twingo motor type en wat andere vraagjes

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
baseztar

Hallo,

daar zijn we weer.
De vorige twingo hebben we de deur uitgedaan aangezien deze onderdruk had, km stand was teruggedraaid en er waren nogal wat probleempjes mee. (zie andere topics)

Nu hebben wij een nieuw twingo 'tje op het oog en wel eentje met de volgende kenmerken.

twingo 1.2 16v
januari 2001
airco
airbags
stuurbekrachtiging
en nog enkele leuke dingetjes

echter de auto is ingevoerd uit Viva La France.
Km stand is 30000, NAP is aangevraagd (echter wat heb ik hieraan als hij in 2003 ingevoerd is...)

Nu staat er op het kenteken bewijs dat het een 1.2 betreft. De auto heeft ook geen 16v kenmerkjes (plaatjes of beschrijvingen erbij).
Aangezien het een nieuw type moter betreft kan ik zo niet zien of het werkelijk een 16 v is.

Hoe kan ik dit zien?
bijv aan type moter (waar staat dit ook alweer) of aan ID nummer? Of aan nummers in de deur?
En hoe weet ik of ik een goede 16v koop?
Zijn er bepaalde kwaaltjes voor een 16v waar ik op moet letten?

alvast bedankt voor de info!

Bas en Esther
TwingoPurpleMonster

Ik heb zelf een 16v uit 2000 en bij mij kan je ook nergens aan merken dat het een 16v is alleen aan het optrekken (in zn 2 naar de 90) dat is het enige verschil wat je kwa uiterlijk van de auto en kwa uiterlijk van de motor ziet. Tenminste dat is bij mij (ik heb 16v) en die van mn nicht (die heeft 8v) de enige verschillen.. Zij trekt niet zover door en ik wel... voor de rest heb ik nog nergens problemen mee (alleen een piepend achterwiel lagertje)
Remco_Rs
Contacteer:

motornummer moet D4F zijn ,staat vaak tegen de voorkant van het blok,opeen plaatje,en anders erin geslagen,en op de motor een afdekkap,met opschrift 1.2 16v[img]http://www.lewebdesconducteurs.com/essa ... cf0067.jpg[/img]
baseztar

nou die afdekplaat die is er dus niet. Maar die kan er ook gewoon af zijn of nooit op gezeten hebben.
Echter bij de vorige twingo was er idd zo'n plaatje.
Bij deze echter niet...komt dit doordat hij geimporteerd is uit Frankrijk?
Kan je ook iets specifieker zijn over: in het blok geslagen?
De motorruimte zit behoorlijk vol door de airco etc en is dus moeilijk te bekijken....

Op de eerste reactie: ja hij rijdt 80 in zijn 2, wel met veel toeren. Is dit dan overtuigend bewijs voor een 16v? Mij overtuigd het nl. nog niet zo.

Wel staat er een sticker aan de binnenkant van de deurpost. Hierop staat oa het volgende:

Co66 F607492
E2 CIN SAN 513
OV306 DRAP 08 HARM 01
10r acgk nrtv

Renault SA
e298/14 0071
VF1CO66MG etc...(id nummer)

Zijn dit bepaalde codes die iets zeggen. Ik heb er nl. geen verstand van..

alvast bedankt,

Bas
sander o

Dialogys zegt mij dat er een D7F motor in ligt,dat zou betekenen dat het geen 16V is.Maar je zegt dat je dat zilver kleurige afdek kapje niet op je motor ziet zitten,dat kan natuurlijk.Zitten bij de twingo die je op het oog hebt de bougies aan de voorkant of bovenop?Als ze bovenop zitten,dan is het een 16V,anders niet.
Remco_Rs
Contacteer:

Dit is inderdaad 100% geen 16v Helaas
baseztar

eventjes een fotoimpressie van de motor:

[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00101.JPG[/img]

[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00091.JPG[/img]

[img]http://members.chello.nl/~e.moller/IMG_00111.JPG[/img]

Remco-X--> Hoezo 100% zeker geen 16v?
als het op die 80 km gebaseerd is....heb geen toerenteller en klinkt niet echt gezond als ik hem nog verder doortrek of blokkeert hij zelf??
Remco_Rs
Contacteer:

Omdat ik monteur ben bij een ......RENAULT :) dealer.en ik zie het al op de foto nu ,en aan het typenummer C066mg is een D7F motor=1.2 8v
Laatst gewijzigd door Remco_Rs op zo 24 okt 2004 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
sander o

Remco heeft gelijk,tis geen 16V,en ook ik weet het 300% zeker(werk ook bij de dealer)
sander o

Je kunt hem natuurlijk zover door proberen te trekken als je zelf wilt,maar dan houd het vroeg of laat vanzelf een keer op.Met een beetje pech heb je dan een 0 klepper. :lol: :lol:
Remco_Rs
Contacteer:

Nou alsdit niet overtuigend genoeg is weet ik het ook niet meer hoor :lol: .
baseztar

behoorljk overtuigend........

waarom zegt die dokus dan dat het een 16v is?
Remco_Rs
Contacteer:

baseztar schreef:behoorljk overtuigend........

waarom zegt die dokus dan dat het een 16v is?
2 opties
1=Man weet niet beter,
2=Man weet wel beter ,en denk dat hij daarmee de auto beter kan verkopen.Dus is er voor de rest niks mis mee??Stel dat je het wel wat vind laat hem anders Keuren door bv de ANWB.
baseztar

ok,

hij denkt denk ik dat wij er niet achter kunnen komen....weet niet echt dat deze site bestaat denk ik...hihi

Andere zaak-> stel hij heeft r een nieuwe motor in laten leggen (heb nl. het idee dat er kleurverschil tussen de kappen/motorkap en de rest zit), hoe kom ik erachter of de originele motor erin ligt?

Oftewel heeft hij echt maar 30.000 km gelopen?
NAP geldt alleen vanaf dat hij in Nederland is, toch?

En dan de laatste vraag:
gezien jaartal, km etc 6000 euro mooie prijs of teveel?
sander o

Lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat er een andere motor inligt.Blijft toch een hoop werk,denk aan kabelboom ect .Ik denk dat de verkoper gewoon niet beter weet.Maar je hebt zelf de fotos van de motor laten zien,en geloof me,dat is een 8 klepper,en geen 16 v.Maar met de 8 klepper is op zich niet veel mis hoor.Alleen de waterpomp is een zwak punt,en de distributieriem breekt nog weleens als hij niet op tijd vervangen is.
sander o

:lol:
Laatst gewijzigd door sander o op zo 24 okt 2004 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
sander o

Oja,mocht de riem breken,dan heb je nieteens 8 kleppen meer. :lol: :lol: :lol:
Remco_Rs
Contacteer:

Ga desnoods naar de dealer,met het kenteken.en laat hun kijken in icm(database).Wat er allemaal op deze auto hoort te zitten.dus ook welke Techniche gegevens bv Motornummer/baknummer etc....
baseztar

import is hierbij geen belemmering?

ps. misschien haal ik de 16 toch wel, achterklep, klepje langs stuur en nog meer klepjes.....(4 personen in de auto met een pet met , je raadt het al, klep)

o ja mag ik jullie alvast bedanken voor de vlugge reacties
Remco_Rs
Contacteer:

waarschijnlijk niet...Graag gedaan :) (Y)
TwingoPurpleMonster

ik moet zeggen dat mijn motor er precies hetzelfde uit ziet en bij mijn dealer en op kenteken is het egt een 16v en is vele malen snller dan mn nicht dr 8v maar jij kan in dit geval pech hebben maar veel succes nog met je koop
Riël
Über-Spammer

sander o schreef:?Als ze bovenop zitten,dan is het een 16V,anders niet.
Ze zitten bovenop. Ik zie ook nog niet waarom dit geen 16v is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remco_Rs
Contacteer:

type nummer zegt genoeg.....als je dat bedoelt
sander o

Maar kijk eens even goed,de foto's die Baseztar zelf laat zien,dat is gewoon een 8 kleppertje hoor,en niks anders.Ik ga er tenminste vanuit dat deze foto's gemaakt zijn van de twingo die Baseztar wil kopen.
sander o

En nog even iets,op de foto's is 1 bobine blok voor de 4 cilinders te zien,de 16V heeft 4 aparte bobines,nou dit kan toch niet duidelijker.
twingoboy20

Heyy

Inderdaad dit is geen 16v maar een 8 v
Ik ben het helemaal met de andere eens omdat ik ook bij de renault garage heb gewerkt.
Ik heb zelf een 8v en ik heb een sportluchtfilter erop en ik kan ook doortrekken in de 2 naar de 90 maar dan maakt hij wel zoveel toeren dat hij je bang maakt :lol: .Moet wel zegen dat ik een twingo heb van '95.Ik denk dat ik er een toerenteller van autostyle er in ga monteren om de toeren in de gaten te houden wandt dat vind ik wel het nadeel van de twingo dat hij geen toerenteller heeft.

Ik geloof dat die vent je bezijkt heeft of hij heeft er geen verstand van.

Groetjes twingoboy
Plaats reactie