[Clio 16V] Rob's project is afgelopen.....

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

mooi (Y) . wat voor een koppeling zit er nu op??
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

easy Sinterplaatje van OMP, voor 130 euro en ZONDER veren, omdat die veren dus de oorzaak zijn geweest van het uit elkaar klappen van die koppeling...

klotezooi dus als je het mij vraagt...

en by the way...een sinterplaat ZONDER veren koppelt hartstikke prima toch Rob? :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

relaxed in de file :p
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

als je al 12000 euro aan je auto uit '91 verspijkerd hebt ga je er toch niet mee in de file staan...? :wink:

en filerijden gaat ook prima, de koppeling is alleen wat directer, maar dat rijd echt een stuk fijner...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hij koppelt hartstikke goed, wel iets minder makkelijk als een standaard koppeling maar het zij zo.
Die oude koppeling was veel erger om mee te rijden, maar dat kan ook komen doordat die plaat al verrot was ofzo....

@Matijs: De eerste keer heeft hij de achteruitas vervangen, maar tijdens de proefrit ging hij dus weer niet in z'n 3 en 4. De tweede keer heeft hij allerlei busjes en de schakelvork van de 5e versnelling vervangen.
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

om nog effe terug te komen op dat vermogens verlies.

Een paar maanden terug heb ik een gtech pro competition gekocht. Deze heb ik in verschillende auto gezet en getest, waaronder mijn eigen auto. Ik testen ze door eerst in zijn 1 hard op te trekken en daarna over te schakelen naar zijn 3 dan deze versnelling helemaal uitrijden. Op deze manier krijg je volgens mij een behoorlijk beeld van het vermogen aan de wielen, mits je het gewicht van de auto goed instelt. naast het aandrijfverlies moet je volgens mij wel rekening houden met wind, met name omdat je aan het eind van zijn drie toch +/-135 rijdt.
De drie auto's welke ik gemeten heb kwam ik op de volgende kw's uit:


- clio 16v(137 pk)na meting 90 kw.
Dit is mijn auto, gechipt, williams spruitstuk,
open uitlaat, ramair luchtsysteem, katvervanger
- Megane 2.0 16v (150pk)na meting 85 kw
Standaard auto alleen verlaagd
- Alfa 155 2.0 8v (143 pk)na meting 80 kw
gechipt door squadra, luchtaanvoersysteem, zou moeten opbrengen 155pk, volgens squadra.

Wij hebben ook zitten gissen over de omrekenfactor, maar hier is geen pijl op te trekken.De alfa zou het meest moeten hebben maar heeft het minst, dus deze kan je niet als basis gebruiken. Als je uitgaat van mijn auto met de modificaties zou ik zelf schatten op 150 pk, als ik hierna de andere auto's uitreken kom ik ook wel weer erg laag. De megane zou de meest logische keus zijn, nieuwste auto met nog weinig kilometers. Toch kom ik dan uit boven de 156pk voor de clio en de alfa rond de 144pk.

Op de weg is mijn auto het snelst tot de 220, daarna gaat de megane iets harder. Ik kan hem wel bij blijven door achter hem te rijden.

Ik denk dat je de rollenbanken en dit soort apparatuur moet zien of dat hetgeen wat aan je motor verandert is iets heeft opgeleverd. En niet zozeer om exact je vermogen te meten.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef:om nog effe terug te komen op dat vermogens verlies.

Een paar maanden terug heb ik een gtech pro competition gekocht. Deze heb ik in verschillende auto gezet en getest, waaronder mijn eigen auto. Ik testen ze door eerst in zijn 1 hard op te trekken en daarna over te schakelen naar zijn 3 dan deze versnelling helemaal uitrijden. Op deze manier krijg je volgens mij een behoorlijk beeld van het vermogen aan de wielen, mits je het gewicht van de auto goed instelt. naast het aandrijfverlies moet je volgens mij wel rekening houden met wind, met name omdat je aan het eind van zijn drie toch +/-135 rijdt.
De drie auto's welke ik gemeten heb kwam ik op de volgende kw's uit:


- clio 16v(137 pk)na meting 90 kw.
Dit is mijn auto, gechipt, williams spruitstuk,
open uitlaat, ramair luchtsysteem, katvervanger
- Megane 2.0 16v (150pk)na meting 85 kw
Standaard auto alleen verlaagd
- Alfa 155 2.0 8v (143 pk)na meting 80 kw
gechipt door squadra, luchtaanvoersysteem, zou moeten opbrengen 155pk, volgens squadra.

Wij hebben ook zitten gissen over de omrekenfactor, maar hier is geen pijl op te trekken.De alfa zou het meest moeten hebben maar heeft het minst, dus deze kan je niet als basis gebruiken. Als je uitgaat van mijn auto met de modificaties zou ik zelf schatten op 150 pk, als ik hierna de andere auto's uitreken kom ik ook wel weer erg laag. De megane zou de meest logische keus zijn, nieuwste auto met nog weinig kilometers. Toch kom ik dan uit boven de 156pk voor de clio en de alfa rond de 144pk.

Op de weg is mijn auto het snelst tot de 220, daarna gaat de megane iets harder. Ik kan hem wel bij blijven door achter hem te rijden.

Ik denk dat je de rollenbanken en dit soort apparatuur moet zien of dat hetgeen wat aan je motor verandert is iets heeft opgeleverd. En niet zozeer om exact je vermogen te meten.
doe dit dan ook niet...zeker niet met zo'n "vermogenskastje" ... voordat dit topic WEER dicht moet...

daaaag...

(vermogen meten met een kastje aan boord... :lol: )
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

d'r was ergens zo'n vermogens(bank)meet topic van Michel S.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

dat kan ik me ook herinneren ja...post die dingen daar maar... :D
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

idd ff zoeken en dan :) :

Dyno en G-tech Runs Discussie Topic
Algemeen Dyno's en Gtech resultaten.

daar kunnen de mensen verder blaten, over aandrijf verlies e.d.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zo weer eens effe dit topic van z'n stofjas ontdoen. :lol:
Ik heb dankzij Rasit een filmpje online gezet wat Frits gemaakt heeft tijdens de toertocht in de Belgische Ardennen. :)

Klik alleen op nummer 1, anders wordt het filmpje verwijderd. Je kan ook 10 seconden wachten en dan begint hij hem automatisch te downloaden.

klik hier
Laatst gewijzigd door Robke op wo 13 okt 2004 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Die link doet het niet...

"Unfortunately, the link you have clicked is not available."

Gr, Frits.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Nu doet hij het weer.
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

leuk filmpje >-) (Y)
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Piepende bandjes in de 2e versnelling (Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hoeveel km rij je gemiddeld ook alweer op een setje banden? >-)
goed bezig (Y)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Ziet er goed uit (Y)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Blijft gaaaaaf Rob! :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

niet slecht Robbie :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Whahaha!! :worship: (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik moest er wel even bij zetten dat in dit filmpje de katalysator er nog onder hing, dus kwam ik toch merkbaar wat vermogen tekort. Ook stonk hij als een rotte vis die ongesteld was, maar dat kun je gelukkig niet ruiken op het filmpje. :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

:lol: Stink (Y) vis :lol:

Ach over een tijdje krijg je een apparaatje thuis en dan kan je in geuren en kleuren meegenieten :p
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

robclio16V schreef:Ik moest er wel even bij zetten dat in dit filmpje de katalysator er nog onder hing, dus kwam ik toch merkbaar wat vermogen tekort. Ook stonk hij als een rotte vis die ongesteld was, maar dat kun je gelukkig niet ruiken op het filmpje. :lol:
Merkbaar vermogen tekort....lul niet man!!! :lol:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zo, eindelijk ben ik van dat gestotter af.
Sinds m'n koppelingsplaat kapot was gegaan, stotterde de auto vooral vanaf 6000 tpm. en liep beroerder stationair als hij koud was.

Nadat ik nieuwe bougies erin had gedaan en de verdelerkap en roto had vervangen, kwam ik er dus achter dat de bobinekabel half doormidden lag.....
De kern lag dus gewoon een beetje bloot en dat veroorzaakte het stotteren ook.

Ik heb het nog even getest en hij heeft geen een keer gestotterd tot de 175 km/h. Ik ben dus weer heppie de peppie. 8)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

tja...moet je maar niet bezuinigen op die spullen he... :lol:

wel goed dat het opgelost is, dan weet ik ook weer waar ik mee aan de gang kan...als je bij 7500 in 4 over schakelt naar 5, stottert ie dan ook nog steeds één keer???
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zo hard heb ik nog niet gereden, 175 km/h in z'n 4 was 6900 tpm ofzo. Maar hij deed het ook van z'n 3 naar 4 en dat lijkt nu dus ook over te zijn.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die snee in de bobinekabel kwam dus waarschijnlijk door rondvliegend puin van de koppelingsplaat of BDP sensor ofzo. Daarom is nu m'n mooie Magnecor kabel kapot. (U)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

robclio16V schreef:Zo hard heb ik nog niet gereden, 175 km/h in z'n 4 was 6900 tpm ofzo. Maar hij deed het ook van z'n 3 naar 4 en dat lijkt nu dus ook over te zijn.
hobby Rob heeft weer wat klaar gehobbiet! (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Rob, je bent gestoord! (Y) :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Weet ik, dank je voor het compliment. :D :lol: :beer:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

rob is ziek

:wink:

repsetc
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

robclio16V schreef:Ik moest er wel even bij zetten dat in dit filmpje de katalysator er nog onder hing, dus kwam ik toch merkbaar wat vermogen tekort. Ook stonk hij als een rotte vis die ongesteld was, maar dat kun je gelukkig niet ruiken op het filmpje. :lol:
stinkt ie nog steeds zo dan? was echt niet normaal meer
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Chris schreef:Rob, je bent gestoord! (Y) :worship:
vertel es wat nieuws :p
Don't walk the grass... smoke it
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Goed man. Altijd lekker om zo'n irritant probleempje uiteindelijk toch eenvoudig op te kunnen lossen (Y)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb vanavond eventjes wat filmpjes proberen te maken met m'n nieuwe camera, alleen is het niet helemaal gelukt.
Het zijn 2 on-board filmpjes, alleen zie je de tellers niet tot vrijwel niet. :(
De volgende keer hang ik de camera wel wat anders op en film ik het wel als het licht is. :)

filmpje1
filmpje2
Plaats reactie