
[Clio 16V] Rob's project is afgelopen.....
easy Sinterplaatje van OMP, voor 130 euro en ZONDER veren, omdat die veren dus de oorzaak zijn geweest van het uit elkaar klappen van die koppeling...
klotezooi dus als je het mij vraagt...
en by the way...een sinterplaat ZONDER veren koppelt hartstikke prima toch Rob?
klotezooi dus als je het mij vraagt...
en by the way...een sinterplaat ZONDER veren koppelt hartstikke prima toch Rob?

als je al 12000 euro aan je auto uit '91 verspijkerd hebt ga je er toch niet mee in de file staan...?
en filerijden gaat ook prima, de koppeling is alleen wat directer, maar dat rijd echt een stuk fijner...
en filerijden gaat ook prima, de koppeling is alleen wat directer, maar dat rijd echt een stuk fijner...
Hij koppelt hartstikke goed, wel iets minder makkelijk als een standaard koppeling maar het zij zo.
Die oude koppeling was veel erger om mee te rijden, maar dat kan ook komen doordat die plaat al verrot was ofzo....
@Matijs: De eerste keer heeft hij de achteruitas vervangen, maar tijdens de proefrit ging hij dus weer niet in z'n 3 en 4. De tweede keer heeft hij allerlei busjes en de schakelvork van de 5e versnelling vervangen.
Die oude koppeling was veel erger om mee te rijden, maar dat kan ook komen doordat die plaat al verrot was ofzo....
@Matijs: De eerste keer heeft hij de achteruitas vervangen, maar tijdens de proefrit ging hij dus weer niet in z'n 3 en 4. De tweede keer heeft hij allerlei busjes en de schakelvork van de 5e versnelling vervangen.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
om nog effe terug te komen op dat vermogens verlies.
Een paar maanden terug heb ik een gtech pro competition gekocht. Deze heb ik in verschillende auto gezet en getest, waaronder mijn eigen auto. Ik testen ze door eerst in zijn 1 hard op te trekken en daarna over te schakelen naar zijn 3 dan deze versnelling helemaal uitrijden. Op deze manier krijg je volgens mij een behoorlijk beeld van het vermogen aan de wielen, mits je het gewicht van de auto goed instelt. naast het aandrijfverlies moet je volgens mij wel rekening houden met wind, met name omdat je aan het eind van zijn drie toch +/-135 rijdt.
De drie auto's welke ik gemeten heb kwam ik op de volgende kw's uit:
- clio 16v(137 pk)na meting 90 kw.
Dit is mijn auto, gechipt, williams spruitstuk,
open uitlaat, ramair luchtsysteem, katvervanger
- Megane 2.0 16v (150pk)na meting 85 kw
Standaard auto alleen verlaagd
- Alfa 155 2.0 8v (143 pk)na meting 80 kw
gechipt door squadra, luchtaanvoersysteem, zou moeten opbrengen 155pk, volgens squadra.
Wij hebben ook zitten gissen over de omrekenfactor, maar hier is geen pijl op te trekken.De alfa zou het meest moeten hebben maar heeft het minst, dus deze kan je niet als basis gebruiken. Als je uitgaat van mijn auto met de modificaties zou ik zelf schatten op 150 pk, als ik hierna de andere auto's uitreken kom ik ook wel weer erg laag. De megane zou de meest logische keus zijn, nieuwste auto met nog weinig kilometers. Toch kom ik dan uit boven de 156pk voor de clio en de alfa rond de 144pk.
Op de weg is mijn auto het snelst tot de 220, daarna gaat de megane iets harder. Ik kan hem wel bij blijven door achter hem te rijden.
Ik denk dat je de rollenbanken en dit soort apparatuur moet zien of dat hetgeen wat aan je motor verandert is iets heeft opgeleverd. En niet zozeer om exact je vermogen te meten.
Een paar maanden terug heb ik een gtech pro competition gekocht. Deze heb ik in verschillende auto gezet en getest, waaronder mijn eigen auto. Ik testen ze door eerst in zijn 1 hard op te trekken en daarna over te schakelen naar zijn 3 dan deze versnelling helemaal uitrijden. Op deze manier krijg je volgens mij een behoorlijk beeld van het vermogen aan de wielen, mits je het gewicht van de auto goed instelt. naast het aandrijfverlies moet je volgens mij wel rekening houden met wind, met name omdat je aan het eind van zijn drie toch +/-135 rijdt.
De drie auto's welke ik gemeten heb kwam ik op de volgende kw's uit:
- clio 16v(137 pk)na meting 90 kw.
Dit is mijn auto, gechipt, williams spruitstuk,
open uitlaat, ramair luchtsysteem, katvervanger
- Megane 2.0 16v (150pk)na meting 85 kw
Standaard auto alleen verlaagd
- Alfa 155 2.0 8v (143 pk)na meting 80 kw
gechipt door squadra, luchtaanvoersysteem, zou moeten opbrengen 155pk, volgens squadra.
Wij hebben ook zitten gissen over de omrekenfactor, maar hier is geen pijl op te trekken.De alfa zou het meest moeten hebben maar heeft het minst, dus deze kan je niet als basis gebruiken. Als je uitgaat van mijn auto met de modificaties zou ik zelf schatten op 150 pk, als ik hierna de andere auto's uitreken kom ik ook wel weer erg laag. De megane zou de meest logische keus zijn, nieuwste auto met nog weinig kilometers. Toch kom ik dan uit boven de 156pk voor de clio en de alfa rond de 144pk.
Op de weg is mijn auto het snelst tot de 220, daarna gaat de megane iets harder. Ik kan hem wel bij blijven door achter hem te rijden.
Ik denk dat je de rollenbanken en dit soort apparatuur moet zien of dat hetgeen wat aan je motor verandert is iets heeft opgeleverd. En niet zozeer om exact je vermogen te meten.
doe dit dan ook niet...zeker niet met zo'n "vermogenskastje" ... voordat dit topic WEER dicht moet...Erik de Bruijn schreef:om nog effe terug te komen op dat vermogens verlies.
Een paar maanden terug heb ik een gtech pro competition gekocht. Deze heb ik in verschillende auto gezet en getest, waaronder mijn eigen auto. Ik testen ze door eerst in zijn 1 hard op te trekken en daarna over te schakelen naar zijn 3 dan deze versnelling helemaal uitrijden. Op deze manier krijg je volgens mij een behoorlijk beeld van het vermogen aan de wielen, mits je het gewicht van de auto goed instelt. naast het aandrijfverlies moet je volgens mij wel rekening houden met wind, met name omdat je aan het eind van zijn drie toch +/-135 rijdt.
De drie auto's welke ik gemeten heb kwam ik op de volgende kw's uit:
- clio 16v(137 pk)na meting 90 kw.
Dit is mijn auto, gechipt, williams spruitstuk,
open uitlaat, ramair luchtsysteem, katvervanger
- Megane 2.0 16v (150pk)na meting 85 kw
Standaard auto alleen verlaagd
- Alfa 155 2.0 8v (143 pk)na meting 80 kw
gechipt door squadra, luchtaanvoersysteem, zou moeten opbrengen 155pk, volgens squadra.
Wij hebben ook zitten gissen over de omrekenfactor, maar hier is geen pijl op te trekken.De alfa zou het meest moeten hebben maar heeft het minst, dus deze kan je niet als basis gebruiken. Als je uitgaat van mijn auto met de modificaties zou ik zelf schatten op 150 pk, als ik hierna de andere auto's uitreken kom ik ook wel weer erg laag. De megane zou de meest logische keus zijn, nieuwste auto met nog weinig kilometers. Toch kom ik dan uit boven de 156pk voor de clio en de alfa rond de 144pk.
Op de weg is mijn auto het snelst tot de 220, daarna gaat de megane iets harder. Ik kan hem wel bij blijven door achter hem te rijden.
Ik denk dat je de rollenbanken en dit soort apparatuur moet zien of dat hetgeen wat aan je motor verandert is iets heeft opgeleverd. En niet zozeer om exact je vermogen te meten.
daaaag...
(vermogen meten met een kastje aan boord...

dat kan ik me ook herinneren ja...post die dingen daar maar... 

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
idd ff zoeken en dan
:
Dyno en G-tech Runs Discussie Topic
Algemeen Dyno's en Gtech resultaten.
daar kunnen de mensen verder blaten, over aandrijf verlies e.d.

Dyno en G-tech Runs Discussie Topic
Algemeen Dyno's en Gtech resultaten.
daar kunnen de mensen verder blaten, over aandrijf verlies e.d.
Zo weer eens effe dit topic van z'n stofjas ontdoen.
Ik heb dankzij Rasit een filmpje online gezet wat Frits gemaakt heeft tijdens de toertocht in de Belgische Ardennen.
Klik alleen op nummer 1, anders wordt het filmpje verwijderd. Je kan ook 10 seconden wachten en dan begint hij hem automatisch te downloaden.
klik hier

Ik heb dankzij Rasit een filmpje online gezet wat Frits gemaakt heeft tijdens de toertocht in de Belgische Ardennen.

Klik alleen op nummer 1, anders wordt het filmpje verwijderd. Je kan ook 10 seconden wachten en dan begint hij hem automatisch te downloaden.
klik hier
Laatst gewijzigd door Robke op wo 13 okt 2004 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Die link doet het niet...
"Unfortunately, the link you have clicked is not available."
Gr, Frits.
"Unfortunately, the link you have clicked is not available."
Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
leuk filmpje



Piepende bandjes in de 2e versnelling 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hoeveel km rij je gemiddeld ook alweer op een setje banden?
goed bezig

goed bezig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ziet er goed uit 

niet slecht Robbie 

Ik moest er wel even bij zetten dat in dit filmpje de katalysator er nog onder hing, dus kwam ik toch merkbaar wat vermogen tekort. Ook stonk hij als een rotte vis die ongesteld was, maar dat kun je gelukkig niet ruiken op het filmpje. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland



Ach over een tijdje krijg je een apparaatje thuis en dan kan je in geuren en kleuren meegenieten

Merkbaar vermogen tekort....lul niet man!!!robclio16V schreef:Ik moest er wel even bij zetten dat in dit filmpje de katalysator er nog onder hing, dus kwam ik toch merkbaar wat vermogen tekort. Ook stonk hij als een rotte vis die ongesteld was, maar dat kun je gelukkig niet ruiken op het filmpje.

Zo, eindelijk ben ik van dat gestotter af.
Sinds m'n koppelingsplaat kapot was gegaan, stotterde de auto vooral vanaf 6000 tpm. en liep beroerder stationair als hij koud was.
Nadat ik nieuwe bougies erin had gedaan en de verdelerkap en roto had vervangen, kwam ik er dus achter dat de bobinekabel half doormidden lag.....
De kern lag dus gewoon een beetje bloot en dat veroorzaakte het stotteren ook.
Ik heb het nog even getest en hij heeft geen een keer gestotterd tot de 175 km/h. Ik ben dus weer heppie de peppie.
Sinds m'n koppelingsplaat kapot was gegaan, stotterde de auto vooral vanaf 6000 tpm. en liep beroerder stationair als hij koud was.
Nadat ik nieuwe bougies erin had gedaan en de verdelerkap en roto had vervangen, kwam ik er dus achter dat de bobinekabel half doormidden lag.....
De kern lag dus gewoon een beetje bloot en dat veroorzaakte het stotteren ook.
Ik heb het nog even getest en hij heeft geen een keer gestotterd tot de 175 km/h. Ik ben dus weer heppie de peppie.

tja...moet je maar niet bezuinigen op die spullen he...
wel goed dat het opgelost is, dan weet ik ook weer waar ik mee aan de gang kan...als je bij 7500 in 4 over schakelt naar 5, stottert ie dan ook nog steeds één keer???

wel goed dat het opgelost is, dan weet ik ook weer waar ik mee aan de gang kan...als je bij 7500 in 4 over schakelt naar 5, stottert ie dan ook nog steeds één keer???
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hobby Rob heeft weer wat klaar gehobbiet!robclio16V schreef:Zo hard heb ik nog niet gereden, 175 km/h in z'n 4 was 6900 tpm ofzo. Maar hij deed het ook van z'n 3 naar 4 en dat lijkt nu dus ook over te zijn.

rob is ziek
repsetc
repsetc
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
stinkt ie nog steeds zo dan? was echt niet normaal meerrobclio16V schreef:Ik moest er wel even bij zetten dat in dit filmpje de katalysator er nog onder hing, dus kwam ik toch merkbaar wat vermogen tekort. Ook stonk hij als een rotte vis die ongesteld was, maar dat kun je gelukkig niet ruiken op het filmpje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Goed man. Altijd lekker om zo'n irritant probleempje uiteindelijk toch eenvoudig op te kunnen lossen 

Ik heb vanavond eventjes wat filmpjes proberen te maken met m'n nieuwe camera, alleen is het niet helemaal gelukt.
Het zijn 2 on-board filmpjes, alleen zie je de tellers niet tot vrijwel niet.
De volgende keer hang ik de camera wel wat anders op en film ik het wel als het licht is.
filmpje1
filmpje2
Het zijn 2 on-board filmpjes, alleen zie je de tellers niet tot vrijwel niet.

De volgende keer hang ik de camera wel wat anders op en film ik het wel als het licht is.

filmpje1
filmpje2