Ik was ook van plan met dis-bobines te spelen, kun je die verdelerkap tenminste wegmieteren. Maar het originele vliegwiel is dus niet ok?BONELESS (jeroen) schreef:haha jij let op dit is er een met a.l.s . en dis bobine![]()
alles is mogelijk, en we hebben een super set up nu
Qu'est-ce que c'est, n dis-bobine? Waarom kun je de verderkap dan wegmieteren? Hierboven zit ie nog op de auto immers?Riël schreef:Ik was ook van plan met dis-bobines te spelen, kun je die verdelerkap tenminste wegmieteren. Maar het originele vliegwiel is dus niet ok?BONELESS (jeroen) schreef:haha jij let op dit is er een met a.l.s . en dis bobine![]()
alles is mogelijk, en we hebben een super set up nu
auwwww...Roy schreef:Dat is een stuk sneller als JLSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef: na een week klussen een GTTI
Eeej ik had 't vandaag nog over die dubbele dingen maar wist niet precies wat 't inhield.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:heel makkelijk gezegt
je vervangt de verdeler unit door 4 pen bobines
of 2 setjes dubbele bobines
met 4 pen bobines en die extra krukas positie sensor kan je door de ecu elke cilinder zijn eigen bobine geven
met de dubbele bobines werk je met het wasted spark principe
dan staan cilinder 1 en 4 en 2 en 3 samen op een bobine
cilinder 1 moet een vonk krijgen maar doorat er 2 clinders op 1 bobine staan krijg 4 ook een vonk
dit is de wasted spark
Okee, maar wat Riel hierboven schrijft... We zitten met een 4 takt, dus er is niets om in de fik te steken in cylinder 4 op dat moment (in het voorbeeld van sFen) ?Riël schreef:Eeej ik had 't vandaag nog over die dubbele dingen maar wist niet precies wat 't inhield.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:heel makkelijk gezegt
je vervangt de verdeler unit door 4 pen bobines
of 2 setjes dubbele bobines
met 4 pen bobines en die extra krukas positie sensor kan je door de ecu elke cilinder zijn eigen bobine geven
met de dubbele bobines werk je met het wasted spark principe
dan staan cilinder 1 en 4 en 2 en 3 samen op een bobine
cilinder 1 moet een vonk krijgen maar doorat er 2 clinders op 1 bobine staan krijg 4 ook een vonk
dit is de wasted spark
Als je nu een ietsiepietsie benzine inspuit in cilinder 4 net voordat die wasted spark komt, kun je je turbo nog wat aanzwingelenAllen sjit dat de juiste kleppen niet meewerken
Dat klopt, maar de meeste energie gaat naar de cilinder die het niet nodig heeft. Dus je moet al een forse bobine hebben voor de ontsteek energie. Je kunt beter 4 losse bonines hebben en ontsteken als het moment daar is. Heb je ook meer tijd om hem op te "laden"Menno schreef:Die wasted spark doet overigens geen kwaad.
Ah ok. Dat is de voornaamste reden, geen mechanische meuk meer?Menno schreef:Dat klopt, het is een methode om met slechts 2 bobines, en dus ook slechts 2 eindtrappen, toch 4 cilinders te kunnen bedienen, zonder zo'n vervelend onbetrouwbaar slijtend mechanisch ding als een verdeler.
Die wasted spark doet overigens geen kwaad.
Zolang je een verdeler gebruikt, en groepsinjectie toepast wel, anders niet.Riël schreef:Jep, tot zover was ik al, maar dat maakt niet uit aangezien je de software daarop kan afstellen.
Deze 'telt' tandjes zelfs, dus met de originele bdpsensor moeten de 4 cilinders ook aan te sturen zijn.
Neej.Riël schreef:Ohja een hall-sensor geeft een spanning af doordat een magnetishc veld gedetecteerd wordt, een bdp sensor niet, die is bekrachtigd. Toch?