5 Auto Verglijking

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

[img]http://www.renaultclub.hu/renaultclub.h ... eszt03.jpg[/img]

Hoe bestaat het dat de R19 16v het hoogste verbruik heeft en de op 1na slechtste prestaties levert, Alleen bij fiat konden ze het slechter doen!
Waardoor komt dat hoge verbruik eigenlijk?

Is het cinlinderkop ontwerp zo slecht dat er een verre van ideale wervel onstaat ofzo. Want de 1.6 VTi Civic doet het gewoon veel beter zelfs de 80-120 zijn beter niet de beste want de ford is daarin het snelst!
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest :wink:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kun je het stukje niet ff vertalen,maak er namelijk weinig van :p .

Dat verbruik hangt van verschillende faktoren af,'t zijn overigens ook totaal verschillende motoren,is ook niet raar dat de civic sneller is ,hij weegt net zo zwaar maar heeft wel 25pk MEER onder de kap :wink:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Patrick L. schreef:de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest :wink:
De civic is een 1600!

Florus schreef:Kun je het stukje niet ff vertalen,maak er namelijk weinig van :p .

Dat verbruik hangt van verschillende faktoren af,'t zijn overigens ook totaal verschillende motoren,is ook niet raar dat de civic sneller is ,hij weegt net zo zwaar maar heeft wel 25pk MEER onder de kap :wink:
Tussen acceleratie heeft niet zoveel met het aantal pk's te maken meer met het koppel dat voorhande is en op welk toeren gebied!

Ik neem aan dat met alle autó's de zelfde testen gedaan zijn en dan zuipt de 19 het hardst!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat weegt een civic en wat weegt een 19? En hoeveel vermogen heeft de civic en hoeveel vermogen heeft de 19?

Tel uit wie wint ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Riël schreef:Wat weegt een civic en wat weegt een 19? En hoeveel vermogen heeft de civic en hoeveel vermogen heeft de 19?

Tel uit wie wint ;)
Gaat ie dan

Civic:

1091kg
160pk @ 7600
150nm @ 7000

R19 16v
1093kg
135pk @ 6500
158nm @ 4250

De 19 zou meer koppel onderin moeten hebben dan de civic als je naar de getallen kijkt dus betere 80-120 tijdens maar dat is helaas niet waar! De civic is overal sneller in en nog zuiniger ook!
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Het verschil van de 19 is gemiddeld t.o.v. de andere vier. Opel en Honda verbruiken wat minder, Fiat en Ford wat meer.

Wat betrefd de tussenacceleratie, de 19 kan een langere vijfde versnelling hebben, wat zich vertaald in de topsnelheid (hoog bij minder vermogen). Hierdoor zal de sprint in de vijfde versnelling langer duren.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Daar zit dan wel weer wta in,

dan zou ik de bak ratio's moeten gan verglijken eens kijken of ik daar ook info over kan vinden!

Maar ratio's verklaren geen veel hogere gemiddeld verbruik!
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

TMC16v schreef:
Patrick L. schreef:de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest :wink:
De civic is een 1600!
Ja en??

die civic VTI heeft 160 pk tegen de 135 van de 1916v, beetje oneerlijke strijd, niet?
die japanner heeft gewoon een betere techniek , VTI zal bijna vergelijkkbaar zijn met VTEC? variabele kleptiming, daarom peuteren ze uit zo`n klein blokje zoveel pk`s.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Patrick L. schreef:
TMC16v schreef:
Patrick L. schreef:de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest :wink:
De civic is een 1600!
Ja en??

die civic VTI heeft 160 pk tegen de 135 van de 1916v, beetje oneerlijke strijd, niet?
die japanner heeft gewoon een betere techniek , VTI zal bijna vergelijkkbaar zijn met VTEC? variabele kleptiming, daarom peuteren ze uit zo`n klein blokje zoveel pk`s.
VTI = Snelste model Civic waarop VTEC techniek is toegepast! Maargoed vermogen heeft vrijweinig met tussen acceleratie te maken, Koppel is eerder van belang! En dat hebben ze beide gelijk. Dus maar 1 conclusie de civic heeft onderin meer koppel dan de 19. Maar dan ben ik benieuwd hoe?
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

dat zegt nix, voor hetzelfde geld trekt die civic em in z'n 2 naar de 120 ofzo
Don't walk the grass... smoke it
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Marcel B. schreef:dat zegt nix, voor hetzelfde geld trekt die civic em in z'n 2 naar de 120 ofzo
das niet waar bij de test word 80-120 in 5 gedaan!
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Het is toch nooit een geheim geweest dat de VTEC motoren sneller en beter waren ? zijn ze nog steeds, zie de civic type R...
there is no spoon.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

TMC16v schreef: VTI = Snelste model Civic waarop VTEC techniek is toegepast! Maargoed vermogen heeft vrijweinig met tussen acceleratie te maken, Koppel is eerder van belang! En dat hebben ze beide gelijk. Dus maar 1 conclusie de civic heeft onderin meer koppel dan de 19. Maar dan ben ik benieuwd hoe?
De civic heeft gewoon overal een beetje meer van, gewoon door een beter motorontwerp denk ik ?

100 pk per liter in plaats van 75 pk per liter ... dan hoef je verder niet meer te zoeken waarom een civic sneller is hoor ..
there is no spoon.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Tijn schreef:
TMC16v schreef: VTI = Snelste model Civic waarop VTEC techniek is toegepast! Maargoed vermogen heeft vrijweinig met tussen acceleratie te maken, Koppel is eerder van belang! En dat hebben ze beide gelijk. Dus maar 1 conclusie de civic heeft onderin meer koppel dan de 19. Maar dan ben ik benieuwd hoe?
De civic heeft gewoon overal een beetje meer van, gewoon door een beter motorontwerp denk ik ?

100 pk per liter in plaats van 75 pk per liter ... dan hoef je verder niet meer te zoeken waarom een civic sneller is hoor ..
Tijd om es een cilinderkopje van een vtec te gaan bekijken qua vorm en kleppen, misschien toepasbaar in een 19 kop!
Was het oude vtec systeem niet mechanisch, dus misschien passend te maken op een andere motor!
Plaats reactie