motorsteun afgebroken rechts boven

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

clio 1.8 16v -93

haai ik ben donderdag bij de dealer geweest en
er waren een aantal mankementjes
waaronder een gebroken motorsteun
ik heb ook versnellingsbak problemen
heeft dit met elkaar te maken?
2jaar geleden heb ik dit ook al ees gehad
maar dan met de linker motorsteun, en toen lag
mijn linker aandrijfas eruit inc het distributietandwiel!
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:clio 1.8 16v -93

haai ik ben donderdag bij de dealer geweest en
er waren een aantal mankementjes
waaronder een gebroken motorsteun
ik heb ook versnellingsbak problemen
heeft dit met elkaar te maken?
Wat voor bakproblemen ?

In principe kan een gebroken steun tot allerlei problemen leiden, omdat de motor+bak in allerlei richtingen bewegen waar ze niet heen horen te gaan.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

StevenK schreef:
le mouton noir (sandy) schreef:clio 1.8 16v -93

haai ik ben donderdag bij de dealer geweest en
er waren een aantal mankementjes
waaronder een gebroken motorsteun
ik heb ook versnellingsbak problemen
heeft dit met elkaar te maken?
Wat voor bakproblemen ?

In principe kan een gebroken steun tot allerlei problemen leiden, omdat de motor+bak in allerlei richtingen bewegen waar ze niet heen horen te gaan.
heb je even? :D
lees deze topic's even dan
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight= voor de duidelijkheid
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Dat kan zeker met elkaar te maken hebben!
Ik heb het ook gehad. Me linker motorsteun gebroken, aandrijfas naar de maan. En al die pinnetjes die daarin zitten (weet ff niet meer hoe het heet) zijn in me versnellingsbak gekomen. En dat is niet zo goed. Ik heb inmiddels al een nieuwe bak.
Maar het is goed mogelijk dus.
Bij mij toen ik me bak olie ging verwisselen kwam er een hele boel gruis uit. Misschien bij jou ook.

Gr Maurice

Edit:
Kijk hier maar ff:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Madmaus schreef:Dat kan zeker met elkaar te maken hebben!
Ik heb het ook gehad. Me linker motorsteun gebroken, aandrijfas naar de maan. En al die pinnetjes die daarin zitten (weet ff niet meer hoe het heet) zijn in me versnellingsbak gekomen. En dat is niet zo goed. Ik heb inmiddels al een nieuwe bak.
Maar het is goed mogelijk dus.
Bij mij toen ik me bak olie ging verwisselen kwam er een hele boel gruis uit. Misschien bij jou ook.

Gr Maurice

Edit:
Kijk hier maar ff:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
ja heb ik ook gehad aan de linker kant, en idd gelijk aandrijfas kapot
en distributietandwiel eruit
kortom een ramp! :@
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Precies is echt een ramp.

Maar miste jij geen naaldlagers dan? Want degene die uit mijn kruisstukje kwamen waren helemaal vergruist. Het is gehard staal je weet wel wat dat met de tandwielen doet.
Maar als jij hetzelfde als mij hebt gehad, grote kans dat je bak daardoor kapot is gegaan!
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Madmaus schreef:Precies is echt een ramp.

Maar miste jij geen naaldlagers dan? Want degene die uit mijn kruisstukje kwamen waren helemaal vergruist. Het is gehard staal je weet wel wat dat met de tandwielen doet.
Maar als jij hetzelfde als mij hebt gehad, grote kans dat je bak daardoor kapot is gegaan!
nou bij mij toen waren het alleen nog 3 pootjes met
3 busjes erom
dus naaldlagers + waar ze in vast zitten was helemaal weg!

maar nu is het de andere kant :@
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Die motorsteunen zijn veels te slap voor de clio. Jij bent de zoveelste die ik daarover hoor. De een heeft geluk en hoeft alleen maar een steun te vervangen, en de ander heeft pech en moet vanalles veranderen.

Gewoon zorgen dat je in het begin wat rustiger optrekt en niet snel gas los en weer op het gas gaan. Want dan voel het blok ook kantelen, en dat is helemaal niet goed voor die motorsteunen.

Ik zeg dat daardoor je versnellingsbak kapot is gegaan.

Succes,
Maurice
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Madmaus schreef:Die motorsteunen zijn veels te slap voor de clio. Jij bent de zoveelste die ik daarover hoor. De een heeft geluk en hoeft alleen maar een steun te vervangen, en de ander heeft pech en moet vanalles veranderen.

Gewoon zorgen dat je in het begin wat rustiger optrekt en niet snel gas los en weer op het gas gaan. Want dan voel het blok ook kantelen, en dat is helemaal niet goed voor die motorsteunen.

Ik zeg dat daardoor je versnellingsbak kapot is gegaan.

Succes,
Maurice
ik hoop dat de monteur dat ook vind,
ik zal vanavond ff de brief die ik van mijn baas kreeg ff online zetten
ze gaan iig kijken wat het probleem is met die bak
mij is het wel duidelijk motorsteun kapot + er mee door blijven rijden = bak problemen
wordt vervolgt
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Zit je bak er nog onder?
Heb je al olie ververst?
Als je dat doet kan je kijken of er gruis inzit. Als er gruis inzit is dat zeer waarschijnlijk afkomstig van je aandrijfas.
Dan weet je waar het probleem vandaan komt en kan je er iets mee gaan doen.

Hopenlijk kan je er iets mee!

Gr,
Maurice
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

-1 motorsteun rechts boven *(vernieuwen)
-2 sabilisatorverbindingsstang* (vernieuwen)
-3 rechtsvoor velg krom *(bekend bij berijder)
-4 centreerringen ontbreken (bekend bij berijder)
-5 linker bevesteging onderste draagarm (vernieuwen)
-6 geluid 5e versnelling (versnellingsbak demonteren +diagnose stellen)

(* kan met de schade te maken hebben)


bovenstaande is het overzicht van de dealer
aan gegeven staat wat moet gebeuren en wat met de schade te maken kan hebben
netwerk is bereid de onderdelen 1,2,3 en 6 voor haar rekening te nemen
punt 3 is al op gelost dus blijven 1,2 en 6 over
de punten 4 en 5 komen voor eigen rekening want dit heeft naar oordeel van de monteur niets met de schade van doen

omdat punt 6 verder uitsluitsel moet geven vergoed netwerk deze ook hoewel niet vantevoren vast gesteld kan
worden of dit met de schade te maken heeft of niet


nou dit is de brief die ik van mijn baas kreeg
kweenie hoor wat ik ervan moet denken
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

nou de reparatie's zijn gebeurt
behalve mijn bak :evil:
dat kwam volgens de dealer door "extreem hoge krachten" :s of anders gezegt dat de motor te veel
vermogen heeft voor een jb3 bak (N)
volgens de dealer is de bevesteging/borg van de hoofd as bij het lager afgebroken
en kan dat dus nix met het ongeval, of er een jaar!!
met een gebroken motorsteun rond rijden
te maken hebben (wat ik betwijfel)
dus kan ik ook een nieuwe (gereviseerde) bak aanschaffen :s DAAAAG kerstbonus :@
oja morgenochtend weer bij de directie komen???
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het zal waarschijnlijk niet aan het vermogen van je auto liggen, er rijden ook mensen met JB3's rond met een turbo ombouw.
Het zal er misschien eerder me ete maken hebben hoe voorzichtig er mee om wordt gesprongen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat onderdeel al niet helemaal meer goed was in toen ze de bak gereviseerd hebben....
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Het zal er misschien eerder me ete maken hebben hoe voorzichtig er mee om wordt gesprongen
tuurlijk ik doe aan straatraces mee enz (N)not!
als er een voorzichtig is dan ben ik het wel! en als een auto niet tegen een beetje
stevig optrekken kan . hebben ze toch echt de verkeerde bakken gemonteerd op die 16v's

ik kan beter een 1.1 tje gaan rijden ben ik sneller weg bij het stoplicht en mijn bak blijft langer heel :D

bedankt voor de goede raad
ROlater!
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Die bakken van de clio zijn naar mijn mening ook te zwak voor de auto. Je hoort toch best vaak dat ze kapot gaan.

Maar toch: linkermotorsteun gebroken=> aandrijfas kapot=> naaldlagers in de bak=> bak kapot.

Heeft allemaal met elkaar te maken!

gr
Plaats reactie