Misschien kan dat het zijn (weet niet of het Clio kwaal is) Dus ff aan de stekker zitten en kijken of de kachel aanslaat.
Doorgaans is 't niet de weerstand, maar de thermische zekering die in dat weerstandenblok zit. Daarvoor kan je gewoon een nieuwe halen, bij de electronica boer.Frits schreef:Beide kachelweerstanden zijn doorgebrand. Bekend probleem bij de clio's. Als je aan de passagierskant de kunststof kap onder de ruitenwissers weg haalt zie je een motor zitten (kachelmotor). Net hiervoor zit een blokje met een rode en zwarte draad. die loshalen en vervangen, of een van de sloop of een nieuwe (prijs dacht ik +- 30 euro nieuw). Als het goed is moet ie het dan weer doen.jordyp schreef:ik heb een probleem denk ik: mijn kachel is er vandaag opeens gekapt!! en dit in de winter nog wel, kou lijden en je ziet niks doordat alles beslaatDit gebeurde bij een maat van me precies hetzelfde gisteren! Ik heb dus zijn kachelunit er bij mij op gehad maar hij deed het nog steeds niet
, Kent iemand van jullie dit probleem? en wat kan ik eraan doen?
GR.Frits
ik kan nog meer verzinnen: meters die nogal wisselvallig zijn.Riël schreef:Ik kan maar 1 ding verzinnen en dat is dat je koppeling naar de ** is.
Bij mij ook rond de 3800 als hij het weer gaat doen.Clio Baccara 16v schreef:Bram:![]()
Anderen ook 3800 toeren?
Heb wel eens ergens gelezen dat je de snelheid kan berekenen aan de hand van de toeren.
Hoe werkt dit?
Gr, Frits.
Misschien je bekrachtiger. Onder de motorkap zit zo'n grote zwarte cilinder achtertegen. Er loopt een slang van daar naar je inlaat toe. Controleer of deze overal goed dicht is, en niet lekt. Ook kun je het witte dopje proberen, hier moet je wel aan kunnen zuigen maar neit blazen.jordyp schreef:ik heb wel pech hoor, eerst mijn kachel naar de klote (doet het nu weer af en toe als ik aan de draadjes en connector trek) maar nu trippen mijn remmen opeens![]()
, lijkt wel of ze blokkeren en ze remmen dan bijna niet
misschien fout in elektrisch circuit samen met de kachel?
hebben jullie ook ervaring met dit soort problemen?
of weten jullie misschien wat ik eraan kan doen?
de laatste keer dat ik dat had was mijn distributieriem gebrokenjordyp schreef:ik heb weer een probleem: hij wil niet meer starten, ik wou van werk naar huis rijden, dus ik start hem en hij startte gewoon! Opeens viel hij uit en sindsdien wil hij niet meer starten
![]()
!
volgens een maat van me kan het aan de ECU liggen en moet hij waarschijnlijk worden gereset, kan dat of is het een andere probleem?
BvD.
Ik heb ditzelfde soort probleem gehad.jordyp schreef:ik heb weer een probleem: hij wil niet meer starten, ik wou van werk naar huis rijden, dus ik start hem en hij startte gewoon! Opeens viel hij uit en sindsdien wil hij niet meer starten
![]()
!
volgens een maat van me kan het aan de ECU liggen en moet hij waarschijnlijk worden gereset, kan dat of is het een andere probleem?
BvD.
Ik heb ditzelfde soort probleem gehad.jordyp schreef:ik heb weer een probleem: hij wil niet meer starten, ik wou van werk naar huis rijden, dus ik start hem en hij startte gewoon! Opeens viel hij uit en sindsdien wil hij niet meer starten
![]()
!
BvD.
kun je denk ik ook wel simpel oplossen door een externe brandstofpomp ertussen te klussen...Clio Baccara 16v schreef:Misschien iets met de ontsteking.
Bougies, bougiekabels, verdelerkap even checken.
Computer reset je door de accu even los te halen.
Ik heb met m'n vorige clio 16v een keer stil gestaan dat hij niet meer wilde starten. Toen was de brandstofpomp kapot, hoop voor je dat je dat niet hebt. Want das best wel veel werk om te vervangen(zit in je tank).
Gr, Frits.
Zolang je niet aan het hoogspannings gedeelte gaat meten terwijl dit aktief is zal er geen reden tot zorg moeten zijn. Je kunt wel bij voorbeeld de weerstand van bijv. bougiekabels meten, maar of er spanning op komt te staan zou ik toch gewoon door het wel of niet optreden van vonken controleren.jordyp schreef:ja, ik heb idd ook even alle corrosie en andere troep bij de verdeler en de roter weggehaald maar hij deed nog steeds niks. Mijn pa heeft idd een multimeter, maar mij pa denkt dat zijn meter in gevaar komt, omdat misschien de ontsteking teveel is voor de multimeter. Of hoeft ie daar nie bang voor te zijn?