ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's echt het mooiste eindstukkie ever seen! :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Oja Peco van jef was ook mooi, maar da's clio, elke motor klinkt weer anders dus dat zal onder een GTT weer andere effecten hebben, of niet?
Ik heb een Peco 76 mm onder m'n Baccara en die vind ik een erg mooi geluid hebben. Lekker zwaar en behoorlijk lawaaiig. Iig beter dan zo'n duitse pijp.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

slash schreef:ik heb deze van k-tec, maakt een lekker geluidje, niet te hard maar wel lekkerrrr
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=7
Ik vind zoiets altijd zo ongeloofelijk duur...?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is het ook... 375 euro ongeveer. Dat slaat natuurlijk nergens op. :S
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik heb nog een 2.5 inch liggen side pipe zonder dempers ( zelfde als ROY ) gemaakt door een maat van mij .

En geloof me die hoor je wel , stilletjes de straat binnen rijden is er niet meer bij , sorry buren :lol:
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Ik had eerst een devil einddemper en een middendemper, nou dat klinkt als een suzuki alto ofzo. Middendemper is er tussenuit en ben benieuwd wat het nu gaat worden. moet nog ff de downpipe lassen :p

En op de GTE zat een Laser, echt top geluid, kon bijna niet beter.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Job-turbo schreef:Die van mij vond ik altijd wel lekker klinken 8)

Freddy Cane vonf het net een stoomboot :lol:


[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/jt3.jpg[/img]
Die klonk erg gaaf ja :P
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Merijn schreef:Is het ook... 375 euro ongeveer. Dat slaat natuurlijk nergens op. :S

Als alleen een einddemper van Remus of sebring al 240 euri kost dan valt 375 euro
voor een compleet systeem van voor tot achter toch nog wel mee
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, tis volledig RVS en het past prima....

Je moet es naar complete systemen voor japanners kijken, dan zit je zo op 900-1000 euri ex vezendkosten.

Ik ben ook wel tevreden met mijn slash tail kut :)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Vindt de prijs ook meevallen. Ga idd maar eens ergens anders kijken voor een compleet syteem van RVS. Ben je wel wat meer kwijt denk ik :s
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar zit wat in, ja... :) Ik dacht dat het alleen de einddemper was.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zet je bril nou es op man :~
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik kijk graag plaatjes en lees niet graag. ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zeker familie van maik?
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Alsjeblief zeg! Houden we het gezellig? ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Learn it the hard way >-)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee. Djam-X - Keep it that way (~)
Immer wieder die verdammte Holländer
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik las weer wat dingen over verlagen van torsie, en ik moet daar toch weer een vraag over stellen.

Er stond in een topic dat je maar één torsieas er uit hoeft te halen, en dat je dan zo de andere er uit kan tikken. Dat heb ik ook met mijn express geprobeerd toen, dit lukte niet en heb de as toen maar op de normale manier er uit gehaald (met een tool). Toen ik beter keek bleek er een wit plastic dingetje tussen de twee assen te zitten.

Het probleem dat ik sinds de verlaging heb is dat bij optrekken het kraakt daar achter. Door de klankkast klinkt het onwijs erg, buitenstaanders horen het echter niet duidelijk. De garage heeft me verteld dat het een aslager zou kunnen zijn.

1) Waar zit die aslager en 2) wat zit er tussen de 2 torsieassen?
remcool
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 15:25
Locatie: nederland
Contacteer:

Hoi,

Heb zelf al wat jaartjes geleden stalen zijskirts gelast op de renault 5gt, geen last van roest meer gekregen eigenlijk. Nu heb ik de kant bij het achterwiel opengelaten voor de apk, zodat ze nog de orginele dorpels nog kunnen bekijken. Belangrijkste voordeel ervan is dat de wagen stijver is dan ooit.
Gebruik 2 mm zincor plaat(verzinkt). Wanneer je alles goed voorwerkt en last(bodemplaat) verwacht ik verder eigenlijk geen problemen.
Bij intresse in stalen skirts of iets, kan je altijd effe mailen.

Groeten remcool
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Remcool, is dit dan jouw 5je?

[img]http://www.renault-tuning.com/meetings/64_vl25.JPG[/img]

Die heeft namelijk ook gelaste skirts. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Toch blijft het erg mooi zo'n nieuwe klokkenwinkel voor de GTT...., zeker in het donker....mooi rood.... (Y)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dash.JPG[/img]

:D
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Riël schreef:ed2k://|file|Rallye%20I.Love.Renault.5.Turbo.(Vhs-Rip).Rickilo.Xvid.avi|594748924|5E6D603963C961C2AE33B1A2A72AD5B5|/
heb um net bekeken. Echt een filmpje om aan te raden, ben je weer een uurtje zoet mee. 5 Turbo's en GTT's lekker aan't crossen.
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Joost (DoubleYou) schreef:Ik las weer wat dingen over verlagen van torsie, en ik moet daar toch weer een vraag over stellen.

Er stond in een topic dat je maar één torsieas er uit hoeft te halen, en dat je dan zo de andere er uit kan tikken. Dat heb ik ook met mijn express geprobeerd toen, dit lukte niet en heb de as toen maar op de normale manier er uit gehaald (met een tool). Toen ik beter keek bleek er een wit plastic dingetje tussen de twee assen te zitten.

Het probleem dat ik sinds de verlaging heb is dat bij optrekken het kraakt daar achter. Door de klankkast klinkt het onwijs erg, buitenstaanders horen het echter niet duidelijk. De garage heeft me verteld dat het een aslager zou kunnen zijn.

1) Waar zit die aslager en 2) wat zit er tussen de 2 torsieassen?
antwoord vraag 2: enkel een soort van dun schijfje, verdere functie onbekend,misschien zodat je de torsiestaven beter kunt positioneren. Je kunt hem er gewoon door slaan als je de torsiestaaf eruit tikt. Hij heeft iig geen verband met het geluid.
remcool
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 15:25
Locatie: nederland
Contacteer:

hoi cris,

nee dit is niet mijn r5gt, stond wel verbaast eigenlijk dat ie ook skirts gelast had, ben dus niet de enigste meer.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Oepsie: volgens mij ging er iets mis.

De site was ff MEGA traag :(
Laatst gewijzigd door Maik (WOOFER) op ma 1 nov 2004 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Job-turbo schreef:Die van mij vond ik altijd wel lekker klinken 8)

Freddy Cane vond het net een stoomboot :lol:


[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/jt3.jpg[/img]
erg leuk setje zo.. mooie bumper en uitlaat :D hihi :lol:
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

De koppeling van mijn GTT is erg zwaar, om met de voet in te drukken. Gaat dit standaard zo zwaar?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ja
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

tja, tis maar net wat je gewent bent.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Die van mij valt reuze mee, de R19 16v van een vriend van mij gaat veel zwaarder.
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

En pakt de koppeling hem over het hele stuk dat je hem indrukt of een bepaald gedeelte alleen?

Bij mij is het hele stuk zwaar om in te drukken alleen pas als je de koppeling voor 3/4 hebt ingedrukt gaat die werken dus alleen het laatste stukje "ontkoppeld" die.

Ps. mijne is echt zwaar dus zeg maar een stukje power fitness voor je been :s
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Kent iemand deze 5 toevallig? is deze prijs niet erg hoog?

Vind m wel erg strak :)

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... 98.htm?n=1

Zou er bijna me 16v voor willen verkopen , maar die prijs vink wel erg hoog
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

160pk ???? wah heeft ie er aan gedaan dan, vin dat zelf altijd beetje ongeloofwaardig als er geen uitdraai van een vermogensmeting bij zit.

zijn meestal van die figuren die denken dat ze met een k en n filter en sebring 20 pk bijkrijgen
R5GTT. Drive it like you stole it
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ziet er wel net uit ja, dakje vind ik niet zo. Van die 160 pk wil ik wel een vermogenuitdraai zien. En de prijs, tis maar net wat de gek er voor geeft.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Johan schreef:
Riël schreef:ed2k://|file|Rallye%20I.Love.Renault.5.Turbo.(Vhs-Rip).Rickilo.Xvid.avi|594748924|5E6D603963C961C2AE33B1A2A72AD5B5|/
heb um net bekeken. Echt een filmpje om aan te raden, ben je weer een uurtje zoet mee. 5 Turbo's en GTT's lekker aan't crossen.
Staat die op internet?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gesloten