Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

ja da,s mooi werk, bel even een keer als je gaat testen ,lijkt me super :) :) :beer: :beer:
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

ja da,s mooi werk, bel even een keer als je gaat testen ,lijkt me super :) :) :beer: :beer:
speedline

Ff over dat inspuiten van vloeistof/water voor "intercooling".

In de regel wordt dat alleen gedaan bij Dieselmotoren omdat deze al draaien met "luchtoverschot".

Menno schiet een paar mooie gaten in de redenering... Ik twijfel zonder de persoon te kennen nu al aan persoon, auto en systeem...

Wat dat trekker trek betreft. Turbo compounding (turbo in serie gebruiken voor bizar hoge laaddrukken) is het laatste onverkende gebied voor personenautotechniek... :wink: De heilige graal van Dieseltuning.

In trekker trek zijn 3 turbo's in serie en laaddrukken van ruim over de 10Bar schering en inslag. Tenminste bij de toppers. En daar gebruiken ze water c.q. water/methanol als intercooling vanwege ruimtegebrek. Niet omdat het zo enorm goed werkt...

Ook werkt het corrossie in de hand... (N) En helaas niet alleen van aluminium legeringen Jeroen.

Maar om nog ff terug te komen op redelijke applicaties voor turbo compounding. Ik weet toevallig van een amerikaans bedrijfje die een leuk Diesel tuningsetje bouwt voor mijn favoriete pick-up. De Dodge Ram met Cummins Dieselmotor...

[img]http://www.dieselperformance.com/enewsletter/ramtt/images/bdtwins.jpg[/img]

BD Power Super-B twin turbo set... Klik op de foto voor een filmpje van de SEMA...

1400 pound feet = circa 1900Nm voor de goede orde... >-)
-PAZ-
Über-Spammer

wat dat betreft zit er zeker wel verschil in het gebruik tussen gebruik van turbo's op auto's enb tractoren, bij de tractor pulling worden de turbo's bijna altijd in serie gezet, hier in de buurt is tijdje geleden een compleet nieuwe tractor opgebauw. een DAF 1160 diesel motor voorzien van 3 holset turbo's en methanol injectie, opbauw van de turbo's was ook wel appart, twee in serie en dan parralel met een 3e grotere. goed voor 8.5 bar :D

corosie heb ik nog niet gezien bij de ford majoor, omdat volgens mij het meeste er gewoon door gaat en verdamt. op 100 meter ongeveer 3 liter water en 4.5 liter diesel. blok gaat meestal 1 of keer 2 per seizoen open en roest/corrosie zijn we nog niet tegen gekomen. maar of waterinjectie voor een straat auto toepasbaar is lijkt me eigenlijk niet. op een tractor is het eigenlijk de enige methode om goed te koelen, doordat je relatief weinig snelheid hebt is een intercooler geen optie. wat wel al steeds meer word toegepast is een soort chargecooler maar dan met ijs ipv water, ijs is verdamt na korte tijd, maar dat maakt in dit geval niet uit omdat de motoren toch maar 100 meter moeten presteren.

voor nog een mooi staaltje techniek zie http://www.greenspirit.info

[img]http://www.greenspirit.info/pics/gs5tractoren.jpg[/img]

tractor met 1 rolls royce griffen v12 met supercharger en daaraan vast een rolls royce meteor met 2 hollset turbo's. gassyteem van de motoren is apart, ivm veel sneller op vermogen komen van de supercharger dan de turbomotor. maar wel op 1 bak, dit blijkt dus ook het zwakste punt te zijn van deze tractor, beide methanol gestookt en alles eigenbauw
R5GTT. Drive it like you stole it
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

eeehhmmm...allemaal leuk en wel die trekkende trekkers...

Maar hoe zit het nou met die turbo5(Jasper?) die wat heel 'extreems' met zijn 5 heeft gedaan??? :wink:

Is dit nou echt wat of gewoon CRAP?!

Laat eens wat meer los over je project.
Beantwoord eens wat technische vragen die hier gesteld worden.
Als je echt iets leuks hebt dan willen wij dat allemaal denk ik wel graag weten.

En ik denk dat je er zelf dan ook wel graag een beetje mee wilt pronken...of niet?

groet, Krijn.

ps. die diesel twin-turbo ziet er wel erg fraai uit.
en die cijfers zien er NOG beter uit. Fuk zeg, daar is toch geen straat tegen opgewassen?!?!
Beetje jammer van het reclamepraatje maar goed.
Riël
Über-Spammer

Stel je hebt een injectiesysteempje op je gtt zou je je gtt korstondig met 1.3 bar kunnen boosten incl die watermethanol injectie. Zal alleraardigst effect geven, en naar mijn mening mechanisch verantwoord :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Stel je hebt een injectiesysteempje op je gtt zou je je gtt korstondig met 1.3 bar kunnen boosten incl die watermethanol injectie. Zal alleraardigst effect geven, en naar mijn mening mechanisch verantwoord :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GerryTT

Stel je hebt een injectiesysteempje op je gtt zou je je gtt korstondig met 1.3 bar kunnen boosten incl die watermethanol injectie. Zal alleraardigst effect geven, en naar mijn mening mechanisch verantwoord
Als alles volgens planning gaat :D komt er bij mij straks ook water/methanol inj op. Tot 1,3bar zonder en daarboven met. Dit is om een betere vulling te krijgen en om de motor in z'n geheel koeler te houden
Plaats reactie