Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

woa al 12 uur en nog steeds geen telefoon (Y)

wat een stress... :s
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Matijs schreef:woa al 12 uur en nog steeds geen telefoon (Y)

wat een stress... :s
Gezonde stress (Y)

ben benieuwd...
.:: TurboPowerr ::.
Ad van Haperen
Contacteer:

hoevaak heb je zelf al gebeld ;)
Calle

Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing! :lol: :lol:
The suspence... It's killing me! :p
Matijs
Contacteer:

Toch te vroeg gejuicht...

Maar niets ernstigs gelukkig :)

- Koplampglas van de linker koplamp zit los -> beetje kit
- groot licht schakelaar doet het niet -> deed het wel, dus kan niet ingewikkeld zijn
- dito voor de nummerplaatverlichting
- linker aandrijfas hoes
- 2 stuurkogels
- uitlijnen (dat moest toch al)
- op hanging uitlaat -> hadden we zelf een extra bevestiging in het midden aan gefabriekt waar ze het niet mee eens zijn, ff eraf halen en dan na de keuring weer erop.

Vanmiddag nog eens wat dingetjes nalopen.
Maar in ieder geval geen laswerk en geen gezeur over de carburateur :)
Calle

Niet schrikbarends in ieder geval (Y) , de ashoes is nog het meeste werk lijkt me. Ik heb nog een linker koplamp liggen, je zou hem ook kunnen vervangen. Dus wanneer mag je nu officieel volledig legaal de weg op?
jshock
Contacteer:

beter, je weet het toch nooit met die keurmeesters. de ene keer zijn ze heel soepel en de andere keer extreem lastig......
GTT
Ad van Haperen
Contacteer:

lichtschakelaar is een standaard 5 probleem he.

Meestal werkt het wel als je het licht uit doet, dan naar je toe trekt en aan draaid.

Als hij den wel gewoon blijft hangen is het goed en mogen ze je er niet op afkeuren

Die hoes kun je ook lijmen voor tijdelijk (dan ben je tenminste door de keuring) maar daarna wel vervangen!
Matijs
Contacteer:

Hooliead schreef:lichtschakelaar is een standaard 5 probleem he.

Meestal werkt het wel als je het licht uit doet, dan naar je toe trekt en aan draaid.

Als hij den wel gewoon blijft hangen is het goed en mogen ze je er niet op afkeuren

Die hoes kun je ook lijmen voor tijdelijk (dan ben je tenminste door de keuring) maar daarna wel vervangen!
Exact!
Het probleem van het groot licht zat inderdaad in de schakelaar, hebben we even vervangen door een andere, en nu doet hij het wel.
Koplamp is ook al vervangen. Bedrading van de kentekenverlichting ook al doorgemeten, het probleem zit hem in het laatste stukje kabelboom, vanaf het laatste stekkertje. Maandag ff een andere van de sloop halen. Ashoes wordt inderdaad ff gelijmd, is maar een heel klein scheurtje. Dan worden ook rubbertjes van de stuurkogels meteen vervangen, en komen er achter nieuwe remblokken op (die was ik nog vergeten te melden). Ik wist eigenlijk al dat daar nieuwe op moesten, maar dat had ik nog niet gedaan omdat er ook nieuwe schijven op moeten.
Maar hij kan dus waarschijnlijk al dinsdag of woensdag voor de herkeuring. Kat in et bakkie :)
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Nice going (Y)
.:: TurboPowerr ::.
PaTJE

Uitlijning is geen punt voor afkeur....
En als de uitlaat deugdelijk is opgehangen is dat ook geen punt voor afkeur al heb je zelf een soort ophanging gemaakt, als het maar deugdelijk is.
Matijs
Contacteer:

Ook zo'n woord ja, "deugdelijk", lekker objectieve term. En dan vinden ze het nog gek dat er zoveel verschil zit tussen keurmeesters. Het is echt allemaal in de categorie 'hoe zijn pet staat'. Maargoed, als hij er maar zonder laswerk door komt vind ik het prima :)
-PAZ-
Über-Spammer

Matijs schreef:Ook zo'n woord ja, "deugdelijk", lekker objectieve term. En dan vinden ze het nog gek dat er zoveel verschil zit tussen keurmeesters. Het is echt allemaal in de categorie 'hoe zijn pet staat'. Maargoed, als hij er maar zonder laswerk door komt vind ik het prima :)
]

ligt niet zo zeer aan de keurmeesters hoor, is meestal gewoon een kwestie van hoe ze de regels toepassen, ik weet niet of je al eens in het boek permanente voertuigeisen gelezen hebt, het apk regelboek dus, dit is ver van duidelijk en rechtlijnig. maja als je auto verder zonder problemen door de apk komt is er geen probleem
R5GTT. Drive it like you stole it
Matijs
Contacteer:

Ja dat bedoel ik, die regels zijn allemaal zo vaag omschreven dat er zoveel ruimte is voor interpretatie dat het niet gek is dat elke keurmeester anders 'keurt'.
Matijs
Contacteer:

Nou alles in ondertussen vervangen, alleen die stomme lampjes van de kentekenverlichting willen maar niet werken :@
Ik meet netjes 12 volt, maar zodra ik er één of meerdere lampjes in doe meet ik nog maar 1 volt. En ja, dan brandt het lampje wel heel flauwtjes.
Iemand een idee?
Ik ga vanmiddag nog even een paar nieuwe draadjes trekken vanaf de stekker bij het achterlicht (daar doet alles het nog wel), dan is het misschien net ff goed voor de APK. En dan gaat er binnenkort een hele nieuwe kabelboom in die achterklep, want dit is echt hopeloos.
Ad van Haperen
Contacteer:

Matijs schreef:Nou alles in ondertussen vervangen, alleen die stomme lampjes van de kentekenverlichting willen maar niet werken :@
Ik meet netjes 12 volt, maar zodra ik er één of meerdere lampjes in doe meet ik nog maar 1 volt. En ja, dan brandt het lampje wel heel flauwtjes.
Iemand een idee?
Ik ga vanmiddag nog even een paar nieuwe draadjes trekken vanaf de stekker bij het achterlicht (daar doet alles het nog wel), dan is het misschien net ff goed voor de APK. En dan gaat er binnenkort een hele nieuwe kabelboom in die achterklep, want dit is echt hopeloos.
anders gooi je er voor de keuring ff lampjes in die altijd branden (desnoods van die fietslampjes op batterijen) ale shet brand op dat moment is het goed dus kom je er mee door de keuring.

[edit] als de lampjes zwak branden lijkt het wel dat ze niet genoeg stroom krijgen maar dat lijkt me sterk dus zal er wel een bijna kabelbreuk ergens zitten
Robke
Car: Lexus IS250

Da's een typisch geval van een slechte massa. :)
Menno

robclio16V schreef:Da's een typisch geval van een slechte massa. :)
tulak niet, duidelijk gevalletje van overgangsweerstand ergens aan de pluskant, anders zou ie niet meten wat ie nu meet.

anyhoe: de oplossing is 't zelfde: alles schoonschrobben.
rev it like a rental
Matijs
Contacteer:

Gelukkig is het tegenwoordig weer donker als ik thuis kom van mijn werk :s Kan ik weer met een looplamp gaan liggen kloten. Nog niet gedaan dus... Nouja hoe dan ook, het moet gebeuren, dus ik ga deze week nog eens aan de knutsel.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Schiet nou es op met dat ding man Matijs!

:wink:
Matijs
Contacteer:

Ja jij bent lekker, denk je dat ik voor mijn lol zo lang mee bezig ben?! :wink:
Nouja het is natuurlijk wel een hobby, maar jij weet net zo goed als ik dat de lol er na een bepaalde tijd wel af is :)
Maar wees niet bang, op de meeting ben ik er hoe dan ook!
Matijs
Contacteer:

Even wat nooddraadjes aangelegd, en nou doet 'ie et weer :) Moet binnenkort een keer een fatsoenlijke kabelboom in die achterklep frotten.

Maar nu heb ik nog even een andere vraag:
Ik moet de rubbers van mijn stuurhuis vervangen, want bij maximaal insturen verschuift mijn stuurhuis een paar mm (hebben ze bij de apk overigens niks van gezegd).
Ik kan in de Dialogys echter kiezen uit twee soorten: een rubber en/of een bus...
Heb ik er van allebei één nodig, dus links en rechts een andere bevestiging, of heb ik twee rubbers nodig, of twee bussen?
Kan iemand mij dit vertellen?

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/stuurhuisrubbers.jpg[/img]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Je hebt van beide 1 nodig, er zit verschil tussen links en rechts. Tenminste, bij mijn Baccara waren het ook twee verschillende, maar er zit maar 1 rubber tussen het stuurhuis en de beugel/bevestiging.

Zijn die rubbers zo ver weggesleten dat ze speling toestaan, want iets speling is toch normaal, juist doordat het rubber is?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Matijs
Contacteer:

Deze speling is niet meer normaal lijkt mij, elke keer als ik een scherpe bocht maak staat mijn stuur daarna scheef die kant op. Heeft een vriend van mij ook met zijn R19 16v.
Maar bedankt voor de info, ik ga de rubbers bestellen :)
Sander
Contacteer:

Matijs schreef:Deze speling is niet meer normaal lijkt mij, elke keer als ik een scherpe bocht maak staat mijn stuur daarna scheef die kant op. Heeft een vriend van mij ook met zijn R19 16v.
Maar bedankt voor de info, ik ga de rubbers bestellen :)
Je kunt beter een stuurhuis van een PHII nemen, want die zit niet vast d.m.v. klemming en rubbers. Die zit vast met twee bouten rechtstreeks op het subframe. Het is een beetje kleine foto maar misschien zie je het wel.
[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... nr_org.jpg[/img]

gr s :D nder
Matijs
Contacteer:

Aha. Noted for the future, maar voorlopig houd ik het even bij een tientje aan rubbers ;)
PatrickG

Zo, ff je verhaal gelezen op je website, duurde wel ff maar tis me nu ook duidelijk wat er is gedaan.
Respect!! :) :worship:
Matijs
Contacteer:

Dank je :) Op de eindjaarsmeeting kan iedereen het eindresultaat aanschouwen. Nouja niet dat er veel aan te zien is. Het meeste werk zit onderhuids. En zo hoort het ook 8)
Matijs
Contacteer:

JAAAH! :) Hij is door de APK! (0)
Voor het eerst in bijna drie jaar mag mijn auto weer legaal de weg op :) (Y)
Steven
Car: M536

Zow eindelijk :p

Nou kom maar op met die resultaten van die Dello's :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Gefeliciteerd! En nu maar genieten :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
PatrickG

Gefeliciteerd !!!

Veel rijplezier >-)
Matijs
Contacteer:

Dank u dank u :)

I'd like to thank my parents... ow nee geen speech
:D
Steven schreef:Zow eindelijk :p

Nou kom maar op met die resultaten van die Dello's :)
Ja eerst weer opnieuw afstellen ;)
Jammergenoeg heeft Robin zijn wide-band lambda om zeep geholpen :s
Droes

Heb ook even op je site je hele verhaal gelezen,
echt hopen respect man :worship:
vooral die dellorto carbu is :smoke:
spijteg dat ik niet zo handig ben met motoren, enkel elektriciteit is men hoofdvak :)
Matijs
Contacteer:

Droes schreef:spijteg dat ik niet zo handig ben met motoren, enkel elektriciteit is men hoofdvak :)
Nou mijn auto is electrisch een ramp, dus misschien kunnen wij dan nog wel wat voor elkaar betekenen :)
Plaats reactie