[Clio ll 1.2 16v] chippen ja of nee?
-
- Contacteer:
zit er over te denke om men wage te chippe vraag me alleen af of ut wel veel nut zal hebbe heb namelijk maar un 1,2 16v blokkie in men clio II ligge nu benk benieuwd wat vinde jullie ervan?? groetjes mike
Ik zit er over te denken om mijn auto te chippen. Vraag me alleen af of het wel nut heeft. Ik heb namelijk maar een 1.2 16v blokje in mijn Clio II liggen. Nu ben ik benieuwd wat vinden jullie ervan?
Groetjes Mike
Ik zit er over te denken om mijn auto te chippen. Vraag me alleen af of het wel nut heeft. Ik heb namelijk maar een 1.2 16v blokje in mijn Clio II liggen. Nu ben ik benieuwd wat vinden jullie ervan?
Groetjes Mike
-
- Contacteer:
nee denk zelf van nie zal nie veel uitmake denk en over men toetsebord behoef je je geen zorge te make hoor werkt prima 
-
- Contacteer:
whahahaaha lol sms veel dus tja de nNnN die kan er dan wel vanaf he schilt weer un tekeN 

-
- Contacteer:
maar ff serieus nu heb ook al iets gedaan aan men luchtoever en uitlaat dus twijfel egt om der ook un andere chip in te gooien 

Maar als je het dan toch persé wilt,zou 'k 'm op maat laten chippen door henk dijkstra van fastchip,dan weet je in ieder geval zeker dat je een goede chip hebt
.
Laatst gewijzigd door Florus op za 16 okt 2004 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
whahaahaha 120 pk whahahahaahaaa nee zulle er eerder nu ergens tusse de 75 en de 80 ligge denk maar oke thnx 

Dat geld voor een chip kun je beter apart leggen voor een snellere Clio variant. Geld steken in tuning voor een van de langzaamste varianten is zo ongelooflijk *******. Zo'n beetje de vuistregel in tuning - koop de snelste variant voor je begint.
En het vermogensverlies van dat open warmeluchtefilter meegeteld zit je nu waarschijnlijk onder de fabrieksopgave ipv erboven.
En om er nog even in te hameren dat goede tuning zijn prijs kent - een leuk voorbeeld:
ABT T4 185pk 3,0ltr. VR6
Goed werk van een gerenommeerd bedrijf met een realistische vermogensprognose met een dito prijskaartje. Niet van die 300pk voor 500,- waar het overgrot deels van de zogenaamde tuners mee koketteert.
En het vermogensverlies van dat open warmeluchtefilter meegeteld zit je nu waarschijnlijk onder de fabrieksopgave ipv erboven.
En om er nog even in te hameren dat goede tuning zijn prijs kent - een leuk voorbeeld:
ABT T4 185pk 3,0ltr. VR6
Goed werk van een gerenommeerd bedrijf met een realistische vermogensprognose met een dito prijskaartje. Niet van die 300pk voor 500,- waar het overgrot deels van de zogenaamde tuners mee koketteert.
-
- Contacteer:
tja das ook un mogelijkheid he maar aangezien dat dat verlopig nie aan de orde wil ik zoveel mogelijk uit die 1.2 halen en un openluchtfilter zit er nie in hoor kan ik je verklappe dat kan alleen bij de 1.6 en de 2.0 varianten

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voor een Clio 1.2 16v zal heus een openluchtfilter te vinden cq. pas te maken zijn. Wat heb je dan wel aan je inlaattraject gedaan?
PS: typisch dialect

PS: typisch dialect

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
heb de standaard filter vervangen door un k&n uitwasbare luchtfilter open was volgens de garage nie mogelijk tja over moteren kenne ze me alles wijs make hoor:s
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Je bedoelt een luchtfilter vervangen binnen het Renault luchtfilter huis, of heb je misschien toch al een open luchtfilter: [img]http://www.stroevemotorsport.nl/product ... foto01.jpg[/img]spitsoor schreef:heb de standaard filter vervangen door un k&n uitwasbare luchtfilter open was volgens de garage nie mogelijk tja over moteren kenne ze me alles wijs make hoor:s
dit is bij mijn weten een open luchtfilter, uitwasbaar inderdaad, van K&N, Green heeft ze ook, mijn 19 heeft er eentje van CarStyle maar die is net zo goed, ik behandel 'm met K&N middel dus merk zegt niet veel dacht ik zo...
maar als je dat luchtfilterhuis weghaalt kun je vast en zeker een open (katoenen) luchtfilter monteren, beetje pas maken.
Correct me if I'm wrong. MVG Edward
-
- Contacteer:
nee klopt heb de filter in bestaande renault filter huis vervangen open kon nie hebbe ze me wijs gemaakt vanwege de constructie hoe de lucht vanaf de filter de moter word ingevoerdForeverYoung schreef:Je bedoelt een luchtfilter vervangen binnen het Renault luchtfilter huis, of heb je misschien toch al een open luchtfilter: [img]http://www.stroevemotorsport.nl/product ... foto01.jpg[/img]spitsoor schreef:heb de standaard filter vervangen door un k&n uitwasbare luchtfilter open was volgens de garage nie mogelijk tja over moteren kenne ze me alles wijs make hoor:s
dit is bij mijn weten een open luchtfilter, uitwasbaar inderdaad, van K&N, Green heeft ze ook, mijn 19 heeft er eentje van CarStyle maar die is net zo goed, ik behandel 'm met K&N middel dus merk zegt niet veel dacht ik zo...
maar als je dat luchtfilterhuis weghaalt kun je vast en zeker een open (katoenen) luchtfilter monteren, beetje pas maken.
Correct me if I'm wrong. MVG Edward
-
- Contacteer:
Kun je nagaan hoeveel verstand ik er van heb,Marcel B. schreef:Die linksonder op het plaatje is geen open filter, maar een vervangend filter.
En rechtsboven denk ik zelfs ook

Maar het plaatje was ff puur ter illustratie, heb ik even snel van een website gepakt. En ik heb er niet echt bij nagedacht of het ook allemaal open filters zijn.
vaag, maar zal wel kloppen dan, alleen dan zou je motorblok toch ook wezenlijk anders moeten zijn dan die van de 1.6 of 2 liter...... omdat het daar wel zonder problemen kanspitsoor schreef: vanwege de constructie hoe de lucht vanaf de filter de moter word ingevoerd

Edward
-
- Contacteer:
dat klopt ut blok van de 1.2 en de 1.4 zijn heel anders dan die van de grotere broers stom eigenlijk maar ja doeje weinig aan he. Komt binnekort ook nog un k&n 57i kit in is besteld dus ben benieuwd wat ie doet als ut erin zit
mike

mike
Nou umm....nietsspitsoor schreef:dat klopt ut blok van de 1.2 en de 1.4 zijn heel anders dan die van de grotere broers stom eigenlijk maar ja doeje weinig aan he. Komt binnekort ook nog un k&n 57i kit in is besteld dus ben benieuwd wat ie doet als ut erin zit![]()
![]()
mike

Alleen het geluid zal "sportiever" worden, wat zeker NIET inhoud dat het motorvermogen zal toenemen (zoals nogal eens gedacht word)
-
- Contacteer:
nog sportiever kicke:D komt nu al un leuk geluidje uit maar volgens de tuner waar ik um bestelt heb kan je er bescheiden winst mee boeken mits je zorgt dat de filter veel koude lucht krijgt aldus de tuner de moter zal volgens hem net ff sneller reageren op ut gas pedaal dus w8 ut wel af waarschijnlijk zit ie er vanaf volgende week erin 
Voor je gevoel trekt die echt een stuk beter(geluid doet veel met je brein). Maar op de testbank zie je vaak dat het helemaal niks helpt.
Heb zelfs al in onze clio gezien dat een negatieve winst van 20 PK werdt geboekt(GEMETEN!!!!).
Heb zelfs al in onze clio gezien dat een negatieve winst van 20 PK werdt geboekt(GEMETEN!!!!).
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Contacteer:
tja ik zie ut wel als ie erin zit zalk eens vragen of ze kunne meten hoeveel pk die afgeeft

-
- Contacteer:
als het weer wat kouder is dan reageert mijn auto altijd merkbaar beter, heeft iets met luchtvochtigheid te maken, wat dan doorwerkt op de verbranding van de benzine. helaas vergeet ik de gedetailleerde uitleg altijd...spitsoor schreef:volgens de tuner waar ik um bestelt heb kan je er bescheiden winst mee boeken mits je zorgt dat de filter veel koude lucht krijgt aldus de tuner de moter zal volgens hem net ff sneller reageren op ut gas pedaal
Edward Laskowski
-
- Contacteer:
tja ik heb de kit nu binnen ga um morgen als ut weer mee werkt erin monteren ben benieuwd
mike
mike

-
- Contacteer:
zo kitje zit erin weer zat mee vandaag heb er al ff un flink stuk mee gescheurt voor me gevoel trek ie iets feller maar dat kan ook komen door ut krachtige geluid wat ie nu produceert
ben er in ieder geval tevree mee
mike

mike
ALS je nu ook ff een fototje maakte van dat ding plus wat uitleg welke type etc etc.. zal dat wel mooi zijnspitsoor schreef:zo kitje zit erin weer zat mee vandaag heb er al ff un flink stuk mee gescheurt voor me gevoel trek ie iets feller maar dat kan ook komen door ut krachtige geluid wat ie nu produceertben er in ieder geval tevree mee
mike

Beste heer Spitsoor,
Mag ik u wijzen op het forumregelement? Lees deze even aandachtig door a.u.b. Wij willen dit forum overzichtelijk en duidelijk houden. dus...
Topictitel moet beginnen met [type auto] en dan de vraag/het probleem. Dit alles in ABN (algemeen beschaafd Nederlands!!!) Dus niet chippe, maar chippen duz tja en dat soort uitspraken komen je uitstraling nu ook niet bepaald ten goede. Dus probeer gewoon in ABN te typen, je vragen duidelijk te formulieren. Dat scheelt een hoop ergernis voor een hoop leden.
Vriendelijke groet,
Jeroen
Mag ik u wijzen op het forumregelement? Lees deze even aandachtig door a.u.b. Wij willen dit forum overzichtelijk en duidelijk houden. dus...
Topictitel moet beginnen met [type auto] en dan de vraag/het probleem. Dit alles in ABN (algemeen beschaafd Nederlands!!!) Dus niet chippe, maar chippen duz tja en dat soort uitspraken komen je uitstraling nu ook niet bepaald ten goede. Dus probeer gewoon in ABN te typen, je vragen duidelijk te formulieren. Dat scheelt een hoop ergernis voor een hoop leden.
Vriendelijke groet,
Jeroen
Yes toch een typefout gevonden , Formulieren moet Formuleren zijnjeroen.k schreef:Beste heer Spitsoor,
Vriendelijke groet,
Jeroen

Ik ben bang dat Spitsoor nu op zoek is naar het forum op abn.nljeroen.k schreef:Beste heer Spitsoor,
Vriendelijke groet,
Jeroen

Ik zag laatst trouwens iets wat voor een werkstuk door moest gaan van een 16-jarige en die schreef echt net zoals spitsoor hier doet

Een typfout is wat anders als breezertaal of wat dan ookMartijn. schreef:Yes toch een typefout gevonden , Formulieren moet Formuleren zijnjeroen.k schreef:Beste heer Spitsoor,
Vriendelijke groet,
Jeroen

-
- Contacteer:
oke oke mij best zal me eraan proberen te houden abn:s
probeerde jou eigenlijk meer te fokken voor het feit dat jij mijn topic ook altijd moet vol spemmenjeroen.k schreef:Een typfout is wat anders als breezertaal of wat dan ookMartijn. schreef:Yes toch een typefout gevonden , Formulieren moet Formuleren zijnjeroen.k schreef:Beste heer Spitsoor,
Vriendelijke groet,
Jeroen

Maar dit is NIET mijn topicMartijn. schreef:probeerde jou eigenlijk meer te fokken voor het feit dat jij mijn topic ook altijd moet vol spemmenjeroen.k schreef:Een typfout is wat anders als breezertaal of wat dan ookMartijn. schreef:Yes toch een typefout gevonden , Formulieren moet Formuleren zijnjeroen.k schreef:Beste heer Spitsoor,
Vriendelijke groet,
Jeroen

EN chippen doe je naar mijn mening alleen om serieuze tuning door te geven aan je comp. Zoals bijv . andere nokkenassen. Jaja patrick, ik moet nog STEEDS!

-
- Contacteer:
oke thnx wat pics betreft zou ik me eerst eens moeten verdiepen in de camera van me ma heb wel foto's maar die zijn te groot om te plaatsen heb ik weer maar ga ut ckers binnenkort proberen 
-
kunnen dit soort dingen niet via de Pm want hier erger ik me dus kapot aan zit ik iets te lezen komen dit soort verhalen die ook steeds weer geqoute worden achter elkaar door. en geld ABN ook voor onze belgische members dan zullen die ook weinig te melden hebben. Ben het mee eens dat er een lijn in de topics moet komen maar zo wordt het wel een beetje kinderachtigjeroen.k schreef:Beste heer Spitsoor,
Vriendelijke groet,
Jeroen