Hallo,
daar zijn we weer.
De vorige twingo hebben we de deur uitgedaan aangezien deze onderdruk had, km stand was teruggedraaid en er waren nogal wat probleempjes mee. (zie andere topics)
Nu hebben wij een nieuw twingo 'tje op het oog en wel eentje met de volgende kenmerken.
twingo 1.2 16v
januari 2001
airco
airbags
stuurbekrachtiging
en nog enkele leuke dingetjes
echter de auto is ingevoerd uit Viva La France.
Km stand is 30000, NAP is aangevraagd (echter wat heb ik hieraan als hij in 2003 ingevoerd is...)
Nu staat er op het kenteken bewijs dat het een 1.2 betreft. De auto heeft ook geen 16v kenmerkjes (plaatjes of beschrijvingen erbij).
Aangezien het een nieuw type moter betreft kan ik zo niet zien of het werkelijk een 16 v is.
Hoe kan ik dit zien?
bijv aan type moter (waar staat dit ook alweer) of aan ID nummer? Of aan nummers in de deur?
En hoe weet ik of ik een goede 16v koop?
Zijn er bepaalde kwaaltjes voor een 16v waar ik op moet letten?
alvast bedankt voor de info!
Bas en Esther
twingo motor type en wat andere vraagjes
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Ik heb zelf een 16v uit 2000 en bij mij kan je ook nergens aan merken dat het een 16v is alleen aan het optrekken (in zn 2 naar de 90) dat is het enige verschil wat je kwa uiterlijk van de auto en kwa uiterlijk van de motor ziet. Tenminste dat is bij mij (ik heb 16v) en die van mn nicht (die heeft 8v) de enige verschillen.. Zij trekt niet zover door en ik wel... voor de rest heb ik nog nergens problemen mee (alleen een piepend achterwiel lagertje)
motornummer moet D4F zijn ,staat vaak tegen de voorkant van het blok,opeen plaatje,en anders erin geslagen,en op de motor een afdekkap,met opschrift 1.2 16v[img]http://www.lewebdesconducteurs.com/essa ... cf0067.jpg[/img]
nou die afdekplaat die is er dus niet. Maar die kan er ook gewoon af zijn of nooit op gezeten hebben.
Echter bij de vorige twingo was er idd zo'n plaatje.
Bij deze echter niet...komt dit doordat hij geimporteerd is uit Frankrijk?
Kan je ook iets specifieker zijn over: in het blok geslagen?
De motorruimte zit behoorlijk vol door de airco etc en is dus moeilijk te bekijken....
Op de eerste reactie: ja hij rijdt 80 in zijn 2, wel met veel toeren. Is dit dan overtuigend bewijs voor een 16v? Mij overtuigd het nl. nog niet zo.
Wel staat er een sticker aan de binnenkant van de deurpost. Hierop staat oa het volgende:
Co66 F607492
E2 CIN SAN 513
OV306 DRAP 08 HARM 01
10r acgk nrtv
Renault SA
e298/14 0071
VF1CO66MG etc...(id nummer)
Zijn dit bepaalde codes die iets zeggen. Ik heb er nl. geen verstand van..
alvast bedankt,
Bas
Echter bij de vorige twingo was er idd zo'n plaatje.
Bij deze echter niet...komt dit doordat hij geimporteerd is uit Frankrijk?
Kan je ook iets specifieker zijn over: in het blok geslagen?
De motorruimte zit behoorlijk vol door de airco etc en is dus moeilijk te bekijken....
Op de eerste reactie: ja hij rijdt 80 in zijn 2, wel met veel toeren. Is dit dan overtuigend bewijs voor een 16v? Mij overtuigd het nl. nog niet zo.
Wel staat er een sticker aan de binnenkant van de deurpost. Hierop staat oa het volgende:
Co66 F607492
E2 CIN SAN 513
OV306 DRAP 08 HARM 01
10r acgk nrtv
Renault SA
e298/14 0071
VF1CO66MG etc...(id nummer)
Zijn dit bepaalde codes die iets zeggen. Ik heb er nl. geen verstand van..
alvast bedankt,
Bas
Dialogys zegt mij dat er een D7F motor in ligt,dat zou betekenen dat het geen 16V is.Maar je zegt dat je dat zilver kleurige afdek kapje niet op je motor ziet zitten,dat kan natuurlijk.Zitten bij de twingo die je op het oog hebt de bougies aan de voorkant of bovenop?Als ze bovenop zitten,dan is het een 16V,anders niet.
Dit is inderdaad 100% geen 16v Helaas
eventjes een fotoimpressie van de motor:
[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00101.JPG[/img]
[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00091.JPG[/img]
[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00111.JPG[/img]
Remco-X--> Hoezo 100% zeker geen 16v?
als het op die 80 km gebaseerd is....heb geen toerenteller en klinkt niet echt gezond als ik hem nog verder doortrek of blokkeert hij zelf??
[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00101.JPG[/img]
[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00091.JPG[/img]
[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00111.JPG[/img]
Remco-X--> Hoezo 100% zeker geen 16v?
als het op die 80 km gebaseerd is....heb geen toerenteller en klinkt niet echt gezond als ik hem nog verder doortrek of blokkeert hij zelf??
Omdat ik monteur ben bij een ......RENAULT
dealer.en ik zie het al op de foto nu ,en aan het typenummer C066mg is een D7F motor=1.2 8v

Laatst gewijzigd door Remco_Rs op zo 24 okt 2004 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou alsdit niet overtuigend genoeg is weet ik het ook niet meer hoor
.

2 optiesbaseztar schreef:behoorljk overtuigend........
waarom zegt die dokus dan dat het een 16v is?
1=Man weet niet beter,
2=Man weet wel beter ,en denk dat hij daarmee de auto beter kan verkopen.Dus is er voor de rest niks mis mee??Stel dat je het wel wat vind laat hem anders Keuren door bv de ANWB.
ok,
hij denkt denk ik dat wij er niet achter kunnen komen....weet niet echt dat deze site bestaat denk ik...hihi
Andere zaak-> stel hij heeft r een nieuwe motor in laten leggen (heb nl. het idee dat er kleurverschil tussen de kappen/motorkap en de rest zit), hoe kom ik erachter of de originele motor erin ligt?
Oftewel heeft hij echt maar 30.000 km gelopen?
NAP geldt alleen vanaf dat hij in Nederland is, toch?
En dan de laatste vraag:
gezien jaartal, km etc 6000 euro mooie prijs of teveel?
hij denkt denk ik dat wij er niet achter kunnen komen....weet niet echt dat deze site bestaat denk ik...hihi
Andere zaak-> stel hij heeft r een nieuwe motor in laten leggen (heb nl. het idee dat er kleurverschil tussen de kappen/motorkap en de rest zit), hoe kom ik erachter of de originele motor erin ligt?
Oftewel heeft hij echt maar 30.000 km gelopen?
NAP geldt alleen vanaf dat hij in Nederland is, toch?
En dan de laatste vraag:
gezien jaartal, km etc 6000 euro mooie prijs of teveel?
Lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat er een andere motor inligt.Blijft toch een hoop werk,denk aan kabelboom ect .Ik denk dat de verkoper gewoon niet beter weet.Maar je hebt zelf de fotos van de motor laten zien,en geloof me,dat is een 8 klepper,en geen 16 v.Maar met de 8 klepper is op zich niet veel mis hoor.Alleen de waterpomp is een zwak punt,en de distributieriem breekt nog weleens als hij niet op tijd vervangen is.
Ga desnoods naar de dealer,met het kenteken.en laat hun kijken in icm(database).Wat er allemaal op deze auto hoort te zitten.dus ook welke Techniche gegevens bv Motornummer/baknummer etc....
import is hierbij geen belemmering?
ps. misschien haal ik de 16 toch wel, achterklep, klepje langs stuur en nog meer klepjes.....(4 personen in de auto met een pet met , je raadt het al, klep)
o ja mag ik jullie alvast bedanken voor de vlugge reacties
ps. misschien haal ik de 16 toch wel, achterklep, klepje langs stuur en nog meer klepjes.....(4 personen in de auto met een pet met , je raadt het al, klep)
o ja mag ik jullie alvast bedanken voor de vlugge reacties
waarschijnlijk niet...Graag gedaan



-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
ik moet zeggen dat mijn motor er precies hetzelfde uit ziet en bij mijn dealer en op kenteken is het egt een 16v en is vele malen snller dan mn nicht dr 8v maar jij kan in dit geval pech hebben maar veel succes nog met je koop
Ze zitten bovenop. Ik zie ook nog niet waarom dit geen 16v is?sander o schreef:?Als ze bovenop zitten,dan is het een 16V,anders niet.
type nummer zegt genoeg.....als je dat bedoelt
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 14 okt 2004 18:29
Heyy
Inderdaad dit is geen 16v maar een 8 v
Ik ben het helemaal met de andere eens omdat ik ook bij de renault garage heb gewerkt.
Ik heb zelf een 8v en ik heb een sportluchtfilter erop en ik kan ook doortrekken in de 2 naar de 90 maar dan maakt hij wel zoveel toeren dat hij je bang maakt
.Moet wel zegen dat ik een twingo heb van '95.Ik denk dat ik er een toerenteller van autostyle er in ga monteren om de toeren in de gaten te houden wandt dat vind ik wel het nadeel van de twingo dat hij geen toerenteller heeft.
Ik geloof dat die vent je bezijkt heeft of hij heeft er geen verstand van.
Groetjes twingoboy
Inderdaad dit is geen 16v maar een 8 v
Ik ben het helemaal met de andere eens omdat ik ook bij de renault garage heb gewerkt.
Ik heb zelf een 8v en ik heb een sportluchtfilter erop en ik kan ook doortrekken in de 2 naar de 90 maar dan maakt hij wel zoveel toeren dat hij je bang maakt

Ik geloof dat die vent je bezijkt heeft of hij heeft er geen verstand van.
Groetjes twingoboy