Ik heb net dit hele topic met interesse door zitten lezen, en het valt me op dat er plots uit de lucht komt vallen dat je de wagen wilde gaan verkopen net op het moment dat het koppelingsverhaal begon? Daarvoor kwam ik dat niet tegen, of ik moet iets gemist hebben.
Een aantal dingen zijn belangrijk om te weten:
Ten eerste is het zo dat een rijdende auto een stuk meer opbrengt dan een auto waarvan de koppeling (als dat het is) naar z'n grootje is. Dus ik zou toch maar de afweging maken tussen wel (laten) maken en rijdend verkopen of verkopen in deze staat.
Ten tweede is het zo dat je altijd rekening moet houden met onvoorziene uitgaves bij een auto. Dus het is in ieder geval niet slim om een auto te kopen, vervolgens geld te steken in meters, achterlichten en spoilers zonder dat je een behoorlijk bedrag hebt om dit soort reparaties te kunnen laten uitvoeren. En geloof mij maar, de tegenslagen kunnen nog vele malen groter worden en de kosten nog vele malen hoger, en ik spreek uit ervaring.
Helemaal als ik lees dat je droomauto een Megane is vraag ik mij af of je beter niet een oude 5 voor een paar honderd euro had kunnen kopen (of een Starslet

) en dan lekker door sparen voor een Megane.
En ook bij de aanschaf van een Megane is het wijs er voor te zorgen dat je geld achter de hand houdt om eventuele (dure) reparaties uit te kunnen voeren. Niets is zo frustrerender dan een auto te moeten verkopen in kapotte staat omdat je de reparaties niet meer kunt betalen...
Beschouw dit niet als negatieve kritiek, maar als een tip voor de toekomst.