Robert dB. schreef:
Gevolg is wel dat het stuur iets meer trillingen doorgeeft en je de olie hoort lopen vanuit de stuurbekrachtigingspomp (kontakt geluid). Maar het stuur iig weer lekker strak en kost nagenoeg niets vergeleken met een nieuw stuurhuis die de meeste mensen zouden monteren bij dit probleem.
En tja, dat dempingsding...heb je eens gevraagd bij de dealer waarom dat erop zit? Denk niet dat ze het weten. Zolang mijn autootje maar weer strak stuurt straks Beetje beunen is leuk
Maar als ik stuur heeft ie op dat moment echt een geluid, alsof er 2 delen zonder olie over elkaar heen beweegt, en hij heeft het soms ook niet .
Een moeilijk verhaal merk ik. hierbij trilt mijn stuur ook, en heeft het linksom meer dan rechtsom.
Komt dit probleem bij niemand bekend voor?
Ja, is heel leuk als je een grotere spoorbreedte wil, of als je stuurHUIS kapot is, maar mensen met speling op hun stuur (die haast ALTIJD veroorzaakt wordt door een defecte stuurKOLOM) kunnen niks met de door jouw aangeboden spullen.
Wil je handel niet afkraken, zeker niet, grotere spoorbreedte is altijd
Jeroen-16v schreef:Maar als ik stuur heeft ie op dat moment echt een geluid, alsof er 2 delen zonder olie over elkaar heen beweegt, en hij heeft het soms ook niet .
Een moeilijk verhaal merk ik. hierbij trilt mijn stuur ook, en heeft het linksom meer dan rechtsom.
lezen blijft een kunst, zie mijn post...
Robert dB. schreef:Ik had ook speling op het stuur. Afgelopen weekend het rubber aansluitstuk vastgelast waarna alle problemen verdwenen zijn!
Alleen bekrachtige stuurhuizen hebben deze aansluiting, vandaar dat dit probleem alleen bij deze set-up voor komt.
Gevolg is wel dat het stuur iets meer trillingen doorgeeft en je de olie hoort lopen vanuit de stuurbekrachtigingspomp (kontakt geluid). Maar het stuur iig weer lekker strak en kost nagenoeg niets vergeleken met een nieuw stuurkolom die de meeste mensen zouden monteren bij dit probleem.
Jeroen-16v schreef:Maar als ik stuur heeft ie op dat moment echt een geluid, alsof er 2 delen zonder olie over elkaar heen beweegt, en hij heeft het soms ook niet .
lezen blijft een kunst, zie mijn post...
Robert dB. schreef:Ik had ook speling op het stuur. Afgelopen weekend het rubber aansluitstuk vastgelast waarna alle problemen verdwenen zijn!
Alleen bekrachtige stuurhuizen hebben deze aansluiting, vandaar dat dit probleem alleen bij deze set-up voor komt.
Gevolg is wel dat het stuur iets meer trillingen doorgeeft en je de olie hoort lopen vanuit de stuurbekrachtigingspomp (kontakt geluid). Maar het stuur iig weer lekker strak en kost nagenoeg niets vergeleken met een nieuw stuurkolom die de meeste mensen zouden monteren bij dit probleem.
Het probleem is, dat ik GEEN speling in mijn stuur heb.
En dat hij iets meer trilingen doorgeeft, tuurlijk als je een rubber weghaalt, en de boel vast last. Zo'n technisch inzicht heb ik ook nog wel.
Maar als je stuurt, en je hele stuur begint te trillen, lijkt mij dat er iets anders aan de hand is.
ik ga het hele zwikkie gewoon een keer uit elkaar trommelen, en dan hoop ik tegen te komen wat/welk lagertje de boosdoener is. kun je alleen het lagertje vervangen, of moet het helemaal vervangen worden? (stuurkolom)
Ik zou, als je van plan bent 'm te vervangen en dus niet te gaan lassen, een nieuwe bestellen en geen 2e hands spullen monteren. Dikke kans dat je binnen no-time weer met hetzelfde probleem zit.
Hmm ok, want ik heb nog een cliotje staan zonder kenteken voor onderdelen met stuurbekrachtiging, dus dacht ik, dan schroef ik die er in, idd lassen lijkt mij geen goed plan. Zo een rubber zit er niet voor niets op.
Ik heb net mijn stuurkolom gedemonteerd omdat er speling zat op het welbekende rubber, nu hadden ze het over vastlassen maar daar was ik niet zo een voorstander van
Dus heb ik het gedeelte waar het rubber inzit in de bankschroef gezet en met een hamer en een dikke doorslag het gedeelte wat bol naar binnen loopt verder ingeslagen net zolang totdat er geen speling meer opzit.
Dus hoef je niet meer te lassen en heb je toch nog de functie van het rubber (waar het ook voor is, vast ergens goed voor) want dit zit nu weer klem tussen het ijzer
Dus een goedkope oplossing
Dat rubber is om eventuele trillingen in het stuur tegen te gaan. Als je hem vastlast heb je dat dus niet, je merkt er vrij weinig van of hij wel of niet gelast is.
Het voordeel is wel dat hij iets meer gevoel in het stuur geeft en net ietsjes directer zal sturen als hij vastgelast is.