ff vraagje. Heb de kat leeg laten halen omdat hij nogal rammelde bij lage toerentallen en omdat het volgens mij ook vermogen scheelt???
Nu is die door de garage leeggehaald (hij stond er toch voor apk) maar nu maakt hij helemaal een hels kabaal. Het is een soort blikkerige herrie. Ook maakt de uitlaat nu van die gti achtige "na knallen" als ik op de motor afrem. Alleen hij maakt ook weer bij dat afremmen die "na knallen" in dat blikkerige geluid. Weet iemand of dat puur aan die lege kat ligt? Moet ik er dan een katvervanger tussen zetten? Zo ja, zijn die verkrijgbaar voor Phase 1 1.7? Weet wel dat er één is van Devil maar die past alleen op een 16v...
wat je evt kan doen is je kat er terug van onderhalen en een buis die er net in kan erin steken en dan vast lassen , dan lijkt het net of er een kat onderzit wat moet voor de apk, maar heb je geen last meer van dat blikkerig geluid.
idd als er op het kenteken staat dat het een kat is moet er 1 onderzitten of ie dan leeg is of niet doet verder niet ter zake, verdere apk eisen zijn er eigenlijk niet aan de uitlaat, gas dicht over de gehele lengte, deugelijk bevestigt en hij moet aan de emissie eisen voldoen.
Ok sorry dat ik niet had vermeld om welke auto het ging. Had idd even de tijd moeten nemen om het regelement door te lezen. Volgende keer zeker volgens regelement .
In ieder geval bedankt voor de info. Ik denk dat ik toch bij Reichard ff zo`n katvervanger bestel. Ben namelijk geen held in lassen .
Als ik trouwens van de kat af een buis koop en een sportdemper. Hoeveel gaat dat dan schelen in pk`s en oppakken in de versnelling? En welke tussenbuis en sportdemper kan ik dan het beste kopen? Ik heb al wel veel goeds over Devil gehoord maar dat kost ook een aardige duit.
Ok, lees in je andere topic dat het een R19 phase1 is...ondanks wat iedereen hier dus zegt is je kat niet verplicht. Gewoon een stuk buis van de juiste diameter tussen de flenzen van je kat lassen.
Nu kost je kat je serieus vermogen namelijk...nou ja, serieus...het kost je iets vermogen
De kat is al wel leeg he. Het is trouwens een u9 dus dat zou voor apk dan geen problemen opleveren.
Alleen geluidsoverlast kan volgens mij een probleem worden als ik een systeem van voor naar achter zou monteren, of niet? Wat is trouwens die diameter? Weet iemand dat uit zijn hoofd? Zoniet dan meet ik dat wel als ik eronder lig.
Een kat is volgens mij vanaf bouwjaar 1993 verplicht. En die U9 staat ervoor dat je emissie niet hoger mag zijn dan 0,5.
Dus als jouw auto van eerder dan 93 is, is het niet verplicht mits je emissie onder de 0,5 blijft. Er staat u9 op je kenteken.
ArjanMooij schreef:De kat is al wel leeg he. Het is trouwens een u9 dus dat zou voor apk dan geen problemen opleveren.
Alleen geluidsoverlast kan volgens mij een probleem worden als ik een systeem van voor naar achter zou monteren, of niet? Wat is trouwens die diameter? Weet iemand dat uit zijn hoofd? Zoniet dan meet ik dat wel als ik eronder lig.
Juist omdat de Kat leeg is kost het je vermogen. De uitlaatgassen gaan nu een vrije ruimte in (de lege kat) en moeten vervolgens weer het "smalle" pijpje door, wat een knelpunt oplevert. Daarom beter een stuk pijp van de juiste diameter ertussen lassen.
Uit mijn hoofd is de diameter 50mm. Maar meet toch maar even op voor de zekerheid
Juist omdat de Kat leeg is kost het je vermogen. De uitlaatgassen gaan nu een vrije ruimte in (de lege kat) en moeten vervolgens weer het "smalle" pijpje door, wat een knelpunt oplevert. Daarom beter een stuk pijp van de juiste diameter ertussen lassen.
Uit mijn hoofd is de diameter 50mm. Maar meet toch maar even op voor de zekerheid
Kijk, dat wist ik dus niet en hier kan ik wat mee. Weer wat geleerd!
Weet iemand eigenlijk wat dat aan pk`s scheelt als je die katvervanger eronder hangt met een rechte buis naar een Devil einddemper? Ik heb er ook een K&N inlegfilter in, dat schijnt dan ook weer meer te schelen...
Ik heb een 1.7ts.. Dus dan weet er vast wel iemand de originele pk`s. Volgens mij iets van 74????