het nieuwe gt turbootje

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
R5 gtt girl

okeej mensjes de tijd begint een beetje te dringen aangezien ik begin december mn cbr-examen heb (auto) en dus hopelijk ook mn rijbewijs ga halen :) volgens mn instructeur moet het wel goed komen met mij dus ja als ik in december zak dan ga ik gillen :)
maar nu even ter zake

ik zit dus vaak op marktplaats te kijken voor een leuk geschikt 5 gt turbootje

maar nu wil ik weten of je ook zelf je auto ken spuiten, ik heb weleens de kappen van mn brommer gespoten dus ik ken het wel, maar kan het ook met een hele auto :)

verder wil ik mn dashbord bekleden met een zacht stofje (wit en blauw) dus zo komt het interieur er een beetje uit te zien :p

maar goed er kom dus ook een leuk bodykitje omheen enzow :)

en nu mn vraag :p aangezien ik wel veel vrienden en vriendinnen heb die allemaal leuk en aardig zijn, weten ze allemaal niks van auto's af, zowel onder de motorkap als het interieur en blablabla
dus dan heb ik niemand die me wil helpen (misschien een tunings-bedrijfje) dus dan wou ik vragen of misschien iemand van jullie af en toe wou helpen met het wagentje mooi te maken (roest wegwerken en onder de motorkap alles even onder handen nemen enz. )

ik hoor het wel :lol:
R5 gtt girl

nou hier heb ik dus mn oogje op laten vallen :)

Bwjr 1987, licht getuned, compleet gereviseerde motor (3.500 km)

Nieuw:

4 fulda carat banden
koppeling
startmotor
drijfstangen
lagerschalen
cilinders en bussen
alle pakkingen en keerringen
2 wiellagers
diverse slangen en leidingen
clio 16v velgen
dumpvalve
Supersnelle wagen. Moet weg wegens overcompleet. Bieden vanaf € 1750, dit is mijn autootje zeker waard!

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /80787.jpg[/img]
Ivo
Über-Spammer

He die GTT reed in omgeving Utrecht, was van de eigenaar van ASD (audio zaak), en een maat van Henk.
Leuk 5 je... :wink:
PatrickG

Idd een leuk wagentje.

Maar over dat spuiten, ik zou het zeker niet vergelijken met brommers spuiten. Een auto moet je eigenlijk laten spuiten. Onderschat het niet, dit is werk voor professionelen.

Succes ermee, en met het behalen van je rijbewijs, ik weet hoe frustrerend het is om een keer te zakken dus succes!

Oh ja, als je ene Dhr. Hazes krijgt als examinator in Leiden moet je oppassen :evil: ;)
TheFinz

Je moet echt helemaal verliefd zijn op een GTT hè? :wink:

Over de auto in kwestie kan ik niet zoveel zeggen, daar heb ik niet genoeg verstand van....

Je kan zelf onderdelen spuiten maar of het net zo mooi wordt als bij de spuiter? vooral de manier van spuiten met spuitbus leent zich niet echt voor grotere oppervlakken. plus dat je er toch een aantal lagen moet doen. en lak is duur! zeker in spuitbussen. En de omgeving is ook belangrijk, stof is dodelijk voor lak en lage temperaturen idem.

Verder denk ik dat je al aardig lang bezig bent om het geheel veilig en in goede staat te brengen dat ik me als ik jou was (wat ik niet ben :wink: )nog niet druk zou maken om de dashboard bekleding :wink: .

Verder wil ik je alleen wel subtiel waarschuwen.... :smile:

Het echte leren rijden begint pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald.......

En om dan meteen met zo'n racemonster te beginnen...

Waarom niet eerst een jaartje ervaring opdoen en dan in dat jaar gaan kijken naar een goeie GTT, en die aankopen en opknappen?

En je budget? het is tegenwoordig al reeteduur om auto te rijden, laat staan een onderhoudsgevoelige (zeker in de opknapfase) GTT.....

Dus overdenk 3 dingen:
1.Je eigen veligheid en die van je geliefde auto tijdens het "leren rijden". Zonde om schade te rijden met al schaarse GTT...toch?
2.Je budget, heb je al bij een GTT eigenaar geinformeerd wat je kwijt bent bij een beetje oplappen?
3.Wat wil je....... wil je meteen volop gebruik maken van je auto, of neem je genoegen met een hoop stilstaan en werk eraan voordat je uberhaubt in kan rijden? En zelfs dan is de kans groot dat je in de eerste periode al het geld uitgeeft aan het roestvrij en motorisch goed krijgen van de GTT, dat de buitenkant er nog niet helemaal top uitziet.

Als je vaak aan je brommer hebt gesleuteld kan dit met sleutelen aan de auto een aardige voorsprong geven, vergeet echter niet met zelf sleutelen dat als er iets misgaat, dit zich weleens kan openbaren met 160 op de snelweg en dit in veel gevallen (zeker in GTT) behoorlijk dodelijk kan zijn.

Ik weet het...ik kom een beetje belerend over....en dit bedoel ik zeker niet zo :wink: . Maar ik wil je behoeden voor een teleurstelling... (been there done that).

Het is al moelijk genoeg om een auto veilig te rijden en te ondehouden.... vergis je niet..

Mocht je alles overdacht hebben en bewust besluiten er toch voor te gaan, dan heb ik daar diep respect voor :worship: (net als de andere restaurateurs hier op het forum) en wens ik je alle succes! (Y)
TheFinz

sorry dubbelpost, klote i-net verbinding :@
Laatst gewijzigd door TheFinz op ma 1 nov 2004 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ook hier is iets fout gegaan met posten. :s

R5 GTT girl suc6 met je zoektocht.
R5 gtt girl

ik heb het voordeel dat ik hem voor veel goedkoper ken laten opknappen, een vriend van mn moeder is automonteur en die heb dr wel veel verstand van en de kosten en blablabla :)
en ik zal hem idd eerst lang stil laten staan (af en toe mag die wel effe zn beentjes strekken in de straat) en ervaring opdoen in mn moeders autootje :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kijk ook eens naar de 5 van Marco, staat in de RTC-markt onder naam van Michel S. Dat ding is erg mooi, vind ik. Paar kleine dingen anders doen en hij is in mijn ogen af. :D En die prijs is ook zeker niet verkeerd, denk ik.
PatrickG

Merijn schreef:Kijk ook eens naar de 5 van Marco, staat in de RTC-markt onder naam van Michel S. Dat ding is erg mooi, vind ik. Paar kleine dingen anders doen en hij is in mijn ogen af. :D En die prijs is ook zeker niet verkeerd, denk ik.
Ik wou net zeggen, die trekt me meer als die van marktplaats,

Maar de keuze is aan Moniek en ze wilt een witte toch??
Riël
Über-Spammer

In tegenstelling van wat TheFinz zegt, een goede gtt heb je niet meer zeik me als elke andere auto. Zijn prima betrouwbaar als je ze normaal onderhoud!

Waarbij ik zeker weet dat die van Michel S. wel in deze bewering past. Zonder zeik nog lang plezier van.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator

Ik zou gewoon bij de auto gaan kijken en het aankoopsadvies wat hier op de site staat goed doorlezen en gebruiken bij het kopen van een R5 GTT.
Of vraag iemand mee die er verstand van heeft.

Spuiten is een vak apart. Met een spuitbus krijg je het nooit echt netjes.
5 GT Turbo '88 GT5
TheFinz

Riël wrote:
In tegenstelling van wat TheFinz zegt, een goede gtt heb je niet meer zeik me als elke andere auto. Zijn prima betrouwbaar als je ze normaal onderhoud!

normaal onderhoud bij alle oude auto's is helaas duur omdat er over het algemeen meer kapot gaat, roest ontstaat etc. en zeker omdat de staat waar je ze normaal meestal in koopt niet optimaal is. Als je het bij een renault garage laat onderhouden is een GTT zeker niet goedkoop!
Heck dan zijn alle wat oudere auto's duur. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij regulier onderhoud ben je zonder dat er wat geks aan de hand is zo 500-700 euri kwijt (arbeidsloon is killing)

Ik bedoel alleen te zeggen dat je je geld maar een keer uit kan geven, en een auto sowiezo al een slechte investering is. En mooie verhalen heb je niets aan als uiteindelijk blijkt dat het toch een hoop geld kost.

Het wordt allemaal onder de mantel der hobby bedekt maar als je het allemaal opteld (onderdelen uren onderhoud) kan het gewoon een hoop geld zijn.

Wat overigens niets afdoet aan de auto, dat mag je verwachten als je een oudere auto koopt.

En het wil ook niet zeggen dat het niet de moeite waard is. Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Maar Moniek, het scheelt dat je iemand kent die handig is en er is vast iemand die je wil helpen met de juiste kopen....en wat zeker waar is: als ie goed is kan het onderhoud best meevallen......

(ik ben ook 18/19 geweest(weet eigenlijk niet hoe oud moniek is?), maar verkijk je niet op alle mooie en leuke dingen maar maak een weloverwogen reeële beslissing, dan kan je er nog jaren plezier van hebben :wink: )
Merijn
Über-Spammer

Bij GT'tjes is het vaak zo dat je andermans gezeik koopt. :(
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Merijn schreef:Kijk ook eens naar de 5 van Marco, staat in de RTC-markt onder naam van Michel S. Dat ding is erg mooi, vind ik. Paar kleine dingen anders doen en hij is in mijn ogen af. :D En die prijs is ook zeker niet verkeerd, denk ik.
Zeker weten, Michel S. heeft hem goed aangepakt. Deze is zeker de moeite waard om te gaan kijken.
Zeker voor deze prijs.

ik zou zeggen Suc6 met kijken en eventueel kopuh.

ps: tuurlijk zijn er dingen die je misschien niet helemaal zo zou doen, maar die kan je altijd nog wel veranderen ;)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Zeker weten, Michel S. heeft hem goed aangepakt. Deze is zeker de moeite waard om te gaan kijken.
Zeker voor deze prijs.

ik zou zeggen Suc6 met kijken en eventueel kopuh.

ps: tuurlijk zijn er dingen die je misschien niet helemaal zo zou doen, maar die kan je altijd nog wel veranderen ;)
pierre

onderhoud van een 5gt turbo is duurder dan andere vijfjes.

in vergelijking met een suzuki alto is het erg duur.
tenzij je van plan bent er sporadisch mee te rijden.
PatrickG

Maar wat ik uit de vorige topic begreep is dat moniek wel een redelijk budget had.

Struikel niet over de kosten, die heb je nou eenmaal met een GTT.
Als het je droomauto is, dan moet je hem kopen. Nu kan je hem kopen, misschien later niet meer.

Zoek een goede en kopen :)
R(ay)Si

Komt die op de foto niet uit Alkmaar??

Anders kunnen we hem wel es ff bekijken hier hoor ;) :)
Alleen nog maar VW!
Michel S.
Contacteer:

Kiks, goede reclame zonder ook maar iets ervoor te doen.

Heb inderdaad de oude GTT van Marco te koop staan. Heb het ding ingeruild en hem technisch in orde gemaakt. Mankeerde het 1 en ander aan. Maar alles werkt weer, en het ding rijdt nu weer vrolijk rond.
Het is best een mooie GTT om te zien, met hier en daar toch een klein schoonheidsfoutje. Maar hij mag er zeker wezen, en is naar mijn mening een mooie auto voor een niet al te gekke prijs.

Vraagprijs is 1800 euro zoals die nu is. En dat is met goede bandjes en al(dure aangelegenheid als ze op zijn).
En heb er vandaag ook nog een nieuwe Accu is gezet. Nog een zwaardere ook. Want de winter komt eraan, en dan wil je geen accu wat de geest geeft.

Maar als je intresse hebt, hoor ik het wel.
Hier zijn wat fotos:
http://members.home.nl/mclain/tekoop/Mix.jpg
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
R5 gtt girl

die stond toch ook op marktplaats ?? :) hijs zeker mooi en precies de kleur die ik wou :p ik heb inmiddels een heel boek met berekeningen van de kosten en wat er waarschijnlijk vervangen moet worden en blablabla en ik heb standaard een voorliefde voor de R% gt turbo, mn hele kamertje hangt vol met die autootjes :p
R5 gtt girl

en die witte komt uit hoogkarspel niet uit alkmaar :)
Douwe

Tja R5GTT is gewoon duurder maar het is en blijft ook prachtig als je het budget hebt gewoon doen (Y)

[Reklame Modus] http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2703 [End Reklame Modus]
tm

of waarom niet gewoon de mijne kopen, die zit al gans in het nieuw :p

foto's http://groups.msn.com/renault5gtturbo
PatrickG

R5 gtt girl schreef:die stond toch ook op marktplaats ?? :) hijs zeker mooi en precies de kleur die ik wou :p ik heb inmiddels een heel boek met berekeningen van de kosten en wat er waarschijnlijk vervangen moet worden en blablabla en ik heb standaard een voorliefde voor de R% gt turbo, mn hele kamertje hangt vol met die autootjes :p
Ga kijken zou ik zeggen (Y)
-Ray-
Contacteer:

Merijn schreef:Bij GT'tjes is het vaak zo dat je andermans gezeik koopt. :(
ligt eraan van wie je m koopt :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer

Precies... Daarom zeg ik ook vaak. :)

Meestal als je een zeer goed onderhouden GTT koopt is de prijs er ook naar.
Calle

Michel S. schreef:Kiks, goede reclame zonder ook maar iets ervoor te doen.

Heb inderdaad de oude GTT van Marco te koop staan. Heb het ding ingeruild en hem technisch in orde gemaakt. Mankeerde het 1 en ander aan. Maar alles werkt weer, en het ding rijdt nu weer vrolijk rond.
Het is best een mooie GTT om te zien, met hier en daar toch een klein schoonheidsfoutje. Maar hij mag er zeker wezen, en is naar mijn mening een mooie auto voor een niet al te gekke prijs.

Vraagprijs is 1800 euro zoals die nu is. En dat is met goede bandjes en al(dure aangelegenheid als ze op zijn).
En heb er vandaag ook nog een nieuwe Accu is gezet. Nog een zwaardere ook. Want de winter komt eraan, en dan wil je geen accu wat de geest geeft.

Maar als je intresse hebt, hoor ik het wel.
Hier zijn wat fotos:
http://members.home.nl/mclain/tekoop/Mix.jpg
Aan de fotos te zien missen er nog wel een paar belangrijke dingen (N) : parafan afdekkings plastic (voorkomt lekkage naar interieur via ventilatie), doosje om de ontsteking (zeker nu er geen parafan plaat zit), hitteschild turbo en uitlaat (die mooie nieuwe kabelboom die er vlak boven loopt zal niet lang zo blijven in deze config).

Voor de rest een sjieke auto, al is het barretje op de achterklep niet mijn smaak. (Y)
Michel S.
Contacteer:

Calle schreef:
Aan de fotos te zien missen er nog wel een paar belangrijke dingen (N) : parafan afdekkings plastic (voorkomt lekkage naar interieur via ventilatie), doosje om de ontsteking (zeker nu er geen parafan plaat zit), hitteschild turbo en uitlaat (die mooie nieuwe kabelboom die er vlak boven loopt zal niet lang zo blijven in deze config).

Voor de rest een sjieke auto, al is het barretje op de achterklep niet mijn smaak. (Y)
Iets wat ik niet heb, kan ik er niet op monteren. Plastic moet ik nog voor kijken of ik dat heb liggen, en heb je ook gelijk in. Zonder zit wil er nog wel eens water naar binnen komen. Alhoewel dit ook erg overdreven wordt af en toe. Ik heb het niet zitten op mijn Rally auto, en deze is harstikke droog binnen ongeacht de regenbui. En door het gebrek aan een vloerbedekking kun je het wel met zekerheid zeggen. Maar als ik hem heb, komt die erop.

Plastic kapje om de onsteking is iets waarvan ik zoiets heb van, dan ga je het echt zoeken, en dan moet je ook geen GTT kopen, maar dan moet je hem gaan restaureren.

En hitteschild.. Hmmm, zal maar niet vertellen wat een hitteschild doet na een tijdje. De hitte erboven is niet erg genoeg om een kabelboom te laten smelten. Niet met dagelijks sportief gebruik. Met circuit gebruik wel. Maar op het circuit leg je het hele systeem ook anders. Want een hitteschild is gewoon een tijdbom die op een gegeven moment je auto gewoon laat afbranden.

De vleugel achterop. Sommige vinden het mooi, sommige niet. Ik heb liever de orginele. Maar om nou voor een spoilertje weer iets te laten spuiten en de prijs hiermee omhoog drijven.. Nee, dan laat maar zo zitten.

Das mijn visie tenminste
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
jeroen_natas

Michel S. schreef:
En hitteschild.. Hmmm, zal maar niet vertellen wat een hitteschild doet na een tijdje. De hitte erboven is niet erg genoeg om een kabelboom te laten smelten. Niet met dagelijks sportief gebruik. Met circuit gebruik wel. Maar op het circuit leg je het hele systeem ook anders. Want een hitteschild is gewoon een tijdbom die op een gegeven moment je auto gewoon laat afbranden.
Wij snappen het even niet...van dat hitteschild wat een tijdbom is?
Wil iemand dit misschien uitleggen???

Want waarom worden die dingen dan nog toegepast ook op nieuwe auto`s enzo?

En wij blijven het toch gewoon een mooie GTT vinden hoor ;-) met of zonder parafan en hitteschild!
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

fase 2 hitteschild is van een of andere vezel gemaakt. Aan de binnenkant van het hitteschild zit aluninium. Naarmate de de gtt ouder wordt laat het aluminium los en kan de hitte van de turbo goed bij de vezel structuur komen, die als gevolg daarvan weg gaat schroeien, en of in de fik vliegt. In het cup-boek van de gtt staat daarom ook dat er een fase 1 hitteschild op moet zitten. Die is namelijk van staal.
slash

die "vezel" is asbest
PatrickG

@ Michel,

Een vriend van mij wil waarschijnlijk een gtt turbo gaan kopen, dus ik denk misschien wel leuk om een keer langs te rijden. Maareh anders woon je ff in het zuidelijkste puntje van Nederland 8)
Dik 2.35 uur rijden...
-Ray-
Contacteer:

ijmuiden is dichterbij ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Foeke

Staat toch nog ergens zo'n tungsten grey te koop :D :wink: :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Plaats reactie