ik heb een serieus probleem met mijn R5
eerst lekte er koelvloeistof uit een dopje
toen heb ik dat lek gedicht maar nu wil ie nie meer harder dan 100km/h rijden
wie kan mij hiermee helpen
R5 TR uit 1989 probleem
er zitten rechts naast het luchtfilter 2 slangetjes, daar zitten bij mij dopjes op...
niet meer maar er zijn nu aantal dingen meer mis :
veel stotteren
veel inhouden
stationair toerental zakt weg en soms afslaan
mijn koelvloeistof is trouwens bruin geworden...
veel stotteren
veel inhouden
Die slangetjes wat afgedopt zijn zijn als ik me neit vergis vacuum-regeling of koudestart regeling.
Kijk alle aansluitingen eens na onder de kap.
Kijk alle aansluitingen eens na onder de kap.
alle aansluitingen zijn goed
ander probleem kan zijn de verdeelkap is die onder da lekkende slangetje zit...
ander probleem kan zijn de verdeelkap is die onder da lekkende slangetje zit...
verdeelkap is het ook niet 

zijn ook schoon
onsteking nalopen, stationaire sproeier ff schoonblazen etc. stotteren en inhouden is waarschijnlijk gewoon vieze carb, heb ik ook gehad. anders kan je ontsteking gaar zijn; heb je elektronisch geregeld of met puntjes?Klaas schreef:niet meer maar er zijn nu aantal dingen meer mis :
veel stotteren
veel inhouden
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Je hebt waarschijnlijk je koelsysteem versopt zitten. Ik ken het want ik heb het ook gehad met mijn TR. Dit heeft verder niks te maken met je stotteren o.i.d.
Je koelvloeistof is nu opeens bruin? Dat is bij mij ook zo. Ik had er hele dikke rommel in liggen wat bij mij het vaatje van mijn koelvloeistof dicht deed slippen. Even checken dus of alles nog werkt. Gewoon even je systeem ontluchten en doet ie dat gewoon goed ondanks de kleur, dan is er niks aan de hand qua verstoppingen e.d..
Dat stotteren wat je nu hebt en het onregelmatig lopen kan liggen aan een vieze carb. die nodig in bad moet of een rotte pakking van de carb.voet. Het schijnt wel voor te komen dat die webers krom trekken bij de voet en zo valse lucht zuigen waardoor ie zo rot loopt. Heb ik 1 keertje gezien,m aar die auto heeft jaren op gas gelopen. Misschien was dat het.
Wat je kunt doen is je auto stationair laten lopen en een spuitbus remmenreiniger of iets anders lichtontvlambaars kopen. Je spuit dan tijdens een draaiende motor rond de carb en als ie valse lucht zuigt zou hij heel anders moeten gaan lopen of (had ik toen) af slaan.
Je koelvloeistof is nu opeens bruin? Dat is bij mij ook zo. Ik had er hele dikke rommel in liggen wat bij mij het vaatje van mijn koelvloeistof dicht deed slippen. Even checken dus of alles nog werkt. Gewoon even je systeem ontluchten en doet ie dat gewoon goed ondanks de kleur, dan is er niks aan de hand qua verstoppingen e.d..
Dat stotteren wat je nu hebt en het onregelmatig lopen kan liggen aan een vieze carb. die nodig in bad moet of een rotte pakking van de carb.voet. Het schijnt wel voor te komen dat die webers krom trekken bij de voet en zo valse lucht zuigen waardoor ie zo rot loopt. Heb ik 1 keertje gezien,m aar die auto heeft jaren op gas gelopen. Misschien was dat het.
Wat je kunt doen is je auto stationair laten lopen en een spuitbus remmenreiniger of iets anders lichtontvlambaars kopen. Je spuit dan tijdens een draaiende motor rond de carb en als ie valse lucht zuigt zou hij heel anders moeten gaan lopen of (had ik toen) af slaan.
ik heb et probleem denk al gevonden, de carburateur deed het niet goed meer, de 2e trap ervan sluitte niet automatisch goed meer en de carburateur is vies, das dus ff goed schoonmaken...
thnx voor help
thnx voor help