-
Wat voor een NX variant is het?
Hoeveel pk extra?
waar word het ingespoten? inlaat buis, spruitstuk? cylinderkop?
Hoeveel pk extra?
One clio to rule them all
NX PiranhaRémi clio ph3 schreef:Wat voor een NX variant is het?
Hoeveel pk extra?
100-150-200-250 pk extra...(4 sproeierkeuzes)
wordt 4x ingespoten in het inlaatspruitstuk NET voor de cilinderkop, dus tegen de klep aan...
verder is de set ERG compleet, want ALLES zit erbij...dus draden, schakelaars, leidingen, sproeiertjes...
we hebben NIKS exters hoeven gebruiken, op wat gereedschap na dan...
ik heb NET gehoord dat de grote fles lachgas binnen is, dus daar gaan we zometeen maar eens wat van overhevelen naar de kleine fles...
ik heb er al zin in!!!

-
Cool

Idd maak maar een mooi verslagje ervanjeroen.k schreef:Haha, ik wil een uitgebreid verslag!En idd foto's
(en misschien een keer een testbank uitdraai en dan met NX en zonder)

One clio to rule them all
-
- Contacteer:
http://www.car-plus.nl/nos/nos.htmmartin rs schreef:waar kan je die rommel nou krijgen en wat kost zo een inbouwkitje?
alstu

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... BIN_Stores
Alstu
Trouwens, met een beetje mazzel voor 300 wel te krijgen
Alstu
Trouwens, met een beetje mazzel voor 300 wel te krijgen

Als ik me niet vergis, gaat zo'n systeem vaak samen met een extra brandstof injector? Ik kan me voorstellen dat je een ongeveer evenredige hoeveelheid extra branstof tov extra vermogen wil inspuiten.
Nee. Uiteraard wil je een enorme hoeveelheid extra brandstof inspuiten. Maar er zijn er die van toeten noch blazen weten en éen droge kit opbouwen zonder het brandstofsysteem aan te passen.Riël schreef:Als ik me niet vergis, gaat zo'n systeem vaak samen met een extra brandstof injector? Ik kan me voorstellen dat je een ongeveer evenredige hoeveelheid extra branstof tov extra vermogen wil inspuiten.
Droge kit = alleen NOx.
Natte kit = met brandstofvoorziening.
Bouw je dus een droge kit op is het wachten totdat je de motor thermisch hebt overbelast en dan zie vanzelf posts op het forum dat NOx je motor kapotmaakt en het een kutsysteem is en dat Opel slechte motoren bouwt. Get my point!?
En een kit moet standaard voorzien van een thermostatisch geregelde flesverwarmer, een goedgekeurd drukreduceerventiel met verwarmingselement en aansluitingen van de hoogste kwaliteit. Daar zit dus een prijskaartje aan vast. Zitten bovengenoemde spullen er niet bij is het geen goede kit c.q. troep.
Zit dat er niet op is het troep en neem je onnodig risico. En dat is slechts een algemene waarschuwing en niet tegen iemand in het bijzonder gericht.
Zit dat er niet op is het troep en neem je onnodig risico. En dat is slechts een algemene waarschuwing en niet tegen iemand in het bijzonder gericht.
Heb al diverse ingebouwde kitjes gezien,maar nog geen 1 met een flesse-verwarmer,
schijnt eerder nog gevaarlijk te zijn als bijv. de thermostaat niet goed werkt.
Dus als ik een kit van NOS/Holey koop en er zit geen flesseverwarmer bij,dan is het dus Troep
schijnt eerder nog gevaarlijk te zijn als bijv. de thermostaat niet goed werkt.
Dus als ik een kit van NOS/Holey koop en er zit geen flesseverwarmer bij,dan is het dus Troep

ben erg benieuwd maar denk niet dat je zomaar een opel blok er mee opblaast.
deze dingen kan je echt asociaal mishandelen.
(ik spreek uit ervaring)

(ik spreek uit ervaring)

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t schreef:ben erg benieuwd maar denk niet dat je zomaar een opel blok er mee opblaast.
(ik spreek uit ervaring)![]()
![]()
![]()
Behalve met een astra 1.7d,waar je 25min. lang 180km/h mee hebt gereden,zomers bij 32 graden.
Daar knapte de koppaking niet echt van op

Flessenverwarmers wat blijven verwarmen are bad mmmmkey.
Heb eens een paar fotos gezien waar zo een fles ontploft was. Auto was gewoon open gescheurd en de muur was ook niet meer zo netjes. Hele garage was best een puinzooi. Alsof er een bom ontploft was.
Als ik met nos ga spelen, ben ik toch wel erg huiverig om een flessenverwarmer erop te hangen.
Heb eens een paar fotos gezien waar zo een fles ontploft was. Auto was gewoon open gescheurd en de muur was ook niet meer zo netjes. Hele garage was best een puinzooi. Alsof er een bom ontploft was.
Als ik met nos ga spelen, ben ik toch wel erg huiverig om een flessenverwarmer erop te hangen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
ik zal maar gewoon niet zeggen wat voor kit het precies is, want dan zal het wel troep zijn...
één ding is sinds gisteren duidelijk geworden...
het werkt GOED!!!
jammer dat de koppakking het begaf na een x-aantal shotjes
we moeten nog even het brandstofsysteem aanpassen en dan gaat die kadett wel een stuk snellere 400 meter tegemoet
maar goed...er is bij mij nu eindelijk wat duidelijkheid over de werking van dit spul, en vergis je niet, het heeft mij doen verbazen
één ding is sinds gisteren duidelijk geworden...
het werkt GOED!!!

jammer dat de koppakking het begaf na een x-aantal shotjes

we moeten nog even het brandstofsysteem aanpassen en dan gaat die kadett wel een stuk snellere 400 meter tegemoet

maar goed...er is bij mij nu eindelijk wat duidelijkheid over de werking van dit spul, en vergis je niet, het heeft mij doen verbazen

En met welke sproeiers heb je gereden?PtrGte schreef:100-150-200-250 pk extra...(4 sproeierkeuzes)
Lijkt mij ook wel beestachtig hard te gaan als je die knop in drukt. Suc6 met herbouwen.
gr s

Hier zat ook een fles NOS in de kofferbak:Michel S. schreef:Heb eens een paar fotos gezien waar zo een fles ontploft was. Auto was gewoon open gescheurd en de muur was ook niet meer zo netjes. Hele garage was best een puinzooi. Alsof er een bom ontploft was.
[img]http://www.enhancedhealth.com/explosionPic1.jpg[/img]
gr s

-
- Contacteer:
ik hoop dat je er een losse injektor bij hebt om er genoeg benz: bij te pompen!!!! 

lachgas heeft de chemische formule N2O oftewel Stikstofmonoxide, het is een ook een narcosemiddel, je gaat er van onder zeil.
Toegevoegd aan het benzine-luchtmengsel zal het uiteen vallen in N2 en O waardoor er extra zuurstof vrijkomt tijdens de ontbranding.
N2O bevat 2 maal zoveel zuurstof als gewone lucht.
NOS is een onjuiste benaming afgeleid van een commercieel bedrijf Nitrous Oxide Systems.
Als chemische formule bestaat het niet of het zou zoiets worden als stikstofhyposulfide, maar er zit geen (S)zwavel in lachgas.
Bovenstaande foto is voor mij een raadsel omdat lachgas niet brandbaar of explosief is, hoe zou het kunnen ?
Toegevoegd aan het benzine-luchtmengsel zal het uiteen vallen in N2 en O waardoor er extra zuurstof vrijkomt tijdens de ontbranding.
NOS is een onjuiste benaming afgeleid van een commercieel bedrijf Nitrous Oxide Systems.
Als chemische formule bestaat het niet of het zou zoiets worden als stikstofhyposulfide, maar er zit geen (S)zwavel in lachgas.
Bovenstaande foto is voor mij een raadsel omdat lachgas niet brandbaar of explosief is, hoe zou het kunnen ?
-
- Contacteer:
verhit het maar is, want dan ontbindt het en zuurstof is zeer brandbaar.pierre schreef: Bovenstaande foto is voor mij een raadsel omdat lachgas niet brandbaar of explosief is, hoe zou het kunnen ?
kijk maar naar het liquid oxygen voor de raketten
oh jee...weer eentje die het beter denkt te weten...pierre schreef:lachgas heeft de chemische formule N2O oftewel Stikstofmonoxide, het is een ook een narcosemiddel, je gaat er van onder zeil.

het spul wat wij gebruiken is nog altijd Distikstof Oxide...

en het is GEEN narcosemiddel, anders zouden alle mensen die onder narcose zouden gaan nu niet fris van verstand meer zijn, want het is TECHNISCH lachgas wat gebruikt wordt en geen MEDISCH lachgas...
toch nog ff beter je boekjes lezen volgende keer...
maar goed...pierre uit "weet ik veel waar" zal het wel weten...
verder heb je gelijk hoor

Zou wel gaaf zijn, allemaal van die slapende mensen langs de dragstripPtrGte schreef:en het is GEEN narcosemiddel, anders zouden alle mensen die onder narcose zouden gaan nu niet fris van verstand meer zijn, want het is TECHNISCH lachgas wat gebruikt wordt en geen MEDISCH lachgas...

nou ja, ik moet zeggen, toen we de kit fles gingen vullen, dan komt er bij het ontkoppelen van de leidingen altijd wat gas vrij, dat was wel
lachen
de cylinder zou door extreme verhitting extreem onder druk kunnen komen te staan waardoor hij openbarst, dit zou kunnen, maar het moet 300 graden heet zijn.michel 16v schreef:verhit het maar is, want dan ontbindt het en zuurstof is zeer brandbaar.pierre schreef: Bovenstaande foto is voor mij een raadsel omdat lachgas niet brandbaar of explosief is, hoe zou het kunnen ?
kijk maar naar het liquid oxygen voor de raketten
dat is waarschijnlijk ook gebeurd, als er een explosie was geweest was er helemaal nul komma niks meer over en dat is hier niet het geval zoals een terroristische bom
N2O ontbindt onder hoge temperatuur 300 graden.
zuurstof op zich doet niks, het heeft brandstof nodig.
liquid oxygen in raketten wordt samen gebracht met waterstof of een andere brandstof.
stikstof is inert ( doet niks )
80 procent van de lucht om ons heen is stikstof N2.
ik heb geen diploma's en ben GEBOREN in 1982, dus ja, wat weet ik nou...pierre schreef:nog maar een keer dan,
N2O is inderdaad voluit distikstofmonoxide
technisch of medisch lachgas heeft met de zuiverheid te maken.
ik heb een laboratoriumopleiding gedaan in 1982, dus ik weet niet beter. HLO chemisch.

-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Back on topic plz.
Niemand intreseert het wie welke opleiding gevolgd heb. Iedereen is hier gelijk.
Ken mensen met geen opleiding en die alles van autotechniek weten en ik ken ook zeer hoog opgeleide mensen die nog geen eens weten hoe je een auto moet starten.
Dus back on topic.
Niemand intreseert het wie welke opleiding gevolgd heb. Iedereen is hier gelijk.
Ken mensen met geen opleiding en die alles van autotechniek weten en ik ken ook zeer hoog opgeleide mensen die nog geen eens weten hoe je een auto moet starten.
Dus back on topic.
.:: TurboPowerr ::.
Tino schreef:Back on topic plz.
Dus back on topic.