R5 TR uit 1989 probleem

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Klaas
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 15:17
Locatie: Tilburg, N-Brabant
Contacteer:

ik heb een serieus probleem met mijn R5

eerst lekte er koelvloeistof uit een dopje

toen heb ik dat lek gedicht maar nu wil ie nie meer harder dan 100km/h rijden

wie kan mij hiermee helpen
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

welk dopje ???
Klaas
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 15:17
Locatie: Tilburg, N-Brabant
Contacteer:

er zitten rechts naast het luchtfilter 2 slangetjes, daar zitten bij mij dopjes op...
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

verlies je nog steeds vloeistof dan? die dopjes zijn voor ontluchting (hoogste punt in t systeem)...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Klaas
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 15:17
Locatie: Tilburg, N-Brabant
Contacteer:

niet meer maar er zijn nu aantal dingen meer mis :

veel stotteren
veel inhouden
stationair toerental zakt weg en soms afslaan

mijn koelvloeistof is trouwens bruin geworden...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die slangetjes wat afgedopt zijn zijn als ik me neit vergis vacuum-regeling of koudestart regeling.

Kijk alle aansluitingen eens na onder de kap.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Klaas
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 15:17
Locatie: Tilburg, N-Brabant
Contacteer:

alle aansluitingen zijn goed

ander probleem kan zijn de verdeelkap is die onder da lekkende slangetje zit...
Klaas
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 15:17
Locatie: Tilburg, N-Brabant
Contacteer:

verdeelkap is het ook niet :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bougies?
Klaas
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 15:17
Locatie: Tilburg, N-Brabant
Contacteer:

zijn ook schoon
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

je carburateur misschien?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Klaas schreef:niet meer maar er zijn nu aantal dingen meer mis :

veel stotteren
veel inhouden
stationair toerental zakt weg en soms afslaan

mijn koelvloeistof is trouwens bruin geworden...
onsteking nalopen, stationaire sproeier ff schoonblazen etc. stotteren en inhouden is waarschijnlijk gewoon vieze carb, heb ik ook gehad. anders kan je ontsteking gaar zijn; heb je elektronisch geregeld of met puntjes?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Je hebt waarschijnlijk je koelsysteem versopt zitten. Ik ken het want ik heb het ook gehad met mijn TR. Dit heeft verder niks te maken met je stotteren o.i.d.
Je koelvloeistof is nu opeens bruin? Dat is bij mij ook zo. Ik had er hele dikke rommel in liggen wat bij mij het vaatje van mijn koelvloeistof dicht deed slippen. Even checken dus of alles nog werkt. Gewoon even je systeem ontluchten en doet ie dat gewoon goed ondanks de kleur, dan is er niks aan de hand qua verstoppingen e.d..
Dat stotteren wat je nu hebt en het onregelmatig lopen kan liggen aan een vieze carb. die nodig in bad moet of een rotte pakking van de carb.voet. Het schijnt wel voor te komen dat die webers krom trekken bij de voet en zo valse lucht zuigen waardoor ie zo rot loopt. Heb ik 1 keertje gezien,m aar die auto heeft jaren op gas gelopen. Misschien was dat het.
Wat je kunt doen is je auto stationair laten lopen en een spuitbus remmenreiniger of iets anders lichtontvlambaars kopen. Je spuit dan tijdens een draaiende motor rond de carb en als ie valse lucht zuigt zou hij heel anders moeten gaan lopen of (had ik toen) af slaan.
Klaas
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 15:17
Locatie: Tilburg, N-Brabant
Contacteer:

ik heb et probleem denk al gevonden, de carburateur deed het niet goed meer, de 2e trap ervan sluitte niet automatisch goed meer en de carburateur is vies, das dus ff goed schoonmaken...

thnx voor help :beer:
Plaats reactie