-2003, 16:37
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Express GTT.
Eigenschappen:
Redelijk "standaard", na inzetten van motor in de auto niks aan veranderd.
Turbo was bij vorige eigenaar altijd op bleedvalve aangesloten, was toen (en kon niet hoger dan) 345 mbar.
Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 24 graden.
Olietemperatuur: 68 graden
Gemeten in 4e versnelling.
Maximaal vermogen aan de krukas: 95,32 pk @ 5530 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 139 Nm @3070 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 65,2 pk.
[geen scanner dus geen image]
Dyno Ref: 010
Auto:
Renault 19 chamade 16V
2.0 16v uit de megane
Bijzonderheden:
Het blok 3000km geleden gereviseerd, uitgebalanceerd en uitgewogen. Cilinderkop geflowd.
Datum:
1-12-2003, 15:35
Plaats en bank:
de Ringsleutel hoogkarspel - Dynojet
179,9 PK @6800rpm
209 Nm @ 4200rpm
aan het krukas
http://members.chello.nl/c.visscher/meganeblok/28.jpg
Auto:
Renault 19 chamade 16V
2.0 16v uit de megane
Bijzonderheden:
Het blok 3000km geleden gereviseerd, uitgebalanceerd en uitgewogen. Cilinderkop geflowd.
Datum:
1-12-2003, 15:35
Plaats en bank:
de Ringsleutel hoogkarspel - Dynojet
179,9 PK @6800rpm
209 Nm @ 4200rpm
aan het krukas
http://members.chello.nl/c.visscher/meganeblok/28.jpg
Dyno Ref: 011
Auto:
Renault 19 chamade 16V
2.0 16v uit de megane
Bijzonderheden:
Het blok 6000km geleden gereviseerd, uitgebalanceerd en uitgewogen. Cilinderkop geflowd.
Hetere nokkenassen en 4 gaskleppen gemonteerd.
Menno chip
http://members.chello.nl/c.visscher/tb/19.jpg
Datum:
19-3-2004, 11:45
Plaats en bank:
Ahnendorp Isselburg - Dynojet
150 KW @ 7800rpm
aan het krukas
Auto:
Renault 19 chamade 16V
2.0 16v uit de megane
Bijzonderheden:
Het blok 6000km geleden gereviseerd, uitgebalanceerd en uitgewogen. Cilinderkop geflowd.
Hetere nokkenassen en 4 gaskleppen gemonteerd.
Menno chip

http://members.chello.nl/c.visscher/tb/19.jpg
Datum:
19-3-2004, 11:45
Plaats en bank:
Ahnendorp Isselburg - Dynojet
150 KW @ 7800rpm
aan het krukas
DYNO REFF: 012
Slachtoffer
Renault 5 GT Turbo
Eigenaar: Patrick L.
BJ: 1988?? met 170.000???
Laaddruk: Circa 0,80 Bar
Modificaties:
Geen idee. komt nog wel.
Max. Netto Vermogen: 81,6PK @ 5300RPM
Max. Netto Koppel: 148,7 NM @ 3100RPM
Max. Vermogen: 114Pk @ 5300RPM
Max. Koppel: 182NM @ 3100 RPM
(aan de krukas, met 18% transmissie verlies en aerodrag erbij)
![Afbeelding]()
Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.
De tijden:
We hebben beide 3 keer een sprintje getrokken. Patrick heeft de eerste 3 gedaan, ik de 3 erna.
Dit zijn de tijden van beide. 1ste is van Patrick, en 2de van mij.
20M 3,268 Sec | 3,252 Sec
100M 7,617 Sec | 7,360 Sec
200M 11,245s@112,15km/h | 10,871s@114,42km/h
300M 14,241 Sec | 13,831 Sec
400M 16,965s @ 137,71km/h | 16,495s @ 140,64km/h
0..100 KM/h 9,531 Sec | 8,730 Sec
opmerkelijk is dat we beide schakelen naar de 3 voordat we de 100 aantippen. Beide schakelen we rond de 6000 rpm. Waarschijnlijk omdat de auto gevoelsmatig niet meer zo hard eraan trekt.
![Afbeelding]()
Schakeltijden:
Patrick schakeld constant met tijden van om en om de 0,4 sec. Ik schakel ietsjes sneller en zit tussen de 0,2 en de 0,25 sec.
81,6 PK / Liter
0,134 PK / KG
BIj het sprinten was duidelijk merkbaar dat de piek G-krachten uitbleven. Toen ik zelf ging rijden merkte ik dat de koppeling niet helemaal fris was. Hierdoor slipte deze bij het optrekken en ook bij het schakelen naar de 2 slipt de koppeling een beetje. Als de koppeling gemaakt is en we zouden doortrekken in de 2 is een sprint van 8 sec wel haalbaar. Sprints zijn trouwens gemaakt met 2 man.
[/img]
Slachtoffer
Renault 5 GT Turbo
Eigenaar: Patrick L.
BJ: 1988?? met 170.000???
Laaddruk: Circa 0,80 Bar
Modificaties:
Geen idee. komt nog wel.
Max. Netto Vermogen: 81,6PK @ 5300RPM
Max. Netto Koppel: 148,7 NM @ 3100RPM
Max. Vermogen: 114Pk @ 5300RPM
Max. Koppel: 182NM @ 3100 RPM
(aan de krukas, met 18% transmissie verlies en aerodrag erbij)
Bovenstaande run is de gemiddelde run wat het meest overeenkomt met de behaalde resultaten.
De tijden:
We hebben beide 3 keer een sprintje getrokken. Patrick heeft de eerste 3 gedaan, ik de 3 erna.
Dit zijn de tijden van beide. 1ste is van Patrick, en 2de van mij.
20M 3,268 Sec | 3,252 Sec
100M 7,617 Sec | 7,360 Sec
200M 11,245s@112,15km/h | 10,871s@114,42km/h
300M 14,241 Sec | 13,831 Sec
400M 16,965s @ 137,71km/h | 16,495s @ 140,64km/h
0..100 KM/h 9,531 Sec | 8,730 Sec
opmerkelijk is dat we beide schakelen naar de 3 voordat we de 100 aantippen. Beide schakelen we rond de 6000 rpm. Waarschijnlijk omdat de auto gevoelsmatig niet meer zo hard eraan trekt.
Schakeltijden:
Patrick schakeld constant met tijden van om en om de 0,4 sec. Ik schakel ietsjes sneller en zit tussen de 0,2 en de 0,25 sec.
81,6 PK / Liter
0,134 PK / KG
BIj het sprinten was duidelijk merkbaar dat de piek G-krachten uitbleven. Toen ik zelf ging rijden merkte ik dat de koppeling niet helemaal fris was. Hierdoor slipte deze bij het optrekken en ook bij het schakelen naar de 2 slipt de koppeling een beetje. Als de koppeling gemaakt is en we zouden doortrekken in de 2 is een sprint van 8 sec wel haalbaar. Sprints zijn trouwens gemaakt met 2 man.
[/img]
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Dyno Ref: 013
Datum:
24-08-2003, 17:35
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 16V.
Km. stand circa 180.000 km. (op dat moment)
Aanpassingen:
Vervangingsfilter.
Katvervanger.
Devil einddemper.
Menno chip.
Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 37 graden.
Olietemperatuur: 84 graden
Gemeten in 4e versnelling.
[img]http://members1.chello.nl/~j.vanderveen53/testbank.jpg[/img]
Maximaal vermogen aan de krukas: 138,7 pk @ 6680 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 156 Nm @ 5130 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 97,2 pk.
Datum:
24-08-2003, 17:35
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 16V.
Km. stand circa 180.000 km. (op dat moment)
Aanpassingen:
Vervangingsfilter.
Katvervanger.
Devil einddemper.
Menno chip.
Omstandigheden:
Luchtdruk: 1015 mbar.
Luchttemperatuur: 37 graden.
Olietemperatuur: 84 graden
Gemeten in 4e versnelling.
[img]http://members1.chello.nl/~j.vanderveen53/testbank.jpg[/img]
Maximaal vermogen aan de krukas: 138,7 pk @ 6680 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 156 Nm @ 5130 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 97,2 pk.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Dyno Ref: 014
Datum:
11-02-2004
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 1.8 16V.
km stand:145.000
aanpassingen:
kop geflowd en andere nokkenassen
Maximaal vermogen aan de krukas: 166.6 pk @ 6740 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 181 Nm @ 6060 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 125.8 pk.
Datum:
11-02-2004
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 1.8 16V.
km stand:145.000
aanpassingen:
kop geflowd en andere nokkenassen
Maximaal vermogen aan de krukas: 166.6 pk @ 6740 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 181 Nm @ 6060 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 125.8 pk.
Da's, eh, 30% aandrijfverlies ? Heb je met je voet op de rem gemeten ?Foeke schreef:Dyno Ref: 013
Maximaal vermogen aan de krukas: 138,7 pk @ 6680 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 97,2 pk.
En ook al 25% verliesFrans16v schreef:Dyno Ref: 014
Maximaal vermogen aan de krukas: 166.6 pk @ 6740 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 125.8 pk.
Als ik dat laatste sommetje op mijn auto loslaat, kom ik op ruim 200 pk aan de krukas uit

da komt door de maha bank bij Freddy Cane...
.

.

Gaat m'n auto ook harder van zo'n maha-dingPtrGte schreef:da komt door de maha bank bij Freddy Cane...
.

Want dat kan ik best wel gebruiken, die Ragnotti is anders niet bij te benen.
Bij de FCG rollenbank meeting in Gorredijk, zij Robert en JW met de wilie's erop geweest.StevenK schreef:Da's, eh, 30% aandrijfverlies ? Heb je met je voet op de rem gemeten ?Foeke schreef:Dyno Ref: 013
Maximaal vermogen aan de krukas: 138,7 pk @ 6680 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 97,2 pk.
En ook al 25% verliesFrans16v schreef:Dyno Ref: 014
Maximaal vermogen aan de krukas: 166.6 pk @ 6740 tpm.
Maximaal vermogen aan de wielen: 125.8 pk.
Als ik dat laatste sommetje op mijn auto loslaat, kom ik op ruim 200 pk aan de krukas uit
JW verloor veel minder vermogen in de aandrijflijn dan Robert, het enige verschil daarin waren andere motorsteun en extra baksteun volgens mij.
http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 74c4c665a8
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Dyno Ref: 015
Datum:
03-07-2004
Plaats en bank:
Dynojet Ruud Fredriks, Goes
Auto:
Renault Clio Williams 2.0 16V
km stand:130.000 (???)
Aanpassingen:
RVS uitlaatspruitstuk, k&n luchtfilter in origineel luchtfilterhuis met aanzuigbuis naar bumper, katvervanger, peco 90mm uitlaat.
Maximaal vermogen aan de wielen: 148.8 pk
Maximaal koppel aan de wielen: 173.8 nm
vermogensuitdraai
Datum:
03-07-2004
Plaats en bank:
Dynojet Ruud Fredriks, Goes
Auto:
Renault Clio Williams 2.0 16V
km stand:130.000 (???)
Aanpassingen:
RVS uitlaatspruitstuk, k&n luchtfilter in origineel luchtfilterhuis met aanzuigbuis naar bumper, katvervanger, peco 90mm uitlaat.
Maximaal vermogen aan de wielen: 148.8 pk
Maximaal koppel aan de wielen: 173.8 nm
vermogensuitdraai
Don't walk the grass... smoke it
Dyno ref: 016
Datum:
28-08-2004
Plaats en bank:
Dynojet Ruud Fredriks, Goes
Auto:
Renault Clio RS grN
km stand:10.000
Aanpassingen:
grN nokkenassen, grN uitlaat, sportkat
Maximaal vermogen aan de wielen: 163.2 pk
Maximaal koppel aan de wielen: 193.8 nm
Datum:
28-08-2004
Plaats en bank:
Dynojet Ruud Fredriks, Goes
Auto:
Renault Clio RS grN
km stand:10.000
Aanpassingen:
grN nokkenassen, grN uitlaat, sportkat
Maximaal vermogen aan de wielen: 163.2 pk
Maximaal koppel aan de wielen: 193.8 nm
Zucht..... Gaat die discussie nou weer beginnen???
Het is toch algemeen bekend dat iedere auto een aandrijf verlies van 15% heeft
Het is toch algemeen bekend dat iedere auto een aandrijf verlies van 15% heeft

Zucht ja...
Voor discussie is er een ander topic.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 71#1392571
Kan 1 van de moderators deze post verwijderen en de rest mikken in het daarvoor bestemde Discussie topic?
Voor discussie is er een ander topic.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 71#1392571
Kan 1 van de moderators deze post verwijderen en de rest mikken in het daarvoor bestemde Discussie topic?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Dyno Ref: 017
Datum:
03-12-04
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 2.0 16V. (F3R ONDERBLOK)
km stand:152.000
aanpassingen:
kop geflowd en andere nokkenassen
Maximaal vermogen aan de krukas: 191 pk @ 6980 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 204 Nm @ 5970 tpm.
Datum:
03-12-04
Plaats en bank:
F.C.G Engineering te Gorredijk, Maha bank.
Auto:
Renault Clio 2.0 16V. (F3R ONDERBLOK)
km stand:152.000
aanpassingen:
kop geflowd en andere nokkenassen
Maximaal vermogen aan de krukas: 191 pk @ 6980 tpm.
Maximaal koppel aan de krukas: 204 Nm @ 5970 tpm.
r19 16v
0-100 10,9 sec
MAx koppel 1118 Nm bij 760 rpm
haha, nog wat spelen met de afstelling denk ik
0-100 10,9 sec
MAx koppel 1118 Nm bij 760 rpm

haha, nog wat spelen met de afstelling denk ik

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:

Net de 19 16v (die 16s) er aan gehangen, kijken wat ie doet. Vond m al rap aanvoelen 
0-100: 8,7
200m : 10,7 @ 111 km/u
400m : 16,0 @ 141 km/u
Niet slecht voor n 15 jaar oud gebakkie met 2 ton op de klok, neh

0-100: 8,7
200m : 10,7 @ 111 km/u
400m : 16,0 @ 141 km/u
Niet slecht voor n 15 jaar oud gebakkie met 2 ton op de klok, neh

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Williams Renault Clio 2 liter 16V
Gereviseerd blok. 2/10e mm gevlakte kop.
Snelle nokkenassen CatCams
duratie 258 / 258°
max lift 10.65 / 10.65mm
Devil uitlaat: spruitstuk, geen kat, einddemper
Menno chip (7400rpm).
Op de vermogensbank in Goes (+/- 5000 km gereden sinds revisie) deed de Williams 152 pk aan de wielen en 180,1Nm.
klik hier voor filmpje van de meting
de "deuk" in onderstaande koppelcurve is inmiddels grotendeels verholpen (Menno
).
[img]http://www.priyantha.nl/fotogallerij/al ... -07-05.jpg[/img]
Gereviseerd blok. 2/10e mm gevlakte kop.
Snelle nokkenassen CatCams
duratie 258 / 258°
max lift 10.65 / 10.65mm
Devil uitlaat: spruitstuk, geen kat, einddemper

Menno chip (7400rpm).
Op de vermogensbank in Goes (+/- 5000 km gereden sinds revisie) deed de Williams 152 pk aan de wielen en 180,1Nm.
klik hier voor filmpje van de meting
de "deuk" in onderstaande koppelcurve is inmiddels grotendeels verholpen (Menno

[img]http://www.priyantha.nl/fotogallerij/al ... -07-05.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
is dat een normale waarde of valt het tegen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.