ACT: Algemeen Chat Topic. I
stukje tekst op een ander internetforum:
----------------
Je moet blind zijn om niet te zien dat er op het moment dat Islam en westerse waarden op elkaar stuiten een enorm spanningsveld ontstaat. Beschaafd of onbeschaafd, de discussie komt ook zelden maar een stap verder. Nou kun je makkelijk denken dat dat zit in het heilige boek van de Islam. Maar eigenlijk kan dat niet zo goed, want de onaangename trekjes die dat boek heeft kun je met veel gemak ook terugvinden in het oude testament, en dus in het Christendom en Jodendom.
Nou hoorde ik gisteren op de radio een stelling voorbij komen die maar blijft rondzingen in mijn hoofd; omdat ik denk dat de persoon in kwestie (ik weet niet wie) het helemaal bij het juiste eind heeft. De Islam en het Westen hebben zo'n moeilijke relatie omdat moslims tot voor zeer kort (in het algemeen) geen ervaring hadden met het leven in een omgeving die in overwegende mate niet Islamitisch is. Er zijn wel wat gratuite regeltjes over die situatie, maar de realiteit is natuurlijk dat de meeste moslims hun oorsprong hebben in landen die in overgrote meerderheid moslim zijn en waar de Islam eigenlijk ook niet bespreekbaar is, laat staan bekritiseerbaar. Kortom ze zijn het niet gewend dat hun geloof wordt besproken in een andere dan absoluut eerbiedige manier, en dat levert heftige reacties op.
Een deel van de oplossing van dit probleem is dat wij hier in Nederland een heel duidelijk signaal afgeven, dat de Islam een minderheidsgeloof is. Een filosofie tussen vele anderen, die geen enkele speciale plaats kan opeisen. Die dus niet minder, maar zeker ook niet meer respect dan andere geloven of levensbeschouwingen kan rekenen. En dit signaal ondersteunen door keihard op te treden tegen mensen die deze realiteit niet kunnen verkroppen, en de rest verwelkomen als volwaardige leden van de samenleving.
----------------------
----------------
Je moet blind zijn om niet te zien dat er op het moment dat Islam en westerse waarden op elkaar stuiten een enorm spanningsveld ontstaat. Beschaafd of onbeschaafd, de discussie komt ook zelden maar een stap verder. Nou kun je makkelijk denken dat dat zit in het heilige boek van de Islam. Maar eigenlijk kan dat niet zo goed, want de onaangename trekjes die dat boek heeft kun je met veel gemak ook terugvinden in het oude testament, en dus in het Christendom en Jodendom.
Nou hoorde ik gisteren op de radio een stelling voorbij komen die maar blijft rondzingen in mijn hoofd; omdat ik denk dat de persoon in kwestie (ik weet niet wie) het helemaal bij het juiste eind heeft. De Islam en het Westen hebben zo'n moeilijke relatie omdat moslims tot voor zeer kort (in het algemeen) geen ervaring hadden met het leven in een omgeving die in overwegende mate niet Islamitisch is. Er zijn wel wat gratuite regeltjes over die situatie, maar de realiteit is natuurlijk dat de meeste moslims hun oorsprong hebben in landen die in overgrote meerderheid moslim zijn en waar de Islam eigenlijk ook niet bespreekbaar is, laat staan bekritiseerbaar. Kortom ze zijn het niet gewend dat hun geloof wordt besproken in een andere dan absoluut eerbiedige manier, en dat levert heftige reacties op.
Een deel van de oplossing van dit probleem is dat wij hier in Nederland een heel duidelijk signaal afgeven, dat de Islam een minderheidsgeloof is. Een filosofie tussen vele anderen, die geen enkele speciale plaats kan opeisen. Die dus niet minder, maar zeker ook niet meer respect dan andere geloven of levensbeschouwingen kan rekenen. En dit signaal ondersteunen door keihard op te treden tegen mensen die deze realiteit niet kunnen verkroppen, en de rest verwelkomen als volwaardige leden van de samenleving.
----------------------
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Een partij die ondanks het feit dat z'n leider vermoord is door een Nederlander, toch de grote winnaar was bij de verkiezingen in 2002. Zo kan je het ook bekijkenrasit.. schreef:De reden dat matt herben een fucking grote smile op z'n kop had gister op tv, was dus gewoon omdat de dader een buitenlander was. Dat creert alleen maar meer aanhang voor zijn partij want ALS de dader van pim een buitenlander had geweest was hij nu premier...Riël schreef:Als die van Gogh een andere groepering, wellicht een nederlandse, had lopen afzeiken, had ie de kans een kogel van een rotte appel uit die groep te krijgen. Waar wilde je dan over discussieren?

Als ik zo de discusiie zie, is dit hét moment om elkaars standpunten te horen. Misschien een positief begin?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ja en omdat 1 iemand dat zegt, vindt jij dat er een complete bevolking uitgeroeid moet worden ??Madmaus schreef:Ik ben toch niet degene die op nationale televisie zichzelf gaat vergelijken met een pitbull die voor het minste gelijk de aanval inzet.rasit.. schreef:Nou, je begrijpt zelf toch wel wat madmaus wilt zeggen met dat berichtje van hem ?
Lees jij wel wat je post?
Bas schreef:"How to post about Nazis and get away with it"rasit.. schreef:Ik kan mij een ene man herinneren die tussen 1940 - 1945 ook zo'n fok programma had.
Misschien jouw idool ofzo ?
One of the most famous pieces of Usenet trivia out there is "if you mention
Hitler or Nazis in a post, you've automatically ended whatever discussion
you were taking part in". Known as Godwin's Law, this rule of Usenet has a
long and sordid history on the network - and is absolutely wrong. This FAQ
is an attempt to set straight as much of the history and meaning of Godwin's
Law as possible, and hopefully encourage users to invoke it a bit more
sparingly. Of course, knowing Usenet, it won't do an ounce of good...
Klik
Genoeg over te vinden, omdat het vaak genoeg gedaan wordt;
google query...
the Nazis were a German political party lead by Adolf Hitler
that slaughtered upwards of ten million people that didn't meet their standards of "ethnic purity"
madmaus slacht ze niet af maar heeft wel liever dat ze niet kunnen doorfokken.. Hoe moet ik hem nu noemen?? De nederlandse versie van een nazi ofzo ?
Respect is everything zou niet alleen voor het merk auto moeten gelden bij sommige.!!
Hierbij einde discussie voor mij.
[img]http://images.fok.nl/s/yawnee.gif[/img]
Don't walk the grass... smoke it
Ferdy schreef:iemand al eens nagedacht over de rol van de bijna herkozen president uit de USA in onze beeldvorming over moslims?
Kerry erkent nederlaag
` John Kerry heeft zijn nederlaag bij
de Amerikaanse presidentsverkiezingen
toegegeven,meldt het persbureau AP.De
Democratische senator heeft president
Bush gebeld om hem te feliciteren met
de overwinning.
-
- Contacteer:
wow wat een gezeik allemaal hier
niks moslim of nederlander alemaal bs
gewoon alle extremisme keihard de kop in drukken
of het nou zwart geel of blank is !!
@ rasit laat je nie zo opfokken man!
niks moslim of nederlander alemaal bs
gewoon alle extremisme keihard de kop in drukken
of het nou zwart geel of blank is !!
Ik kan het niet laten om niet te reageren, niet dat ik opgefokt ben ofzo hoor..le mouton noir (sandy) schreef:
En inderdaad, alle mensen die een gevaar vormen voor de maatschappij door hun extremistische gedachten (nazi's, nazi wannabe's en extremistische moslims bijv.) opsouten

-
- Contacteer:
idd die verzieken de boelrasit.. schreef:Ik kan het niet laten om niet te reageren, niet dat ik opgefokt ben ofzo hoor..le mouton noir (sandy) schreef:
En inderdaad, alle mensen die een gevaar vormen voor de maatschappij door hun extremistische gedachten (nazi's, nazi wannabe's en extremistische moslims bijv.) opsouten

kijk maar naar waco en tokio een paar jaar geleden

Ik heb gister op een Marokkaans forum rond geneusd en je wilt niet weten wat voor reacties daar voorbij komen. Dat zijn ook individuen, die de moord allemaal goedkeuren, die gezamenlijk echter weer een groep vormen. Extremisten houd je altijd. Waarom keurt de ene islamiet het goed en de ander niet? Degene die het afkeurd zegt dat volgens de islam moorden ten alle tijden afgekeurd wordt.Chris@R5 schreef:Ik vind het echt weer lekker kortzichtig van iedereen.
Ja inderdaad het is een allochtoon. Als het een 'Nederlander' was dan hadden we niet de vergelijking getrokken met de rest van de achterliggende cultuur van de dader. Bang dat we de grond onder onze eigen voeten weg graven.
Dit is een individu, iemand met een hele zieke geest die niet geassocieerd mag worden met zijn cultuur.
Groot gelijk aan de man die gisteravond met het bord liep waarop stond dat deze gekte niet in de naam van zijn Islam mocht.
Inderdaad, ik wil ook niet worden mee gesleurd in de daden van een andere gek.
Je staat voor jezelf.
Als je nu weer hoort dat de 8 opgepakte mensen waar de 26-jarige dader mee omging allen op een 'lijst' stonden van mensen die betrokken zijn in een criminele organisatie.... Dan denk ik bij mezelf, 'het zal ook weer niet'. Deze mensen werden al in het oog gehouden...als de dader relaties had met deze mensen dan kan je niet zomaar zeggen dat het een individu is die gewoon doorslaat.
Al met al is dit een zeer moeilijk punt van discussie waarbij altijd mensen gekwetst worden....
-
- Contacteer:
Ik heb hem in het ICE topic ook al geplaatst maar ik denk zet hem hier ook nog effe neer:
Als je een leuk nummertje wilt hebben om je sub het leven zuur te maken dan moet je deze effe downloaden
Chemical Brothers - Bass Test
De klinkt op mijn 5.1 surround systeempje bij de pc al brut en beneden trillen de glazen!

Als je een leuk nummertje wilt hebben om je sub het leven zuur te maken dan moet je deze effe downloaden
Chemical Brothers - Bass Test
De klinkt op mijn 5.1 surround systeempje bij de pc al brut en beneden trillen de glazen!

Mensen hoeven niet gekwetst te worden, als ze zich niet identificeren met de dader(s)! Ik snap werkelijk niet dat de moslim-gemeenschap zich aangevallen voelt, als ze toch NIKS met dit incident (?) te maken (willen) hebben.
Pas als ze de publiciteit kiezen om te laten weten dat ze dit afkeuren en dit absoluut onaanvaardbaar vinden, zul je misschien respect terug winnen.
Ik ben ervan overtuigd dat het een relatief kleine groep moslims is die deze daad goedkeurt. Maar we horen in mijn ogen veel te weinig van die groep.
De grote menigte niet-moslims (autochtonen) zal daardoor sneller alle moslims over 1 kam scheren. En eerlijk gezegd kun je niet veel anders verwachten, als dit het enige is wat je van de moslim-gemeenschap hoort en ziet.
Pas als ze de publiciteit kiezen om te laten weten dat ze dit afkeuren en dit absoluut onaanvaardbaar vinden, zul je misschien respect terug winnen.
Ik ben ervan overtuigd dat het een relatief kleine groep moslims is die deze daad goedkeurt. Maar we horen in mijn ogen veel te weinig van die groep.
De grote menigte niet-moslims (autochtonen) zal daardoor sneller alle moslims over 1 kam scheren. En eerlijk gezegd kun je niet veel anders verwachten, als dit het enige is wat je van de moslim-gemeenschap hoort en ziet.
En of het niet een relatief grote groep is.
-
- Contacteer:
Ik heb alles weer ens terug gelezen om helemala op de hoogte te blijven van jullie mening en zou eignlijk VEEL reacties willen geven maar zie dat eerlijk gezegt niet zo zitten.
Ik heb alleen ene vraag aan jou Rasit waarom zouden we in HEMELSNAAM een oprotpremie moeten geven aan mensen die terug zouden gaan naar turkije? Dit is nie slecht tegen jou bedoelt horo maar vraag het me echt af.
Jij zegt om een goede basis te hebben om daar opnieuw te moeten beginne.
Als je hier in nederland zit en je bent 18 moet je toch ook opnieuw beginnen....
Ik zie het verschil niet zo, het is zelf zo dat het daar nog goedkoper is als hier dus dat je daar met het opnieuw beginnen zelf nog sneller klaar bent als hier.
Ik heb alleen ene vraag aan jou Rasit waarom zouden we in HEMELSNAAM een oprotpremie moeten geven aan mensen die terug zouden gaan naar turkije? Dit is nie slecht tegen jou bedoelt horo maar vraag het me echt af.
Jij zegt om een goede basis te hebben om daar opnieuw te moeten beginne.
Als je hier in nederland zit en je bent 18 moet je toch ook opnieuw beginnen....
Ik zie het verschil niet zo, het is zelf zo dat het daar nog goedkoper is als hier dus dat je daar met het opnieuw beginnen zelf nog sneller klaar bent als hier.
-
- Contacteer:
En oja wat een BS dat een demonstratie van "nazi's" altijd op rellen uitloopt. veruit het meerendeel verloopt gewoon rustig EN ook de "nazi's" krijgen toestemming om te demonstreren hoor ookal zeg jij: ja de koerden krijgen toestemming dus dat is anders dan de demonstratie's van de "NAZI's"
en ALS er rellen zijn bij deze demonstratie's komt dit meer als 90% niet van de "nazi" want die willen bij deze domontratie juist laten zien dat het niet met geweld hoeft maar alsitjd word er agressie getoont van de anti-demontranten. Dan word er altijd wel gezegt van een "nazi" bijeenkomst is op weer rellen uitgelopen... MAAR DOOR WIE???
Ik ben al meerdere malen naar deze domontraties geweest (ALS PUBLIEK!!!!) omdat ik dat altijd wel interresant vind en ik sta er zelf van te kijken dat de "NAZI's" het altijd rustig willen houden.
PS. in deze post bedoel ik met "NAZI's" duitsers/belgen/nederlanders die domonstreren tegen de overname van de cultuur door alochtonen. Mocht jij onder "NAZI's" een adnere opvatting hebben (wat het eigenlijk ook is) dan is deze hele post onzinnig
en ALS er rellen zijn bij deze demonstratie's komt dit meer als 90% niet van de "nazi" want die willen bij deze domontratie juist laten zien dat het niet met geweld hoeft maar alsitjd word er agressie getoont van de anti-demontranten. Dan word er altijd wel gezegt van een "nazi" bijeenkomst is op weer rellen uitgelopen... MAAR DOOR WIE???
Ik ben al meerdere malen naar deze domontraties geweest (ALS PUBLIEK!!!!) omdat ik dat altijd wel interresant vind en ik sta er zelf van te kijken dat de "NAZI's" het altijd rustig willen houden.
PS. in deze post bedoel ik met "NAZI's" duitsers/belgen/nederlanders die domonstreren tegen de overname van de cultuur door alochtonen. Mocht jij onder "NAZI's" een adnere opvatting hebben (wat het eigenlijk ook is) dan is deze hele post onzinnig
-
- Contacteer:
en ik heb nog een vraag wat eigenlijk bijna niets met deze discussie te maken heeft.
WAAROM willen buitenlanders die in NEDERLAND zijn geboren altijd een dubbele nationaliteit???
EN wat is de rede voor NEDERLANDSE allochtonen om toch in het bijzijn van elkaar de andere taal te spreken? je bent toch een NEDERLANDER en je bent toch in NEDERLAND waarom dat een andere taal?
WAAROM willen buitenlanders die in NEDERLAND zijn geboren altijd een dubbele nationaliteit???
EN wat is de rede voor NEDERLANDSE allochtonen om toch in het bijzijn van elkaar de andere taal te spreken? je bent toch een NEDERLANDER en je bent toch in NEDERLAND waarom dat een andere taal?
-
Mensen noem het beestje bij de naam.
De moord van Theo van Gogh kan je voor een groot deel ook aanrekenen aan die luie flikkers die ons land besturen.
De moordenaar had banden met ene Samir A. een extremistische moslim.
De politiek heeft de moordenaar van van Gogh niet bij bij het lijstje van de 150 extremistische moslims die samen met Samir A. opereerde.
Een zeer stomme fout die grote gevolgen kan hebben voor dit land.
Dit land gaat ten onder aan zijn eigen goedheid.
Zoals in Amsterdam in de Diamantbuurt een echtpaar van nederlandse afkomst het huis uit gejaagd en gepest door een stel Marokkanen.
Waar gaat het heen in dit land moeten we straks soms allemaal met een pistool op zak lopen en constant acherom kijken of er geen gevaar is.
In zo'n maatschappij wil ik niet leven en wil ik geen kinderen opvoeden.
Wat gaat er gebeuren met Geert Wilders wordt die ook afgeknald zoals Fotuyn en van Gogh.
Wij zijn nog jong en ik hoop dat wij met zijn allen dit land weer een stukje veiliger te maken door de juiste beslissingen te nemen en op de juiste mensen te stemmen.
Dat van Gogh bepaalde benamingen had voor moslims, kunnen door sommige mensen verkeerd opgevat worden.
Ik hoop dat er nu bij de regering van dit land de ogen open gaan en dat het op deze manier niet verder kan.
Theo we zullen je missen.
Greetz.
Robert-Jan
De moord van Theo van Gogh kan je voor een groot deel ook aanrekenen aan die luie flikkers die ons land besturen.
De moordenaar had banden met ene Samir A. een extremistische moslim.
De politiek heeft de moordenaar van van Gogh niet bij bij het lijstje van de 150 extremistische moslims die samen met Samir A. opereerde.
Een zeer stomme fout die grote gevolgen kan hebben voor dit land.
Dit land gaat ten onder aan zijn eigen goedheid.
Zoals in Amsterdam in de Diamantbuurt een echtpaar van nederlandse afkomst het huis uit gejaagd en gepest door een stel Marokkanen.
Waar gaat het heen in dit land moeten we straks soms allemaal met een pistool op zak lopen en constant acherom kijken of er geen gevaar is.
In zo'n maatschappij wil ik niet leven en wil ik geen kinderen opvoeden.
Wat gaat er gebeuren met Geert Wilders wordt die ook afgeknald zoals Fotuyn en van Gogh.
Wij zijn nog jong en ik hoop dat wij met zijn allen dit land weer een stukje veiliger te maken door de juiste beslissingen te nemen en op de juiste mensen te stemmen.
Dat van Gogh bepaalde benamingen had voor moslims, kunnen door sommige mensen verkeerd opgevat worden.
Ik hoop dat er nu bij de regering van dit land de ogen open gaan en dat het op deze manier niet verder kan.
Theo we zullen je missen.
Greetz.
Robert-Jan
VLK Groep
Het lijkt me sterk dat er moslims zijn die geiteneukers en pedofielen goed opvatten. Ik maak me niet druk om zulke mannetjes maar er zitten gekken tussen die je in elke groepering wel hebt. simpel.Robert-Jan schreef:Dat van Gogh bepaalde benamingen had voor moslims, kunnen door sommige mensen verkeerd opgevat worden.
hoe kan je ook alweer een lettertype toevoegen in word?
Immer wieder die verdammte Holländer
??dennisvr schreef:via controlpanel->fonts-Ray- schreef:hoe kan je ook alweer een lettertype toevoegen in word?
via daar installen.
dan kan je het in word gebruiken
Ik doe altijd zo:
C-schijf, Windows map, en dan naar de Fonts Map.
config scherm?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, via Deze Computer.-Ray- schreef:config scherm?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
heb t al 
al???

al???