[img]http://www.renaultclub.hu/renaultclub.h ... eszt03.jpg[/img]
Hoe bestaat het dat de R19 16v het hoogste verbruik heeft en de op 1na slechtste prestaties levert, Alleen bij fiat konden ze het slechter doen!
Waardoor komt dat hoge verbruik eigenlijk?
Is het cinlinderkop ontwerp zo slecht dat er een verre van ideale wervel onstaat ofzo. Want de 1.6 VTi Civic doet het gewoon veel beter zelfs de 80-120 zijn beter niet de beste want de ford is daarin het snelst!
5 Auto Verglijking
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest 
Kun je het stukje niet ff vertalen,maak er namelijk weinig van
.
Dat verbruik hangt van verschillende faktoren af,'t zijn overigens ook totaal verschillende motoren,is ook niet raar dat de civic sneller is ,hij weegt net zo zwaar maar heeft wel 25pk MEER onder de kap

Dat verbruik hangt van verschillende faktoren af,'t zijn overigens ook totaal verschillende motoren,is ook niet raar dat de civic sneller is ,hij weegt net zo zwaar maar heeft wel 25pk MEER onder de kap
De civic is een 1600!Patrick L. schreef:de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest
Tussen acceleratie heeft niet zoveel met het aantal pk's te maken meer met het koppel dat voorhande is en op welk toeren gebied!Florus schreef:Kun je het stukje niet ff vertalen,maak er namelijk weinig van.
Dat verbruik hangt van verschillende faktoren af,'t zijn overigens ook totaal verschillende motoren,is ook niet raar dat de civic sneller is ,hij weegt net zo zwaar maar heeft wel 25pk MEER onder de kap
Ik neem aan dat met alle autó's de zelfde testen gedaan zijn en dan zuipt de 19 het hardst!
Wat weegt een civic en wat weegt een 19? En hoeveel vermogen heeft de civic en hoeveel vermogen heeft de 19?
Tel uit wie wint
Tel uit wie wint

Gaat ie danRiël schreef:Wat weegt een civic en wat weegt een 19? En hoeveel vermogen heeft de civic en hoeveel vermogen heeft de 19?
Tel uit wie wint
Civic:
1091kg
160pk @ 7600
150nm @ 7000
R19 16v
1093kg
135pk @ 6500
158nm @ 4250
De 19 zou meer koppel onderin moeten hebben dan de civic als je naar de getallen kijkt dus betere 80-120 tijdens maar dat is helaas niet waar! De civic is overal sneller in en nog zuiniger ook!
Het verschil van de 19 is gemiddeld t.o.v. de andere vier. Opel en Honda verbruiken wat minder, Fiat en Ford wat meer.
Wat betrefd de tussenacceleratie, de 19 kan een langere vijfde versnelling hebben, wat zich vertaald in de topsnelheid (hoog bij minder vermogen). Hierdoor zal de sprint in de vijfde versnelling langer duren.
Wat betrefd de tussenacceleratie, de 19 kan een langere vijfde versnelling hebben, wat zich vertaald in de topsnelheid (hoog bij minder vermogen). Hierdoor zal de sprint in de vijfde versnelling langer duren.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Ja en??TMC16v schreef:De civic is een 1600!Patrick L. schreef:de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest
die civic VTI heeft 160 pk tegen de 135 van de 1916v, beetje oneerlijke strijd, niet?
die japanner heeft gewoon een betere techniek , VTI zal bijna vergelijkkbaar zijn met VTEC? variabele kleptiming, daarom peuteren ze uit zo`n klein blokje zoveel pk`s.
VTI = Snelste model Civic waarop VTEC techniek is toegepast! Maargoed vermogen heeft vrijweinig met tussen acceleratie te maken, Koppel is eerder van belang! En dat hebben ze beide gelijk. Dus maar 1 conclusie de civic heeft onderin meer koppel dan de 19. Maar dan ben ik benieuwd hoe?Patrick L. schreef:Ja en??TMC16v schreef:De civic is een 1600!Patrick L. schreef:de 1916v is in vergelijking tot zijn tegenstanders in deze test het lichtst gemotoriseerd, dus een winnaar had het toch al niet kunnen worden, minder cc`s , minder pk`s. Een ClioWilliams in deze test gebruiken was eerlijker geweest
die civic VTI heeft 160 pk tegen de 135 van de 1916v, beetje oneerlijke strijd, niet?
die japanner heeft gewoon een betere techniek , VTI zal bijna vergelijkkbaar zijn met VTEC? variabele kleptiming, daarom peuteren ze uit zo`n klein blokje zoveel pk`s.
Het is toch nooit een geheim geweest dat de VTEC motoren sneller en beter waren ? zijn ze nog steeds, zie de civic type R...
there is no spoon.
De civic heeft gewoon overal een beetje meer van, gewoon door een beter motorontwerp denk ik ?TMC16v schreef: VTI = Snelste model Civic waarop VTEC techniek is toegepast! Maargoed vermogen heeft vrijweinig met tussen acceleratie te maken, Koppel is eerder van belang! En dat hebben ze beide gelijk. Dus maar 1 conclusie de civic heeft onderin meer koppel dan de 19. Maar dan ben ik benieuwd hoe?
100 pk per liter in plaats van 75 pk per liter ... dan hoef je verder niet meer te zoeken waarom een civic sneller is hoor ..
there is no spoon.
Tijd om es een cilinderkopje van een vtec te gaan bekijken qua vorm en kleppen, misschien toepasbaar in een 19 kop!Tijn schreef:De civic heeft gewoon overal een beetje meer van, gewoon door een beter motorontwerp denk ik ?TMC16v schreef: VTI = Snelste model Civic waarop VTEC techniek is toegepast! Maargoed vermogen heeft vrijweinig met tussen acceleratie te maken, Koppel is eerder van belang! En dat hebben ze beide gelijk. Dus maar 1 conclusie de civic heeft onderin meer koppel dan de 19. Maar dan ben ik benieuwd hoe?
100 pk per liter in plaats van 75 pk per liter ... dan hoef je verder niet meer te zoeken waarom een civic sneller is hoor ..
Was het oude vtec systeem niet mechanisch, dus misschien passend te maken op een andere motor!