Electrische ramen op Clio Williams

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
DigiLife
Contacteer:

Afgelopen weekeinde heb ik mijn rechterarm dolgedraaid met het open- en dichtdoen van het raam. Kortom... er moeten electrisch bedienbare ramen in onze Clio komen (we hebben nu een 1.8 body)

Uit welk type auto kunnen we een dergelijk systeem halen? Liefst Plug & Play natuurlijk :-)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

DigiLife schreef:Afgelopen weekeinde heb ik mijn rechterarm dolgedraaid met het open- en dichtdoen van het raam. Kortom... er moeten electrisch bedienbare ramen in onze Clio komen (we hebben nu een 1.8 body)

Uit welk type auto kunnen we een dergelijk systeem halen? Liefst Plug & Play natuurlijk :-)
wat is het nou???
een willy, een 1.8,1.1 of wat anders???
antoine
Car: Renault Clio III RS

Je bedoelt je rallyauto?
Zet een ad op de rtc markt http://www.renault-tuning.com/shwallad2.php
DigiLife
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:
DigiLife schreef:Afgelopen weekeinde heb ik mijn rechterarm dolgedraaid met het open- en dichtdoen van het raam. Kortom... er moeten electrisch bedienbare ramen in onze Clio komen (we hebben nu een 1.8 body)

wat is het nou???
een willy, een 1.8,1.1 of wat anders???
enkel de body is van een 1.8
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

hier hebben ze meestal wel een ruime asorti (2e hands)
http://www.vandentol-renault.nl/main.htm
moet niet al te moeilijk zijn :wink:
MarcoG
Contacteer:

Wat is dat nou voor een slappe site van die vandendol...hij heeft niet eens iets van een clio (volgens zijn website) :wink:

Rij gewoon naar de dichtsbijzijnde sloop en demonteer je daar de motortjes, schakelaars en nu je toch die ringsleutel in je handen hebt, meteen ook maar de cv-motortjes (heb je die als reserve, kofferbak niet vergeten, daar zit er ook een). Als je het deurpaneel erafrukt wordt je het hele zaakje wel snel genoeg duidelijk. Vergeet de knopjes van de elektrische bediening niet!
Die clio-deuren zijn toch allemaal hetzelfde... (Y)

Gruss, Marco
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

MarcoG schreef:Wat is dat nou voor een slappe site van die vandendol...hij heeft niet eens iets van een clio (volgens zijn website) :wink:

Rij gewoon naar de dichtsbijzijnde sloop en demonteer je daar de motortjes, schakelaars en nu je toch die ringsleutel in je handen hebt, meteen ook maar de cv-motortjes (heb je die als reserve, kofferbak niet vergeten, daar zit er ook een). Als je het deurpaneel erafrukt wordt je het hele zaakje wel snel genoeg duidelijk. Vergeet de knopjes van de elektrische bediening niet!
Die clio-deuren zijn toch allemaal hetzelfde... (Y)

Gruss, Marco
moet je eens bellen, hij heeft alles netjes in schappen liggen
en anders heeft hij er altijd wel 3 of 4 op de hoop staan
wat op de site staat zijn de "verkoopbare" auto,s :wink:
MarcoG
Contacteer:

Aaaahhhhh :wink:
Roy
Moderator

Zijn alle raammechanismes van alle clio's hetzelfde dan?

Dus kan je van een slinger een elektrisch bedienbare maken zonder heel het frame om te zetten? :)
5 GT Turbo '88 GT5
MarcoG
Contacteer:

Royke royke, als je je deurpaneel eraf rukt bij je skelter, en vervolgens naar de sloop gaat en dat bij die elektrisch bedienbare doet, ziede gij het verschil gelijk. Dat hele zaakje ken toch makkelijk omgezet worden.

Is trouwens vaak een unieke kans om te kijken bij een sloopauto, HOE iets losmoet komen. Dan verpruts je het tenminste bij je eigen skelter niet.

Is het mogelijk om de zijruitjes achter elektrisch bedienbaar te maken trouwens???'k dacht dat sommige megane coupetjes dat hebben.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

MarcoG schreef:Is het mogelijk om de zijruitjes achter elektrisch bedienbaar te maken trouwens???'k dacht dat sommige megane coupetjes dat hebben.

Heb er ook over zitten te denken, en het is mogelijk. Motoren komen idd van de megane coupe. de motoren kunnen onder je raam vast gemaakt worden, alleen moet je op een manier het uitzet mechanisme verbinden met de ruit (2 componenten lijm ofzo)

Ben er vorig jaar niet mee verder gekomen omdat ik nog wat dingen mis. En ik er niet echt veel tijd meer voor heb/had. Maar wie weet volgend jaar. :D

Gr. Frits
MarcoG
Contacteer:

Hey Frits, dan moet dat knikmechaniekje wat NU op mijn cliozijruitje zit dus wijken? En dat motortje van die megane coupe pakt hem beneden in de hoek vast???
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:Hey Frits, dan moet dat knikmechaniekje wat NU op mijn cliozijruitje zit dus wijken? En dat motortje van die megane coupe pakt hem beneden in de hoek vast???
Juist. Maar anders spreek me zondag ff aan, ik zal het spul mee nemen dan kan je wel zien hoe ik het had uitgedacht.

GR.Frits
MarcoG
Contacteer:

Nou, nog een reden om ook naar de Meern te rijden. ;) Heb je in mijn profiel mijn clio gezien? Kenste dee herkennen...
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:Nou, nog een reden om ook naar de Meern te rijden. ;) Heb je in mijn profiel mijn clio gezien? Kenste dee herkennen...
Niet in je profiel, wel in je remmentopic.Mijn clio staat ook in mn profiel.Ziet er goed uit zo (Y)

Ene je hebt een PM. :D

GR.Frits
Plaats reactie