ACT: Algemeen Chat Topic. I
-
- Über-Spammer
Ben benieuwd wat meneer Wilders allemaal gaat doen.
En toch, in de optiek van waarde en normen...
Hoever mag je gaan in je vrijheid van meningsuiting? Wordt het niet teveel overdreven? Sommige dingen hou je uit respect, of omdat je anderen hard voor de kop stoot, voor je. Dat doe je in het dagelijks leven ook, dus voor de media is het misschien nog verstandiger.
Hoever mag je gaan in je vrijheid van meningsuiting? Wordt het niet teveel overdreven? Sommige dingen hou je uit respect, of omdat je anderen hard voor de kop stoot, voor je. Dat doe je in het dagelijks leven ook, dus voor de media is het misschien nog verstandiger.
ik las net ergens hier een reaktie, "zwijgen is ook een oplossing".
Dit doen we al jaren in belgië en kijk waar we staan? Nog effe en we worden onderdrukt door migranten die er een aggressieve en criminele levensstijl op na houden, dit vooral in de grootsteden.
En nee, ben helemaal niet racistisch aangelegd ofzo, het is de harde realiteit. Hier in belgië wint het vlaams blok jaar na jaar, keer op keer meer stemmen. Het wordt ook maar es tijd dat de bevolking zen ogen opentrekt.
Mssn zal ik nu van Rasit opmerkingen krijgen maar je kan niet ontkennen dat dit, helaas, de harde waarheid is. En ik heb het niet over lullige tiener hardcore feestjes waar wat woorden heen en weer gaan maar over onze alledaagse verzuurde en egocentrische maatschappij.
Met vriendelijke groet,
Jo
Dit doen we al jaren in belgië en kijk waar we staan? Nog effe en we worden onderdrukt door migranten die er een aggressieve en criminele levensstijl op na houden, dit vooral in de grootsteden.
En nee, ben helemaal niet racistisch aangelegd ofzo, het is de harde realiteit. Hier in belgië wint het vlaams blok jaar na jaar, keer op keer meer stemmen. Het wordt ook maar es tijd dat de bevolking zen ogen opentrekt.
Mssn zal ik nu van Rasit opmerkingen krijgen maar je kan niet ontkennen dat dit, helaas, de harde waarheid is. En ik heb het niet over lullige tiener hardcore feestjes waar wat woorden heen en weer gaan maar over onze alledaagse verzuurde en egocentrische maatschappij.
Met vriendelijke groet,
Jo
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Riël schreef:En toch, in de optiek van waarde en normen...

Al is t natuurlijk wel moeilijk een grens (de goede grens) te vinden..
Dat zeg ik niet. Maar geen mensen aanvallen op zaken waar jij niets mee te maken hebt. Althans, niet op zo'n manier waarop je de kans hebt de foute mensen op de tenen te trappen.-jo- schreef:ik las net ergens hier een reaktie, "zwijgen is ook een oplossing".
Een beetje verstand gebruiken, rotte appels in de samenleving bestaan als sinds de oorsprong van de mensheid...
Bietje nuchter blieve.
-
- Contacteer:
Ik maak me vooral de grootste zorgen over het WIJ gevoel van de turken en marokkanen (ik weet het niet alle zijn zo)
Hiermeee bedoel ik:
Ik loop over straat en bots tegen een marokkaan op... hierdoor ontstaat een woordenwisseling.
Ondertussen lopen er 10 Nederlanders voorbij en die doen net of ze niets zien.
Komt er een andere marokkaan voorbij dan sluit die zich gelijk aan bij de andere marokkaan want hun hebben het WIJ gevoel. Als ik iets tegen die ene marokkaan heb zal ik het ook wel iets tegen die andere hebben.
En dat is slecht want hierdoor krijgen de Nederlanders een haat gevoel tegen alle marokkanen want die hebben toch een WIJ gevoel, en hierdoor gaat de haat dus te grote vormen aannemen.
Hiermeee bedoel ik:
Ik loop over straat en bots tegen een marokkaan op... hierdoor ontstaat een woordenwisseling.
Ondertussen lopen er 10 Nederlanders voorbij en die doen net of ze niets zien.
Komt er een andere marokkaan voorbij dan sluit die zich gelijk aan bij de andere marokkaan want hun hebben het WIJ gevoel. Als ik iets tegen die ene marokkaan heb zal ik het ook wel iets tegen die andere hebben.
En dat is slecht want hierdoor krijgen de Nederlanders een haat gevoel tegen alle marokkanen want die hebben toch een WIJ gevoel, en hierdoor gaat de haat dus te grote vormen aannemen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat Ad noemt, is wel typerend ja. Misschien voor hen nodig om zich staande te houden in Nederland, maar voor de betrokken persoon wel angstig. Ik heb dat zelfs ook eens meegemaakt.
Riël heeft ook wel een punt, je kan inderdaad niet zomaar alles zeggen omdat jij dat vindt. Enig begrip voor de ander kan ook geen kwaad. In dit geval vond ik dat Van Gogh best gelijk had, maar om ze dan geitenneukers te noemen, is wat onhandig....

Riël heeft ook wel een punt, je kan inderdaad niet zomaar alles zeggen omdat jij dat vindt. Enig begrip voor de ander kan ook geen kwaad. In dit geval vond ik dat Van Gogh best gelijk had, maar om ze dan geitenneukers te noemen, is wat onhandig....
Laatst gewijzigd door Martijn op di 2 nov 2004 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Er heerst gewoon een vaag sfeertje tegen buitenlanders in nederland en moslims over heel de wereld. Dus dan krijg je dit soort dingen. Mensen gaan steun zoeken bij elkaar.Martijn *Baccara* schreef:Wat Ad noemt, is wel typerend ja. Misschien voor hen nodig om zich staande te houden in Nederland, maar voor de betrokken persoon wel angstig. Ik heb dat zelfs ook eens meegemaakt.![]()
Dat is langzaam aan gaan groeien en nu denk ik niet meer in te perken. Het is maar afwachten en hopen dat alles goed afloopt. Er zijn veel Nederlanders die totaal verkeerd denken en oordelen, maar dit is ook vice versa. En een minderheid wordt altijd scheef aangekeken door de meerderheid als deze iets 'fout' doet.rasit.. schreef:Er heerst gewoon een vaag sfeertje tegen buitenlanders in nederland en moslims over heel de wereld. Dus dan krijg je dit soort dingen. Mensen gaan steun zoeken bij elkaar.Martijn *Baccara* schreef:Wat Ad noemt, is wel typerend ja. Misschien voor hen nodig om zich staande te houden in Nederland, maar voor de betrokken persoon wel angstig. Ik heb dat zelfs ook eens meegemaakt.![]()
Je kan toch niet ontkennen dat 'buitenlanders' het voor zichzelf soms ook wel erg moeilijk maken? Door het niet waarderen en/of willen aanpassen aan de geldende regels in een land roep je problemen over jezelf af.
(Ik doel hierbij op individuen en wil niet generaliseren.)
Laatst gewijzigd door Jasper16v op di 2 nov 2004 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij vrijwel iedere als je het mij vraagt. Iemand die een ander het leven berooft verdient niet beter als hem achterna te gaan. Je kan natuurlijk discussieren over bepaalde situaties, maar dit vind ik in het algemeen wel het geval.Jasper16v schreef:Zeg je dit bij iedere moord of bij deze specifiek?Ferdy schreef:waar is de doodstraf als je hem nodig hebt...?
Maar goed er is weinig aan te doen. Het licht in de handen van de politiek en van een referendum is toch geen spraak. ( al zie ik daar ook niet echt het nut van in

Laatst gewijzigd door PatrickG op di 2 nov 2004 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
niet bij elke moord,Jasper16v schreef:Zeg je dit bij iedere moord of bij deze specifiek?Ferdy schreef:waar is de doodstraf als je hem nodig hebt...?
bij deze specifiek wel,
bij de moord op fortuyn zou het ook toepasselijk geweest kunnen zijn
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat vermoedde ik inderdaad al. Maar mijn ervaring dateert van 10 jaar geleden, toen was dat sfeertje er toch nog niet?rasit.. schreef:Er heerst gewoon een vaag sfeertje tegen buitenlanders in nederland en moslims over heel de wereld. Dus dan krijg je dit soort dingen. Mensen gaan steun zoeken bij elkaar.Martijn *Baccara* schreef:Wat Ad noemt, is wel typerend ja. Misschien voor hen nodig om zich staande te houden in Nederland, maar voor de betrokken persoon wel angstig. Ik heb dat zelfs ook eens meegemaakt.![]()
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Dan ben je wel een beetje krom. Is het leven van theo van gogh belangrijker dan die van een simpele burger?? dacht het niet!Ferdy schreef:niet bij elke moord,Jasper16v schreef:Zeg je dit bij iedere moord of bij deze specifiek?Ferdy schreef:waar is de doodstraf als je hem nodig hebt...?
bij deze specifiek wel,
Mee eens. Bij een Pim Fortuyn kan de algehele onrust in de samenleving wel meewegen in de straf, maar bij deze moord...rasit.. schreef:Dan ben je wel een beetje krom. Is het leven van theo van gogh belangrijker dan die van een simpele burger?? dacht het niet!Ferdy schreef:niet bij elke moord,Jasper16v schreef:Zeg je dit bij iedere moord of bij deze specifiek?Ferdy schreef:waar is de doodstraf als je hem nodig hebt...?
bij deze specifiek wel,
Het is een moord n.a.v. een mening wat natuurlijk zeer treurig is. Hij was echter wel zeer fel tegen de islam wat de moord echter niet goedkeurd.
Maar een kindermoordenaar bijv. mag naar mijn mening dan ook een doodstraf hebben. Echter ben ik meer voor levenslang, maar dan niet in een luxe Nederlandse cel, maar in een speciale dodencel o.i.d.
Laatst gewijzigd door Jasper16v op di 2 nov 2004 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Als mijn buurman vermoord wordt heeft dan geen impact op de maatschappij. Als de koningin wordt vermoord echter wel, dat bedoelt ie lijkt me.rasit.. schreef:Ja en dat veranderd dan als de dader dood is ??Menno schreef:'t leven niet, maar de impact op de bevolking is wel nogal verschillend.
[edit]volgens mij bedoel je iets anders, moet weg nu, ff geen tijd om na te lezen

Laatst gewijzigd door Jasper16v op di 2 nov 2004 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ok, uitgeluldrasit.. schreef:Dan ben je wel een beetje krom. Is het leven van theo van gogh belangrijker dan die van een simpele burger?? dacht het niet!Ferdy schreef:niet bij elke moord,Jasper16v schreef:Zeg je dit bij iedere moord of bij deze specifiek?Ferdy schreef:waar is de doodstraf als je hem nodig hebt...?
bij deze specifiek wel,

daar heb je wel gelijk in
Tsja ik snap het niet. Met de meesten kan ik super opschieten, relax volk etc. etc. Vooral negers die zijn heel relax. Maar dan heb je die gasten die zich willen verzetten tegen iedereen, zich afzonderen...Martijn *Baccara* schreef:Dat vermoedde ik inderdaad al. Maar mijn ervaring dateert van 10 jaar geleden, toen was dat sfeertje er toch nog niet?rasit.. schreef:Er heerst gewoon een vaag sfeertje tegen buitenlanders in nederland en moslims over heel de wereld. Dus dan krijg je dit soort dingen. Mensen gaan steun zoeken bij elkaar.Martijn *Baccara* schreef:Wat Ad noemt, is wel typerend ja. Misschien voor hen nodig om zich staande te houden in Nederland, maar voor de betrokken persoon wel angstig. Ik heb dat zelfs ook eens meegemaakt.![]()
Pas je dan gewoon aan.... De meeste nederlanders hebben zich ook aangepast aan het feit dat ze er nou eenmaal zijn en we ermee moeten leven. En ja ik weet dat er ook nederlanders zijn die zich er tegen keren. Die moeten ook veranderen.
De vraag is, wanneer gebeurt dit..... Waarschijnlijk nooit.
ach, ik ben niet zo van 't martelen als volksvermaak of geruststelling.
Aan de andere kant: de v/d G. methode die de politiek heeft toegepast: net zo lang rekken en uitstellen totdat de volkswoede is gaan liggen is ook wel errug laf.
Aan de andere kant: de v/d G. methode die de politiek heeft toegepast: net zo lang rekken en uitstellen totdat de volkswoede is gaan liggen is ook wel errug laf.
rev it like a rental
De dader die Ferdy meerdere malen heeft gestoken en vervolgens zijn kop eraf heeft geknalt met een shotgun krijgt 10 jaar celstraf waarvan 9 jaar voorwaardelijk en is dus na 1 jaar vrij.. De dader die van gogh vermoord heeft krijg de doodstraf..
hmmmmmm
Hoe zou jij je dan voelen.
hmmmmmm

Dat is helemaal niet krom, het gaat niet om te persoon, het gaat om de daad die er gesteld is.
Waar het op neer komt is dat blijkbaar als je kwaadspreekt over in dit geval moslims, er zo'n vol van haat schuimbekkende debiel naar je toekomt en je zonder pardon afslacht.
Bij fortuyn ging het ongeveer om zo'n zelfde iets...
Waar het op neer komt is dat blijkbaar als je kwaadspreekt over in dit geval moslims, er zo'n vol van haat schuimbekkende debiel naar je toekomt en je zonder pardon afslacht.
Bij fortuyn ging het ongeveer om zo'n zelfde iets...
Don't walk the grass... smoke it
ghehe, fijn voorbeeldrasit.. schreef:De dader die Ferdy meerdere malen heeft gestoken en vervolgens zijn kop eraf heeft geknalt met een shotgun krijgt 10 jaar celstraf waarvan 9 jaar voorwaardelijk en is dus na 1 jaar vrij.. De dader die van gogh vermoord heeft krijg de doodstraf..
hmmmmmmHoe zou jij je dan voelen.

maaruh, tis moeilijk om 1 lijn te trekken ja,
hoe flikken ze dat in amerika eigenlijk ?
Ik snap je niet helemaal.. Moet iedereen nou gelijk behandeld worden zoals ik zeg?Marcel B. schreef:
Of gaat het erom met hoeveel kogels je iemand vermoord ?
1-2 kogels - 5 jaar
3-4 kogels - 6 jaar
5-6 kogels - 7 jaar

De jury bestaande uit burgers die het oordeel geeftFerdy schreef:ghehe, fijn voorbeeldrasit.. schreef:De dader die Ferdy meerdere malen heeft gestoken en vervolgens zijn kop eraf heeft geknalt met een shotgun krijgt 10 jaar celstraf waarvan 9 jaar voorwaardelijk en is dus na 1 jaar vrij.. De dader die van gogh vermoord heeft krijg de doodstraf..
hmmmmmmHoe zou jij je dan voelen.
maaruh, tis moeilijk om 1 lijn te trekken ja,
hoe flikken ze dat in amerika eigenlijk ?