Vertel hier alles over je project.
Sander
Contacteer:

Sander schreef:
PtrGte schreef:100-150-200-250 pk extra...(4 sproeierkeuzes)
En met welke sproeiers heb je gereden? :wink:
Lijkt mij ook wel beestachtig hard te gaan als je die knop in drukt. Suc6 met herbouwen.

gr s :D nder
PtrGte
Contacteer:

Sander schreef:
Sander schreef:
PtrGte schreef:100-150-200-250 pk extra...(4 sproeierkeuzes)
En met welke sproeiers heb je gereden? :wink:
Lijkt mij ook wel beestachtig hard te gaan als je die knop in drukt. Suc6 met herbouwen.

gr s :D nder
zo, tis weer open, ik zal me gedragen, als de rest dat ook doet, dan wordt een weer een nice topic, oke?
:wink:

over de sproeiers: het was de 150 pk-sproeierbezetting...

de 100 pk set was niet compleet... :( :wink:

het GAAT inderdaad hard...er komt een zware grom onder de motorkap vandaan (geen PSSSHHHTTT, zoals vaak wordt gezegd) en je voelt ineens dat er een supercharger bijgezet wordt...

vervolgens een zware KNAL!!! en dat was dan een ophoping van brandstof/lachgas omdat de bougietjes het niet meer wegkrijgen... teveel brandstof in onze ogen dus...brandstofdruk meten, ja hoor, 0,75 BAR, terwijl het 0,5 bar moet zijn...

oftewel: Wie heeft er een drukventiel van 0,5 BAR liggen??? we hebben hem HARD nodig!!! :)
-PAZ-
Über-Spammer

is het niet mogelijk om er een regelbaar ventiel tussen te zetten met een manometer erin, dan kan je de brandstofdruk exact afstellen aan je wensen.
verder keep up the good work (Y) en laat je niet ontmoedingen door mensen die denken dat ze alles beter weten
R5GTT. Drive it like you stole it
PtrGte
Contacteer:

we hebben al een regelbaar ventiel erbij gehaald, maar die kon niet lager dan 1 bar...

ik ben nu hard op zoek naar zo'n ding, maar weet niet waar ik dat vandaan moet halen...

als iemand suggesties heeft waar je dus zo'n ding kan halen die van 0,1 tot meer dan 0,5 bar gaat, "twijfel dan niet en bertel het me!!!" :)

ik heb trouwens wat foto's hier, maar heb ff geen site om te hosten, iemand?
PtrGte
Contacteer:

oke...wat speurwerk levert dus het volgende op:

http://www.bccp.nl/shop1/nl/p_94.html

dit zal het wel moeten worden denk ik, van 3 psi (iets meer dan 0,2 bar) tot ++ (???)

maandag maar even bellen...

gisteren trouwens een nieuwe koppakking van een astra 2.0 16v turbo besteld, die past blijkbaar op een 2.0 8v gsi, en is van staal (3-delig) dus dat moet ook wel weer wat langer heel blijven...

we zijn er al wel weer achter dat 150 pk extra wat veel is, aangezien de meeste kitjes tussen 20-50 pk extra leveren...maar goed...we willen wel gelijk HARD gaan natuurlijk :D
-PAZ-
Über-Spammer

als ik me niet vergis hebben die gsi motoren van opel standaart een instelbare brandstof druk regelaar, bij een kadett hangt ie ongeveer bij het rechter achter wiel d8 ik, mischien kan je hier wat mee, maar ik weet alleen niet tot hoever je deze dicht kan draaien.

mischien nog een idee, maak zelf wat, een stukje buis halen bij de doe het zelf winkel en dan een kraantje ertussen, en een manometer dan kan je em zo ver dicht draaien als je zelf wil en kan je gelijk zijn tot hoever de druk is gezakt. kweet nie of je er wat mee kan maar het is mischien het proberen waard
R5GTT. Drive it like you stole it
PtrGte
Contacteer:

paz-maniac schreef:als ik me niet vergis hebben die gsi motoren van opel standaart een instelbare brandstof druk regelaar, bij een kadett hangt ie ongeveer bij het rechter achter wiel d8 ik, mischien kan je hier wat mee, maar ik weet alleen niet tot hoever je deze dicht kan draaien.

die hebben we geprobeerd, maar was niet meer te verstellen, was een beetje verrot...

mischien nog een idee, maak zelf wat, een stukje buis halen bij de doe het zelf winkel en dan een kraantje ertussen, en een manometer dan kan je em zo ver dicht draaien als je zelf wil en kan je gelijk zijn tot hoever de druk is gezakt. kweet nie of je er wat mee kan maar het is mischien het proberen waard
dat hebben we er nu tussen zitten, maar de druk is nog niet echt helemaal constant, dus daarom werkt het nog niet perfect...

zodra ik er eentje gevonden heb komt het wel goed denk ik (Y)
Menno

PtrGte schreef:[en dat was dan een ophoping van brandstof/lachgas omdat de bougietjes het niet meer wegkrijgen.
je zou eventueel ook de bougies nog ff wat krapper kunnen zetten.
rev it like a rental
PtrGte
Contacteer:

bedoel je een andere warmtegraad???

heb eraan zitten denken, maar moet ff goed verzinnen wat er dan in moet, ik neem aan een "koudere" die dus bij hogere temperaturen nog steeds zijn werk doet...

de warmte zou best parten kunnen spelen, aangezien het gegoten uitlaatspruitstuk helemaal WIT uitslaat als je een run gemaakt hebt... :)

aan de andere kant is een bougie wel een soort van veiligheidsonderdeel...als deze kapot gaat wordt er weinig meer verbrand, en heb je minder kans op motorschades...
Abel
Über-Spammer

ik denk dat Menno bedoelt de electrode afstand naar 0.6 a 0.5 te zetten om een krachtigere vonk te krijgen bij hogere drukken in de cylinder misschien idd wel beter om bougies van de 2.0 turbo te plaatsen in deze setup :worship:
Sander
Contacteer:

PtrGte schreef:jammer dat de koppakking het begaf na een x-aantal shotjes :D
Dat valt nog mee vergeken met dit > KLIK HIER

gr sander
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Hij maakt er wel een mooi filmpje van :D
Riël
Über-Spammer

Geef mij maar de koppakking dan, als er toch iets stuk moet, sodeju.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R(ay)Si

Zo...das een best gaatje :D
Alleen nog maar VW!
Lennart

ZEKER, ik heb in de garage ook zo'n soortgelijk geval gehad met een getinte jongeman met een 3 jaar oude bmw 320

hij: ja ik reed op snelweg en ineens boem
ik : even kijken, wat heb je hier in godsnaam mee gedaan
hij: ik reed hard op snelweg
ik : in welke versnelling?
hij: weet ik niet
ik :je hebt teveel gas gegeven denk ik
hij: maakt wel veel geluid
(ik laat hem de motor zien)
hij: is groot gat, kapot?
ik: nou dit is een stuk zuiger
hij: kan jij dat maken
ik : nou ik kan wel veel maar dit stukje omgesmolten metaal krijg ik niet meer goed
hij: en die gat kan niet meer dicht?
ik : reken maar op een nieuwe motor deze is ECHT KAPOT

was wel leuk de auto ging op de hoop had er geen geld voor

waar gebeurd!
Plaats reactie