Garage die remklauwen vernaggeld...

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
MarcoG
Contacteer:

Sander, ik maak me een chocomel, met een FLINKE scheut amaretto.

Ja, zijn dingen om over na te denken...zekersteweten. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet zomaar het antwoord weet, zit er nog over na te denken, en morgenochtend zeker nog steeds.
Hey, als hij mij ehh, weet ik veel, 100 euro vraagt, tsja, dan heb ik denk ik ook niet veel te klagen. Maar meer dan 100 euro, heb ik eerlijk gezegd niet. Moet ik lenen bij die vrienden waar ik het over had hehe! Maar dan zal ik wel beginnen over die 50 euro die ik kwijt was voor die sloop-klauwen. Proost! :beer:
sander o

Het was maar een voorbeeld hoor,niet te persoonlijk opvatten.
MarcoG
Contacteer:

Shit, dit is het moment dat ik erachter kom dat we alleen nog 2 liter baileys hebben...en dat wil ik nu net niet... :@
MarcoG
Contacteer:

Wel een goed voorbeeld...zet me aan het denken.
sander o

Na 1 liter heb je er geen erg meer in hoor,gewoon nemen.
sander o

Heb een lamme vinger van al dat getik. :D
MarcoG
Contacteer:

Nou, ik laat morgen wel efkes weten wat de financiele schade was. Ik hoop dat ik mij druk maakte om niets...ben wel triest dat ik nu die remklauwen niet zelf kan schoonmaken. Nu zitten ze op de auto.

Bis morgen. Ga een film kijken ofzo Sander...ik ben ook weg. Tiep morgen wel wat er gebeurd is hiero.
Tom
Moderator
Car: MB

MarcoG schreef:Danke jeroen, begin alweer een beetje af te koelen. Vreemd vind ik wel, dat ik 2 nippeltjes zelf WEL los krijg (dat ging ook niet van harte, maar wel met beleid)
Toen ik op de sloop een klauwtje heb gehaald een half jaar geleden heb ik het ze op de sloop lekker los laten maken. Afbreken is dan hun probleem. Oftewel, alleen kopen met losse nipppel (daarvoor ben je daar immers).

Die oude klauw die toch al vernaaid was hadden ze in het uiterste geval een stukkie uit moeten zagen op de plek van de handrem kabel. Dan komt ie zeker los en heb je geen nieuwe kabel nodig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

Wat een gezeik over die nippels :lol:

Truwens marco, ben bang dat je met 100 euro niet daar komt... ik zou het in jouw geval wel een nette prijs vinden.

Sommige dingen kan de garage nu niets aan doen. Overigens is het jouw keuze geweest die auto daar naartoe te brengen !
Je had ook beter even bij de geusselt kunnen vragen ;)

Groetjes!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bram

Je kan ook vragen of ze het misschien zonder bonnetje willden doen. Zijn genoeg garages die dat doen....
Rob

Riël schreef:Sommige dingen kan de garage nu niets aan doen. Overigens is het jouw keuze geweest die auto daar naartoe te brengen !

Groetjes!
Inkoppertje... :p

Marco bij de Geusselt... "Ja mag ik 1 BigMac Menu met cola en frietsaus, en m'n achterremklauw gangbaar maken?" :lol: :p
Michel S.
Contacteer:

Heb klauwen voor mijn ogen gehad wat 15 jaar oud zijn. Nippel gewoon losdraaien met een steeksleuteltje.
Andere klauwen wat er beter aan toe waren heb ik gedurende 1 week ingespoten met de beste middeltjes wat ik heb liggen, en daarna met 2 man voorzichtig en nauwkeurig de nippel gaan losmaken. Ringsleuteltje met hamertje tik tik, en als extra versteviging een torxbit in het gaatje tikken zodat de kracht hiervan over het hele nippeltje verdeeld wordt, en ook stevigheid aan het nippeltje bied.
Resultaat...Nada. Gewoon uit moeten boren.

Zeg niet dat de Garage er niks aan kon doen, maar om bij voorbaat al te schreeuwen onkunde is ook bullshit. Dat kun je van te voren nooit voorzien en zo goed als bijna niet zien.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
MarcoG
Contacteer:

Yep...zucht. 137 euro lichter, zonder bonnetje inderdaad. In totaal heeft het "gangbaar" maken van die klauwen 187 euro gekost (50 euro nog van de sloop klauwen).
Als dankjewel hebben ze de motorkap opengerukt waardoor die naarvoren is geklapt en de staaldraad die hem tegenhoudt is losgeschoten. Moet ik ook nog nieuw kopen. Heb ik ze over aangesproken, vriendelijk natuurlijk, maar daar hadden ze niet aangezeten (dan moeten de kabouters dat gedaan hebben, zei ik dus). Maar met remvloeistof bijvullen moeten ze toch onder de kap zitten. Als ik een nieuw draadje bezorg zetten ze die voor mij vast. NIET dus, die komen met geen vinger meer aan mijn lieve auto.
Naja, mijn goedgelovigheid is voorgoed voorbij. Ik blijf gewoon bij mijn oude monteur, die bekend is met 16v'tjes en ze met net zoveel zorg behandelt als ikzelf.

Hey michel, als jij het zegt, dan moet het ook zo zijn dat dat nippeltje niet meer loskomt. Ik heb de bouten van de klauwen in elk geval netjes met never-seez (nuclear) ingesmeerd. Dat rot de komende 100.000 jaar niet meer vast.

Kan deze week mijn vandaag binnengekomen nieuwe achterschijven monteren, doe ik zelf. En daarna de powerflex bussen :wink:

Na al mijn werk voorzover aan de wagen rijdt hij al een flink stuk beter (stiller, soepeler) dan toen ik hem kocht. Dus mijn investeringen merk ik aan de skelter. (Y)
Laatst gewijzigd door MarcoG op di 9 nov 2004 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoG
Contacteer:

Riël schreef:Wat een gezeik over die nippels :lol:

Truwens marco, ben bang dat je met 100 euro niet daar komt... ik zou het in jouw geval wel een nette prijs vinden.

Sommige dingen kan de garage nu niets aan doen. Overigens is het jouw keuze geweest die auto daar naartoe te brengen !

Groetjes!
Riel, ik had nooit voorzien dat dit zo'n operatie zou worden. Dacht er in het begin niet veel van...magoed. Een ezel stoot zich geen... :) Kan er weer een beetje mee lachen, heb mijn auto in elk geval terug.
TimV

MarcoG schreef:Yep...zucht. 137 euro lichter, zonder bonnetje inderdaad. In totaal heeft het "gangbaar" maken van die klauwen 187 euro gekost (50 euro nog van de sloop klauwen).
Als dankjewel hebben ze de motorkap opengerukt waardoor die naarvoren is geklapt en de staaldraad die hem tegenhoudt is losgeschoten.
Als ik dit verhaaltje allemaal zo lees zijn het inderdaad niet 1 van de slimste die daar werken.
Heb het helaas zelf ook al een keer mogen meemaken, een paar lompeboeren die je 17 jarige pracht behandelen als een stuk roest (N) .
Jammergenoeg bestaan zulke garageŽs nog wel.

succes er verder nog mee :) .
Rob

Goed zo jong! Valt het toch nog wel een beetje mee he :wink: . Kan je ieg weer (te) hard rijden he :p
MarcoG
Contacteer:

Haha, :D te hard rijden ("dat was ik niet, dat was iemand anders..." lol)...ik moet weer even wennen aan die skelter. Heb bijna een week in die oude corsa van zus gereden, wat een *&^# auto. Maarja, zul je net zien, daar komt nooit iets ernstigs aan. :worship:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

MarcoG schreef:Haha, :D te hard rijden ("dat was ik niet, dat was iemand anders..." lol)...ik moet weer even wennen aan die skelter. Heb bijna een week in die oude corsa van zus gereden, wat een *&^# auto. Maarja, zul je net zien, daar komt nooit iets ernstigs aan. :worship:
Geen kwaad woord over een oude kutCorsa, he! ;)
MarcoG
Contacteer:

Ehh, sorry.

Zijn prachtige wages, wou dat ik er een had.

Zo, beter? :beer:

Heb 4 jaar een kadet gehad. Nooit olie gecontrolleerd, krijg je alleen maar vieze handen van lol! Dingen zijn als onkruid, vergaan niet. Roesten alleen...
MarcoG
Contacteer:

Ik heb zelf nu de remschijven (inc. de ABS ring), blokken, en de arm van de klauw vervangen (nadat hij in 3 lagen hittebestendige blanke lak is gezet). Een warme plek om te werken is echt een aanrader. Nu nog de uitlaat nog HELEMAAL dicht maken en de koplamp vastzetten. Dan kan het powerflex setje erop.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/in-de-loods.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... t-erop.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/linksachter.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/rechtsachter.jpg[/img]
Matijs
Contacteer:

Soww, dat ziet er wel weer ff strak uit :worship:
Maar what the hell doen die oranje dingen?!
MarcoG
Contacteer:

Die oranje (eigenlijk rooie) dingen zijn ehhh...weet ik niet. Die zater er al op, alleen waren ze niet gelakt maar gewoon blank staal. Heb ze schoongemaakt en die rooie spuitbus stond binnen handbereik, dus die gewichtjes en dat armpje (verbindt de ene bout met de andere van de remklauw, die twee bouten die de remklauw AAN de auto vasthouden) waren de klos! hehe! "tuning" heet dat :beer:
Bart V

Ik ben ook wel benieuwd waar die dingen voor zijn.

Ik weet wel dat latere modellen ze niet meer hadden, dus ik denk niet dat die dingen erg zinvol zijn.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik weet wel dat die staafjes waar ze op zitten erg sterk zijn. Ik heb de mijne afgezaagd omdat ze in de weg zaten of omdat ze krom waren ofzo. Ik merk er niks anders aan, dus het zal wel geen nut hebben.
MarcoG
Contacteer:

Dus het is net zoiets als de blindedarm van de auto.

Die dingetjes zijn wel erg zwaar, misschien dat ze als contragewicht dienen voor ehh...klapperende remklauwen :wink:
tzit nu wel mooi in de lak, over 2 jaar moet dat ook weer netjes loskomen denk ik....hoop ik.
Plaats reactie