clio 1.8 16v -93
haai ik ben donderdag bij de dealer geweest en
er waren een aantal mankementjes
waaronder een gebroken motorsteun
ik heb ook versnellingsbak problemen
heeft dit met elkaar te maken?
2jaar geleden heb ik dit ook al ees gehad
maar dan met de linker motorsteun, en toen lag
mijn linker aandrijfas eruit inc het distributietandwiel!
motorsteun afgebroken rechts boven
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
Wat voor bakproblemen ?le mouton noir (sandy) schreef:clio 1.8 16v -93
haai ik ben donderdag bij de dealer geweest en
er waren een aantal mankementjes
waaronder een gebroken motorsteun
ik heb ook versnellingsbak problemen
heeft dit met elkaar te maken?
In principe kan een gebroken steun tot allerlei problemen leiden, omdat de motor+bak in allerlei richtingen bewegen waar ze niet heen horen te gaan.
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
heb je even?StevenK schreef:Wat voor bakproblemen ?le mouton noir (sandy) schreef:clio 1.8 16v -93
haai ik ben donderdag bij de dealer geweest en
er waren een aantal mankementjes
waaronder een gebroken motorsteun
ik heb ook versnellingsbak problemen
heeft dit met elkaar te maken?
In principe kan een gebroken steun tot allerlei problemen leiden, omdat de motor+bak in allerlei richtingen bewegen waar ze niet heen horen te gaan.

lees deze topic's even dan
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight= voor de duidelijkheid
Dat kan zeker met elkaar te maken hebben!
Ik heb het ook gehad. Me linker motorsteun gebroken, aandrijfas naar de maan. En al die pinnetjes die daarin zitten (weet ff niet meer hoe het heet) zijn in me versnellingsbak gekomen. En dat is niet zo goed. Ik heb inmiddels al een nieuwe bak.
Maar het is goed mogelijk dus.
Bij mij toen ik me bak olie ging verwisselen kwam er een hele boel gruis uit. Misschien bij jou ook.
Gr Maurice
Edit:
Kijk hier maar ff:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Ik heb het ook gehad. Me linker motorsteun gebroken, aandrijfas naar de maan. En al die pinnetjes die daarin zitten (weet ff niet meer hoe het heet) zijn in me versnellingsbak gekomen. En dat is niet zo goed. Ik heb inmiddels al een nieuwe bak.
Maar het is goed mogelijk dus.
Bij mij toen ik me bak olie ging verwisselen kwam er een hele boel gruis uit. Misschien bij jou ook.
Gr Maurice
Edit:
Kijk hier maar ff:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
ja heb ik ook gehad aan de linker kant, en idd gelijk aandrijfas kapotMadmaus schreef:Dat kan zeker met elkaar te maken hebben!
Ik heb het ook gehad. Me linker motorsteun gebroken, aandrijfas naar de maan. En al die pinnetjes die daarin zitten (weet ff niet meer hoe het heet) zijn in me versnellingsbak gekomen. En dat is niet zo goed. Ik heb inmiddels al een nieuwe bak.
Maar het is goed mogelijk dus.
Bij mij toen ik me bak olie ging verwisselen kwam er een hele boel gruis uit. Misschien bij jou ook.
Gr Maurice
Edit:
Kijk hier maar ff:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
en distributietandwiel eruit
kortom een ramp!

Precies is echt een ramp.
Maar miste jij geen naaldlagers dan? Want degene die uit mijn kruisstukje kwamen waren helemaal vergruist. Het is gehard staal je weet wel wat dat met de tandwielen doet.
Maar als jij hetzelfde als mij hebt gehad, grote kans dat je bak daardoor kapot is gegaan!
Maar miste jij geen naaldlagers dan? Want degene die uit mijn kruisstukje kwamen waren helemaal vergruist. Het is gehard staal je weet wel wat dat met de tandwielen doet.
Maar als jij hetzelfde als mij hebt gehad, grote kans dat je bak daardoor kapot is gegaan!
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
nou bij mij toen waren het alleen nog 3 pootjes metMadmaus schreef:Precies is echt een ramp.
Maar miste jij geen naaldlagers dan? Want degene die uit mijn kruisstukje kwamen waren helemaal vergruist. Het is gehard staal je weet wel wat dat met de tandwielen doet.
Maar als jij hetzelfde als mij hebt gehad, grote kans dat je bak daardoor kapot is gegaan!
3 busjes erom
dus naaldlagers + waar ze in vast zitten was helemaal weg!
maar nu is het de andere kant

Die motorsteunen zijn veels te slap voor de clio. Jij bent de zoveelste die ik daarover hoor. De een heeft geluk en hoeft alleen maar een steun te vervangen, en de ander heeft pech en moet vanalles veranderen.
Gewoon zorgen dat je in het begin wat rustiger optrekt en niet snel gas los en weer op het gas gaan. Want dan voel het blok ook kantelen, en dat is helemaal niet goed voor die motorsteunen.
Ik zeg dat daardoor je versnellingsbak kapot is gegaan.
Succes,
Maurice
Gewoon zorgen dat je in het begin wat rustiger optrekt en niet snel gas los en weer op het gas gaan. Want dan voel het blok ook kantelen, en dat is helemaal niet goed voor die motorsteunen.
Ik zeg dat daardoor je versnellingsbak kapot is gegaan.
Succes,
Maurice
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
ik hoop dat de monteur dat ook vind,Madmaus schreef:Die motorsteunen zijn veels te slap voor de clio. Jij bent de zoveelste die ik daarover hoor. De een heeft geluk en hoeft alleen maar een steun te vervangen, en de ander heeft pech en moet vanalles veranderen.
Gewoon zorgen dat je in het begin wat rustiger optrekt en niet snel gas los en weer op het gas gaan. Want dan voel het blok ook kantelen, en dat is helemaal niet goed voor die motorsteunen.
Ik zeg dat daardoor je versnellingsbak kapot is gegaan.
Succes,
Maurice
ik zal vanavond ff de brief die ik van mijn baas kreeg ff online zetten
ze gaan iig kijken wat het probleem is met die bak
mij is het wel duidelijk motorsteun kapot + er mee door blijven rijden = bak problemen
wordt vervolgt
Zit je bak er nog onder?
Heb je al olie ververst?
Als je dat doet kan je kijken of er gruis inzit. Als er gruis inzit is dat zeer waarschijnlijk afkomstig van je aandrijfas.
Dan weet je waar het probleem vandaan komt en kan je er iets mee gaan doen.
Hopenlijk kan je er iets mee!
Gr,
Maurice
Heb je al olie ververst?
Als je dat doet kan je kijken of er gruis inzit. Als er gruis inzit is dat zeer waarschijnlijk afkomstig van je aandrijfas.
Dan weet je waar het probleem vandaan komt en kan je er iets mee gaan doen.
Hopenlijk kan je er iets mee!
Gr,
Maurice
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
-1 motorsteun rechts boven *(vernieuwen)
-2 sabilisatorverbindingsstang* (vernieuwen)
-3 rechtsvoor velg krom *(bekend bij berijder)
-4 centreerringen ontbreken (bekend bij berijder)
-5 linker bevesteging onderste draagarm (vernieuwen)
-6 geluid 5e versnelling (versnellingsbak demonteren +diagnose stellen)
(* kan met de schade te maken hebben)
bovenstaande is het overzicht van de dealer
aan gegeven staat wat moet gebeuren en wat met de schade te maken kan hebben
netwerk is bereid de onderdelen 1,2,3 en 6 voor haar rekening te nemen
punt 3 is al op gelost dus blijven 1,2 en 6 over
de punten 4 en 5 komen voor eigen rekening want dit heeft naar oordeel van de monteur niets met de schade van doen
omdat punt 6 verder uitsluitsel moet geven vergoed netwerk deze ook hoewel niet vantevoren vast gesteld kan
worden of dit met de schade te maken heeft of niet
nou dit is de brief die ik van mijn baas kreeg
kweenie hoor wat ik ervan moet denken
-2 sabilisatorverbindingsstang* (vernieuwen)
-3 rechtsvoor velg krom *(bekend bij berijder)
-4 centreerringen ontbreken (bekend bij berijder)
-5 linker bevesteging onderste draagarm (vernieuwen)
-6 geluid 5e versnelling (versnellingsbak demonteren +diagnose stellen)
(* kan met de schade te maken hebben)
bovenstaande is het overzicht van de dealer
aan gegeven staat wat moet gebeuren en wat met de schade te maken kan hebben
netwerk is bereid de onderdelen 1,2,3 en 6 voor haar rekening te nemen
punt 3 is al op gelost dus blijven 1,2 en 6 over
de punten 4 en 5 komen voor eigen rekening want dit heeft naar oordeel van de monteur niets met de schade van doen
omdat punt 6 verder uitsluitsel moet geven vergoed netwerk deze ook hoewel niet vantevoren vast gesteld kan
worden of dit met de schade te maken heeft of niet
nou dit is de brief die ik van mijn baas kreeg
kweenie hoor wat ik ervan moet denken
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
nou de reparatie's zijn gebeurt
behalve mijn bak
dat kwam volgens de dealer door "extreem hoge krachten"
of anders gezegt dat de motor te veel
vermogen heeft voor een jb3 bak
volgens de dealer is de bevesteging/borg van de hoofd as bij het lager afgebroken
en kan dat dus nix met het ongeval, of er een jaar!!
met een gebroken motorsteun rond rijden
te maken hebben (wat ik betwijfel)
dus kan ik ook een nieuwe (gereviseerde) bak aanschaffen
DAAAAG kerstbonus
oja morgenochtend weer bij de directie komen???
behalve mijn bak

dat kwam volgens de dealer door "extreem hoge krachten"

vermogen heeft voor een jb3 bak

volgens de dealer is de bevesteging/borg van de hoofd as bij het lager afgebroken
en kan dat dus nix met het ongeval, of er een jaar!!
met een gebroken motorsteun rond rijden
te maken hebben (wat ik betwijfel)
dus kan ik ook een nieuwe (gereviseerde) bak aanschaffen


oja morgenochtend weer bij de directie komen???
Het zal waarschijnlijk niet aan het vermogen van je auto liggen, er rijden ook mensen met JB3's rond met een turbo ombouw.
Het zal er misschien eerder me ete maken hebben hoe voorzichtig er mee om wordt gesprongen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat onderdeel al niet helemaal meer goed was in toen ze de bak gereviseerd hebben....
Het zal er misschien eerder me ete maken hebben hoe voorzichtig er mee om wordt gesprongen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat onderdeel al niet helemaal meer goed was in toen ze de bak gereviseerd hebben....
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
tuurlijk ik doe aan straatraces mee enz (N)not!Het zal er misschien eerder me ete maken hebben hoe voorzichtig er mee om wordt gesprongen
als er een voorzichtig is dan ben ik het wel! en als een auto niet tegen een beetje
stevig optrekken kan . hebben ze toch echt de verkeerde bakken gemonteerd op die 16v's
ik kan beter een 1.1 tje gaan rijden ben ik sneller weg bij het stoplicht en mijn bak blijft langer heel

bedankt voor de goede raad
ROlater!
Die bakken van de clio zijn naar mijn mening ook te zwak voor de auto. Je hoort toch best vaak dat ze kapot gaan.
Maar toch: linkermotorsteun gebroken=> aandrijfas kapot=> naaldlagers in de bak=> bak kapot.
Heeft allemaal met elkaar te maken!
gr
Maar toch: linkermotorsteun gebroken=> aandrijfas kapot=> naaldlagers in de bak=> bak kapot.
Heeft allemaal met elkaar te maken!
gr